Gå til innhold

Kristne er de verste


Exactlymypoint

Anbefalte innlegg

Exactlymypoint skrev (På 23.1.2022 den 16.35):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Nei, du er bare hyperobservant når det kommer til dem. Hvis du undersøker flere grupper i samfunnet finner du ut at alle lider av det samme. Hvorfor skal akkurat kristne streve ekstra for å bøte på feil ALLE gjør? Dessuten har det seg at man ofte ser seg selv i andre som gjør masse feil, at man liksom utnytter deres hyppighet av feil som en mulighet til å forbedre seg selv UTEN å noensinne måtte innrømme at noe var spesifikt feil med den personen, da en annen har tatt på seg skammen og skylden for det. Litt som tyskertøser etter 2. verdenskrig. SÅÅÅÅÅÅ deilig at noen er der og tar skammen og skylden for deg. Du er vel bare sur for at du ikke blir mottatt som den guden du anser deg for å være. 

 

Anonymkode: 8b358...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er forferdeligge mennesker fordi de ikke har egen moral. Det de har, som de gjerne kaller moral, er frykt for å bli straffet av guden sin. En indre moral som hindrer dem i å gjør slemme ting, eksisterer ikke hos dem. 

Resultatet av dette blir at "all synd er like ille", dvs like ufarlig, uansett hvem den rammer. Å "tenke syndige tanker" om noen er like ille som å stjele og bedra, og alt blir tilgitt i ettertid. 

De ti bud sier at du ikke skal være misunnelig på naboen din, men den sier ingenting om å voldta barn. Go figure.. 

Anonymkode: 79a9e...cce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (På 23.1.2022 den 16.51):

Det finnes tråder om både muslimer og kristne, såpass må vi tåle. Jeg sier ikke at ALLE kristne er sånn, men om du føler deg så truffet så har jeg rett i noe. Dette er som sagt basert på egne erfaringer og de har jeg faktisk rett til å gi uttrykk for. Jeg er ikke her for å jatte med å smiske. 

Du har rett til dine erfaringer, men du kan ikke generalisere om alle på denne måten som du gjør i tittelen. Min erfaring er at muslimer er de verste ut fra terrorismen som begås daglig over mange år i Europa og hele verden i islams navn. Men betyr det at alle muslimer er verst? Det er nærliggende å tro at noen muslimer er bedre mennesker enn noen kristne og noen kristne er bedre mennesker enn noen muslimer. Så lenge du ikke generaliserer på denne måten som i trådens tittel, så kan du uttrykke så mye egen erfaring som du bare vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (På 23.1.2022 den 15.35):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Jeg vet at gud ikke eksisterer. Jeg har bedt flere ganger til ham, om både ukentlig sex og et større kjønnsorgan som vekker oppsikt. Men ingenting skjer, ergo han finnes ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (9 timer siden):

Jeg vet at gud ikke eksisterer. Jeg har bedt flere ganger til ham, om både ukentlig sex og et større kjønnsorgan som vekker oppsikt. Men ingenting skjer, ergo han finnes ikke. 

Det er ikke slik «Gud» hjelper ser du - du får ikke nødvendigvis det du vil ha men heller det du trenger. Så hvis du onanerer ukentlig har du ukentlig sex og hvis du har et usedvanlig lite kjønnsorgan så vekker også det oppsikt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (På 23.1.2022 den 16.35):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Har det stikk motsatte erfaringer! Har aldri opplevd at kristne har vært onde mot meg overhodet. Det finnes garantert dårlige mennesker som kaller seg kristne, men jeg har ikke erfart det. Har heller aldri opplevd at de prøvde å tvinge sin tro på noen. De gangene jeg diskuterte tro med kristne før jeg selv ble det ? Da var det jeg som tok opp temaet. Så er det mange slike som deg som ikke ser forskjellen på bedømme og dømme! At jeg bedømmer at du er en horkar må jo jeg faktisk gjør ut i fra fakta og dine handlinger, om Gud dømmer deg for det er det opp til han og avgjøre.

Er det noen som dømmer noen her er det jo nettopp deg! Du feier alle kristne over en kam! Og det er fordi de er kristne og du hater kristendommen! Det lyser jo av dette. Så ikke snakk om at kristne dømmer noen, du kaster stein i glasshus her så det singler lang vei.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Michaelhe skrev (13 timer siden):

Jeg vet at gud ikke eksisterer. Jeg har bedt flere ganger til ham, om både ukentlig sex og et større kjønnsorgan som vekker oppsikt. Men ingenting skjer, ergo han finnes ikke. 

Nei det er jo en helt feil slutning, trukket av deg fordi du ikke kjenner til hva bønn er for noe, hvem gud svarer, når han svarer, når han sier nei. Ja rett og slett en stor spotter er du. Du kan ikke spotte Gud og forvente at han hører bønnene dine. Bønn uten tro ? Ja det er som å tenne opp bål under vann og tro at det vil lykkes. Jeg vet at Gud eksisterer! Det er bare å se på universet! Så komplisert så uendelig, jorden litt nærmere solen og det hadde ikke vært liv her, litt lenger vekk og det hadde heller ikke vært liv her. Mennesket DNA ! At dette skulle oppstått av seg selv, helt tilfeldig, av en eksplosjon ut av ingenting er det bare dåren som kan tro har funnet sted. Det tror du ikke på selv en gang, det er bare en fornektelse som ligger i deg for å bedra deg selv og håpe på at det går bra etter død og grav. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (10 timer siden):

Nei det er jo en helt feil slutning, trukket av deg fordi du ikke kjenner til hva bønn er for noe, hvem gud svarer, når han svarer, når han sier nei. Ja rett og slett en stor spotter er du. Du kan ikke spotte Gud og forvente at han hører bønnene dine. Bønn uten tro ? Ja det er som å tenne opp bål under vann og tro at det vil lykkes. Jeg vet at Gud eksisterer! Det er bare å se på universet! Så komplisert så uendelig, jorden litt nærmere solen og det hadde ikke vært liv her, litt lenger vekk og det hadde heller ikke vært liv her. Mennesket DNA ! At dette skulle oppstått av seg selv, helt tilfeldig, av en eksplosjon ut av ingenting er det bare dåren som kan tro har funnet sted. Det tror du ikke på selv en gang, det er bare en fornektelse som ligger i deg for å bedra deg selv og håpe på at det går bra etter død og grav. Lykke til !

Hvis gud svarer blir jeg nok medisinert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du gjør jo det samme selv

Jaha? Min erfaring er faktisk at de som er høyreekstremister er verst. 22 juli er det ingen som vil glemme. Hvor mange terrorangrep er utført av muslimer I norge?? Ingen.🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Hva med muslimer som blir angrepet på åpen gate og blir skadet bare Fordi de er muslimer. Hva med muslimske kvinner som bruker hijab som har valgt det selv som får den rivd av av hatfulle rasistiske høyreekstremister. Muslimer er en av gruppene som blir utsatt for mest hat I norge og verden rundt. Alle muslimene jeg kjenner er snille omtenksomme og nydelige mennesker. Kjenner derrimot mange atiester og kristene som tror de vet best men de er utrolig arrogante og fordommsfulle da spesiellt mot muslimer. 

Anonymkode: eb81a...b02

Hvorfor flytter du ikke til et land med majoritet av dine egne, så blir nok livet lettere?

Anonymkode: 6d11f...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jaha? Min erfaring er faktisk at de som er høyreekstremister er verst. 22 juli er det ingen som vil glemme. Hvor mange terrorangrep er utført av muslimer I norge?? Ingen.🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Nå er vel ikke ABB annet en riv ravende gal, og ikke noe annet en det. Har du hørt bare litt på hva saken dreier som har han gått innom det meste for å forklare galskapen sin, noe som bare ender med at enda flere ser at mannen er akkurat dette riv ravende sinnssyk. Sinnssyke mennesker kan man ikke høre på, det er ikke en logisk slutning i noe av det han forteller. Knivmannen i Oslo som ble skutt var muslim, han også led mentalt, terror ? Det er jo et definisjonsspørsmål, mange kunne blitt drept men fordi det skjedde midt i Oslo sentrum var innsats fra politiet raskt på plass. Tønsbergterroren som jeg kaller det er akkurat det samme, der gikk flere liv tapt fordi det ikke var så sentralt. Så handlinger har skjedd fra muslimer også, uten at muslimer generelt kan tillegges noe som helst ansvar for slike vanvittige handlinger. Felles for alle sammen? Totalt ustabile psykiske tilfeller som går amok. Såkalte ensomme ulver som er veldig vanskelige å fange opp. Knivdesperadoen i Oslo hadde man klare indikasjoner på, den episoden kunne vært unngått om helsevesenet hadde vist det ansvaret de skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er norsk og er født og oppvokst I norge.  Så jeg er norsk hvor mener du jeg skal flytte? Og hvorfor mener du at jeg skal flytte? Hva mener du med "mine egene"? Vi er alle en. Er du rasist?

Anonymkode: eb81a...b02

Tviler på det du.

Anonymkode: 6d11f...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tviler på det du.

Anonymkode: 6d11f...5a1

Tviler på at du er norsk.

Anonymkode: b4fd7...b75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tviler på det du.

Anonymkode: 6d11f...5a1

Norge er et fritt land, og er I mot rasisme og diskriminasjon og hatfulle ytringer. norge er ikke et land for deg siden du er rasist 😊

Anonymkode: 18607...1b6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok. Jeg bryr meg ikke. Jeg er norsk og er født og oppvokst I norge. Og har like mye rett til og være I norge som deg. Rasist😉 

Anonymkode: eb81a...b02

Virker ikke sånn med all gjentagende pjatt om 22. juli og negativitet om Norge og nordmenn ved enhver anledning. Kan anbefale et visst land i Vest-Afrika som kan passe bedre.

Anonymkode: 6d11f...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tviler på at du er norsk.

Anonymkode: b4fd7...b75

Helt riktig.

Anonymkode: 6d11f...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Norge er et fritt land, og er I mot rasisme og diskriminasjon og hatfulle ytringer. norge er ikke et land for deg siden du er rasist 😊

Anonymkode: 18607...1b6

Hvis å være rasist betyr å være imot utlendinger som rakker ned på nordmenn og Norge ved enhver anledning, og som burde flytte tilbake til der opphavet er fra siden de er så misfornøyd med Norge og nordmenn, da er jeg vel en rasist da🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6d11f...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kristne? De fleste religiøse er selvopptatte og selvsentrerte. Og tror de er bedre enn alle andre. De flotte folka finner du blant dem som ikke er religiøse. 

Anonymkode: 8e609...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...