AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #21 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forundrer meg stadig over at folk alltid må kunne komme med grunn for valg de tar i livet. Om det så gjelder hvorfor de ikke vil ha barn, ikke vil drikke alkohol osv. Anonymkode: 01d65...994 Ikke vil jeg ha barn og ikke drikker jeg alkohol. Sosialt reageres det mest på sistnevnte. Så når noen spør meg: "hvorfor har ikke du barn?" eller "skal du ikke få barn snart?", så svarer jeg med "jeg har ikke drukket alkohol på 5 år", og da er hele barnespørsmålet som først kom glemt 😄 Anonymkode: 67ce7...ac6 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #22 Skrevet 4. februar 2022 Fordi jeg hater rutiner, og det er jo ikke særlig gunstig hvis man setter barn til verden. Ellers vet jeg at jeg hadde kunne blitt en veldig god mamma, for jeg har en lidenskap for pedagogikk, psykologi og ernæringsfysiologi, og jeg er ekstremt kreativ og leken. Jeg har lært meg å regulere mine følelser på en så sunn måte som mulig, selv under press, og jeg tror jeg kunne klart å lære dette til et barn også. Videre er jeg jo enig i alt som skrives over også. Kostnader, mangel på frihet osv. Jeg har rett og slett aldri følt på et ønske om det, og jeg ville aldri fått barn uten å være sikker på at det var ønsket. Anonymkode: 3453c...519 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #23 Skrevet 4. februar 2022 Fordi jeg tror på det med at it takes a village to raise a child. Jeg hadde aldri den landsbyen da jeg vokste opp, og var en veldig ensom unge. Jeg har ikke den landsbyen nå heller, og vil ikke sette et barn til verden i samme situasjon. Anonymkode: 30e1f...70c 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #24 Skrevet 4. februar 2022 Har aldri hatt lyst eller behov. Er 42 og gift. Anonymkode: c2527...8ad
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #25 Skrevet 4. februar 2022 Lite søvn - Bryr meg ikke Ødelagt kropp - Ødelagt? Det burde vært den minste bekymringen!!! Vi er ikke alle Caroline Berg Eriksen. Bekymringer- Ja Inskrenket frihet og fleksibilitet- Ja Kostnader - Ikke viktig Kjedelig fokus - bleier, omgangsyke i bhg osv - Ikke viktig Stress å kombinere med jobb - Ja Støy - Ikke viktig Anonymkode: f763f...e17
applestories Skrevet 4. februar 2022 #26 Skrevet 4. februar 2022 Det er ikke det at jeg har hatt en motvilje mot å få barn, det har bare ikke vært et tema. Jeg er 37 nå og har ikke vært i et forhold på over ti år. Jeg har ikke aktivt oppsøkt det, og da har det ikke skjedd. Det er mange grunner til det, og en av dem er at dersom jeg skulle fått barn, måtte jeg klart å sette det foran absolutt alt. Det er jeg ikke sikker på om jeg hadde klart. Jeg er en av dem som vil ha alt klart, alt "perfekt" før jeg gjør noe, og sånn kan man ikke leve. Sånn er ikke livet. Jeg har levd lenge nok med dårlig samvittighet over alt jeg gjør, ikke gjør, er og ikke er. Et barn ville ikke hatt godt av å bli født inn i det. ...så kommer det noen og sier at ja, men dere ville vært to om det, dere ville gjort det sammen. og da føler jeg litt på hva som kunne ha vært. 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 4. februar 2022 #27 Skrevet 4. februar 2022 Jeg har egentlig lyst på barn, men likevel ikke fordi jeg er redd for å bli en dårlig mor pga angst og depresjon. Redd for at de skal bli syke, jeg blir syk eller at jeg ikke skal klare å ta vare på dem på grunn av angst. Tror jeg kommer til å bli en overbekymret mor full av kjærlighet. Fryktelig irriterende følelse for jeg vet jo ikke hva som kommer til å skje. Kanskje får jeg ikke angst og blir en fantastisk mor. Hater denne følelsen. Heldigvis har jeg mange tantebarn jeg elsker ❤
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #28 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har respekt for mennesker som ikke ønsker barn, men kan jeg spørre om alderen deres? Og er dere fast bestemt pga hverdagen nå og friheten dere har eller er dere urokkelige? Og ja, jeg har ett barn som jeg nå selvfølgelig ikke hadde byttet med noe, men forstår også argumentet med at man setter friheten sin på hold i årevis, at det er tidkrevende og hektisk å være foreldre, ikke minst et enormt ansvar å fostre opp et godt menneske i en sinnsyk verden. Anonymkode: f7949...1f1 Jeg er 35. Jeg lever ikke noe utsvevende liv som er uforenlig med barn. Hele hverdagen min tilsier egentlig at jeg kunne fått et barn inn her i morgen uten problem. Men jeg er svært lykkelig og tilfreds med det rolige livet mitt, og føler ikke at det mangler noe. Og det er ikke så mye som et svakt "tikk" fra den såkalte biologiske klokka inni meg selv om jeg er midt i tredveårene 😉 Mitt ønske om å være barnløs har eksistert så lenge jeg kan huske, og er ikke noe resultat av livet jeg har skapt meg og trives så godt med nå. Den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt har prøvd å visualisere meg livet med barn er fordi jeg føler en ekstrem skyld over at foreldrene mine ikke blir besteforeldre. Men jeg har vært ærlig med dem om at jeg kan ikke risikere min egen psyke og det lykkelige livet jeg har nå for å gi dem barnebarn. Anonymkode: 3a76e...785 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #29 Skrevet 4. februar 2022 50 år, gift. Har aldri vært interessert i barn. Har en jobb som ikke kan kombineres med graviditet/barn, i hvert fall ikke når mannen også har en slik jobb. Og ikke minst: pga alvorlig mobbing gjennom hele grunnskolen hadde jeg ikke taklet å levere og hente i barnehage og skole. Unngår alltid grupper av barn/ungdommer, og stoler ikke på lærere i det hele tatt. Anonymkode: e5b97...112
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #30 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har respekt for mennesker som ikke ønsker barn, men kan jeg spørre om alderen deres? Og er dere fast bestemt pga hverdagen nå og friheten dere har eller er dere urokkelige? Anonymkode: f7949...1f1 Jeg kommenterte to hakk over deg. Er 37 år. Vært i stabilt forhold med samme mann de siste 15 årene og han vil heller ikke ha. Litt usikker på hva du spør om i det andre spørsmålet ditt? Hverdagen min har variert en god del de siste 17 årene, som er det tidsrommet jeg tenker er relevant her. I mange av disse årene hadde jeg veldig lite «frihet» fordi jeg ofret det aller meste av tiden min (ved siden av jobb) til å drive med idrett på høyt nivå. (Av egen fri vilje selvfølgelig) Etter at jeg ga meg med det har jeg hatt mye mer fritid, men det har ikke endret barneønsket i den ene eller andre retningen. Anonymkode: f35fb...56d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #31 Skrevet 4. februar 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Forundrer meg stadig over at folk alltid må kunne komme med grunn for valg de tar i livet. Om det så gjelder hvorfor de ikke vil ha barn, ikke vil drikke alkohol osv. Anonymkode: 01d65...994 Folk spør om grunner for alt. Ikke bare alkohol og barn. Anorektikere blir spurt om hvorfor de ikke vil spise, bor man i utlandet spør folk hvorfor, er man vegetarianer spør folk hvorfor, er man singel spør folk hvorfor. Kommer man fra Kristinsand og bor i Honningsvåg spør folk hvorfor. osv osv Tror barnløse og nøkterne folk føler seg veldig stigmatisert Anonymkode: 7b3b5...539 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #32 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har respekt for mennesker som ikke ønsker barn, men kan jeg spørre om alderen deres? Og er dere fast bestemt pga hverdagen nå og friheten dere har eller er dere urokkelige? Og ja, jeg har ett barn som jeg nå selvfølgelig ikke hadde byttet med noe, men forstår også argumentet med at man setter friheten sin på hold i årevis, at det er tidkrevende og hektisk å være foreldre, ikke minst et enormt ansvar å fostre opp et godt menneske i en sinnsyk verden. Anonymkode: f7949...1f1 Er 44 Anonymkode: 912bf...9d8
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #33 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Forundrer meg stadig over at folk alltid må kunne komme med grunn for valg de tar i livet. Om det så gjelder hvorfor de ikke vil ha barn, ikke vil drikke alkohol osv. Anonymkode: 01d65...994 Man MÅ jo ikke svare. Ingen må komme med en grunn. Må være lov å spør av nysgjerrighet. Anonymkode: 8a4a3...f0f
miss summers Skrevet 4. februar 2022 #34 Skrevet 4. februar 2022 Trenger ikke forklare det for noen. Vil ganske enkelt ikke ha! 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #35 Skrevet 4. februar 2022 K27 her, og vil ikke ha barn. Jeg har følt på en sorg over at jeg aldri kommer til å gjøre det som er forventet av meg. Det er og en stor frykt at jeg ikke kommer til å finne en mann som heller ikke ønsker seg barn, og at menn jeg blir glad i kommer til å forlate meg fordi jeg ikke vil ha barn. Allikevel, som noen skriver over her; jeg blir direkte uvel om jeg prøver å forestille meg å få barn. Det har tatt tid å forsone seg med at jeg er en person som ikke vil ønsker barn, men det er den jeg er. Og jeg har følt en helt enorm glede når jeg har klart å stå i det at livet kun er mitt, og tilhører kun meg, og det skal det være for resten av livet mitt også. Anonymkode: 81f0e...3cd 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #36 Skrevet 4. februar 2022 Frister ikke. Vil bruke tid og ressurser på meg og mitt ekteskap. Dykre hobbyer, slappe av, reise mye, kunne være spontan... Anonymkode: 04c42...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #37 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har respekt for mennesker som ikke ønsker barn, men kan jeg spørre om alderen deres? Og er dere fast bestemt pga hverdagen nå og friheten dere har eller er dere urokkelige? Og ja, jeg har ett barn som jeg nå selvfølgelig ikke hadde byttet med noe, men forstår også argumentet med at man setter friheten sin på hold i årevis, at det er tidkrevende og hektisk å være foreldre, ikke minst et enormt ansvar å fostre opp et godt menneske i en sinnsyk verden. Anonymkode: f7949...1f1 har rett og slett ikke lyst på barn, aldri hatt det og har nok selvinnsikt til å innse at jeg er altfor utålmodig og egostisk til å kunne fungert som mor. Første gang jeg uttalte at jeg ikke skulle ha barn var da jeg var 13, og ingen tok med seriøst. I dag er jeg 40 og har fortsatt samme standpunkt, og har aldri på tiden imellom der vært usikker på eget standpunkt. Anonymkode: 0e46f...2ad 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #38 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har respekt for mennesker som ikke ønsker barn, men kan jeg spørre om alderen deres? Og er dere fast bestemt pga hverdagen nå og friheten dere har eller er dere urokkelige? Og ja, jeg har ett barn som jeg nå selvfølgelig ikke hadde byttet med noe, men forstår også argumentet med at man setter friheten sin på hold i årevis, at det er tidkrevende og hektisk å være foreldre, ikke minst et enormt ansvar å fostre opp et godt menneske i en sinnsyk verden. Anonymkode: f7949...1f1 Jeg er 46 år. Visste fra tidlig ungdom av at jeg aldri ønsket å ha barn. Har aldri tvilt på det. Jeg ser ikke noen grunn til å ønske det. Er det fordi man liker å dulle med babyer? Er det fordi man vil ha en kopi av seg selv? Er det fordi man er redd for å bli alene? Anonymkode: 758a2...40f 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #39 Skrevet 4. februar 2022 Liker ikke barn. Anonymkode: 4d85b...255 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #40 Skrevet 4. februar 2022 Jeg er Ts og vil heller ikke ha barn. Så spurte mest av nysgjerrighet for hvilke grunner andre hadde. Ikke for å dømme. Jeg vil ikke ha barn fordi jeg føler verden går i feil retning. Den blir verre og ikke bedre. Internett får ut det verste i folk. Fordi jeg vil beholde friheten min. Og fordi jeg vil beholde kroppen min slik den er. Vi får det bedre materialistisk, men jeg ønsker faktisk ikke å utsette et nytt liv for denne verdenen. Anonymkode: 74e29...341 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå