gjest 321 Skrevet 5. februar 2022 #61 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 74e29...341 Jeg lurer oppriktig på hvorfor noen lurer på hvorfor folk ikke vil ha barn. Det er vel relativt enkelt å tenke seg til selv? Jeg kan forstå hvis du lurer på venners avgjørelse, hvis du kanskje hadde trodd de ønsket det. Og de ikke har barn. Men ellers forstår jeg det ikke på generelt grunnlag. personlig har jeg to barn, elsker dem. Men herligfred for et bekymrende liv man får med barn. Jeg kan virkelig godt forstå de som velger å ikke ha barn, for selv om det gir mye kjærlighet og glede så er det også beintøft til tider: Sykdom, skader, legevakt, barnehage som ringer om barn som er skadet. Makspuls. Være våken hele/halve natten med baby som ikke er enig i at dagen starter seks, men velger å stå opp fire. Dårlig samvittighet for at man ikke strekker til 99 prosent av tiden. Krevende parforhold i småbarnstiden. Nærmest ingen egentid. Redsel for mobbing, ulykker, rus, ungdomstid.. Nei vet du hva, det er hundre ulike årsaker til å ikke ønske barn. 4
Cata Skrevet 5. februar 2022 #62 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 74e29...341 Jeg er ikke glad i barn. Dermed har både mine hypotetiske barn og jeg best av at jeg aldri fikk dem. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #63 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Barn er vel ikke hele meningen med livet, og ikke synes jeg man skal måtte forklare hvorfor heller🙄 Selv har jeg ett barn, ett uhell😆 jeg ønsket meg aldri barn. Livet var godt som det var. Selvfølgelig elsker jeg barnet mitt, men livet hadde vært godt uten barn også. Kanskje bedre. Kanskje blir livet med barn bedre når de vokser til. Anonymkode: 7bd2f...cf4 Sånn rent teknisk og biologisk tror jeg faktisk barn er meningen med livet. Men det betyr jo ikke at en kan ha et perfekt liv uten altså. Anonymkode: a8515...0dd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #64 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 74e29...341 Kroniske smerter i hele kroppen hver dag, endometriose og adenomyose som også tærer på kroppen. Syns ikke det er fair å sette barn til verden når jeg vet jeg ikke har energi og ork til å være en aktiv og tilstedeværende mor. Da bruker jeg heller den lille energien jeg har til overs til å gjøre ting bare for meg, som er å finne ro helt alene i skogen, sove lenge om morgenen, reise med mannen min og sånne ting. Jeg er 45 år nå og steriliserte meg for noen år siden Anonymkode: ff9aa...8ef
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #65 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Man MÅ jo ikke svare. Ingen må komme med en grunn. Må være lov å spør av nysgjerrighet. Anonymkode: 8a4a3...f0f Hvorfor skal man absolutt være så nyskjerrig på andre menneskers personlige valg? Anonymkode: 01d65...994 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #66 Skrevet 5. februar 2022 Jeg jobber 100% og lever som normalt. Men jeg har en medfødt skjeden sykdom som det er 50% sjanse for at avkommet får, noe jeg ikke ønsker. Her er noen andre grunner: Lite søvn Ødelagt kropp Bekymringer Inskrenket frihet og fleksibilitet Kostnader Kjedelig fokus - bleier, omgangsyke i bhg osv Stress å kombinere med jobb Støy Anonymkode: 61dca...af1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #67 Skrevet 5. februar 2022 Redd for å få et barn med diagnoser. Orker ikke downs-syndrom eller andre kromosomfeil. Barnet kan ha autisme eller andre ekstra behov. Hadde jeg vært 100% sikker på å få et 100% friskt barn, kunne jeg kabskje turt. Barnet kan bli allergisk mot kattene mine. Jeg vil heller leve uten barn enn uten katter Barn ødelegger kropp, søvn, mulighet for frihet og økonomi. De er så utrolig dyre. Dessuten er det nok mennesker på jorda. Anonymkode: 27d63...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #68 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har vinglet litt mellom om jeg skulle fått et barn for å skjønne hvordan det er, og å være barnefri. Har forstått at jeg ikke kan sette noen til verden av den grunn at jeg skal skjønne bekkenproblemene og våkenettene til venninner. Også har jeg møtt en som ikke vil ha barn, og det er befriende. (Vil forresten i alle fall ikke ha barn med en som ikke vil! Hjelp) Men mine grunner er: å disponere hverdag, fritid og ferie etter egne premisser, sove når og hvor lenge jeg vil, bo lite og i områder som ikke nødvendigvis er barnevennlige, kunne jobbe for å dekke egne økonomiske behov (orker ikke stå opp om morgenen for å kunne betale bhg, SFO, ridning og trommetimer), alltid være tilgjengelig til å delta på morsomme og fine ting uten å engasjere barnepass, slipper å bekymre meg for aaalt fra fysisk, psykisk og sosial helse til dette mennesket… Verden går nedenom og hjem også, jeg skjønner ikke at folk vil sette barn til å vokse opp i dette her. Nå kom jeg også på alt press om riktig klær og utstyr. Blir svett. Også har jeg selv en genfeil som har påvirket min oppvekst og mitt utseende. Det lot seg operere, og jeg har stått opp for meg selv, og har en stor og goood omgangskrets rundt meg. Men mitt barn takler ikke nødvendigvis dette like godt, og det er hjerteskjærende å tenke på. Og som noen andre her sier; jeg vil ikke stå i sykdom hos barnet. Når man tenker at en ikke vil ha barn, så vil en i alle fall ikke bli værende med et sykt et. Og den risikoen er til stede for ALLE. Anonymkode: 1bf75...d48
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #69 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har bare ikke lyst på barn, aldri hatt det. Har ingenting med frihet, kropp eller karriere å gjøre. Ser ikke på barn som mye jobb, eller det å endre livet og hverdagen som noe tap, har endret på livet og interesser mange ganger. Men har aldri hatt lyst på barn i mitt liv. Dette. K42. Anonymkode: 1a53d...c0c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #70 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har vinglet litt mellom om jeg skulle fått et barn for å skjønne hvordan det er, og å være barnefri. Har forstått at jeg ikke kan sette noen til verden av den grunn at jeg skal skjønne bekkenproblemene og våkenettene til venninner. Også har jeg møtt en som ikke vil ha barn, og det er befriende. (Vil forresten i alle fall ikke ha barn med en som ikke vil! Hjelp) Men mine grunner er: å disponere hverdag, fritid og ferie etter egne premisser, sove når og hvor lenge jeg vil, bo lite og i områder som ikke nødvendigvis er barnevennlige, kunne jobbe for å dekke egne økonomiske behov (orker ikke stå opp om morgenen for å kunne betale bhg, SFO, ridning og trommetimer), alltid være tilgjengelig til å delta på morsomme og fine ting uten å engasjere barnepass, slipper å bekymre meg for aaalt fra fysisk, psykisk og sosial helse til dette mennesket… Verden går nedenom og hjem også, jeg skjønner ikke at folk vil sette barn til å vokse opp i dette her. Nå kom jeg også på alt press om riktig klær og utstyr. Blir svett. Også har jeg selv en genfeil som har påvirket min oppvekst og mitt utseende. Det lot seg operere, og jeg har stått opp for meg selv, og har en stor og goood omgangskrets rundt meg. Men mitt barn takler ikke nødvendigvis dette like godt, og det er hjerteskjærende å tenke på. Og som noen andre her sier; jeg vil ikke stå i sykdom hos barnet. Når man tenker at en ikke vil ha barn, så vil en i alle fall ikke bli værende med et sykt et. Og den risikoen er til stede for ALLE. Anonymkode: 1bf75...d48 Vi har kanskje samme genfeil/sykdom. Begynner på ''N''? Anonymkode: 61dca...af1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #71 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har kanskje samme genfeil/sykdom. Begynner på ''N''? Anonymkode: 61dca...af1 Nei. Anonymkode: 1bf75...d48
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #72 Skrevet 5. februar 2022 Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske meg barn? Nå gjør jeg masse kule ting og koser meg. Skal jeg bytte ut det med å dra på lekeplasser og ha sommerferie i Dyreparken med Kaptein Sabeltann? Ikke aktuelt. Jeg er fullstendig uinteressert i alt barn driver med. Anonymkode: f915c...816 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #73 Skrevet 5. februar 2022 Fordi det er ingenting med livet med barn, i alle barnets aldre, som frister meg. Fordi jeg liker friheten til å bruke min tid og mine penger på det jeg vil. Fordi jeg er introvert og høyssensitiv (eller tilsvarende) og tåler lite sosialt, bråk, støy og stress før jeg trenger tid for meg selv. Anonymkode: 37eb1...829 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #74 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 20.50): Lite søvn Ødelagt kropp Bekymringer Inskrenket frihet og fleksibilitet Kostnader Kjedelig fokus - bleier, omgangsyke i bhg osv Stress å kombinere med jobb Støy Anonymkode: 7b3b5...539 Alt dette, pluss mye mer. Anonymkode: e8d32...3be 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #75 Skrevet 6. februar 2022 Mange grunner: -liker ikke bråk -liker ikke rot -fungerer ikke på lite søvn - har stort behov for alenetid og å gjøre det jeg vil når jeg vil - jeg ser ingen mening i å lage et nytt menneske i en så overpopulated verden. For ikke å snakke om hvilke retning det går i. For så å ofre all tid og energi på et annet menneske. - synes barn er veldig slitsomme. -orker ikke konstant prating/masing. -ingen ønsker om å leve igjennom et barn og utslette meg selv. - har veldig liten familie og ingen resurser, besteforeldre ect. -ønsker å bruke pengene mine på meg selv og samboer. - jeg har ingen ønsker om å ha huset fullt av barn - har ingen interesse av å krangle om fuckings alt hver jævla dag. - jeg ønsker ikke å være låst til en mann som jeg evt ikke liker pga et barn. (Får mareritt av å lese om hvor mange som har ræva bf) - jeg vil spise den maten jeg vil,når jeg vil. - jeg er ikke interessert i alt som har med barnehage,skole,møter,cup, dugnader,ect å gjøre. Absolutt ingen interesse av å se fotballkamp tidlig søndag morgen. -jeg vil dra på voksenferier -jeg ønsker ikke å bekymre meg så mye eller ha store elementer av stress. -ønsker ikke å ødelegge sexlivet mitt. - jeg har sykdom som gjør meg mye redusert så har ikke energi til å være på topp 24/7 - jeg vil bruke livet mitt på å tenke på meg selv og bli så lykkelig som mulig. - liker ikke å drasse med meg så mye rundt. Holder fint med hund og bånd. - er ikke glad i konstant kroppskontakt. -synes ikke barnehage, skolesystemet fungerer bra nok. - ønsker ikke å vaske klærne mine i andre klær med bæsj på. -orker ikke mye grining -evt kroniske sykdommer eller syndrom på barnet. Har INGEN interesse av å sitte å sondemate et utviklingshemmet barn på heltid. Anonymkode: e94b6...34c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #76 Skrevet 20. mars 2024 For det første så har jeg ikke et eneste bein i kroppen min som får meg til å ha lyst på barn. Jeg har genuint aldri følt den følelsen av å faktisk ville ha barn. Dette betyr ikke at jeg ikke liker barn, men jeg bare vil ikke ha egne. For det andre, så er det å få barn en gigantisk beslutning. Altså, du skal sette et menneske til verden, helt ufrivillig fra deres part. Da må man søren meg være obs på hvordan man oppdrar barnet, slik at de kan bli voksne med sunne tilknytningsmønstre, god helse og generelt gode forutsetninger for å mestre livet - noe som krever svært mye av dem. Dette er ingen enkel jobb. Jeg mener først og fremst at man burde ha mestret livet selv før man får barn. Det har ikke jeg. Jeg klarer meg jo bra nok, men jeg har et litt rart tilknytningsmønster, pluss at jeg ikke er den mest sosialt suksessfulle. For det tredje, så ofrer du ufattelig mye fra livet ditt. Glem reising og dyrking av egne hobbyer. De aller fleste foreldrene jeg kjenner har så vidt tid til seg selv, fordi når de endelig er ferdig fra jobb nr. 1, så må de hjem til jobb nr. 2. Deretter har de kanskje 2 timer for seg selv på kvelden. Wow...artig. Jeg er et menneske som verdsetter frihet veldig høyt. Barn står i veien for friheten. Anonymkode: 9864a...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #77 Skrevet 20. mars 2024 Ser det er mange som skriver «ødelagt kropp». Jeg har født barn og har absolutt ikke en ødelagt kropp. Kroppen min ble faktisk mye finere etter jeg fikk barn… slankere enn jeg var før barn, puppene henger ikke og jeg fikk ingen skader etter fødsel. Synes det er merkelig å påstå at det å få barn gjør at kroppen blir ødelagt… det skal mye til for å få en ødelagt kropp. Ellers kan jeg forstå de andre argumentene. Anonymkode: 3c9c8...fc0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #78 Skrevet 20. mars 2024 Fordi jeg tragisk og selvopptatt og dum og alt er bare meg meg meg!!!! MEG MEG MEG, slikk navnet mitt 👅 Anonymkode: e2e83...1be
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #79 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 11.15): Helt fantastisk at de som ikke vil ha barn ikke får barn! Det hadde også vært fantastisk om de som ikke er egnet til å være foreldrene (annen sak, ja), ikke fikk barn, men slik er det dessverre ikke Anonymkode: b0fb5...d77 Folk er dårlig til å se seg selv utenfra. De fleste lurer seg selv. Mange valg i livet er ikke reelle, men dagens kvinner kan sette inn spiral og pstav, de bestemmer og da klarer mange seg selv. De slipper å rydde etter utakknemlige barn. Svært egoistisk å tenke at mine gener er så gode at de må videreføres Anonymkode: 477c7...e01 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #80 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi jeg tragisk og selvopptatt og dum og alt er bare meg meg meg!!!! MEG MEG MEG, slikk navnet mitt 👅 Anonymkode: e2e83...1be Er det ikke vel narsissist oppførsel å skape en liten "mini meg"? Det må vel være toppen av "MEG MEG MEG" det når du føler du er så viktig at du må spre genene DINE videre. Anonymkode: 4bab5...4c1 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå