Gå til innhold

Til dere som ikke vil ha barn:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? 

Anonymkode: 74e29...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ødelegger livet. Har to barn, og to aborter har jeg aldri angret på.

Anonymkode: de5cc...9b7

• Liker 10
  • Hjerte 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Må man ha en grunn? Livet går ikke som forventet for alle er mitt svar.

Skrevet

Har rett og slett ikke lyst på, på samme måte som jeg ikke har lyst på akvarium eller å spille tennis.

Utover det alt som AB over har nevnt

Anonymkode: 912bf...9d8

• Liker 42
Skrevet

Jeg er på gjerdet. Jeg er usikker på hva jeg vil. Akkurat nå; mest nei. Hvorfor? Aner ikke. Tror det er mest på grunn av at jeg liker å være fri. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er barn av rusmisbrukere og har selv vært rusmisbruker.

Ønsker ikke å sette et barn til verden uten å vite om jeg klarer å ta vare på meg selv en gang.
Ikke fordi jeg ikke kunne tenke meg å være mor. Men fordi jeg er usikker på om barnet ville fått et godt liv.

Da er det bedre å la være.

Anonymkode: cbd9e...495

• Liker 7
  • Hjerte 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Barn er vel ikke hele meningen med livet, og ikke synes jeg man skal måtte forklare hvorfor heller🙄 

Selv har jeg ett barn, ett uhell😆 jeg ønsket meg aldri barn. Livet var godt som det var.  Selvfølgelig elsker jeg barnet mitt, men livet hadde vært godt uten barn også. Kanskje bedre. Kanskje blir livet med barn bedre når de vokser til.

Anonymkode: 7bd2f...cf4

• Liker 7
Skrevet

-Elsker friheten min
-Trives godt med bare mannen min, søsknene mine og vennene mine
-Orker ikke å følge et tidsskjema som jeg ikke har lagt opp selv
-Vil ikke ha noen som jeg er 100% ansvarlig for
-Hadde vært kjipt om h*n vokste opp og ble en drittsekk
-Liker å ha det ryddig hjemme
-Liker å sove når jeg vil
-Bruker heller pengene på god mat og å reise
-Føler virkelig ikke noe behov for å få barn

Anonymkode: 20d08...a3e

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Fordi jeg ikke ønsker å bidra til overbefolkningen, fordi jeg ikke ønsker å skape flere bidragsytere som bidrar med et enormt miljøavtrykk, fordi jeg syntes det å få egne barn er egoistisk, fordi barn er slitsomme.

Anonymkode: 542a7...8df

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Barn er ikke noe for meg.
Jeg kan være supertante den dagen svigerinna mi eller bestevenninnene mine får barn, og kan passe og være der 110%, men barn er ikke noe for oss. 
Livet går fort nok uten barn, og vi liker friheten til å gjøre akkurat det vi vil når vi vil. 
Skal aldri si aldri, men jeg har mine tvil om at den biologiske klokka plutselig skal begynne å tikke nå.

Anonymkode: 79bd7...1d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et barn og kunne nå selvfølgelig ikke sett for meg et liv uten. Men jeg skjønner godt valgene til dem som velger og ikke få. 

Det kan være bevisst valg, eller livet som skjer uten barn. Man lever et like fullverdig liv uten barn. 

Anonymkode: d25c3...20e

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Har ikke lyst på barn i det hele tatt. De gangene jeg har prøvd å visualisere livet mitt med barn blir jeg helt uvel. Jeg liker rett og slett ikke barn.

SYKDOM, stress, bekymringer, tap av frihet, lite alenetid.

Og heldigvis har jeg såpass selvinnsikt at jeg ikke får barn bare fordi det er det samfunnet forventer at man skal. (Fordi det er det. Hvis ikke hadde det ikke vært noen som hadde opprettet disse trådene.) Og det er mange mennesker der ute som ikke burde hatt barn, men som har fått det bare fordi det er den naturlige gangen, og der er det enten en forelder eller et barn som får lide.

Anonymkode: 3a76e...785

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi barn irriterer meg. Støy, mas, bæs, sutring, bærsj og fokus. 157 680-timers jobb jeg rett og slett ikke har lyst, motivasjon, ork eller helse til. 

Jeg gjør mine ufødte barn en tjeneste ved å ikke sette de til verden. 

Anonymkode: 67ce7...ac6

• Liker 12
Skrevet

Kommer fra familien med genetiske sykdommer som fører til jerneslag i tidlig alder, og samtidig bipolar sykdom og depresjon. Føles som veldig merkelig arv å ønske å føre videre. 

Men.. jeg fikk nå barn da. 🙈

Anonymkode: 5c349...d82

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har et barn og kunne nå selvfølgelig ikke sett for meg et liv uten. Men jeg skjønner godt valgene til dem som velger og ikke få. 

Det kan være bevisst valg, eller livet som skjer uten barn. Man lever et like fullverdig liv uten barn. 

Anonymkode: d25c3...20e

Er en tendens til at folk må si at man kan ha et fullverdig liv uten barn. Selvfølgelig. Hvorfor påpeke dette? Uten direkte sammenligning, så blir det som å si homofile er like mye verd som hetrofile. Selvfølgelig. Ingens liv er mindre fullverdig enn noen annens. 

Anonymkode: 7b3b5...539

• Liker 5
Skrevet

Har bare ikke lyst på og kan ikke huske å noensinne hatt lyst. Liker friheten min uten å ha både barn og dyr å ta hensyn til. Pluss en del andre grunner som omhandler livet med barn som ikke passer meg. 

Hadde sikkert vært en god mor som gjorde det beste ut av det om det skjedde, men vil ikke risikere lykken min. 

Anonymkode: 2c4ee...7b3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi jeg bare ikke har lyst. På samme måte som jeg ikke har lyst til å bli tømrer, flytte til Tromsø eller ta tatovering. Når jeg prøver å se for meg fremtiden min, så er aldri barn med i de bildene. 

Ut over det, så kan jeg kjenne meg igjen i veldig mye av det som nevnes fra andre over her. Jeg ønsker meg rett og slett ikke det livet som barn medfører. Jeg vil leve et annet liv, som ikke kan leves med barn i bildet.

Men hovedsaklig: jeg har bare ikke lyst. 

Anonymkode: f35fb...56d

• Liker 10
Skrevet

Forundrer meg stadig over at folk alltid må kunne komme med grunn for valg de tar i livet. Om det så gjelder hvorfor de ikke vil ha barn, ikke vil drikke alkohol osv. 

Anonymkode: 01d65...994

• Liker 11
Skrevet

Har respekt for mennesker som ikke ønsker barn, men kan jeg spørre om alderen deres? Og er dere fast bestemt pga hverdagen nå og friheten dere har eller er dere urokkelige? 

Og ja, jeg har ett barn som jeg nå selvfølgelig ikke hadde byttet med noe, men forstår også argumentet med at man setter friheten sin på hold i årevis, at det er tidkrevende og hektisk å være foreldre, ikke minst et enormt ansvar å fostre opp et godt menneske i en sinnsyk verden. 

Anonymkode: f7949...1f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...