Gå til innhold

Kristne er de verste


Exactlymypoint

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Exactlymypoint skrev (4 minutter siden):

Du er anonym ser jeg, du står ikke for meningen din. Så du rangerer menneskers verdi etter hva de kaller seg? Da dømmer du. Mitt forhold til Herren er en sak mellom meg og han. Amen 🙏 

Hæ?

Anonymkode: 222ac...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De fleste er vanlige og hyggelige mennesker. Men de fremstilles ikke i film, nyheter eller media ellers. 

Anonymkode: 6b0f2...c90

Dette er et viktig og godt poeng. Men bare for å ha sagt det, så er de fleste homofile også helt vanlige mennesker, og ikke sånn som de fremstilles i media i pride. Noe veldig mange kristne hadde hatt godt av å skjønne (sier ikke at det gjelder alle kristne heller). 

Anonymkode: c8109...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble psykisk knekt etter møte med de... men jeg er utrolig takknemlig at jeg står oppreist i dag. Og jeg er takknemlig i livet uten forstyrrende påvirkning fra kristne. 

 

Anonymkode: fffc9...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Exactlymypoint said:

Hvor står det at kristne er fritatt for å bli skrevet om??krenkefesten fortsetter skjønner jeg. Det er ikke lov å skrive, blondine, brunette, farget, same, indianer, kineser.. Folk må slutte å la seg krenke så lett og attpåtil på andres vegne mener jeg. 

Poenget mitt er vel heller motsatt, at kristne er fritt vilt.

Anonymkode: 5993a...5bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget mitt er vel heller motsatt, at kristne er fritt vilt.

Anonymkode: 5993a...5bc

Kristne er den eneste folkegruppen som er igjen det er lov og hate

Anonymkode: 51915...d6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kristne er den eneste folkegruppen som er igjen det er lov og hate

Anonymkode: 51915...d6d

da kan du ikke vært utenfor norske grenser før. 

Anonymkode: fffc9...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

da kan du ikke vært utenfor norske grenser før. 

Anonymkode: fffc9...182

I Norge er kristne den siste folkegruppen det er lov og åpenlyst hate. Men vet jo at i noen land kastes jo homofile av hustak for eksempel.

Anonymkode: 51915...d6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig klar over at mange kristne er forferdelige mennesker, har selv opplevd det med andre kristne. Jeg ble frelst og kristen for 2 år siden. Og jeg har vært i menighet og opplever å bli holdt utenfor av noen som vet at jeg sliter psykisk. Dette er ikke slik det burde være. Jeg kjenner og et annet kristent par som har opptrådd falskt mot meg og gått bak ryggen min. Hun skal være så perfekt og hjemmet hennes ser ut som et utstillingsvindu. Men etter jeg ble kristen har hun behandlet meg bedre for siden jeg er blitt kristen er jeg plutselig bra nok. Men jeg mener mange kristne tenker og tolker totalt feil og galt på hvordan de skal oppføre seg. Vi kristne er ikke mer elsket eller verdifulle enn ikke kristne mennesker. Nei alle mennesker er like mye verdt og elsket av Gud. Det vet jeg. Gud gjør ikke forskjell på folk og han vil bare at mennesker skal tro på hans sønn Jesus Kristus. Gud vil at vi skal være gode og snille mot hverandre, vi skal ha Jesus som forbilde på hvordan vi skal oppføre oss og behandle andre folk og dyr. Jesus hjalp de fattige og syke og svake. Jesus var ydmyk og var ikke stor på seg selv. Det virker som endel kristne oppfører seg som de er stor og høy på seg selv for at de er kristne. Dessverre er det slik i hele verden, folk er forskjellige og oppfører seg ulikt. Nei jeg er glad jeg ikke er slik at jeg fordømmer og ser ned på andre mennesker. Hvis folk behandler meg dårlig og stygt så holder jeg meg unna dem, men jeg ønsker dem ikke noe vondt og ønsker alle å ha det godt. Slik tenker jeg og slik er jeg. Men jeg har mine feil og er ikke perfekt selv.

Anonymkode: b013e...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mye skadelig kristen forkynnelse fortsatt. Er jo blitt mer liberalt i DNK heldigvis. Men pinsemenigheten og sånt, Visjon Norge, etc. mye skadelig. Importeres også skadelig forkynnelse og litteratur fra USA.

Anonymkode: d641e...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lignende erfaring som deg. Jeg kjenner svært få som kaller seg kristne og som er utro, manipulerende og dårlige mennesker i seg selv. MEN muslimer og kristne er de menneskene som dømmer andre mest, av min erfaring.

Jeg har ei venninne som ble stoppa av ei dame fra visjon norge på gata, hun påsto at venninna mi skulle havne i helvete for hu var veldig goth/emo den tiden. Hu brydde seg ingenting om den kommentaren, nå.. 6 år senere er hun kristen, noe som kom fra såkorn jeg og ei annen venninne av henne har lagt inn med tiden. Hu har alltid vært nysgjerrig, men jeg har aldri delt min tro før hun har spurt meg spørsmål. Jeg liker å dele troen min, men vedkommende må ønske å vite mer selv, jeg deler stort sett aldri før en person spør meg om noe, for det er ikke min jobb å presse på tro på folk. 

De mest dømmende jeg vet om, er kristne og muslimske bedrevitere. De synder like mye selv, men skal dømme alt og alle andre. Det som er sykt, er at det er en synd å dømme andre, og Gud slår hardt ned på det i bibelen. Likevel føler mange at det er dems plikt i livet å si at du havner i helvete, som om de bestemmer det liksom?

Ingen synd er for stor å tilgi, synd er og forblir synd uansett hvor stor den er. Slipper du Jesus inn i hjertet ditt og blir frelst, så vil du derimot føle hva som er rett og galt, og du blir et bedre menneske. 

Min far har vært trofast mot Gud i 20 år nå, han hadde tidligere kun barnetro. Han er det fineste og beste mennesket jeg vet om, det finnes nesten ikke vondt i han.. så mange rusmisbrukere og slitne mennesker som har kommet på døra vår for å bli bedt for av pappa. Han har alltid hatt nær kontakt til Guts og Evangeliesenteret, noe som gjør at han har vært en støttespiller for mange opp igjennom, for han møter dem DER DE ER, ikke der de burde være. Han møter dem uten fordømmelse, kun med kjærlighet.. slik Jesus ville gjort. 

Anonymkode: 8db40...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har lignende erfaring som deg. Jeg kjenner svært få som kaller seg kristne og som er utro, manipulerende og dårlige mennesker i seg selv. MEN muslimer og kristne er de menneskene som dømmer andre mest, av min erfaring.

Jeg har ei venninne som ble stoppa av ei dame fra visjon norge på gata, hun påsto at venninna mi skulle havne i helvete for hu var veldig goth/emo den tiden. Hu brydde seg ingenting om den kommentaren, nå.. 6 år senere er hun kristen, noe som kom fra såkorn jeg og ei annen venninne av henne har lagt inn med tiden. Hu har alltid vært nysgjerrig, men jeg har aldri delt min tro før hun har spurt meg spørsmål. Jeg liker å dele troen min, men vedkommende må ønske å vite mer selv, jeg deler stort sett aldri før en person spør meg om noe, for det er ikke min jobb å presse på tro på folk. 

De mest dømmende jeg vet om, er kristne og muslimske bedrevitere. De synder like mye selv, men skal dømme alt og alle andre. Det som er sykt, er at det er en synd å dømme andre, og Gud slår hardt ned på det i bibelen. Likevel føler mange at det er dems plikt i livet å si at du havner i helvete, som om de bestemmer det liksom?

Ingen synd er for stor å tilgi, synd er og forblir synd uansett hvor stor den er. Slipper du Jesus inn i hjertet ditt og blir frelst, så vil du derimot føle hva som er rett og galt, og du blir et bedre menneske. 

Min far har vært trofast mot Gud i 20 år nå, han hadde tidligere kun barnetro. Han er det fineste og beste mennesket jeg vet om, det finnes nesten ikke vondt i han.. så mange rusmisbrukere og slitne mennesker som har kommet på døra vår for å bli bedt for av pappa. Han har alltid hatt nær kontakt til Guts og Evangeliesenteret, noe som gjør at han har vært en støttespiller for mange opp igjennom, for han møter dem DER DE ER, ikke der de burde være. Han møter dem uten fordømmelse, kun med kjærlighet.. slik Jesus ville gjort. 

Anonymkode: 8db40...aa8

Vil bare legge til at jeg liker ikke engang å kalle noen rusmisbrukere eller slitne.. men mennesker som har hatt det vanskelig.. Jeg har selv to brødre som har vært narkomane, men det definerer dem ikke. Så jeg vil omformulere til mennesker med en tøff fortid!

Anonymkode: 8db40...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kristne er den eneste folkegruppen som er igjen det er lov og hate

Anonymkode: 51915...d6d

Det er lov å hate satanister også, men de bryr seg ikke. 

Anonymkode: c8109...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne overskriften vært "muslimer er de verste"? Da ville du vært rasist osv. Kristne kommer i alle former, akkurat som oss andre.

Anonymkode: a02f0...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil bare legge til at jeg liker ikke engang å kalle noen rusmisbrukere eller slitne.. men mennesker som har hatt det vanskelig.. Jeg har selv to brødre som har vært narkomane, men det definerer dem ikke. Så jeg vil omformulere til mennesker med en tøff fortid!

Anonymkode: 8db40...aa8

Herregud🙄 Går an å kalle en spade for en spade.

Anonymkode: bd07e...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kunne overskriften vært "muslimer er de verste"? Da ville du vært rasist osv. Kristne kommer i alle former, akkurat som oss andre.

Anonymkode: a02f0...315

Det vil jeg si muslimer gjør også da?

Jeg er kristen og mannen min er fra Kosovo, så han er vel egt muslim, selvom han aldri har vært religiøs. Han er et godt menneske, og er ikke dømmende. Kjenner også flere muslimer som er gode folk. Men nå er jo disse muslimene en del av Norges moderne samfunn da.. de har bodd her hele livet, kan hende det gjør en stor forskjell.

Anonymkode: 8db40...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud🙄 Går an å kalle en spade for en spade.

Anonymkode: bd07e...ca6

Still, jeg orker ikke noen negative kommentarer om at det ikke definerer dem osv, var noen som kommenterte noe sånt til noen andre igår.

Anonymkode: 8db40...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig klar over at mange kristne er forferdelige mennesker, har selv opplevd det med andre kristne. Jeg ble frelst og kristen for 2 år siden. Og jeg har vært i menighet og opplever å bli holdt utenfor av noen som vet at jeg sliter psykisk. Dette er ikke slik det burde være. Jeg kjenner og et annet kristent par som har opptrådd falskt mot meg og gått bak ryggen min. Hun skal være så perfekt og hjemmet hennes ser ut som et utstillingsvindu. Men etter jeg ble kristen har hun behandlet meg bedre for siden jeg er blitt kristen er jeg plutselig bra nok. Men jeg mener mange kristne tenker og tolker totalt feil og galt på hvordan de skal oppføre seg. Vi kristne er ikke mer elsket eller verdifulle enn ikke kristne mennesker. Nei alle mennesker er like mye verdt og elsket av Gud. Det vet jeg. Gud gjør ikke forskjell på folk og han vil bare at mennesker skal tro på hans sønn Jesus Kristus. Gud vil at vi skal være gode og snille mot hverandre, vi skal ha Jesus som forbilde på hvordan vi skal oppføre oss og behandle andre folk og dyr. Jesus hjalp de fattige og syke og svake. Jesus var ydmyk og var ikke stor på seg selv. Det virker som endel kristne oppfører seg som de er stor og høy på seg selv for at de er kristne. Dessverre er det slik i hele verden, folk er forskjellige og oppfører seg ulikt. Nei jeg er glad jeg ikke er slik at jeg fordømmer og ser ned på andre mennesker. Hvis folk behandler meg dårlig og stygt så holder jeg meg unna dem, men jeg ønsker dem ikke noe vondt og ønsker alle å ha det godt. Slik tenker jeg og slik er jeg. Men jeg har mine feil og er ikke perfekt selv.

Anonymkode: b013e...6ed

har man blitt mobbet engang og tillat det få skje over mange år, så kommer man til et punkt nok er nok. Respekten er vekke. Tilliten er vekke. 

 

Anonymkode: fffc9...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis man tror på ting som gud, jesus og alt det opplegget der så ser jeg ikke helt hvor forskjellen mellom "gale folk" og kristne er. 

Anonymkode: 29aa8...cd7

Gi deg! Å tro er ikke det samme som å være «gal». 

Anonymkode: 6b0f2...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi deg! Å tro er ikke det samme som å være «gal». 

Anonymkode: 6b0f2...c90

Det kan kategoriseres under schizofreni eller psykose, ingen bruker lenger ordet gal for og beskrive en Kristen

Anonymkode: 51915...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...