Hannah80 Skrevet 2. februar 2022 #41 Skrevet 2. februar 2022 (endret) Anonymous 91 skrev (1 time siden): Joda det vet jeg.. Men tenkte mer på de utenom. De fleste ser på fosterbarn som egne. Vil jeg tro hvertfall Nei, det stemmer nok ikke. I de fleste tilfeller er det jo kun for en periode man har fosterbarn i hus. Endret 2. februar 2022 av Hannah80 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #42 Skrevet 2. februar 2022 Kommer an på hvor lenge man har bodd der, men bi kommer ikke til å gjøre forskjell nei. Selvsagt! Anonymkode: eb71c...db7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #43 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts., kanskje du kan si noe om det neste gang tema kommer opp, altså at du synes det er sårt å høre om hvor rause de er med barn- og barnebarn? Understreke at det ikke er fordi du synes det er feil at de gjør det sånn, men at du kjenner på utenforskap når de velger å dele denne informasjonen med deg, og skulle ønske du slapp å høre om det og så direkte bli påminnet om at du ikke er «en av dem», fullt og helt. Synes det er ubetenksomt av dem å snakke om dette rundt deg, uansett om de selvsagt står fritt til å fordele arv etter biologi elller et større bilde. Anonymkode: b7c73...c78 Dette synes jeg var en god ide. Anonymkode: 74824...ae0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #44 Skrevet 2. februar 2022 Sunnys skrev (2 timer siden): Det er irrelevant at du ønsker arv når du er fosterbarn, for du har ikke krav på noe. Jeg har hatt en stefar hele livet, i over 30 år. De er nå skilt.. jeg arver ingenting av han, men mine stesøsken gjør. Jeg arver min mor. Slik er det bare. Å tenke noe annet er helt feil. ikke ødelegg deres forhold med å hinte om arv Det er da litt annerledes Anonymkode: eb71c...db7 1
Pinguini Skrevet 2. februar 2022 #45 Skrevet 2. februar 2022 Her finnes ingen rette svar, ingen kan svare på hva som burde være riktig i ditt tilfelle. Noen er fosterbarn i mange år, andre i kortere perioder. Hvilken relasjon som oppstår vil variere. For noen vil det ikke være forskjell på fosterbarn og biologiske barn, mens for andre blir det et tydelig skille. Når det er sagt synes jeg personlig det er trist dersom du føler deg forbigått og ikke satt pris på på samme måte som biologiske barn når dere har den relasjonen du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #46 Skrevet 2. februar 2022 Ett av mine søsken har fosterbarn, ingen egne barn. Ved død antar jeg at det er skrevet testamente slik at fosterbarnet får arven og ikke vi søsken. Det er egentlig en selvfølge for meg da dette barnet har levd hele sitt liv hos mitt søsken og kommer til å ha mitt søsken som sin forelder resten av livet. Anonymkode: e7d23...869
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #47 Skrevet 2. februar 2022 Her får ikke fosterbarn arv fra oss, arven skal gå til det biologiske barnet. Vi har ikke overflod av penger. Anonymkode: dd8e2...527 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #48 Skrevet 2. februar 2022 Brunello skrev (2 timer siden): Tror dere virkelig at mennesker som får barna sine plassert i fosterhjem etterlater seg noe særlig å arve? Det hender det at de gjør ja! Utrolig nok. Anonymkode: dd8e2...527 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #49 Skrevet 2. februar 2022 daNorse skrev (11 minutter siden): "Arven" fikk du da du ble tatt inn og gitt en ny sjanse (på bekostning av de biologiske barna). Vær takknemlig og ikke grådig!... (Norsk lov gjelder uansett)... For et svar 🙄 Anonymkode: eb71c...db7 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #50 Skrevet 2. februar 2022 Hannah80 skrev (37 minutter siden): Nei, det stemmer nok ikke. I de fleste tilfeller er det jo kun for en periode man har fosterbarn i hus. Nei for en god del er det snakk om Mange år Anonymkode: eb71c...db7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #51 Skrevet 2. februar 2022 daNorse skrev (11 minutter siden): Takk for komplimentet, men det er egentlig bare sunn fornuft og sedvane... Nei ikke i min verden Anonymkode: eb71c...db7 2
Anonymous 91 Skrevet 2. februar 2022 #52 Skrevet 2. februar 2022 Hannah80 skrev (54 minutter siden): Nei, det stemmer nok ikke. I de fleste tilfeller er det jo kun for en periode man har fosterbarn i hus. Feil informasjon. Mitt ene barn har vært i samme fosterhjem i mange år. Og skal forsette og bo der. Han er ikke adoptert.
Hannah80 Skrevet 2. februar 2022 #53 Skrevet 2. februar 2022 Anonymous 91 skrev (11 minutter siden): Feil informasjon. Mitt ene barn har vært i samme fosterhjem i mange år. Og skal forsette og bo der. Han er ikke adoptert. Ditt barn ja. Jeg er også tidligere fosterbarn. Men det er da mange barn som tilbakeføres til biologiske foreldre etter en viss tid. 2
Anonymous 91 Skrevet 2. februar 2022 #54 Skrevet 2. februar 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Ditt barn ja. Jeg er også tidligere fosterbarn. Men det er da mange barn som tilbakeføres til biologiske foreldre etter en viss tid. Jada, men det er ikke alle. Jeg tenker mer på de barna som er der over lengre tid,at de bør bli sett på som sine egne. Jeg har valgt å la mitt barn Være der han er etter lang tid pga tilknytning. Så håper jo de ser på hen som sin egen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #55 Skrevet 2. februar 2022 Ikke arv, men forskudd på arv. Hjelp til utdannelse og bolig. Anonymkode: d45e2...96e
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2022 #56 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg kom i fosterhjem da jeg var 12 år gammel og bodde der til jeg var 20. Dette er nå 21 år siden og jeg har hele veien hatt god kontakt med min fosterfamilie, vi besøker hverandre ofte. De er nå i den alderen at de har begynt å dele ut arv til sine biologiske barn som er noen år eldre enn meg. De har også før hjulpet sine biologiske barn en god del økonomisk. Jeg har aldri verken fått, eller etterspurt, økonomisk støtte. Men jeg lurte litt på hva dere syntes hadde vært normalt i en slik situasjon? Hadde dere hjulpet fosterbarnet på lik linje med biologiske barn? Og hadde dere latt fosterbarnet arve noe? Anonymkode: 3f867...bc2 Vi har et fond som de biologiske arver, og så har vi et fond som fosterbarna arver. Blir litt skjevdelt men blir mest rettferdig i våre øyne. Fosterbarnas andel avgjøres av hvor mange år de har bodd med oss før fylte 18. Vi hjelper alle ut på boligmarkedet siden det i våre øyne er mest rett. Ingen får penger rett i lommen men de får billige lån fra sine fond. 2
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2022 #57 Skrevet 2. februar 2022 Anonymous 91 skrev (4 timer siden): Men man burde selv få bestemme hvem som arver. Man gjør det men ikke 100%, om en vil ha 100% kontroll må en gi vekk alt imenst en fremdeles er i live
Flintis Skrevet 2. februar 2022 #58 Skrevet 2. februar 2022 Jeg hadde ikke gitt arv til fosterbarn, men om barnet hadde tatt utdannelse og fått seg jobb og vi hadde likt hverandre kunne jeg om jeg hadde sittet godt i det hjulpet til med huskjøp kanskje med kausjon el. Uansett ikke vær bitter eller føl deg forfordelt. Gled deg over dine fremganger som du gjør helt selv og gled deg over din fosterfamilies fremgang, med litt hjelp. 2 1
Orly Skrevet 2. februar 2022 #59 Skrevet 2. februar 2022 (endret) daNorse skrev (43 minutter siden): Jeg bor i Norge, hvor sunn fornuft har presedens, hvor er din verden? Er det ikke godt man er forskjellig? Jeg gjør hvetfall ikke forskjell og mener det er sunn fornuft Endret 2. februar 2022 av Orly 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #60 Skrevet 2. februar 2022 Hannah80 skrev (40 minutter siden): Ditt barn ja. Jeg er også tidligere fosterbarn. Men det er da mange barn som tilbakeføres til biologiske foreldre etter en viss tid. Veldig mange barn er det ikke , men noen ja. Nå er vel dette snakk om barn som har vært lenge i fosterhjem da Anonymkode: eb71c...db7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå