Frøkenfryden Skrevet 7. mai #9742 Skrevet 7. mai Fjordland fiskesuppe tilsatt litt vårløk og fiskekaker. 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9743 Skrevet 7. mai MarianneE skrev (7 timer siden): Etter å fulgt med på Masterchef Australia gjennom 17 sesonger og nesten alle noen-og-femti episodene pr sesong ble jeg inspirert av gårsdagens episode: Make a great sandwich! Torsdag er en teit dag på middagsfronten så da blir torsdager vår sandwichdag! Starter enkelt: ferdig foccaccia, rød pesto, feldsalat, spekeskinke og fersk mozzarella. Screenshot fra snap Sandwich er undervurdert og så godt, denne så digg ut!! Du skriver ferdig foccaccia, hvilken er det du har brukt? Den så luftig og god ut. Er det butikkjøpt eller bakeri? Anonymkode: 7f63c...590 2 1
MarianneE Skrevet 8. mai #9744 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Sandwich er undervurdert og så godt, denne så digg ut!! Du skriver ferdig foccaccia, hvilken er det du har brukt? Den så luftig og god ut. Er det butikkjøpt eller bakeri? Anonymkode: 7f63c...590 https://www.bakehuset.no/sortiment/middagstilbehor/tilbehorsbrod/focaccia-med-olivenolje-rosmarin/ Kjøpte denne på Kiwi bare
Brunhilde Skrevet 8. mai #9745 Skrevet 8. mai Jeg ble inspirert av eget svar i tråden om hva man har på pinsa, så jeg lagde flammkuchen i dag. 5 4
elien Skrevet 8. mai #9746 Skrevet 8. mai Kylling og løk, kyllinglårfile-biter vendt i melblanding og masse løk (som jeg steker nesten karamelisert, før jeg har det oppi med kyllingen når den er ferdigstekt), brokkolini, salat, ris og saus 5 2
Frøkenfryden Skrevet 8. mai #9747 Skrevet 8. mai Hjemmelaga potet-og tomatsuppe med matfløte og et bittelite chilihint. Toppa med stekt pølse, egg og basilikum. 10 2
elien Skrevet 9. mai #9748 Skrevet 9. mai Hen yngste var her i dag, og vi koste oss med Boller i karri, laget dobbel porsjon sist, så dag dag var det bare å lage saus, koke ris og brokkolini 5 4
jannihj92 Skrevet 9. mai #9749 Skrevet 9. mai Langtidsstekte baby back ribs krydret med salt, pepper og five spice. Smurte på char siu-saus (kinesisk BBQ-saus fra Lee Kum Kee) de siste 20 minuttene og skrudde opp varmen slik at sausen ble karamellisert. Kokt ris og hurtigsyltet rødkål og gulrot ved siden av. Vårløk, koriander og sesamfrø på toppen. 3 3
MarianneE Skrevet 9. mai #9750 Skrevet 9. mai Ungen har bursdag i dag og venninnebesøk. Jentene har laget mat, og jaggu ble det til meg og. PadThai 4 4
elien Skrevet 10. mai #9751 Skrevet 10. mai Koldtalernken, med hjemmelaget kyllingkarbonade, nøtteskinke, roastbiff, reker, eggerøre, diversr garnityr, nystekt mini focaca (kjøper frosne på Mega) og eget nydelig "kjernet" smør, laget av billig fløte som gått ut på dato 5 5
Pawn Hearts Skrevet 10. mai #9752 Skrevet 10. mai Det er ikke så lett å spise opp all julematen når man bare er to i husholdningen. Vi har fremdeles noen rester i fryseren, og i dag ble det søtt, salt og syrlig i form av juleskinke med sursøt saus, ris og grønnsaker. 4 2
Frøkenfryden Skrevet 10. mai #9754 Skrevet 10. mai Cottage cheese-pizzaboller toppa med chorizo og basilikum. 6 3
NurseRatched Skrevet 11. mai #9755 Skrevet 11. mai Lettvint og godt i dag, salat med mye forskjellig i toppet med karbonadedeig stekt i BBQ-saus. Jeg fullammer en liten en på 10 dager og er så SYKT sulten hele tiden, så porsjonen gjenspeiler det 😂 4 3
elien Skrevet 11. mai #9756 Skrevet 11. mai Utbenet kyllinglår, banket og panko panert, med feld-salat, søt paprika, asbergesbønner og shin-nudler 6 2
Frøkenfryden Skrevet 11. mai #9757 Skrevet 11. mai Nye cheesy bacon-fiskeburgere fra Lofoten. Med ovnsstekt potet og søtpotet, og ertepure. 6 3
elien Skrevet 12. mai #9759 Skrevet 12. mai Hadde lyst på bakt potetet i dag, med godt tilbehør. Men hadde kyllingrest fra i går så måtte spises i dag, så det ble saltbakt potet med eget smør og bacon, salat av strimlet nykål, rødløk, søt paprika, mais og kyllingrest fra i går 2 2
MarianneE Skrevet 12. mai #9760 Skrevet 12. mai Svinekotelett og søtpotetsalat med sitron, vårløk og feta 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå