Gå til innhold

Hvorfor er ikke denne leiligheten solgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært visning og det har kommet inn bud på 2 800 000

Finn annonse 242616522.

Trenger hjelp til å finne ut hva som gjør at ikke flere henger seg på i budrunden.

Jeg selv sitter på gjerdet siden den egentlig er litt for dyr for meg.

Anonymkode: f6ef7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man kan få trøbbel med loft/hems som er bygget om uten søknad og godkjenning tenker jeg. Uten den er dette en vanlig liten toroms og da vil jeg anta at prisen er for høy uten at jeg kjenner markedet i Bergen veldig godt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyldenpris er jo er narkohøl av et område og. Det er jo knapt noe stue/kjøkkenløsning her og i tillegg en delvis ulovlig hems. Dette hadde jeg ikke brukt 2,9 mill på i Bergen. Om du faktisk skal kjøpe ville jeg tatt en ny runde på finn etter gode alternativ, det er fullt slik markedet i Bergen er.

Anonymkode: 1fa09...f01

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne jeg får opp på finnkoden, så antar det er den https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=242616522

Nå ville jeg aldri bodd på Gyldenpris, det er et svært belastet område, med lite sol. Leiligheten i seg selv tiltaler meg ikke fordi den åpne stue/kjøkkenløsningen har for dominerende kjøkken, med en liten stue som er vanskelig å møblere. Ikke plass til skikkelig spisebord eller å kunne plassere tven på en god måte f.eks. Uhensiktsmessig bad med manglende lagringsplass, ikke plass til egen vaskemaskin og ingen tørkeplass er også en stor ulempe. En hems som er vanskelig å komme seg opp og ned av og som heller ikke er godkjent gjør meg skeptisk, enten gjør man det skikkelig og søker eller så trekker man det ikke frem som et salgsaspekt. Det gjør også at leiligheten er en tomroms selv om prisen i det strøket tilsier at den er en treroms. Det meste av røropplegg + bad er TG2, når man leser egenerklæringen om alt som er galt så er det bare å påregne at utgiftene vil å stå i kø fremover. Det er ikke parkering, fellesutgiftene er på vei opp og alt i alt kan man få bedre objekter til den prisen hvis man vil bo i det strøket. Men hovedsaken er at folk ikke vil bo på Gyldenpris, så er du selger her så ta de 2,8 og vær lykkelig for at noen har giddet å betale så mye.

Anonymkode: 5c051...960

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var fin men feil å male alt i mørkegrønt og brunt, da ser det jo enda mindre ut.  Hadde heller ikke orket å bo med narkomane på alle kanter.  Hvorfor er hemsen ulovlig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Syns den var fin men feil å male alt i mørkegrønt og brunt, da ser det jo enda mindre ut.  Hadde heller ikke orket å bo med narkomane på alle kanter.  Hvorfor er hemsen ulovlig?

Den er ikke godkjent eller selger har ikke søkt om godkjenning.

Anonymkode: f6ef7...845

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forresten! Bor ikke bare narkomane på Gyldenpris. Veldig mange studenter også!!

Anonymkode: 7b116...05d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva prisnivået er i Bergen. Men leiligheten virker veldig mørk?

Anonymkode: c48da...0d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den er jo bare en sminket gris…

Anonymkode: a28b0...0af

Fortell hva som er sminket over?

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt et narkoreir for nesten 3 millioner.

Anonymkode: bdf15...be8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyldenpris er eit svært belasta område, og kan vere veldig utrivelig til tider. Ja, det er sentralt, men det betyr ikkje at området er kjekt å bu på. Ein får leiligheiter som er større og meir praktiske enn dette til lågare pris like utanfor sentrum, der området er mindre belasta. 
Stova/kjøkkenet er ekstremt upraktisk utan moglegheit til å variasjon. 
Når heller ikkje hemsen er byggemeldt, kan dette slå negativt ut til den som kjøper.

Mtp det veldig mørke fargevalet, ser den mykje mindre ut enn kva den allereie er. 

Anonymkode: 49b7f...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orket ikke lese alt, men; 

Denne kan koste en del. Og usikkert på hvor omfattende, og om resten av sameiet har råd til å følge opp om det gjelder rørsystem i hele blokken. 

....bygningsdelen er vurdert til å være i slutten av sin forventede levetid. Tettesjikt, vann og avløpsrør med sluk er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. Restlevetiden er usikker.

I tillegg er byggeår 53. Og samtidig ser du alle overflater nettopp er behandlet. Veldig usikkert hva som ligger under når perioden man har bodd der er så kort. Jeg tok i alle fall ingen dyre eller unødvendige valg da jeg kun skulle bo et sted 5 år. 

Fuktrisikokonstruksjoner på loft. Den er skummel. Kombinert med Pkt 12 i egen meldingsskjema. Gjentatte lekkasjer ved regn på loft. Og stue. 

Økning 10% i fellesutgifter fra 2021. Uklart hvor mye fellesutgifter vil øke fra 2022. 

Og ikke minst:

Kommunen opplyser at det ikke foreligger ferdigattest eller midlertidig brukstillatelse for eiendommen. Det finnes av den grunn ikke dokumentasjon over eiendommens lovlighet.

 

 

Anonymkode: fe5af...b8d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært belastet område og ingen sol. Aldri betalt 2.8 for å væra redd når jeg går utenfor døren.

Anonymkode: bcf79...908

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Orket ikke lese alt, men; 

Denne kan koste en del. Og usikkert på hvor omfattende, og om resten av sameiet har råd til å følge opp om det gjelder rørsystem i hele blokken. 

....bygningsdelen er vurdert til å være i slutten av sin forventede levetid. Tettesjikt, vann og avløpsrør med sluk er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. Restlevetiden er usikker.

I tillegg er byggeår 53. Og samtidig ser du alle overflater nettopp er behandlet. Veldig usikkert hva som ligger under når perioden man har bodd der er så kort. Jeg tok i alle fall ingen dyre eller unødvendige valg da jeg kun skulle bo et sted 5 år. 

Fuktrisikokonstruksjoner på loft. Den er skummel. Kombinert med Pkt 12 i egen meldingsskjema. Gjentatte lekkasjer ved regn på loft. Og stue. 

Økning 10% i fellesutgifter fra 2021. Uklart hvor mye fellesutgifter vil øke fra 2022. 

Og ikke minst:

Kommunen opplyser at det ikke foreligger ferdigattest eller midlertidig brukstillatelse for eiendommen. Det finnes av den grunn ikke dokumentasjon over eiendommens lovlighet.

 

 

Anonymkode: fe5af...b8d

Lekkasjen på loftet var før det ble byttet tak og Velux vinduer.

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte selv en leilighet rett bortenfor for ca 3 år siden. Den var helt nyoppusset og var mye større. 4 soverom og var på ca 110kvm. Gikk for 3,1. så 2,8 er mer enn nok for den der! 

Anonymkode: a9676...87b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lekkasjen på loftet var før det ble byttet tak og Velux vinduer.

Ts

Anonymkode: f6ef7...845

Konstruksjonen er lukket, og det er ikke kjent hvordan oppbyggingen er utført. Erfaringsmessig betraktes slike konstruksjoner som fuktrisikokonstruksjoner. 

Oppdaget noe drypp fra takvindu på loft høsten 2018 i forbindelse med kraftig regn og vind. Mel dt fra til borettslaget, og antatt utbedret. Oppstod noe lekkasje fra takvindu høsten 2021, under skifting av tak på bygget. Bygget har nå nytt tak og nye takvinduer, og det har ikke vært lekkasj er siden. Oppstod kortvarig lekkasje fra himling i stue høsten 2021, under skifting av tak på byg get og lekkasje inn i loftsbod over stue. Byggefirma har undersøkt, og eventuelle skader er utbe dret


1) fuktrisikokonstruksjon

2) at man inkluderer lekkasje under utskifting. Dette er veldig mistenkelig. Vinduet kan jo ha blitt stående åpent, eller vært fjernet, og regn kommet inn. Så hvorfor beskrives dette som lekkasje, og det bare for 2-3 måneder siden, om man ikke har noe å skjule.

 

Jeg hadde styrt unna. Fukt nevnt en gang, i en kjellerbod, ok. Men jeg tror begrepet "fukt" er brukt 10+ ganger i denne annonsen, med diverse formuleringer som man likevel kan snakke seg ut av....

 

Du har rett og slett et ganske dårlig objekt her. Og det fremgår av salgsoppgaven. Det hjelper neppe salget å legge ut finnkoden slik at et googletreff gir direkte innsyn i vurderingene i denne tråden. 

Anonymkode: fe5af...b8d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en gang plass til skikkelig kjøleskap..

Anonymkode: fbef0...423

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...