Gå til innhold

Kristne er de verste


Exactlymypoint

Anbefalte innlegg

Exactlymypoint skrev (1 minutt siden):

At jeg skriver de kristne, er nettopp fordi det er de kristne jeg skriver om i dette innlegget mitt. Dere må også tåle å bli skrevet om, og slutte å gjemme dere bak bibelen. 

Ja, men slik du skriver, så virker det som om du mener at alle kristne er slik

Anonymkode: 6b0f2...c90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme erfaring..

Vokste opp på kristen småbygd  i Rogaland.  Makan til dobbelmoralske drittsekker. Snakke drit om sin neste ( ikke kristne,  muslimer eller annet) 

Kun kristne i kjeften, ellers stygge i oppførsel. " jeg får tilgivelse  av Gud uansett. Du havner i helvete fordi du ikke tror - uansett om du er snill.

Misliker de fleste religioner, er ateist, men syns de muslimske  jeg har møtt faktisk har bedre oppførsel  enn de kristne . Inviterer  deg på kaffe og mat og driver ikke å maser om Mohammed, fordi det er en privatsak.

Anonymkode: 5e219...d67

👍 💯 Jeg har også hatt bare hyggelige erfaringer med muslimer, både venner og naboer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min erfaring heller. Det er klart det finnes dømmende kristne, men det finnes også veldig mange dømmende ateister. Ateister som dømmer kristne og andre religiøse, for eksempel.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Merker mange Kristne er gjenfødte, De ble gjerne kristen på avrusning osv.

Anonymkode: 51915...d6d

Helt enig, når jeg ser en kristen tenker jeg med en gang narkoman.

Anonymkode: 102ec...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men slik du skriver, så virker det som om du mener at alle kristne er slik

Anonymkode: 6b0f2...c90

Nei det mener jeg ikke! Det finnes drittsekker i alle religioner og folkeslag. Les gjennom en gang til så ser du at jeg skrev om de ca 20 kristne jeg har kjent. Som jeg av åpenbare årsaker har kuttet ut. Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (15 minutter siden):

Ja, se bare på Knutby og les om prestens mørke hemmelighet i en nettavis i dag. 

Ganske åpenbart at det var en sekt som stod langt utenfor mainstream kristendom.

Bare det å kalle seg kristi brud slik hun gjorde blir å melde seg av kristendommen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exactlymypoint skrev (29 minutter siden):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Nei. Jeg har en venninne som er prest. Hun aksepterer homofile, transpersoner og har selv vært samboer før hun giftet seg.  Vi lever tross alt i 2022 sier hun ofte. Jeg har en annen venninne som adventist. Hun tenker aldri over at jeg er samboer og hun har ikke en eneste gang prakket på meg troen sin. Hun er åpen for andre impulser og synspunkter. En bekjent av meg er prest og talsperson for trans ig kjønnmanfold og aktiv i pride

Det finnes dømmende kristne som hater homofile, men de blir det heldigvis færre og færre av og de vil ikke jeg ha noe med å gjøre 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, men disse er så ansolutt ikke representative for andre kristne. Det håper jeg de fleste forstår. «Gale folk» finnes over alt.

Anonymkode: 6b0f2...c90

Hvis man tror på ting som gud, jesus og alt det opplegget der så ser jeg ikke helt hvor forskjellen mellom "gale folk" og kristne er. 

Anonymkode: 29aa8...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gjenferdet said:

Ikke min erfaring heller. Det er klart det finnes dømmende kristne, men det finnes også veldig mange dømmende ateister. Ateister som dømmer kristne og andre religiøse, for eksempel.

Ja, og de er på kg alle sammen, virker det som.

Anonymkode: f6494...749

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Merker mange Kristne er gjenfødte, De ble gjerne kristen på avrusning osv.

Anonymkode: 51915...d6d

De har byttet ut en type rus med en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg syns det er trist du har den oppfatningen av de kristne, men kanskje du har dårlige erfaringer med dem. Men kan love deg at alle kristne er ikke slik du beskriver det. Men er dem frelste da? Det er stor forskjell på å være kristen og frelst og bare kristen uten frelsen. Selv ble jeg frelst for 2 år siden og har opplevd mye godt med Gud, Jesus og Den Hellige Ånd. Jeg er blitt en bedre mennesker og sier folk som kjenner meg. Jeg har forandret meg og tenker bare godt om alle mennesker, og vil alle mennesker godt. Jeg har tilgitt alle som har gjort meg vondt, og jeg tilgir alltid for Jesus sa til ene disippelen sin at en skulle tilgi 7 ganger 70. Dvs Alltid tilgi. Jeg følger Bibelen om å prøve å leve slik Jesus levde på jorden, jeg prøver å synde minst mulig for jeg vet Gud ønsker det av oss. Jeg prøver å være så godt menneske og kristen som jeg kan. Selvfølgelig feiler og synder jeg og, men jeg hater å synde men er ikke alltid like lett. Jeg dømmer ingen for det har jeg ikke lov til, er Gud som skal dømme og ikke meg. Jeg påtvinger ikke andre til å bli kristen og frelst heller, hvis de ikke ønsker så godtar jeg det og jeg snakker ikke om kristendommen til dem som ikke ønsker det. Jeg kjenner flere som er som meg og følger Guds ord. 

Anonymkode: b013e...6ed

Ja, de er døpte og frelste og alt som er. Jeg vet selvfølgelig at det finnes gode kristne  også. Sånn du skriver at du er, sånn burde alle gode kristne være. Desverre har jeg truffet på noen som tydeligvis har et slags gudesyndrom. De tror de er bedre enn andre. For Gud er vi alle like. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (37 minutter siden):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Jeg har også barnetroen, men jeg kaller meg kristen da. Fordi jeg har barneTROEN... Kristen kommer i mange utgaver  grader, versjoner og med ulikt evne og interesse til å leve fullkomment ettet den Hellige bok

Anonymkode: 222ac...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (3 minutter siden):

Nei. Jeg har en venninne som er prest. Hun aksepterer homofile, transpersoner og har selv vært samboer før hun giftet seg.  Vi lever tross alt i 2022 sier hun ofte. Jeg har en annen venninne som adventist. Hun tenker aldri over at jeg er samboer og hun har ikke en eneste gang prakket på meg troen sin. Hun er åpen for andre impulser og synspunkter. En bekjent av meg er prest og talsperson for trans ig kjønnmanfold og aktiv i pride

Det finnes dømmende kristne som hater homofile, men de blir det heldigvis færre og færre av og de vil ikke jeg ha noe med å gjøre 

Høres bra ut! Homofile og transpersoner er også Guds elskede barn. Det går fremover da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å være kristen er ikke noe automatisk  kvalitetsstempel, nei. Mange drittsekker som kaller seg kristne.

Anonymkode: d641e...0cd

mobbere også. Jeg har erfart det. Og jeg har nektet at de skal få være en stemme i mitt liv mer. 

Anonymkode: fffc9...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (9 minutter siden):

Nei det mener jeg ikke! Det finnes drittsekker i alle religioner og folkeslag. Les gjennom en gang til så ser du at jeg skrev om de ca 20 kristne jeg har kjent. Som jeg av åpenbare årsaker har kuttet ut. Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. 

Tittelen på tråden er "Kristne er de verste". Slik jeg tolker ordlyden i hi så virker det som du har en egen erfaring og med den som grunnlag generaliserer og skriver at "...er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. " det er lett å tolke det som at du snakker om alle kristne. 

Anonymkode: 222ac...d5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også barnetroen, men jeg kaller meg kristen da. Fordi jeg har barneTROEN... Kristen kommer i mange utgaver  grader, versjoner og med ulikt evne og interesse til å leve fullkomment ettet den Hellige bok

Anonymkode: 222ac...d5f

Du er anonym ser jeg, du står ikke for meningen din. Så du rangerer menneskers verdi etter hva de kaller seg? Da dømmer du. Mitt forhold til Herren er en sak mellom meg og han. Amen 🙏 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tittelen på tråden er "Kristne er de verste". Slik jeg tolker ordlyden i hi så virker det som du har en egen erfaring og med den som grunnlag generaliserer og skriver at "...er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. " det er lett å tolke det som at du snakker om alle kristne. 

Anonymkode: 222ac...d5f

Tolk det som du vil.. Jeg har sagt min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåplig! kristne er så individuell som alle andre.

alle drittsekker jeg har hatt i mitt liv har vært ateister, uten at jeg påpstår at alle ateister er drittsekker..

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt enig, når jeg ser en kristen tenker jeg med en gang narkoman.

Anonymkode: 102ec...b27

Noen liker å betrakte seg som superstjerner, også ser dem ned på andre. Men siden jeg ikke var fra stedet, så lot jeg dem holde på, men jeg flyttet fra det stedet til slutt - heldigvis - og jeg drar aldri tilbake mer. 

 

Anonymkode: fffc9...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...