Gå til innhold

Kristne er de verste


Exactlymypoint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan kategoriseres under schizofreni eller psykose, ingen bruker lenger ordet gal for og beskrive en Kristen

Anonymkode: 51915...d6d

Så du mener at religiøse er schizofrene? Presten i menigheten der du bor f. eks. har en psykose…..?

Anonymkode: 6b0f2...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Exactlymypoint skrev (6 timer siden):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Min erfaring også, dessverre. Har sett det på nært hold, de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan kategoriseres under schizofreni eller psykose, ingen bruker lenger ordet gal for og beskrive en Kristen

Anonymkode: 51915...d6d

Det er helt utrolig hva folk kan skrive om kristen tro. Da er altså flere milliarder mennesker i hele verden i psykose altså? Nei det du skriver er fullstendig sprøtt. Dere som tror dere vet alt er pinade de verste som dømmer i hytt og pine for dere tror dere vet alt. 

Anonymkode: b013e...6ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kristne jeg kjenner er ikke så mye å skryte av, de er vel heller slik at en bare tenker hyklere. 

Men jeg tror at det også finnes gode kristne, oppriktig fine mennesker. 

Ikke slike som går å vasker på sykehuset og forteller dødssyke og redde mennesker at de MÅ vende seg til Jesus og så vil alt gå bra. 

Jeg lurer på hvor mange som egentlig har møtt på henne på UIS... 

Anonymkode: 0fdc3...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne, i likhet med andre religiøse, tror på veldig rare ting som ikke kan være sant, men de aller fleste jeg har møtt har vært gode personer. Som alle andre mennesker.

Anonymkode: f1378...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg følger Bibelen om å prøve å leve slik Jesus levde på jorden, jeg prøver å synde minst mulig for jeg vet Gud ønsker det av oss. Jeg prøver å være så godt menneske og kristen som jeg kan. Selvfølgelig feiler og synder jeg og, men jeg hater å synde men er ikke alltid like lett. Jeg dømmer ingen for det har jeg ikke lov til, er Gud som skal dømme og ikke meg.

Må være fryktelig slitsomt å være deg.

Anonymkode: a9a22...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exactlymypoint skrev (8 timer siden):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Enkelt forklart. Der det finnes penger og religion er det også krig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke la denne tråden handle om muslimer og Islam denne tråden handler om kristendommen. So please don't destroy the topic. Muslimer er mest utsatt for hat her inne så det er normalt at man føler seg extra angrepet når det lages hetse tråder om muslimer du er sikkert kristen og føler deg krenket men når dere slenger dritt om muslimer så må dere tåle og bli kritisert tilbake dere er ikke perfekte dere Heller.

Anonymkode: eb81a...b02

De har lav selvtillit og klarer ikke å stå opp for seg så da bruker de ekstremister som eksempler for islam. Feigt gjort og det ser jeg hver gang det er tråder om kristne. For å svare på innlegget mener jeg at folk som er arrogante og tror de har himmelens rett er de jævligste personene ja.

Anonymkode: 7daed...09e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (8 timer siden):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 


Syns de som kaller seg pedofile psykopater av dyremishandlere er de verste. 

Anonymkode: 7025a...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (På 23.1.2022 den 16.35):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Det går ikke an å bryte bud nr 1 og samtidig være kristen alle kristne må tro på Gud å godta at det bare finnes en Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (6 timer siden):

Det går ikke an å bryte bud nr 1 og samtidig være kristen alle kristne må tro på Gud å godta at det bare finnes en Gud.

Vel,  de mener tre i en!

Anonymkode: 52c40...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kristendom eksisterer ikke bud. Dem er ugyldig. 

Anonymkode: fffc9...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

i kristendom eksisterer ikke bud. Dem er ugyldig. 

Anonymkode: fffc9...182

Bortsett fra at du skal tro på faderen/gud sønnen/Jesus og den hellige ånd for å være kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (1 time siden):

Bortsett fra at du skal tro på faderen/gud sønnen/Jesus og den hellige ånd for å være kristen.

Det blir en annen sak. Men det er ikke bud. Det blir en relasjon.

Anonymkode: fffc9...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke ha slike fordommer om en hel religiøs gruppe. Man kan ikke lage generaliseringer basert på 18 mennesker av millioner.

Jeg kjenner ingen som er katolikker, men jeg vet bedre enn å tenke at alle er grusomme mennesker, fordi noen prester har forgrepet seg på barn.

Jeg kjenner heller ingen kristne, men igjen - jeg vet bedre enn å forhåndsdømme samtlige pga. enkeltpersoner. Dette gjelder uansett om det er snakk om religion, hudfarge, politisk ståsted, nasjonalitet etc.

Skulle vi levd med denne tenkemåten, hadde vi ikke kunne hatt et forhold til andre enn oss selv. Det er også dette aspektet ved mennesket flere ledere utnytter for egen vinning. Mange kriger har blitt ført under både politiske og religiøse faner, fordi slik tankegang ligger latent i mennesker.

Vi burde stritte imot å la egne erfaringer med de få, få fargelegge holdning vår til hele gruppen.

Anonymkode: 957a3...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den samme erfaringen. I familien (stor familie) er det de uttalt kristne som er de mest arrogante, dømmende, sneversynte og hykleriske. De bærer troen som en fane foran seg, som om det alene gjør dem til gode mennesker og fritar dem for både normal folkeskikk og omtanke for andre. Resten av slekten er virkelig supre og solide folk, pålitelige, hyggelige, hjelpsomme og anstendige.

Betyr det at jeg mener alle kristne er umoralske og dårlige mennesker? Nei, selvfølgelig ikke - men min høyst subjektive erfaring er at de fleste kristne (og veganere også for øvrig) ser på seg selv som bedre enn andre, er dømmende, forsøker å presse sin overbevisning på andre og bryter normale regler for god oppførsel. Jeg har så langt bare møtt to unntak (den ene er en venninne av meg og den andre en prest). 

Anonymkode: 58456...53a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Exactlymypoint skrev (På 23.1.2022 den 16.35):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Tillater meg å sitere Ted Lasso:

Sitat

All people are different people

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exactlymypoint skrev (På 23.1.2022 den 16.35):

Basert på egen erfaring i forhold til tidligere venner og bekjente gjennom årene (i alt 18 mennesker) så er de som kaller seg kristne, de mest skinnhellige, syndefulle skapninger, som lyver, manipulerer, er utro etter noter og bryter minst 9 av 10 bud. Selv har jeg barnetroen og er fornøyd med det. Forskjellen på meg og de nevnte her, er at de påberoper seg retten til å synde i jesu navn (da de ifølge dem selv allerede er tilgitt) ikke nok med det: De forsøker å påtvinge andre sin "tro", som de ikke følger selv. "du skal ikke dømme andre" vel, etter min erfaring er det de kristne som dømmer andre nord og ned men de ser ikke bjelken i sitt eget øye! 

Muslimer er like galne skal jeg si deg

Anonymkode: 43155...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du dessverre helt rett i. «Kristne», altså de som kaller seg kristne, men som ikke er det. En ekte kristen, vil aldri påtvinge andre noe de ikke lever etter selv, men heller leve som et eksempel. 

Ikke troende har bedre dømmekraft og moral enn «kristne». Vokst opp i det forferdelig pinsesektmiljøet selv. Skjønte det var noe som skurret, og kom meg ikke ut av det, før jeg nærmet meg 30. Er så glad jeg ikke er fastlåst i en menighet lenger, eller har tvangstanker om at jeg må komme på møte. Deilig å endelig være fri fra dette.

Anonymkode: 0c0a0...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette har du dessverre helt rett i. «Kristne», altså de som kaller seg kristne, men som ikke er det. En ekte kristen, vil aldri påtvinge andre noe de ikke lever etter selv, men heller leve som et eksempel. 

Ikke troende har bedre dømmekraft og moral enn «kristne». Vokst opp i det forferdelig pinsesektmiljøet selv. Skjønte det var noe som skurret, og kom meg ikke ut av det, før jeg nærmet meg 30. Er så glad jeg ikke er fastlåst i en menighet lenger, eller har tvangstanker om at jeg må komme på møte. Deilig å endelig være fri fra dette.

Anonymkode: 0c0a0...9f7

Ja! Mye dritt i pinsemiljøet. I alle fall ikke egnet for barn.

Anonymkode: d641e...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...