Gå til innhold

Hvorfor er ikke denne leiligheten solgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Aner ikke hva prisnivået er i Bergen. Men leiligheten virker veldig mørk?

Anonymkode: c48da...0d6

Fordi ikke alt inni er hvitmalt?

Jeg synes fargen var et friskt pust i et ellers kjedelig og konform market hvor ingen gjør hjemme til sitt eget fordi de tenker på salgsverdien.

Anonymkode: 6c1e7...cdd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat denne leiligheten var det en dame som hadde en tråd om for litt siden. Hun var alene med et barn så hun vurderte kjøpe denne. Ville la barnet sove på hemsen som ikke er lovlig, men med fluktvei via loftsområde. Leiligheten er passe for en student, hverken mer eller mindre, og hemsen kun til oppbevaring . Ikke plass til stort kjøleskap engang, er ikke lettsolgt

Anonymkode: 55d27...1ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne leiligheten er litt mindre enn 47.5m2 altså 5.8x8.2m

Så kommer hemsen i tillegg. Men den er ikke godkjent.

En liten 2-roms med andre ord.

Synes 2.8 er for mye mtp bydel.

Anonymkode: 8d241...41d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter leilighet i den prisklassen i Bergen, og kan si hvorfor jeg ikke gikk på visning. 

Leiligheten består tilsynelatende av ett soverom og et stort kjøkken, uten noen koselig og egnet stue. Som førstegangskjøper vil jeg ikke ha noe som kan skaffe meg trøbbel (at hemsen ikker er søkt om). I tillegg synes jeg ikke badet er noe fint.

Jeg har sett mye mer praktiske og fine leiligheter til rundt samme pris. Plasseringsmessig ville jeg heller valgt laksevåg om jeg ville bo i området. Videre er det dyrt med soneparkering- skal jeg først bo utenom sentrum vil jeg ha gratis parkering. 

Anonymkode: 1f2e9...ea9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd rett i nærheten. Denne leiligheten var såvidt jeg husker tidligere treroms, bygget om til toroms. Hemsen var gjesterom på loft, så slo de bare ut et hull i taket og satte inn stige. 

Løsningene de har valgt gjør leiligheten tungvinn. 

Det ligger rett ved Lien, som er svært belastet med rusmisbrukere. 

Det er studentboliger bare knappe femti meter unna, utrolig mye bråk og festing. 

Ikke bra område og borettslaget er ikke veldrevet. 

Anonymkode: 280d2...f4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde aldri kjøpt et narkoreir for nesten 3 millioner.

Anonymkode: bdf15...be8

Narkoreir??? Kjenner du noen som bruker denne leiligheten som det? 

Anonymkode: b9c41...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo bittelite og dritdyrt

Anonymkode: 8cd64...eab

Sånn er prisene i Bergen på Solheimsiden.

Det er enda verre på andre siden av sentrum

Anonymkode: f6ef7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Narkoreir??? Kjenner du noen som bruker denne leiligheten som det? 

Anonymkode: b9c41...9a9

Det er snakk om området det ligger i. Jeg har ingen mening om de som selger leiligheten

Anonymkode: bdf15...be8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, først, og ikke minst er jo bygningen gammel. Som det står bør vann- og avløpsrør inne i leiligheten byttes snarlig for å unngå trøbbel (lekkasje). Det samem vil dermed gjelde alle de andre leilighetene, samt rørene mellom dem. Og det samme vil gjelde bygningens bunnledning. Bygningen er mur, så her snakker vi månedsvis med pigging, meisling og … bry. Og det er bare om sameiget forstår at dette brenner. Om de ikke forstår det risikerer man kloakk på avveie i konstruksjonen.

Så det er det mest kritiske. 

Du har også det ulovlig innredede loftet, som takstmann sier er en fuktfelle og forsikringen ikke vil dekke (fordi ulovlig). Og så har du et bad som du bør være skeptisk til. Badet er gammelt (så gammelt at det bør røskes ut og renoveres) men dusjkabinettet er fra i fjor. Hvorfor det? Tåler ikke gulvet lengre å dusjes på? Er det fukt under der? Jeg blir skeptisk når folk flikker rett før salg.

Så har du løsningene som er valgt. Her er det billig bling for pænga. Løsninger (skap, tapet, maling, gulv) er lett og billig å bytte. Men det at nåværende eier velger billig ræl sier noe om holdningen deres til huset. Og det er ikke positive ting som blir sagt mellom linjene her.

Uansett: flytt ikke inn før du vet om balkongen er verifisert trygg å gå ut på av noen med peiling for mindre enn 5 år siden. Typisk for gamle hus at man ikke husker på at eldre bygg faktisk må sees etter oftere og oftere - til slutt gjerne årlig. For gammle bygg vil og skal falle sammen uten tung renovering.

Borettslaget fremstår veldig dårlig drevet - det er kun flikket på helt overfladiske ting de siste år, og planen er å fortsette å flikke på småting. I en plan for vedlikehold ønsker man å se at store ting skal skje.

Anonymkode: 07ac3...bee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo grusomt stygg da. Estetikken er dirkete frastøtende.

Veldig mye er dårlig eller ikke godkjent.

Hvor vasker man klær? Hvor tørker man klær?

Anonymkode: 7d2e9...07f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kjennskap til Bergen, og har heller ikke lest så nøye, men jeg synes absolutt at det ser ut som en hyggelig liten leilighet! Ville malt gangen i en lysere farge, men synes egentlig at stua kledde grønnfargen. Fin kontrast til den hvite kjøkkeninnredningen. Leiligheten er også fint stylet på bildene. Bud på hundre tusen under prisantydning er jo ikke verst det. Folk byr vel det de synes den er verdt☺️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor ikke jeg  i Bergen og ikke skal jeg flytte dit heller - men om jeg skulle hadde jeg nok tenkt at dette var en leilighet jeg ville ha. Helt etter min smak, ser ut som fin beliggenhet og alt. MEN: det at det ikke er søkt ordentlig om den hemsen ødelegger jo alt.... 

Anonymkode: 37f43...c36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er alt det "tekniske" som ikke er bra (bad, ulovlig hems, mangler på eiendommen m.m.)

Men i tillegg kommer dette: 

- Praktisk kjøkken? Nei, et kjøkken uten plass for kjøleskap er ikke praktisk. 

- Stue? Her er ingen stue. Det er et kjøkken der det er plass til en sofa. 

Leiligheten har 3 fortrinn: Kort vei til sentrum, grei utsikt (for å være stor by), og stort soverom. Men tviler på at disse 3 veier opp for alt som er "feil". 

Anonymkode: 3fe28...fbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes den var fin jeg, tenk at man kan få den utsikten for den prisen. Jeg kjenner ikke området, men om jeg var yngre og singel kunne jeg gjerne kjøpt den. Tenker ikke at et ikke søkt om lift er et stort problem. 

Anonymkode: f9d77...6cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner ikke Bergen, så kan ikke uttale meg om beliggenheten. Syns dog det var for mye som skurra for leiligheten i seg selv (selv om det var pene farger og fin styling), og selve bygget ga ikke noe godt inntrykk overhodet på bildene. 

Anonymkode: 8aa52...b9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vel, først, og ikke minst er jo bygningen gammel. Som det står bør vann- og avløpsrør inne i leiligheten byttes snarlig for å unngå trøbbel (lekkasje). Det samem vil dermed gjelde alle de andre leilighetene, samt rørene mellom dem. Og det samme vil gjelde bygningens bunnledning. Bygningen er mur, så her snakker vi månedsvis med pigging, meisling og … bry. Og det er bare om sameiget forstår at dette brenner. Om de ikke forstår det risikerer man kloakk på avveie i konstruksjonen.

Så det er det mest kritiske. 

Du har også det ulovlig innredede loftet, som takstmann sier er en fuktfelle og forsikringen ikke vil dekke (fordi ulovlig). Og så har du et bad som du bør være skeptisk til. Badet er gammelt (så gammelt at det bør røskes ut og renoveres) men dusjkabinettet er fra i fjor. Hvorfor det? Tåler ikke gulvet lengre å dusjes på? Er det fukt under der? Jeg blir skeptisk når folk flikker rett før salg.

Så har du løsningene som er valgt. Her er det billig bling for pænga. Løsninger (skap, tapet, maling, gulv) er lett og billig å bytte. Men det at nåværende eier velger billig ræl sier noe om holdningen deres til huset. Og det er ikke positive ting som blir sagt mellom linjene her.

Uansett: flytt ikke inn før du vet om balkongen er verifisert trygg å gå ut på av noen med peiling for mindre enn 5 år siden. Typisk for gamle hus at man ikke husker på at eldre bygg faktisk må sees etter oftere og oftere - til slutt gjerne årlig. For gammle bygg vil og skal falle sammen uten tung renovering.

Borettslaget fremstår veldig dårlig drevet - det er kun flikket på helt overfladiske ting de siste år, og planen er å fortsette å flikke på småting. I en plan for vedlikehold ønsker man å se at store ting skal skje.

Anonymkode: 07ac3...bee

Borettslaget har jo nettopp skiftet tak og velux vinduer og det er jo en viktig ting.

Ts 

Anonymkode: f6ef7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Trenger hjelp til å finne ut hva som gjør at ikke flere henger seg på i budrunden.

Anonymkode: f6ef7...845

Tja, jeg kan kan begynne med elendig beliggenhet (belastet område), kjipe naboer, stygge utearealer, store forventede vedlikeholdskostnader, liten og stygg veranda, kun overfladisk oppusset innvendig, ikke godkjent hems, lekkasjer, elendige solforhold og stiv pris. What's to like?

Anonymkode: 58a11...76c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...