Gå til innhold

Takler ikke å bli eldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BrittEkeberg
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvorfor kommer du til og dø før 40?

Anonymkode: 40924...267

Fordi kreften er på et stadie hvor den sprer seg rundt i kroppen, jeg blir ikke frisk. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BrittEkeberg skrev (2 minutter siden):

Fordi kreften er på et stadie hvor den sprer seg rundt i kroppen, jeg blir ikke frisk. 😊

❤️❤️❤️❤️ 

Anonymkode: e3f4a...eda

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (3 timer siden):

Prøv å leite etter andre og viktigere ting i livet enn et ungt utseende? Hva er det ved andre mennesker som du er glad i som gjør at du synes de er fine og gode mennesker? Er det fordi de ser så unge ut? 

Hva gjør deg lykkelig? Hvem vil du være og hva vil du bli husket for? 

Jeg vil bli husket for at jeg var en god forfatter. 

Anonymkode: ceda6...4cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrittEkeberg skrev (2 minutter siden):

Fordi kreften er på et stadie hvor den sprer seg rundt i kroppen, jeg blir ikke frisk. 😊

❤️ 

Så utrolig vondt å høre.

Anonymkode: b983e...6d4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrittEkeberg skrev (4 minutter siden):

Fordi kreften er på et stadie hvor den sprer seg rundt i kroppen, jeg blir ikke frisk. 😊

Åja

Anonymkode: 40924...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrittEkeberg skrev (6 minutter siden):

Fordi kreften er på et stadie hvor den sprer seg rundt i kroppen, jeg blir ikke frisk. 😊

🥺💔❤️

Anonymkode: ceda6...4cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker dere om å bli eldre? Å hvordan har dere klart å akseptere at det er en del av livet? For jeg kan ikke se for meg at det er noe jeg kommer til å akseptere, noe som er veldig trist for det er jo ikke akkurat til å unngå. Med mindre man dør tidlig, men det er jo ikke akkurat et alternativ det heller. 

Nei altså. Jeg har vel hatt andre ting å tenke på-. Men det er jo restylane skinbooster og diverse, hvis det er rynkene du er redd for. Det stopper i alle fall en del. Kremer kan du spare pengene på. 

Ellers var det  barn, karriere, kjøpe seg hus, hytte og andre saker som jeg har vært opptatt av. Så vil jo alle ta seg godt ut, men jeg er jo fornøyd med å se godt ut i forhold til alderen min. 

Det virker som du har lite annet å klø deg på siden du kan bruke tid på å tenke over dette. Hva tror du egentlig ligger bak frykten din? At ingen skal like deg? At andre ikke skal finne deg attraktiv? Stresser du med at du ikke har oppnådd nok? Kanskje denne frykten for å bli eldre egentlig avslører at du ikke er komfortabel med hvor du er i livet i forhold til alderen du har? 

Unge damer synes utseendet er veldig viktig. Det er en slags kapital. Men det er ganske forløsende at det slutter å bety så mye. Din varme, din omsorg, at du blir en person som krever, setter foten ned, tar ansvar. Alt slikt er veldig godt å kjenne på ettersom du blir eldre. Du driter litt i hvem som liker deg, du vil gjerne like dem. Du skal være en sterk flott kvinne som bryr seg om utseendet sitt, men du skal jo være sååå mye mer enn det. 

Jeg synes det var fantastisk å være i 30-årene. Det var en løsrivelse fra 20 årene, Følte meg sterkere, mer moden og flottere enn noen gang. Så ikke klamre deg fast. Utvikle deg, løsriv deg og bli moden. Det er mye flott med det også. Jeg mener jo at det er flottere. Damer i 30 årene er jo generelt vakrere enn de litt umodne 20 åringene. Synes jeg da. Det er noe med ansiktet og at de er sterkere og vet hva de vil. Vet du hva du vil?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (2 timer siden):

Noe som gjør det 10 x verre for de som rammes.

Ekte menn mister håret.... og bærer det med verdighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg sliter veldig med tanken på å bli eldre. Jeg er rett og slett skikkelig redd for å eldes, det er så ille at jeg studerer meg i speilet flere ganger om dagen. Nå har jeg akkurat passert 30 å syns jeg ser nye rynker hver eneste dag. 

Jeg kan forstå at dette virker som tull, men det er helt krise for meg. Jeg får hjertebank og helt vondt inni meg av å tenke på at kroppen og ansiktet mitt blir eldre og eldre for hver eneste dag. Denne frykten startet så smått da jeg ble 25, for det er jo da huden begynner å "forfalle", men etter jeg fylte 30 blir det bare verre og verre. Jeg kunne solgt sjelen min for å holde meg ung, jeg hadde lett operert meg om jeg var rik. Jeg googler og søker opp alt av triks og tips for å holde seg ung. Problemet er jo at jeg ikke tror på kremer og slikt, å alle som har et sunt kosthold, smører seg med div kremer osv vil jo bli gamle til syvende og sist. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre, den frykten går virkelig ut over livskvaliteten min. 

Hva tenker dere om å bli eldre? Å hvordan har dere klart å akseptere at det er en del av livet? For jeg kan ikke se for meg at det er noe jeg kommer til å akseptere, noe som er veldig trist for det er jo ikke akkurat til å unngå. Med mindre man dør tidlig, men det er jo ikke akkurat et alternativ det heller. 

Anonymkode: d3953...9f3

Alle blir gamle. Det hjelper ikke med alskens operasjoner heller. Blir det for mye av det ser man eldre ut bare pga det alene til og med. Embrace it heller. Tenk at ikke alle får lov å bli 30 engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man er da ikke mindre verdt selv om man er mindre attraktiv for det motsatt kjønn! Pene mennesker er ikke mer verdt enn stygge liksom... Og usynlig er jo menn og, de fleste hele livet

Anonymkode: e1a5f...676

Nei, vet selvsagt det i bunn og grunn, at alle mennesker er verdifulle. Men slik er samfunnet og slik er folk. Pene, unge, attraktive mennesker får mer oppmerksomhet og behandles finere enn de som ikke er det. Så er vel ikke så rart om man føler seg verdiløs og ubrukelig når man er usynlig. 

Anonymkode: d6a33...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like overrasket hver gang jeg leser om folk som er redd for å eldres utseendemessig. Jeg har overhodet ingen fornuftige svar til deg bortsett av å fokusere på andre ting i livet. For alle blir jo eldre. Selv er jeg blitt 50 år og har ingen problem med det. Jeg har aldri vært opptatt av utseende, men ser nok helt ok ut likevel. Moren min derimot er snart 80 år og er forfengelig til 1000. Det er helt vilt i mine øyne. Vi er vel bare forskjellig skrudd sammen.

Anonymkode: 4d923...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg sliter veldig med tanken på å bli eldre. Jeg er rett og slett skikkelig redd for å eldes, det er så ille at jeg studerer meg i speilet flere ganger om dagen. Nå har jeg akkurat passert 30 å syns jeg ser nye rynker hver eneste dag. 

Jeg kan forstå at dette virker som tull, men det er helt krise for meg. Jeg får hjertebank og helt vondt inni meg av å tenke på at kroppen og ansiktet mitt blir eldre og eldre for hver eneste dag. Denne frykten startet så smått da jeg ble 25, for det er jo da huden begynner å "forfalle", men etter jeg fylte 30 blir det bare verre og verre. Jeg kunne solgt sjelen min for å holde meg ung, jeg hadde lett operert meg om jeg var rik. Jeg googler og søker opp alt av triks og tips for å holde seg ung. Problemet er jo at jeg ikke tror på kremer og slikt, å alle som har et sunt kosthold, smører seg med div kremer osv vil jo bli gamle til syvende og sist. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre, den frykten går virkelig ut over livskvaliteten min. 

Hva tenker dere om å bli eldre? Å hvordan har dere klart å akseptere at det er en del av livet? For jeg kan ikke se for meg at det er noe jeg kommer til å akseptere, noe som er veldig trist for det er jo ikke akkurat til å unngå. Med mindre man dør tidlig, men det er jo ikke akkurat et alternativ det heller. 

Anonymkode: d3953...9f3

Hvordan aseptere at en blir eldre:

Fokusere på det en kan gjøre og har fått til, være takknemlig for dette.

Så er det noe med at de som er på din alder når du blir eldre holder seg mye bedre enn de gjorde før.

Rynker er noe du må bære med stolthet for du vil ikke se ut som et barn heller?

For det er også slik at de yngre ser ut som barn dine jevnaldrene var mye mer modne og så mer voksne ut.

Det som er viktig tror jeg er å trene litt styrke og litt kondisjon så en har holdning og kan gjøre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldersangst. Har hatt det siden jeg ble 23, og trodde ting begynte å bli " for sent". Jeg har kastet bort mye tid på å engste meg. Også da jeg ennå var veldig ung. Jeg er i likhet med deg kanskje mest bekymret for utseende, men likevel ikke o den grad at jeg ville lagt meg under kniven. ( for er redd for at man vil være uheldig med resultatet, og det ville faktisk vært verre), men er også redd for alt alderen kan bringe med seg. Sykdom for.eks. i tillegg den psykiske biten som " hva har jeg oppnådd, hva er meningen med livet,  er jeg lykkelig " osv. De spørsmålene er spesielt kommet nå som jeg nærmer meg the big 40. Jeg kan bli uvel bare av å tenke på tallet... 40! Jeg missunner alle som er yngre...

 

Tragisk? Så absolutt. Men jeg innrømmer det nå iallefall. Og jeg vet åssen du har det. Det er like fullt en form for angst som annet! Jeg håper jeg en vakker dag kan falle til ro med det å bli eldre... 

Jeg har dessverre ikke så mye gode tips. Jeg håper du vil finne noe som kan gi deg mer ro. ( si I fra om du gjør! ) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BrittEkeberg skrev (57 minutter siden):

Fordi kreften er på et stadie hvor den sprer seg rundt i kroppen, jeg blir ikke frisk. 😊

Hvor lenge har du hatt kreft om jeg kan spørre? Du går vel på livsforlengende behandling nå men du kan aldri bli helt kurert? Er det sånn å forstå? Håper for all del du får det. Så lenge det er liv er det alltid håp uansett hvor håpløst det kan være og virke til tider. 

Anonymkode: c5685...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (55 minutter siden):

Nei altså. Jeg har vel hatt andre ting å tenke på-. Men det er jo restylane skinbooster og diverse, hvis det er rynkene du er redd for. Det stopper i alle fall en del. Kremer kan du spare pengene på. 

Ellers var det  barn, karriere, kjøpe seg hus, hytte og andre saker som jeg har vært opptatt av. Så vil jo alle ta seg godt ut, men jeg er jo fornøyd med å se godt ut i forhold til alderen min. 

Det virker som du har lite annet å klø deg på siden du kan bruke tid på å tenke over dette. Hva tror du egentlig ligger bak frykten din? At ingen skal like deg? At andre ikke skal finne deg attraktiv? Stresser du med at du ikke har oppnådd nok? Kanskje denne frykten for å bli eldre egentlig avslører at du ikke er komfortabel med hvor du er i livet i forhold til alderen du har? 

Unge damer synes utseendet er veldig viktig. Det er en slags kapital. Men det er ganske forløsende at det slutter å bety så mye. Din varme, din omsorg, at du blir en person som krever, setter foten ned, tar ansvar. Alt slikt er veldig godt å kjenne på ettersom du blir eldre. Du driter litt i hvem som liker deg, du vil gjerne like dem. Du skal være en sterk flott kvinne som bryr seg om utseendet sitt, men du skal jo være sååå mye mer enn det. 

Jeg synes det var fantastisk å være i 30-årene. Det var en løsrivelse fra 20 årene, Følte meg sterkere, mer moden og flottere enn noen gang. Så ikke klamre deg fast. Utvikle deg, løsriv deg og bli moden. Det er mye flott med det også. Jeg mener jo at det er flottere. Damer i 30 årene er jo generelt vakrere enn de litt umodne 20 åringene. Synes jeg da. Det er noe med ansiktet og at de er sterkere og vet hva de vil. Vet du hva du vil?

 

Kvinner i 30 årene er kjempe flotte! Hadde jeg bare kunne "blitt her". 😆😆

Ellers mye sunt og sant i det du skriver! Men aldersangst er nok mer det at man vet man blir eldre før eller siden. Man vil vel helst være evig ung. Ikke evig ungdom. Tiden føles som den går fortere nå, enn før, å. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 30 år! Du kommer til å se tilbake på bilder i 2042 og tenke på hvorfor i helvete du kastet bort så mye tid på sånne bekymringer når du så så ung og flott ut. For alt er relativt. Om du graver deg ned i aldersbekymringer allerede nå så vil resten av livet ditt være så preget av det at du glemmer å leve. Og vipps så er du gammel og skral og døden nær. Alle eldes - aksepter det. 

 

Anonymkode: 8dca8...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For all del, men det er veldig kjipt å tenke på at jeg skal (forhåpentligvis) leve et langt liv med den frykten hver eneste dag. 

Anonymkode: d3953...9f3

Bli lam fra nakken og ned og du glemmer de rynkene. 

Mist et barn og du glemmer de rynkene.

Sitt i et fly som styrter og du glemmer de rynkene.

Få uhelbredelig kreft og du glemmer de rynkene. 

Jeg tenker alle de som døde så alt for tidlig og som hadde sett for seg et langt liv med barn og barnebarn og oldebarn hadde tatt de rynkene dine anyday i bytte mot livet. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BrittEkeberg skrev (1 time siden):

Fordi kreften er på et stadie hvor den sprer seg rundt i kroppen, jeg blir ikke frisk. 😊

❣️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener og livsstil er det som styrer hvordan vi eldres, så egentlig er det bortkastet tid og ikke minst penger å fokusere på skjønnhetsprodukter. Spis sunt, tren, unngå stress, få nok søvn og vær måteholden når det gjelder alkohol og tobakk. Den eneste kremen man trenger er forøvrig solkrem med faktor 50. 
 

Å konstant gå å bekymre seg/stresse med at man blir eldre har motsatt effekt. 

Anonymkode: d08e8...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utseendet du bekymrer deg for, eller er det andre aspekter med å eldes som også skremmer deg?

Endret av Tvillingsjel
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...