Gå til innhold

Takler ikke å bli eldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter også med tanken på å bli eldre, men ikke pga av synkende "markedsverdi". Mer etter hva jeg har lest på tråden om kommunal eldreomsorg. 

Anonymkode: 67997...09c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vil bli husket for at jeg var en god forfatter. 

Anonymkode: ceda6...4cb

Slutte å poste som anonym, da?

Anonymkode: 67997...09c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan begynte du med en god hudpleierutine? Fikk du proff hjelp eller på hvilken måte?

Anonymkode: 6068e...25b

Gjorde research selv og prøvde meg litt frem med produkter basert på erfaringer fra andre med lignende hudtype. De gangene jeg har fått "profesjonell" hjelp har jeg mest følt at de sier hva som helst for å selge produkter fra et gitt merke, og ikke har tenkt så mye på hva som faktisk er best for huden min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. Jeg sliter veldig med tanken på å bli eldre. Jeg er rett og slett skikkelig redd for å eldes, det er så ille at jeg studerer meg i speilet flere ganger om dagen. Nå har jeg akkurat passert 30 å syns jeg ser nye rynker hver eneste dag. 

Jeg kan forstå at dette virker som tull, men det er helt krise for meg. Jeg får hjertebank og helt vondt inni meg av å tenke på at kroppen og ansiktet mitt blir eldre og eldre for hver eneste dag. Denne frykten startet så smått da jeg ble 25, for det er jo da huden begynner å "forfalle", men etter jeg fylte 30 blir det bare verre og verre. Jeg kunne solgt sjelen min for å holde meg ung, jeg hadde lett operert meg om jeg var rik. Jeg googler og søker opp alt av triks og tips for å holde seg ung. Problemet er jo at jeg ikke tror på kremer og slikt, å alle som har et sunt kosthold, smører seg med div kremer osv vil jo bli gamle til syvende og sist. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre, den frykten går virkelig ut over livskvaliteten min. 

Hva tenker dere om å bli eldre? Å hvordan har dere klart å akseptere at det er en del av livet? For jeg kan ikke se for meg at det er noe jeg kommer til å akseptere, noe som er veldig trist for det er jo ikke akkurat til å unngå. Med mindre man dør tidlig, men det er jo ikke akkurat et alternativ det heller. 

Anonymkode: d3953...9f3

Du kan bli med meg i dagdrømmeverdenen min. Der så dro jeg til Peru og høyt oppi fjellene der fant jeg ungdomskilden. En kopp med vann var nok til å gjøre meg 25 igjen. Så jeg fylte en 5 liters dunk, og kontaktet verdens ledende alderdomsforsker. Overbeviste ham om at det fungerte, og tok ham med på et møte med Elon Musk for å ha "vitenskapen i ryggen" før møtet. 
for 2 milliarder dollar (ingenting for Musk) så får han 25 år av meg ,og jeg setter 99% av pengene i et fond for å redde verden fra global oppvarming og redde regnskogen, og bruker de resterende 1% for å leve i sus og dus, kanskje kjøpe en sydhavsøy og slappe av og lese gode bøker i solen. Du kan jo se om du finner en plass til deg selv inni hele sjallabaisen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Som jeg også skrev så gjør ikke alle det, når det gjelder ansiktet iallfall. Min mening og ettersom hva jeg ser. Mine svigerinner har ikke en eneste rynke.

Anonymkode: 6068e...25b

Hallo i luken. Det er klinisk umulig å ikke bli eldre så lenge du er i livet. Å bli eldre har ikke bare med fraværet av rynker å gjøre, kroppen eldes like fullt selv om noen bærer alderen bedre enn andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Ramona1970
AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 8.55):

Ikke meningen å poppe ballongen din her, men Anthony William er født i 1990, og etter min mening ser han langt eldre ut. 

Jeg er 6 år eldre enn han og ser mye yngre ut enn han gjør. 🤷‍♀️ 

Ts, jeg lurer på hva denne frykten kommer av? Felles for mine venninner som hadde 30-års krise der de fikk panikk over rynker osv, er at de egentlig slet med følelsen av å ikke ha oppnådd det de ønsket seg før de var 30.

Mål som de følte samfunnet krevde, som å være ferdig utdannet, ha fått drømmejobben, være gift, fått barn, kjøpt hus osv.

Jeg hadde alle målene mine nådd, og har derfor ikke følt på panikken. Tror jeg. I tillegg har jeg alltid vært pen, men har også mange andre egenskaper å falle tilbake på, som høy iq, en ressurs i lokalmiljøet, en god mamma osv. Så at jeg blir mindre pen og mer rynkete føles ikke så problematisk, særlig ikke etter at jeg ble mamma.

Har du Body Dysmorphic Disorder kanskje?

Anonymkode: 14ffe...10e

Det stemmer ikke at Anthony William er født i 1990, den informasjonen er helt feil. Han er rundt 60, men han forteller sjeldent hvor gammel han er. Jeg tror det var på en live-sending i fjor på denne tiden at han avslørte alderen sin, det er den eneste gangen jeg har hørt han si det.
Det er lite reell informasjon å finne om han online, for informasjonen i bøkene, livesendingene, podcast-episodene og på bloggen hans hisser på seg alle industrier og bevegelser som er. Veganerne og dyrevernerne hater han fordi han ikke er anti-kjøtt, kjøttetere hater han fordi de tror han er mot kjøtt, koffeinindustrien hater han fordi han har laget en hel podcastepisode om hvor skadelig koffein er, samme med eplesidereddik. Han snakker endeløst om hvordan egg mater patogener, og knytter dette til den farmasøytiske industrien. Han sier parfymer er skadelig og har en hel podcastepisode om dette også. Han snakker ut mot hasj, alkohol, ayahuasca og alt annet dop. Alt dette, og mer kontroversielle ting, gjør at folk kan bli sure på han.
Han fortalte på en live at noen hadde plassert en papirpose med hundemøkk i som de satte fyr på på trappa hans. Så når man tråkker på det så...ja. Han vil helst ikke ha gærne mennesker på døra.

Uansett, i boka Liver Rescue finnes et bilde av han som barn med en skadet fugl i hånda. Bak han står det biler fra 50- og 60-tallet, og fargene er veldig dårlige på bildet. Man kan se at det er han, og man kan se at han ikke er 30 nå. Han sa også i et radioprogram han hadde på Hay House for noen år siden at han så månelandingen på TV som barn.

Og frukt og grønt er ungdomskilden, det har han helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke være rik for å ta operasjoner. Hvor mye har du mulighet til å bruke?

Mange holder seg unge leeenge i dag ved hjelp av trening, kosthold og ansiktsløft. Slik har jeg akseptert det. Det ser naturlig ut og mye mer naturlig enn botox. Skal gjøre det beste ut av det. 

Tenk på Angelina Jolie og Jennifer Lopez for eksempel. Tatt flere ansiktsløft. Ja, de har tilgang til de beste kirurger. Leste nettopp en som tok et ansiktsløft til 1,8 millioner. Den beste nye teknologien. Utrolig hva de kan i dag. Men ja, det er for dyrt. Men et vanlig ansiktsløft til 50 000 duger det også. Bedre enn ingenting. 

Mye man kan gjøre. 

Men viktigst, fokusere på det som gjør deg oppriktig glad og lykkelig! Kanskje du mangler noe i livet ditt? 

Anonymkode: b185c...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hatt en slik tråd før? Her må du rett og slett kapitulere. Ingenting du gjør vil forhindre at du eldres. Det høres veldig nerveslitende ut å gå med disse tankene. Noe jeg kan gjenkjenne i tankene dine, er det å nekte å akseptere grunnvilkåret at livet er konstant endring. Men for meg arter det seg mer som et vemod over at alt godt vi får i livet skal mistes. Men du kjemper som sagt en kamp du vil tape så på en eller annen måte må du klare å gi litt blaffen i utseendet (innenfor rimelighetens grenser selvsagt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Kan forresten legge til i denne tråden at Guri Schanke følger Medical Medium, og hun ser jo bra ut. Det kom ikke frem i den nylige artikkelen i Se og Hør der hun viser hva hun spiser, men hun tagger han i innleggene sine: https://www.instagram.com/p/CfZdWqZohMd/
(PS. Man trenger ikke være veganer for å følge MM)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke jeg heller. Er ikke nødvendigvis utseendet det går på men også at man får andre forventninger og roller i livet. Jeg føler ikke at jeg utvikler meg særlig innvendig. 
Du har jo tvangstanker om du ser deg speilet. Slutt med det. Faktisk kan du se bedre ut om et år enn du gjør akkurat i dag. Jeg synes jeg ser bedre ut nå som 30 enn da jeg var feks 18! 
Noen ser også bedre ut nå som 50 enn de gjorde som unge. 
Eneste trøsten er jo at dette er likt for alle. 
Men jeg irriterer meg veldig, og jeg blir trist når jeg ser gamle damer. De som ikke klarer å gå ordentlig, ser nesten ut som levende lik, og nesten bare hemmet.. tenker jeg håper jeg kan bli skutt eller noe om jeg blir sånn. Tror ikke jeg klarer å la være å d..pe meg selv om det skjer for klarer ikke å leve med å konkurrere om mat og plass i et samfunn som tilhører de unge. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 og føler meg som 25-30.. nr jeg ser bilder av meg selv tenker jeg bare.. fy faen, jeg er jo over 40 🙈 

 

Anonymkode: 24921...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det nye passbildet mitt er flatterende nei..

Anonymkode: 7e44c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 23.30):

Men et vanlig ansiktsløft til 50 000 duger det også. Bedre enn ingenting.

Du får nok ikke noe løft til den summen i dag gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart 60 jeg.....gruer meg, men ja, alternativet er verre. Da vil hele familien sørge. 

Sånne tanker som du har nå, har en som regel i den alderen. Grudde meg til å bli 30, samme med 40 og 50. Og nå 60 som sagt. Tenker på at jeg mistet min mamma som bare var 68 år når hun gikk bort. Utseendet har ikke så mye å si jo eldre en blir. 

Endret av tussi680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...