Gå til innhold

Hvorfor er ikke denne leiligheten solgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et lite attraktivt område. Er på jakt etter studentbolig til min sønn som studerer i Bergen og har ca det budsjettet. Ville aldri kjøpt i det området. Belastet, lite sol og usikker på om jeg ville tapt penger på den.

Anonymkode: c66bb...0d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri kjøpt en leilighet der det ikke er plass til hverken TV i stua eller vaskemaskin på badet 🙈

Anonymkode: e7ad3...892

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ville aldri kjøpt en leilighet der det ikke er plass til hverken TV i stua eller vaskemaskin på badet 🙈

Anonymkode: e7ad3...892

Tror ikke det er lov å ha vaskemaskin i leilighetene der, var i alle fall ikke det før. Er vaskekjeller med felles vaskeri. 

Anonymkode: 280d2...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg var på visning og hadde egentlig lyst på den, men fornuften min fikk meg til å ikke legge inn bud.

Har lyst på leilighet med gåavstand til sentrum og det er veldig dyrt for de leilighetene der ting er på stell.

Har knapt råd til de leilighetene som er oppussingsobjekter 

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Javel, men man kan ikke få alt. Vil da ha en leilighet med god tilstandsrapport må du ta buss til byen. Eller så kan du ha gåavstand å bo i et fukthelvete. Det velger du jo selv.

Anonymkode: 1fa09...f01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Områdene er mer "status"områder å bo i, men leiligheten på Sandvikstorget er ikke i bra stand og det er mye som må gjøres med både leilighet og hus. Det er kun 2 i sameiet så det blir mye dyrere enn i et stort borettslag med over 40 leiligheter(Strandlien) Skal forøvrig på visning på denne i kveld, men kun for å se hvor mye det er å rehabilitere. Leilighet nr 2 er solgt.

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (12 minutter siden):

Gyldenpris er jo ikke akkurat Fjellveien…… 

Overhodet ikke, men har ikke råd til å bo i Sandviken. Boligene i Sandviken er i dårligere stand, ofte mindre og mye dyrere. Folk godtar alt bare de kan bo i Sandviken.

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den første leiligheten har fellesutgifter på over 7000, den andre ligger i høyblokk over motorveien på Danmarksplass og har over 4000 i fellesutgifter, den tredje er ikke i sentrum men høyt oppi lien utenfor sentrum

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Men leiligheten din har økning i felleskostnader av "ukjent størrelse" fra 2022. Samt et rør- og avløpssystem som er solid på overtid, og vil slenge på enda noen tusenlapper når det må utbedres. Så her ender man raskt på 7000. 

Anonymkode: fe5af...b8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men leiligheten din har økning i felleskostnader av "ukjent størrelse" fra 2022. Samt et rør- og avløpssystem som er solid på overtid, og vil slenge på enda noen tusenlapper når det må utbedres. Så her ender man raskt på 7000. 

Anonymkode: fe5af...b8d

Kommer ikke til å legge inn noe bud

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den første leiligheten har fellesutgifter på over 7000, den andre ligger i høyblokk over motorveien på Danmarksplass og har over 4000 i fellesutgifter, den tredje er ikke i sentrum men høyt oppi lien utenfor sentrum

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Den første leiligheten har f.eks mye lavere prisantydning og er i god stand, så totalkostnadene er ikke høyere for den enn den du ser på. Den i Strandlien må du ut med mye penger på etterhvert (feil på rør, tg2 på mye + godkjenning av hems), så den blir mye dyrere, samt at felleskostnadene vil øke med ukjent størrelse. Du må begynne å se på totalsummen og regne ut hva det vil koste fremover, ikke bare hva det ser ut som her og nå. Ingen av de andre ligger for øvrig i høyblokker, men er eksempler på hva folk heller kjøper i tilsvarende prisklasser. Gyldenpris er heller ikke i sentrum om du tror det. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi jeg var på visning og hadde egentlig lyst på den, men fornuften min fikk meg til å ikke legge inn bud.

Har lyst på leilighet med gåavstand til sentrum og det er veldig dyrt for de leilighetene der ting er på stell.

Har knapt råd til de leilighetene som er oppussingsobjekter 

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Nå spørs det hva du definerer som gåavstand, men det er flere leiligheter du hadde hatt råd til i bedre stand som ligger på solheimssiden, i sandviken eller til og med i sentrum om du hadde gått ned i størrelse. Eller hvis du gidder å ta en liten busstur fra Fyllingsdalen eller Landås så kan du får en godt vedlikeholdt treroms, med uteplass (som faktisk har sol), i et veldrevet borettslag, i et strøk som ikke oser kriminalitet, til under 3 mill. Jeg har forøvrig bodd på Landås og gikk til sentrum ukentlig, så gåavstand er relativt. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overhodet ikke, men har ikke råd til å bo i Sandviken. Boligene i Sandviken er i dårligere stand, ofte mindre og mye dyrere. Folk godtar alt bare de kan bo i Sandviken.

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Boligene i Sandviken er ikke i dårlig stand, mindre og mye dyrere enn andre steder, noen merkelige ting du har fått for deg, spesielt siden den du ser på (ehm eier) er full i feil og mangler. 

Anonymkode: 5c051...960

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville aldri kjøpt en leilighet der det ikke er plass til hverken TV i stua eller vaskemaskin på badet 🙈

Anonymkode: e7ad3...892

ikke bare det: Det er ikke plass til kjøleskap på kjøkkenet..... 

Anonymkode: 3fe28...fbe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 16.24):

 

Forresten! Bor ikke bare narkomane på Gyldenpris. Veldig mange studenter også!!

Anonymkode: 7b116...05d

😂 Godt argument for noen som vil kjøpe for å bo der selv 😅

 

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 16.36):

Orket ikke lese alt, men; 

Denne kan koste en del. Og usikkert på hvor omfattende, og om resten av sameiet har råd til å følge opp om det gjelder rørsystem i hele blokken. 

....bygningsdelen er vurdert til å være i slutten av sin forventede levetid. Tettesjikt, vann og avløpsrør med sluk er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. Restlevetiden er usikker.

I tillegg er byggeår 53. Og samtidig ser du alle overflater nettopp er behandlet. Veldig usikkert hva som ligger under når perioden man har bodd der er så kort. Jeg tok i alle fall ingen dyre eller unødvendige valg da jeg kun skulle bo et sted 5 år. 

Fuktrisikokonstruksjoner på loft. Den er skummel. Kombinert med Pkt 12 i egen meldingsskjema. Gjentatte lekkasjer ved regn på loft. Og stue. 

Økning 10% i fellesutgifter fra 2021. Uklart hvor mye fellesutgifter vil øke fra 2022. 

Og ikke minst:

Kommunen opplyser at det ikke foreligger ferdigattest eller midlertidig brukstillatelse for eiendommen. Det finnes av den grunn ikke dokumentasjon over eiendommens lovlighet.

 

 

Anonymkode: fe5af...b8d

Oh MÆN. Det forklarer vel alt? 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkegrønn leilighet rett i støysona fra containerterminalen og havna .....nei takk.

Anonymkode: b6363...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er en person som prøver å presse ned prisen på leiligheten...?

Anonymkode: d1d5f...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke de fineste bygningene eller beliggenhet. Bedre å kjøpe lenger nede på damsgård med nyere bygg og finere omgivelser.

Anonymkode: 13353...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 18.42):

Mørkegrønn leilighet rett i støysona fra containerterminalen og havna .....nei takk.

Anonymkode: b6363...812

Conteinerterminalen skal flyttes til Ågotnes. 
 

Området ville jeg ikke bekymret meg for. Det skjer masse positivt i Solheimsviken, med nye kontorbygg nede ved sjøkanten, Kranen osv.

Anonymkode: 7b116...05d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 16.33):

Gyldenpris er eit svært belasta område, og kan vere veldig utrivelig til tider. Ja, det er sentralt, men det betyr ikkje at området er kjekt å bu på. Ein får leiligheiter som er større og meir praktiske enn dette til lågare pris like utanfor sentrum, der området er mindre belasta. 
Stova/kjøkkenet er ekstremt upraktisk utan moglegheit til å variasjon. 
Når heller ikkje hemsen er byggemeldt, kan dette slå negativt ut til den som kjøper.

Mtp det veldig mørke fargevalet, ser den mykje mindre ut enn kva den allereie er. 

Anonymkode: 49b7f...d5d

herregud så negativt. Den mørkegrønne fargen er nydelig, og leiligheten ser jo ikke mørk ut tross den mørke fargen. Dere som synes fargen er mørk henger sikkert igjen i den kritthvite trenden som er over, den er ferdig, den er ut.

Anonymkode: 74313...d70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER.

Leiligheten ble solgt til nesten 3 000 000🤑

Anonymkode: f6ef7...845

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...