Gå til innhold

Farmen 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Cid skrev (14 timer siden):

Hvor mange her vurderer å droppe neste års vanlige farmen? 

Jeg har bare sett Farmen i tre år, så Jeg har ikke nådd metthetspunktet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brydd meg mindre om hvem som vinner enn i år.

Å utnevne Ivana til storbonde var kanskje ikke å gjøre henne en tjeneste, selv om hun er garantert finaleplass. Hun sliter med å stå ved avgjørelser og bukker fort under for press. Når det er sagt, var det kanskje ikke lett for henne å tyde hva Henrik ville med klaging på at sagingen var for tungt. For meg virker det innlysende at hun burde satt flere på saging eller bytta sagelag hver annen dag. 

Så Tore ... Altså: OM han virkelig har så mange fysiske plager er det åpenbart at han ikke har en sjanse i finaleuka. Han burde gitt Vilde plassen på Farmen og  ikke gått inn selv med sviktende fysikk, som jeg ser flere har spekulert i at han faker til egen fordel, for så plutselig å være i god form når det gjelder. Han burde kanskje også gitt Benjamin plassen og trukket seg med det vonde kneet! For i finaleuka er han sjanseløs!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Tore. Fin fyr  jeg liker han. Men, jeg synes nesten det er litt...påfallende at vi har hatt 2 godt voksne menn (Dan og Tore) som har "adoptert" unge kvinner (Ivana og Vilde) og fått for deg at disse damene trenger deres hjelp og "beskyttelse" for å klare seg på Farmen/Torpet. 

Tror absolutt de gjorde det med gode intensjoner. Men det fremstår litt, utdatert/gammeldags/nedlatende? Finner ikke helt ordet jeg leter etter.

Det bare gir en liten bismak. Tror både Vilde og Ivana hadde klart seg vel så godt uten denne "hjelpen", de ble på en måte stakkarsliggjort uten å ha bedt om det selv.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
2 hours ago, Turkis Sau said:

Tror absolutt de gjorde det med gode intensjoner. Men det fremstår litt, utdatert/gammeldags/nedlatende? Finner ikke helt ordet jeg leter etter.

 

Er nok mest en ego-greie. Dersom man føler man beskytter og tar vare på noen, så føler man seg sterk og viktig. Det handler mest om hva de føler om seg selv, enn at de ønsker det beste for Ivana. Å være grei mot noen har litt mindre verdi når den som vil være grei, gjør det for eget ego sin skyld. Det er nok ubevisst fra deres side at det er det som er den egentlige motivasjonen, tipper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mia10 skrev (23 timer siden):

Vet Ivana at hun er storbonde pga. at Tore ønsket det?

Greier heller ikke å ha noen favoritter i år, synes alle er mer eller mindre uspiselige..

Jeg tror ikke hun vet det. Det har hvertfall ikke kommet frem i noen episoder at Tore har fortalt hun om at han lagde den avtalen med Benjamin om å velge henne som storbonde. Kanskje litt derfor Tore felte en tåre i vemodighet og skuffelse når han ble valgt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som jeg dessverre mistenkte... Tore som førstekjempe. Helt idotisk valg, og ønsket langt inni hjerterota at Ivana skulle ta et individuelt valg! Noe som gagnet henne selv. Bra Tore tok praten med henne i forkant - vil du vinne eller?? Men det hjalp dessverre ikke. Jeg tror ikke Ivana er dum, men kan bare forestille meg hvilket ENORMT gruppepress det er der inne.

Husker ikke hvem som var storbonde i Farmen kjendis tidligere i år da folket fra Torpet kom inn (Marna), men selv om det forelå en avtale om å få dem ut ved første anledning, så valgte storbonden annerledes ved førstekjempevalget, og jeg elsket det! Ta egne valg som gagner en selv når det er såå nært finalen. Det er jo tross alt en konkurranse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått hele gjengen i vrangstrupen nå, og heier ikke på noen av de lenger. For en kjip Farmen-gjeng denne sesongen 😕

Men noen må jo vinne til slutt. Bente er vel fortsatt den som fortjener seier mest, selv om hun har skuffet veldig de siste par ukene.

Ellers får det bli Tore da, han virker i det minste som et ganske ok menneske. Men tror  dessverre ikke ryggen og kneet hans tåler hinderløypa, hvis han kommer så langt.

Og det at Ivana velger Tore som førstekjempe rett før finaleuke, når hun har mulighet til å få ut en av de større konkurrentene?? Veldig veldig feigt av henne. Bukket under for gruppepresset der ja..

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså....Barnas dag for 100 år siden og unga kommer i lårkorte strikka kjoler med tynn strømpebukse under??? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (3 timer siden):

Har fått hele gjengen i vrangstrupen nå, og heier ikke på noen av de lenger. For en kjip Farmen-gjeng denne sesongen 😕

Men noen må jo vinne til slutt. Bente er vel fortsatt den som fortjener seier mest, selv om hun har skuffet veldig de siste par ukene.

Ellers får det bli Tore da, han virker i det minste som et ganske ok menneske. Men tror  dessverre ikke ryggen og kneet hans tåler hinderløypa, hvis han kommer så langt.

Og det at Ivana velger Tore som førstekjempe rett før finaleuke, når hun har mulighet til å få ut en av de større konkurrentene?? Veldig veldig feigt av henne. Bukket under for gruppepresset der ja..

Han får vinne første konkurranse da, så trenger han ikke delta på hinderløypa en gang.

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (17 timer siden):

Apropos Tore. Fin fyr  jeg liker han. Men, jeg synes nesten det er litt...påfallende at vi har hatt 2 godt voksne menn (Dan og Tore) som har "adoptert" unge kvinner (Ivana og Vilde) og fått for deg at disse damene trenger deres hjelp og "beskyttelse" for å klare seg på Farmen/Torpet. 

Tror absolutt de gjorde det med gode intensjoner. Men det fremstår litt, utdatert/gammeldags/nedlatende? Finner ikke helt ordet jeg leter etter.

Det bare gir en liten bismak. Tror både Vilde og Ivana hadde klart seg vel så godt uten denne "hjelpen", de ble på en måte stakkarsliggjort uten å ha bedt om det selv.

Når det kommer til Vilde og Tore så vet jeg ikke om jeg er enig med deg. Slik jeg så det var dette to personer som trengte hverandre. Da Vilde gikk ut sa hun til Tore at hun ikke hadde klart det uten han, og Tore svarte at han ikke hadde klart det uten Vilde. Jeg tror på dem begge. Selv om jeg tror de hadde klart det uten hverandre, tror jeg følelsen ble slik. De laget jo også en smart allianse dem imellom, selv om jeg synes det er urettferdig å gjøre sånt. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (På 10.11.2022 den 10.41):

Usikker på om jeg gidder å se ferdig resten av denne sesongen jeg

Neste gidder jeg nok ikke å se

Dette er nok den kjedeligste Farmen sesongen gjennom tidene! Liker ingen der,  og synes ingen fortjener å vinne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (På 10.11.2022 den 10.41):

Usikker på om jeg gidder å se ferdig resten av denne sesongen jeg

Neste gidder jeg nok ikke å se

Jeg har ikke sett onsdagens episode og tror ikke jeg gidder å se flere episoder heller...  Så mye negativitet , lite oppdrag godkjent og nesten ingen som gidder å jobbe eller lære hvordan man levde før i tiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena Catalina skrev (15 minutter siden):

Jeg er lei av denne sesongen, vet ikke om jeg heller gidder mer.

Satser på at kjendis-farmen blir bedre. 

Samme, jeg skal se søndags episoden men jeg vet ikke om jeg orker finaleuken, er mulig at jeg spoler over mye i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært et mørkt år for farmen, både årets kjendis og vanlige farmen sesongene har endt opp med å bli den verste sesongen i sin serie, jeg merker at jeg ikke har mye tro på farmen som konsept lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FruRosa skrev (19 minutter siden):

Niklas som programleder har ikke tilført serien noe positivt, snarere tvert om...

Dessverre enig. Synes han virker så malplassert at han får meg til å savne Gaute Grøtta Grav... Og det sier sitt.

Endret av Ctrl
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de kunne endre litt på konseptet jeg, hadde vært kult med en vinterutgave. Er jo litt begrenset med hva slags ukesoppdrag de kan ha på vinteren, men noe hadde vel produksjonen funnet på 😁 Kjedelig at det alltid må spilles inn på sommeren og jeg er så lei av fjortizz-leirskolefjas. Hadde kanskje vært litt tøffere folk som hadde meldt seg på også om det hadde blitt spilt inn på vinteren. Ikke minst hadde det blitt en annen opplevelse for seerne og ikke bare samme greiene år etter år.

Håper Tore vinner kampen på søndag selv om sjansene er små. Vet ikke hvem jeg heier på en gang, men så lenge Henrik eller Hanne ikke vinner er jeg vel egentlig fornøyd 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Skulle ønske de kunne endre litt på konseptet jeg, hadde vært kult med en vinterutgave. Er jo litt begrenset med hva slags ukesoppdrag de kan ha på vinteren, men noe hadde vel produksjonen funnet på 😁 Kjedelig at det alltid må spilles inn på sommeren og jeg er så lei av fjortizz-leirskolefjas. Hadde kanskje vært litt tøffere folk som hadde meldt seg på også om det hadde blitt spilt inn på vinteren. Ikke minst hadde det blitt en annen opplevelse for seerne og ikke bare samme greiene år etter år.

Håper Tore vinner kampen på søndag selv om sjansene er små. Vet ikke hvem jeg heier på en gang, men så lenge Henrik eller Hanne ikke vinner er jeg vel egentlig fornøyd 😂

Eller lage en hvor de drar 100 år frem i tid, eller hvor de drar 100 millioner år tilbake i tid til steinalderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...