parmanoia Skrevet 28. januar 2022 #81 Del Skrevet 28. januar 2022 Jeg er så pisslei denne privilegerte gjengen som kan stå og hevde at de er et annet kjønn en de er først, få lover endret som går utover kvinners rom og rettigheter, og likevel klare å innbille befolkningen at de er en skjør og sårbar gruppe. Jeg blir så eitrandes forbanna! Ordet transfob er blitt verdens mest ubrukelig ord. Benyttes som «argument» ved hver bittelille uenighet. 23 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 28. januar 2022 #82 Del Skrevet 28. januar 2022 parmanoia skrev (2 minutter siden): Jeg er så pisslei denne privilegerte gjengen som kan stå og hevde at de er et annet kjønn en de er først, få lover endret som går utover kvinners rom og rettigheter, og likevel klare å innbille befolkningen at de er en skjør og sårbar gruppe. Jeg blir så eitrandes forbanna! Ordet transfob er blitt verdens mest ubrukelig ord. Benyttes som «argument» ved hver bittelille uenighet. Oi wow så privilegert man er for å få lov til å eksistere og være seg selv. Fortell meg HVA problemet er med at noen er trans og at noen vil innføre et tredje juridisk kjønn. Og gjerne baser det på fakta og ikke ting du eller andre finner på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. januar 2022 #83 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) parmanoia skrev (9 minutter siden): Jeg er så pisslei denne privilegerte gjengen som kan stå og hevde at de er et annet kjønn en de er først, få lover endret som går utover kvinners rom og rettigheter, og likevel klare å innbille befolkningen at de er en skjør og sårbar gruppe. Jeg blir så eitrandes forbanna! Ordet transfob er blitt verdens mest ubrukelig ord. Benyttes som «argument» ved hver bittelille uenighet. Den er da ikke akkurat stor denne såkalte «priviligerte gjengen». De færreste av oss vil oppleve å få en transperson i garderoben, uansett om vi liker eller misliker tanken på det. Endret 28. januar 2022 av MyMichelle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 28. januar 2022 #84 Del Skrevet 28. januar 2022 Marbelle skrev (7 timer siden): Men Hvis den blir godkjent så er det gratis sant? I Norge har vi et offentlig helsevesen ja. Så om feks du er i en ulykke og skader ryggen vil du også få gratis behandling. Så for de titalls personene det er snakk om årlig så får de også dekket medisinsk behandling. Det er en mikroskopisk gruppe i landet vårt som gjennomgår kjønnsbekreftende behandling. Eller livreddende behandling kan man kalle det. De få det gjelder så handler det faktisk om livet. De vil bare få leve i fred som den de er, i en kropp som samsvarer med det kjønnet de føler de er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. januar 2022 #85 Del Skrevet 28. januar 2022 doomer skrev (4 timer siden): Synes det var jævlig flaut da hun som var hjemme på kamera plutselig hadde barnet på fanget. Du er på nasjonal TV og deltar i en debatt, kan du be om 30min stillhet fra familien og låse døra? Ærlig talt. Ungen ville vel delta i krangelen om hvem som hadde lov å kalle seg mor 😂 Jeg syntes det var komisk at ungen dukka opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 28. januar 2022 #86 Del Skrevet 28. januar 2022 «1 av 4 transpersoner sier at de har blitt utsatt for trusler om vold og om lag 1 av 3 i denne undersøkelsen har opplevd seksuelle overgrep»https://www.bufdir.no/aktuelt/ny_undersokelse_transpersoner_i_norge_opplever_markant_darligere_levekar_enn_andre/ Tror dere virkelig at mer enn 1 av 4 menn kommer til å bli utsatt for trusler og vold av transpersoner hvis et tredje juridisk kjønn blir innført? Her må dere faktisk lese dere opp. Det er mye farligere for transpersoner å leve slik de vil enn motsatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 28. januar 2022 #87 Del Skrevet 28. januar 2022 MyMichelle skrev (17 minutter siden): De som vil ha, eller har fått kjønnsbekreftende behandling sier gjerne de har følt de var i feil kropp siden de var små. Men hvordan kan for eksempel en 5-åring vite det? En biologisk gutt kan for eksempel si han vet han er jente for han liker å leke med dukker og pynte seg. Men er ikke det et bilde vi voksne har konstruert. Å mene at en viss type leker, klær, og oppførsel forbindes med ett kjønn. Kan det ikke også være slik at noen foreldre finner det enklere å si at deres sønn egentlig er ei jente, i stedet for å si at gutten deres liker å gå i kjole. Jeg vet ikke, men jeg synes boksene er så snevre. Selv måtte jeg bruke tid på å «finne meg selv», for jeg var ikke typisk jentete da jeg var barn. Du vet lite om hvor omfattende prosessen for å få godkjent behandling er, så skal gi deg en kort forklaring: Man må gjennom en omfattende, tverrfaglig utredning der de fleste deler av pasientens liv blir gransket med lupe. På Rikshospitalet er det et helt team med psykriatere, leger og annet helsepersonell som alle skal komme til samme konklusjon for at behandling godkjennes. Man må vise at man har hatt kjønnsinkongurens fra tidlig alder, at det har vært stabilt og at man har levd som det kjønnet man føler man er over flere år. Er man født jente men føler seg som gutt må man altså ha levd 100% som gutt over flere år. Så det er ikke sånn at man kan få en eller annen «fiks» idè, så bare lurer man legene på Rikshospitalet og voila får man hormoner og operasjon. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 28. januar 2022 #88 Del Skrevet 28. januar 2022 Kan dere klare å komme med noe annet enn «transkvinner er BIOLOGISK menn»? Et ordentlig argument som er basert på fakta og ikke tull? Menn har alltid kunnet kle seg ut som en dame og gå i damegarderoben. Det går an nå også. Hvorfor skjer ikke det da? Jo fordi menn som vil voldta kan bare gjøre det. De trenger ikke å kle seg ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. januar 2022 #89 Del Skrevet 28. januar 2022 Hummingbird2 skrev (4 minutter siden): Du vet lite om hvor omfattende prosessen for å få godkjent behandling er, så skal gi deg en kort forklaring: Man må gjennom en omfattende, tverrfaglig utredning der de fleste deler av pasientens liv blir gransket med lupe. På Rikshospitalet er det et helt team med psykriatere, leger og annet helsepersonell som alle skal komme til samme konklusjon for at behandling godkjennes. Man må vise at man har hatt kjønnsinkongurens fra tidlig alder, at det har vært stabilt og at man har levd som det kjønnet man føler man er over flere år. Er man født jente men føler seg som gutt må man altså ha levd 100% som gutt over flere år. Så det er ikke sånn at man kan få en eller annen «fiks» idè, så bare lurer man legene på Rikshospitalet og voila får man hormoner og operasjon. Jeg vet godt hvor omfattende prosessen er. Jeg snakket ikke om voksne, men om barn og barns tanker om hva kjønn er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 28. januar 2022 #90 Del Skrevet 28. januar 2022 100% enig med ts. Har du vagina er du kvinne, har du penis er du mann. Om du opererer fra vagina til penis eller omvendt, så endres også kjønnet. Uansett er det 2 kjønn, kvinne og mann. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 28. januar 2022 #91 Del Skrevet 28. januar 2022 «Transgender people are over four times more likely than cisgender people to experience violent victimization, including rape, sexual assault, and aggravated or simple assault, according to a new study by the Williams Institute at UCLA School of Law.»https://williamsinstitute.law.ucla.edu/press/ncvs-trans-press-release/ Her har vi fakta og ikke tull som enkelte av dere kommer med. Det er mye farligere å være transperson i en mannegarderobe enn det er for en mann å ha en transmann i garderoben. Slutt å lag et problem som ikke finnes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 28. januar 2022 #92 Del Skrevet 28. januar 2022 flowerpower1 skrev (17 minutter siden): «Transgender people are over four times more likely than cisgender people to experience violent victimization, including rape, sexual assault, and aggravated or simple assault, according to a new study by the Williams Institute at UCLA School of Law.»https://williamsinstitute.law.ucla.edu/press/ncvs-trans-press-release/ Her har vi fakta og ikke tull som enkelte av dere kommer med. Det er mye farligere å være transperson i en mannegarderobe enn det er for en mann å ha en transmann i garderoben. Slutt å lag et problem som ikke finnes. https://www.unwomen.org/en/what-we-do/ending-violence-against-women/facts-and-figures Vold mot kvinner er et globalt kjempeproblem. Det er til å grine av at et estimat på over 700 millioner kvinner opplever vold og overgrep for de er kvinner. Om menn er farlige, og transkvinner er usikre i herregarderoben - hvorfor er det da ikke lov for kvinner si at de føler seg usikre med transkvinner i damegarderoben? 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiernei Skrevet 28. januar 2022 #93 Del Skrevet 28. januar 2022 keiserenernaken skrev (1 minutt siden): https://www.unwomen.org/en/what-we-do/ending-violence-against-women/facts-and-figures Vold mot kvinner er et globalt kjempeproblem. Det er til å grine av at et estimat på over 700 millioner kvinner opplever vold og overgrep for de er kvinner. Om menn er farlige, og transkvinner er usikre i herregarderoben - hvorfor er det da ikke lov for kvinner si at de føler seg usikre med transkvinner i damegarderoben? Transkvinner er kvinner?! Derfor bør ikke cis-kvinner føle seg usikre.. Det er menn dere bør være redd for, ikke transkvinner.. Er det virkelig så vanskelig og forstå? 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 28. januar 2022 #94 Del Skrevet 28. januar 2022 MyMichelle skrev (46 minutter siden): Jeg vet godt hvor omfattende prosessen er. Jeg snakket ikke om voksne, men om barn og barns tanker om hva kjønn er. Jeg forklarte deg prosessen for et barn, altså de under 18 år, ikke voksne. Så barn som bare utforsker, vil aldri bli godkjent for behandling. Nåløyet er ekstremt trangt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 28. januar 2022 #95 Del Skrevet 28. januar 2022 neiernei skrev (17 minutter siden): Transkvinner er kvinner?! Derfor bør ikke cis-kvinner føle seg usikre.. Det er menn dere bør være redd for, ikke transkvinner.. Er det virkelig så vanskelig og forstå? 🙄 Keiseren er naken. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. januar 2022 #96 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) keiserenernaken skrev (33 minutter siden): Å føde et barn er en biologisk prosess. Kjønnsnøytrale begreper på kvinners biologiske prosesser er dehumaniserende. Å velge utdanning og yrke er ikke en biologisk prosess. Dette 👆 flowerpower1 skrev (59 minutter siden): Kan dere klare å komme med noe annet enn «transkvinner er BIOLOGISK menn»? Et ordentlig argument som er basert på fakta og ikke tull? Menn har alltid kunnet kle seg ut som en dame og gå i damegarderoben. Det går an nå også. Hvorfor skjer ikke det da? Jo fordi menn som vil voldta kan bare gjøre det. De trenger ikke å kle seg ut. Hvilken mann som ikke kle rseg ut som kvinne og fremstille seg selv som kvinne vil få tilgang til kvinnefengsel? Transkvinner ER biologiske menn. Sånn er det. De ble født med penis og har XY kromosomer. Dette er definisjonen på en biologisk mann. Hvorfor er det så fælt med biologi og natur? Å kalle kvinnen for ''den'' er dehumaniserende som brukeren over skrev. Kvinnen er ''hun''. Et menneske i hunkjønn. Endret 28. januar 2022 av Drizzt 12 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower1 Skrevet 28. januar 2022 #97 Del Skrevet 28. januar 2022 keiserenernaken skrev (24 minutter siden): https://www.unwomen.org/en/what-we-do/ending-violence-against-women/facts-and-figures Vold mot kvinner er et globalt kjempeproblem. Det er til å grine av at et estimat på over 700 millioner kvinner opplever vold og overgrep for de er kvinner. Om menn er farlige, og transkvinner er usikre i herregarderoben - hvorfor er det da ikke lov for kvinner si at de føler seg usikre med transkvinner i damegarderoben? Ja Cis hetero MENN, ikke transkvinner eller feminine menn for den saks skyld. Om man er redd for transkvinner i garderoben er ikke det en reell frykt. Uansett skjønner jeg ikke hva et tredje juridisk kjønn har med dette og gjøre. Det har da aldri vært ulovlig for en transkvinne å gå i garderoben. Det har uansett alltid gått an at menn kan kle seg ut som kvinne og voldta kvinner. Dette har alltid vært mulig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 28. januar 2022 #98 Del Skrevet 28. januar 2022 neiernei skrev (8 timer siden): Det handler om å inkludere alle men samtidig ikke sette premisser for hvordan noen oppfatter sin egen legning fra fødsel. Når vi kaller en gutt for en gutt eller en jente en jente så setter vi allerede premisser for at det er det kjønnet de er. Dette blir feil, vi har et mangfold av kjønnsidentiteter og om vi fjerner de mest ladede ordene (mann, dame, kvinne, mor, osv) vil bidra til at flere finner ut selv hva de føler seg som samtidig som vi vil gjøre hverdagen lettere for de mest vanskeligstilte. Jeg tror transbevegelsen har rotet seg inn i en blindgate med å prøve å endre hele språket. Jeg foreslår at dere heller fokuserer på at transer skal bli respektert og inkludert. Denne språkdebatten og har motsatt effekt. Man lærer opp transer til å føle seg ekskludert av helt vanlige ord. Selv om du fjerner ordet "kvinne" så vil det bare erstattes av et nytt ord. 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 28. januar 2022 #99 Del Skrevet 28. januar 2022 (endret) 1 hour ago, flowerpower1 said: Fordi de senere fant ut at det de følte var at de var født i feil kropp? Er ikke snakk om at femåringer skal begynne med behandling. Men hvis en femåring sier at hen er født i feil kropp burde man være åpen for at personen er det eller at det bare er en fase. Uansett er det en lang prosess å gå fra å tenke at «jeg er jente» eller «jeg er gutt» til å i det hele tatt si det og å gå til helsepersonell med det. Har du noen gang hørt en 5-åring si "Jeg er født i feil kropp"? Hvis en 5-åring sier "Jeg er jente" og du begynner å spørre "hva er en jente" da? Så svarer de at de er jente fordi de liker å leke med dukker, så da sier alle andre barna at "du er jente". I den alderen er det bare slike ytre ting som barn legger vekt på. Med mindre transaktivist-mammaen har fortalt de hva de skal svare. La meg slå fast at jeg ikke tror vi har de mest ekstreme transene eller transeaktivister i Norge. Men det som er i USA i dag, kommer til Norge bare om et par år. Vi kan se på BLM og rasedebatten i USA som eksempler. Der har de gått bort fra å ansette basert på kvalifikasjoner. Biden har lovet at den neste høyesterettsdommeren skal bli en svart kvinne. (De sitter på livstid) Ikke et ord er nevnt om kvalifikasjoner og erfaring. Endret 28. januar 2022 av ops2 skrivefeil 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. januar 2022 #100 Del Skrevet 28. januar 2022 ops2 skrev (2 minutter siden): Har du noen gang hørt en 5-åring si "Jeg er født i feil kropp"? Hvis en 5-åring sier "Jeg er jente" og du begynner å spørre "hva er en jente" da? Så svarer de at de er jente fordi de liker å leke med dukker, så da sier alle andre barna at "du er jente". I den alderen er det bare slike ytre ting som barn legger vekt på. Med mindre transaktivist-mammaen har fortalt de hva de skal svare. La meg slå fast at jeg ikke tror vi har de mest ekstreme transene eller transeaktivister i Norge. Men det som er i USA i dag, kommer til Norge bare om et par år. Vi kan se på BLM og rasedebatten i USA som eksempler. Der har de gått bort fra å ansette basert på kvalifikasjoner. Biden har lovet at den neste høyesterettsdommeren skal bli en svart kvinne. (De sitter på livstid) Ikke et ord er nevnt om kvalifikasjoner og erfaring. Sånn er det når man kvoterer inn basert på kjønn, hudfarge, alt annet enn kvalifikasjoner. Det er skremmende at barn hjernevaskes til å tro de er noe annet enn det de er. Jeg har hørt fra flere om mammaen fra Vestlandet som så inderlig ønsket seg en jente at da tredjemann kom også en gutt, ble hun deprimert og begynte å behandle gutten som jente - kle kun i rosa og kjoler, ha langt hår, kjøpe bare dukker og andre ''jenteting'', malte barnerommet rosa, fortelle alle at han egentlig er en jente fordi ''hun'' liker rosa og å leke med dukker. Da gutten begynte på skole var han overbevist om at han var en jente og ville at alle andre også behandlet ham som jente. Her er det mor som har skapt og vedlikeholdt denne kjønnsidentiteten. Dette kvalifiserer som barnemishandling i mine øyne. 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå