Egenskap Skrevet 2. mars 2022 #3461 Del Skrevet 2. mars 2022 Lillix skrev (2 minutter siden): Skjønte detta da. Blir bare litt bekymra for svenskene 😂🥲 du kunne søkt ordet krenkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 2. mars 2022 #3462 Del Skrevet 2. mars 2022 tussi84 skrev (1 time siden): Norge kommer til å bli tatt på senga, akkurat slik vi ble under den 2.verdenskrig. Det skjer jo ikke oss. Nå tror jeg ikke at Norge blir det første landet som blir angrepet,men heller et større land som har sendt våpen. Feks Tyskland. Eller så kan Putin gå for det landet han hater mest av alle først, USA. Hvis Han bomber det landet i hjel med atomvåpen veldig fort så blir mesteparten om ikke hele USA lagt øde. Da mister nato veldig mye av forsvatstyrken sin og det er lettere å ta andre nato land. Dersom Putin "bomber USA i hjel" med atomvåpen, så vil Russland bli lagt i grus av amerikanske atomvåpen. Da vil ikke Putin være i stand til å "ta andre NATO-land" etterpå. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillix Skrevet 2. mars 2022 #3463 Del Skrevet 2. mars 2022 1 minutt siden, Egenskap said: du kunne søkt ordet krenkelse. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 2. mars 2022 #3464 Del Skrevet 2. mars 2022 NordicViking skrev (1 minutt siden): Dersom Putin "bomber USA i hjel" med atomvåpen, så vil Russland bli lagt i grus av amerikanske atomvåpen. Da vil ikke Putin være i stand til å "ta andre NATO-land" etterpå. ikke hvis Russland rekker å bombe hele USA sønder og sammen først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 2. mars 2022 #3465 Del Skrevet 2. mars 2022 tussi84 skrev (Akkurat nå): ikke hvis Russland rekker å bombe hele USA sønder og sammen først. Det greier de ikke. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 2. mars 2022 #3466 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Altså jeg liker ikke detta.. Hvorfor krenker de svenskenes luftrom? For å terge? Skremme? Idioter. Over militærbaser selvsagt... Endret 2. mars 2022 av Becky 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 2. mars 2022 #3467 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) 4 minutter siden, NordicViking said: Dersom Putin "bomber USA i hjel" med atomvåpen, så vil Russland bli lagt i grus av amerikanske atomvåpen. Da vil ikke Putin være i stand til å "ta andre NATO-land" etterpå. Høres ut som en vinn vinn situasjon... nei alvorlig talt, er atomkrig så enkelt og greit 🤦♂️ Endret 2. mars 2022 av Utsiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 2. mars 2022 #3468 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Sirisiri10 skrev (5 timer siden): Det du sier er at vi må forstå hvorfor Putin ønsker å styre og kontrollere andre land? Hva gjør det legitimt, med tanke på tidligere historie, og invadere ett annet land eller gjøre krav på landområder som ikke tilhører dem? Man kan faktisk se på denne hendelsen isolert da den er så grusom og overgår alt av tidligere hendelser. Grusomt mot Ukraina ikke minst, men også Russland og andre EU land. Du forvrenger ordene mine 🙄 Jeg har aldri skrevet at det er legitimt at han invaderer Ukraina. Jeg skriver at krig er grusomt og at Putin ikke er så smart som mange vil ha det til. Jeg skriver også at man bør lese seg opp og lære om landenes historie for å prøve og forstå hvordan denne diktatoren tenker. Know thy enemy, er et kjent ordtak. Det er f eks gode grunner til at mange verdensledere smisket med Trump under statsbesøk, nettopp fordi de visste at den narsissistiske Trump dermed ble smigret og mer vennlig innstilt ovenfor landet. F eks Zelensky skrøt stort av Trump Tower når han møtte Trump for første gang i 2019. Igjen, know thy enemy. Det er smått håpløst når det man skriver her inne angripes og forvrenges, bare fordi man prøver å forstå fienden. Endret 2. mars 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 2. mars 2022 #3469 Del Skrevet 2. mars 2022 Becky skrev (1 minutt siden): Altså jeg liker ikke detta.. Hvorfor krenker de svenskenes luftrom? For å terge? Skremme? Idioter. Over militærbaser selvsagt... De har gjort dette mot Norge i forbindelse med natoøvelser og så vidt jeg husker. De liker å markere seg. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 2. mars 2022 #3470 Del Skrevet 2. mars 2022 tussi84 skrev (Akkurat nå): ikke hvis Russland rekker å bombe hele USA sønder og sammen først. Dette skjer "aldri", og uansett har USA atomubåter de også. I tillegg har UK og Frankrike atomvåpen de kan bruke, så det skal ekstremt mye til før det blir fullskala atomkrig. Begge sider vet at det er stor sjanse for at det ender veldig dårlig. For ikke å nevne at USA har plassert haugevis av atomvåpen i NATO-land. Terskelen for at atomvåpen brukes av noen er ekstremt høy, og foreløpig er det bare USA som noen gang har gjort det. Likevel, man skal være forsiktig, og man på ta Russland på alvor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 2. mars 2022 #3471 Del Skrevet 2. mars 2022 Becky skrev (6 minutter siden): Altså jeg liker ikke detta.. Hvorfor krenker de svenskenes luftrom? For å terge? Skremme? Idioter. Over militærbaser selvsagt... For å skremme og vise at de ikke bryr seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 2. mars 2022 #3472 Del Skrevet 2. mars 2022 Hva er Russlands svakheter? <_< 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 2. mars 2022 #3473 Del Skrevet 2. mars 2022 Peanut skrev (2 minutter siden): Hva er Russlands svakheter? <_< De undervurderer folket sitt. 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 2. mars 2022 #3474 Del Skrevet 2. mars 2022 Så kun 4 land støttet Russland under FN-stemmingen, men noen land valgte å avstå fra å stemme. Blant annet Kina (selvfølgelig). Men de har altså lite støtte i verden. Jeg vet ikke om det endrer noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 2. mars 2022 #3475 Del Skrevet 2. mars 2022 nordnorsk skrev (9 minutter siden): De undervurderer folket sitt. Hovedproblemet er at folket ikke får informasjon om hva som egentlig skjer... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. mars 2022 #3476 Del Skrevet 2. mars 2022 https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/mrd0X0/putins-medier-gjorde-en-stor-tabbe-naa-vet-vi-trolig-hva-maalet-hans-er?fbclid=IwAR0xhBpEN4N5AZNQK5uicJboFxB-StpcVw6prdWs5W6hGevy6Mq2IqLOl7I fra Aftenposten om målet med Ukraina. Noen som får lest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordnorsk Skrevet 2. mars 2022 #3477 Del Skrevet 2. mars 2022 Unika skrev (3 minutter siden): Hovedproblemet er at folket ikke får informasjon om hva som egentlig skjer... Det er bevegelse på den fronten. Får bare håpe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 2. mars 2022 #3478 Del Skrevet 2. mars 2022 Klink skrev (6 minutter siden): fra Aftenposten om målet med Ukraina. Noen som får lest? Bare å google putin media accidentally published. https://ahvalnews.com/vladimir-putin/what-accidentally-published-article-reveals-about-putins-ukraine-miscalculations Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. mars 2022 #3479 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Unika skrev (11 minutter siden): Hovedproblemet er at folket ikke får informasjon om hva som egentlig skjer... Putin klarer ikke å tette igjen. Det lekker informasjon inn til folk hele tiden. Blant annet gjennom telefoner. Jeg er enig i det med undervurdering. Putin hadde ikke regnet med at militærkolonnen skulle stoppe fordi soldatene klarte å virkelighetsorientere seg. Putin undervurder nok styrken i den hjemlige opposisjon også. Jeg tror Putin har en svakhet til , at han sannsynligvis omgir seg med folk som ikke tør å uttale seg mer presist enn de tror Putin kan like. Endret 2. mars 2022 av I Grosny 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 2. mars 2022 #3480 Del Skrevet 2. mars 2022 Ser at det er påstander om at Kina ba Russland om å vente med invasjon av Ukraina til etter at OL var ferdig. Det benekter Kina selvfølgelig, men må innrømme at jeg har tenkt tanken om at Kina visste om det. Det stiller dem ikke i et særlig godt lys. https://www.nrk.no/sport/kina-skal-ha-bedt-russland-vente-med-invadering-til-etter-ol-1.15876640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå