Gå til innhold

Prøver på et lite mirakel 🌸

Elise93

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Elise93 skrev (På 15.10.2022 den 10.33):

Endelig 😭😭😭❤️❤️ etter 1,5 år med prøving, 1 MA og 2 avbrutte IVF-forsøk så vi endelig et lite knøtt med hjerteslag 😭❤️ Vi er i lykkerus! 

20221015_093754.jpg

Fantastisk!!!! 😭😭❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så var det dessverre over 😢💔 idag trodde jeg at jeg var 8+6. Var på ultralyd og håpet å se et bankende hjerte, men istedet så vi et foster målt til 8+3 uten hjerteslag 😭 det døde for bare noen dager siden..  Forferdelig trist, men vi har på en måte tatt det innover oss og ønsker nå bare å se framover. Skal ta pillene som får aborten igang imorgen. Det gjør ikke saken bedre at vi ikke har noe sted å bo fortiden (har solgt bolig og venter på å ta over ny) så vi bor hos svigers sammen med samboer sin bror og min svigerinne. De er selvfølgelig en enorm støtte, men det er naturlig at vi ønsker tid for oss selv og jeg vil ikke blø ned hele doen vi deler med de andre i tillegg. Vi har derfor rømt på hytta i helga, og selv om vi er langt unna sykehus o.lignende så satser vi på at alt går bra 😊 

• Liker 1
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre 😭 Det er så vondt og miste, og ikke minst måtte ta medisinsk abort. Jeg tenker på dere ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger skrev (3 timer siden):

Huff så trist @Elise93❤️❤️ Føler med dere og håper dere kommer kjapt igang igjen 🤞🏻❤️

Takk ❤️ må gratulere deg med ultralyden idag, fantastiske nyheter! 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei huff dette var trist lesing, Elise😩😞💔 Grusomt å måtte oppleve dette igjen! Føler sånn med deg! Sender deg gode klemmer ❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig leit å lese ❤️ håper medisinene har vært greie og det har gått greit. Vet hvor vondt det er og jeg føler veldig med deg ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen ❤️ Vi hadde begynt å håpe at dette gikk veien siden jeg nesten var kommet til 10. uke uten noen symptomer på at ting hadde gått galt.. lykken ble kortvarig nå også 💔

Det gikk fint å ta tablettene. Trodde først ikke at de virket men etter 6 timer fikk jeg sterke mensensmerter og ble ekstremt kvalm, kastet opp flere ganger. Så begynte det å skje ting. Har aldri opplevd en abort så langt på vei og jeg ble ganske overrasket over hva som kom ut! Skal ikke dele detaljer her men. Har aldri blødd så mye før, så jeg håper at tablettene gjorde susen og at kroppen klarer å støte ut alt. 

Det viktigste for oss oppi dette er kjærligheten, at alt dette ikke skaper en slags avstand mellom meg og samboer. Dette kan jo være en enorm påkjenning for forholdet å holde på med dette her, spesielt om man ikke har de samme følelsesmessige reaksjonene 💕 jeg og samboer har reagert litt ulikt og det er helt greit. Alle følelser eller mangelen på dem er helt normale reaksjoner. Det viktigste for oss er uansett hverandre og jeg vil heller ha en mann jeg elsker og kan være lykkelig med enn barn hvis valget står på det.

Vi har snakket litt om hva vi ønsker å gjøre videre. Vi ønsker ikke å fortsette med masse ivf-forsøk til enhver pris. Skal spørre om jeg burde utredes mtp abortene, eller få noe støttemedisin ved evnt neste graviditet. Fosteret utviklet seg nå én måned lenger enn sist, så tror jo kroppen min gjør noe riktig. Det kan jo tyde på eggene mine er dårlige siden ingen graviditeter går bra og at vi heller ikke får noen egg som utvikles bra nok til å settes inn igjen med ivf. Vi skal prøve det siste og tredje forsøket vi har, men dersom det skjer det samme igjen ... da orker vi faktisk ikke påkjenningen det har på kroppen og økonomien. Vi kommer da til å bruke pengene på eggdonasjon istedet, for der er sjansen større til å lykkes når det ikke går med egne egg ❤️ det er godt å ha en plan. Og vi har masse å se fram til med overtagelse av hus og bryllup våren 2023! Det hjelper ❤️ jeg har funnet en slags ro med at det ikke gikk denne gangen, og det er veldig godt å kjenne på. Det er rart hvordan man kan finne en indre styrke og aksept i så vanskelige situasjoner. Hadde jeg visst alt dette for noen år siden hadde jeg aldri i verden trodd jeg hadde klart å gå gjennom det.. det er på en måte godt at ingen vet hva fremtiden bringer. 

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også legge til at jeg vet at vi "bare" har prøvd i 1,5 år.. Det er ingenting i forhold til at mange prøver i 4-5-6 år. Så kanskje det er noen som reagerer på at vi allerede snakker om eggdonor, og jeg føler for å forsvare det litt. Vi har gått gjennom mye på de 1,5 årene med 2 ivf forsøk, to aborter og mange letrozol kurer. Og ja, kanskje vi får et biologisk barn om vi prøver i 2 år til, kanskje 3, 4 år. Men det handler om at vi ikke orker å stå i usikkerheten og påkjenningene det medfører i mange år til.. ikke minst det økonomiske. Det er rett og slett ikke så viktig for oss med biologiske barn. Derfor ser vi allerede på eggdonasjon, og hvis det gjør at vi lykkes etter 2 år istedetfor feks 6 år så velger vi heller det ❤️ og går ikke det heller så får vi ta det når den tid kommer, men vi har så vidt snakket om at vi da setter en sluttstrek. Men det er "lett" å si nå, så vi må bare ta det når det eventuelt kommer ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (36 minutter siden):

Jeg må også legge til at jeg vet at vi "bare" har prøvd i 1,5 år.. Det er ingenting i forhold til at mange prøver i 4-5-6 år. Så kanskje det er noen som reagerer på at vi allerede snakker om eggdonor, og jeg føler for å forsvare det litt. Vi har gått gjennom mye på de 1,5 årene med 2 ivf forsøk, to aborter og mange letrozol kurer. Og ja, kanskje vi får et biologisk barn om vi prøver i 2 år til, kanskje 3, 4 år. Men det handler om at vi ikke orker å stå i usikkerheten og påkjenningene det medfører i mange år til.. ikke minst det økonomiske. Det er rett og slett ikke så viktig for oss med biologiske barn. Derfor ser vi allerede på eggdonasjon, og hvis det gjør at vi lykkes etter 2 år istedetfor feks 6 år så velger vi heller det ❤️ og går ikke det heller så får vi ta det når den tid kommer, men vi har så vidt snakket om at vi da setter en sluttstrek. Men det er "lett" å si nå, så vi må bare ta det når det eventuelt kommer ❤️

Jeg synes dette er moden og logisk tankegang som viser innsikt. Skulle ønske noen (les legene) hadde vært mer realistiske med oss om hvor mye høyere sjanse man har med eggdonor v egne egg ved gjentatte aborter. Ikke la noen grine på nesa og ikke føl de har rett på noe forklaring. Det er gjerne folk som aldri har måtte stå i sko som dine og som kanskje heller ikke har brukt all verdens tid til å sette seg inn i den fysiske, psykiske og økonomiske påkjenningen dette har. Lykke til 🌻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Elise. Jeg er ikke så aktiv her lenger, men har vært innom og lest litt og ser hva du har gått gjennom i det siste. Føler med deg ❤️ Selv har jeg en liten pause nå, men det blir nok et fryseforsøk til i begynnelsen av 2023. Når den tid kommer håper jeg at jeg føler meg mer motivert og optimistisk enn jeg gjør nå. Har hatt skikkelig tunge uker og fått en reaksjon på det siste årets belastninger med forsøk og opp- og nedturer. 😔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...