AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #41 Skrevet 4. februar 2022 Elsker fritiden min og kan gjøre hva jeg vil når jeg vil etter arbeidstid/helger. Vil ikke ødelegge kroppen både her og der. Dyre i drift, jeg er en stor egoist og liker bare å bruke penger på meg selv. Og bare gidder ikke følge a4-jaget her i livet. 33 år, har vært i forhold «hele livet», så er ikke «singel og bitter barnløs» akkurat. Nyter livet som frivillig barnløs! Anonymkode: 700ef...dee 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #42 Skrevet 4. februar 2022 Livet kan ofte være vanskelig med alle sosiale krav i samfunnet. Av og til kan det være bedre å ikke bli født. Så det blir ingen barn her nei. Anonymkode: 71289...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #43 Skrevet 4. februar 2022 Har emetofobi. Anonymkode: ffed5...9b6
Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2022 #44 Skrevet 4. februar 2022 (endret) Usikker, Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #45 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er en tendens til at folk må si at man kan ha et fullverdig liv uten barn. Selvfølgelig. Hvorfor påpeke dette? Uten direkte sammenligning, så blir det som å si homofile er like mye verd som hetrofile. Selvfølgelig. Ingens liv er mindre fullverdig enn noen annens. Anonymkode: 7b3b5...539 Kanskje fordi folk med barn hele tiden påpeker at livet IKKE er fullverdig før man får barn. For sånn var det for dem, så da MÅ det være slik for andre også 🤷 Anonymkode: 5cbdb...70d 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #46 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har en alvorlig hjerte lidelse. Min far dode av samme lidelse ganske ung. Jeg frykter at jeg vil viderefore denne lidelsen til mine barn. Jeg vil nok do tidlig av dette og jeg vil ikke etterlate barn. Jeg har ogsaa diagnosen bipolar. Dette er ikke en lett diagnose og jeg har slitt mye med den. Fremdeles sliter. Dette er en diagnose som er kan hende arvelig. Jeg vil ikke at ett barn skal arve den og gaa igjennom hva jeg gjor! Anonymkode: 8785e...ce9 1
Guppy88 Skrevet 5. februar 2022 #47 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har rett og slett ikke lyst på, på samme måte som jeg ikke har lyst på akvarium eller å spille tennis. Utover det alt som AB over har nevnt Anonymkode: 912bf...9d8 Har du ikke lyst på akvarium??? 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #48 Skrevet 5. februar 2022 Fordi jeg ikke gidder og ikke har noen interesse av det. Jeg er også gay (dame) og kan ikke bare gjøre noen gravid. Å bli gravid selv er uaktuelt. Anonymkode: a0009...39d 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #49 Skrevet 5. februar 2022 Har mann, hus og bil, men er ufør. Og da er barn fy-fy Anonymkode: 78903...00b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #50 Skrevet 5. februar 2022 Jeg ble uplanlaht gravid da jeg var 21, og jeg kan ikke helt forklare hvorfor jeg ikke tok abort. Hadde alltid tenkt at jeg ikke skulle ha barn. Ung og uerfaren lot jeg meg påvirke av samboer, og vi har nå to. Nå kan jeg ikke se for meg et liv uten, men jeg har siden før vi ble kjent vært klar på at jeg er avhengig av mitt liv, dvs at jeg aldri kommer til å ha en typisk 8-16 jobb, jobben min er viktig for meg. Jeg kommer aldri til å legge hobbyen min helt på hylla. Nå er barna 6 og 8, og jeg har aldri en eneste dag savnet tiden hvor de var babyer eller små. Jeg elsker barna mine, men jeg hadde hatt et fullverdig liv uten barn, ingen tvil. Anonymkode: eade1...9c5
LadyGrey Skrevet 5. februar 2022 #51 Skrevet 5. februar 2022 Jeg kan ramse opp ganske mange grunner til at man ikke vil ha barn: Lite søvn, økonomi, ansvar osv. For min del var det aldri ett valg. Det at jeg ikke ønsker barn, er bare en del av å være meg. Det er ikke noe jeg har satt meg ned å bestemt. Kanskje litt på samme måte at folk som er homofil har ikke valgt det selv, det er bare sånn de er. 1
Naos Skrevet 5. februar 2022 #52 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har alltid ønsket meg barn, men kan ikke få barn. Så jeg finner trøst i at man kan leve et fullverdig liv og fokuserer på fordelene med ikke å ha barn, fremfor å grave meg ned i og dyrke en sorg. Det kan være litt krevende med de mange som graver i hvorfor jeg ikke har barn og som på ulike måter utrykker at det er den eneste sanne meningen med livet, og at jeg går glipp av så utrolig mye. Og så syns de ubeskrivelig synd på meg om jeg er ærlig og begynner umiddelbart å mase (ja, virkelig mase) om at jeg kan bli fosterhjem og adoptere. Det er av flere grunner heller ikke aktuelt, i hvert fall ikke nå. Mange med barn blir så utrolig opptatt av å få meg til å skaffe meg andres barn. Jeg prøver febrilsk å kommer over på noe annet å snakke om, men det er ofte vanskelig. Så jeg dyrker alle fordelene og er fast bestemt på å nyte livet som det er, uten barn! Og det ER faktisk masse fint i livet uten, heldigvis! Jeg lever et godt liv uten barn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #53 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 74e29...341 Har bare ikke lyst på barn, aldri hatt det. Har ingenting med frihet, kropp eller karriere å gjøre. Ser ikke på barn som mye jobb, eller det å endre livet og hverdagen som noe tap, har endret på livet og interesser mange ganger. Men har aldri hatt lyst på barn i mitt liv. Kvinne 45, gift. Anonymkode: 73478...f31 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #54 Skrevet 5. februar 2022 Helt fantastisk at de som ikke vil ha barn ikke får barn! Det hadde også vært fantastisk om de som ikke er egnet til å være foreldrene (annen sak, ja), ikke fikk barn, men slik er det dessverre ikke Anonymkode: b0fb5...d77 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #55 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 74e29... AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 74e29...341 Jeg har en diagnose som gjør at jeg velger å ikke få barn + at det er arvelig. Mannen har også sine ting. Anonymkode: 8ed9d...a90
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #56 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): K27 her, og vil ikke ha barn. Jeg har følt på en sorg over at jeg aldri kommer til å gjøre det som er forventet av meg. Det er og en stor frykt at jeg ikke kommer til å finne en mann som heller ikke ønsker seg barn, og at menn jeg blir glad i kommer til å forlate meg fordi jeg ikke vil ha barn. Allikevel, som noen skriver over her; jeg blir direkte uvel om jeg prøver å forestille meg å få barn. Det har tatt tid å forsone seg med at jeg er en person som ikke vil ønsker barn, men det er den jeg er. Og jeg har følt en helt enorm glede når jeg har klart å stå i det at livet kun er mitt, og tilhører kun meg, og det skal det være for resten av livet mitt også. Anonymkode: 81f0e...3cd Jeg forstår hva du mener. Satt og snakket med ei venninne om disse tingene. Hun er lesbisk. Både faren og farmoren var fortvilet over at hun ikke kunne få barn siden hun var lesbisk og at det var en synd osv. Då hadde hun sagt at det er hennes liv og hennes kropp. Da jeg hadde giftet meg så var det ett stort mas over spørsmål over når vi ventet smått osv. Folk sier «bare vent å se for det kommer garantert noe smått» Har sagt at det kommer ikke til å skje». k33 Anonymkode: 8ed9d...a90
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #57 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor? Anonymkode: 74e29...341 Jeg har en arvelig diagnose og jeg har opplevd en god del oppover. Derfor har jeg valgt å ikke få. Mannen har også sitt. K33 Anonymkode: 8ed9d...a90
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #58 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt fantastisk at de som ikke vil ha barn ikke får barn! Det hadde også vært fantastisk om de som ikke er egnet til å være foreldrene (annen sak, ja), ikke fikk barn, men slik er det dessverre ikke Anonymkode: b0fb5...d77 Mange tror at vi ikke er gode nok omsorgs personer siden vi ikke får barn og at vi tenker kun på oss 🙄 Anonymkode: 8ed9d...a90
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #59 Skrevet 5. februar 2022 Fordi jeg ikke hadde lyst til å bli forelder. Ikke var det en som var egnet som far,eller en jeg ville ha en livslang relasjon til i livet mitt heller. Anonymkode: c0491...865
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #60 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange tror at vi ikke er gode nok omsorgs personer siden vi ikke får barn og at vi tenker kun på oss 🙄 Anonymkode: 8ed9d...a90 Det er som ofte vi som ikke har barn som virkelig har tenkt igjennom valget. Anonymkode: c0491...865 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå