Gå til innhold

Takler ikke å bli eldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter veldig med tanken på å bli eldre. Jeg er rett og slett skikkelig redd for å eldes, det er så ille at jeg studerer meg i speilet flere ganger om dagen. Nå har jeg akkurat passert 30 å syns jeg ser nye rynker hver eneste dag. 

Jeg kan forstå at dette virker som tull, men det er helt krise for meg. Jeg får hjertebank og helt vondt inni meg av å tenke på at kroppen og ansiktet mitt blir eldre og eldre for hver eneste dag. Denne frykten startet så smått da jeg ble 25, for det er jo da huden begynner å "forfalle", men etter jeg fylte 30 blir det bare verre og verre. Jeg kunne solgt sjelen min for å holde meg ung, jeg hadde lett operert meg om jeg var rik. Jeg googler og søker opp alt av triks og tips for å holde seg ung. Problemet er jo at jeg ikke tror på kremer og slikt, å alle som har et sunt kosthold, smører seg med div kremer osv vil jo bli gamle til syvende og sist. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre, den frykten går virkelig ut over livskvaliteten min. 

Hva tenker dere om å bli eldre? Å hvordan har dere klart å akseptere at det er en del av livet? For jeg kan ikke se for meg at det er noe jeg kommer til å akseptere, noe som er veldig trist for det er jo ikke akkurat til å unngå. Med mindre man dør tidlig, men det er jo ikke akkurat et alternativ det heller. 

Anonymkode: d3953...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er bedre å bli eldre enn å dø ung.

 

Jeg har aldri hat problemer med å akseptere å bli eldre, hvordan gjør jeg det ?, vet ikke har aldri tenkt over det, jeg bare gjør det.

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk god solkrem hele året, holdt deg unna nikotin, og overdrevent inntak av sukker og alkohol. Pass på at du har et godt kosthold og hold deg i form,  Utover det er det fint lite å gjøre med at du eldes.