Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så rart når man ser på snapkartet og ser på storyene fra folk i ukraina. Mange er jo helt hverdagslige vanlige snaps?😳

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintage skrev (46 minutter siden):

Han har endret seg mye de siste årene. Blitt farligere og mer paranoid. Har du sett blikket hans i det siste? 

Ja, han har avslørt seg, men ikke glem at trusselen om atomangrep mot vesten ikke er nytt fra han, men før var han mer diskre og hypotetisk. Personlig tror jeg han har sett svakheter i NATO og USA. Det er noe underlig hvordan han går ut å skryter av å ha snakket med Israel før han kunngjorde sine militærplaner offentlig. Kan det være at Israel spiller på to sider her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (15 minutter siden):

Russland prøvde å forhandle med NATO, men NATO var ikke interessert i å gi Russland garantier for at Ukraina ikke skulle bli NATO-medlem. Hvis USA og Russland hadde kommet til enighet på dette punktet hadde det trolig ikke vært krig i Ukraina i dag. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/G32pgq/derfor-foeler-putin-seg-sveket

https://www.nrk.no/urix/amerikansk-professor_-_-vi-ma-si-at-ukraina-ikke-kommer-til-a-bli-en-del-av-nato-1.15846978 

https://www.nrk.no/urix/stoltenberg-om-ukraina-mote_-_-vi-skal-hjelpe-ukraina-pa-vegen-mot-medlemskap-1.15806804

???????? Kaller du det der et forsøk på forhandlinger fra Russland side? Da har du misforstått kraftig, dessverre. Det der kalles ikke forhandlinger. Det er å stille et ultimatum. Forhandlinger handler om å gi og ta slik at begge parter vinner noe. Det har ikke Russland vært interessert i. Selvfølgelig gir ikke NATO Russland/Putin noe garanti for at Ukraina ikke får bli en del av forsvarsalliansen? Hvorfor i alle dager skulle de ha gjort det? Mener du virkelig at én mann skal bestemme over hele verden? Heregud. Her må det visst inn med 🥄🥄🥄

• Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (17 minutter siden):

???????? Kaller du det der et forsøk på forhandlinger fra Russland side? Da har du misforstått kraftig, dessverre. Det der kalles ikke forhandlinger. Det er å stille et ultimatum. Forhandlinger handler om å gi og ta slik at begge parter vinner noe. Det har ikke Russland vært interessert i. Selvfølgelig gir ikke NATO Russland/Putin noe garanti for at Ukraina ikke får bli en del av forsvarsalliansen? Hvorfor i alle dager skulle de ha gjort det? Mener du virkelig at én mann skal bestemme over hele verden? Heregud. Her må det visst inn med 🥄🥄🥄

Det er ikke nå nylig konflikten har oppstått. Den har pågått i årevis. 
Å bli medlem i nato er ikke som å melde seg inn i treningssenteret eller kundeklubben på Rusta. Hva har Ukraina å stille opp med? Så og si ingenting. Derfor er de ikke i Nato. De har ikke penger nok, ikke våpen nok, ikke stabilitet nok til å være med i Nato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellemelle93 skrev (10 minutter siden):

USA hadde også flere krav til Russland som de kunne forhandlet om. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (3 timer siden):

Det var live bilder, så det ble losset i flyet. Så det finnes nok flere utgaver av den. 

Nei,det stemmer nok ikke, det flyet der har landet i norge kun en gang, det var i 2014. Det finnes heller ikke flere av dem, det er kun ett, og det ble ødelagt på torsdag. Om du har sett live bilder av at de har losset det i norge,så kan du skrive det i historiebøkene,evt.legge ut en link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten at de nå skriver V på tanksene sine i dag. 
Først en Z, nå en V. 

Noen mente det betydde: Z øst, V vest, så vil vi senere se O og deretter X. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
oleidole1999 skrev (1 time siden):

Ja, han har avslørt seg, men ikke glem at trusselen om atomangrep mot vesten ikke er nytt fra han, men før var han mer diskre og hypotetisk. Personlig tror jeg han har sett svakheter i NATO og USA. Det er noe underlig hvordan han går ut å skryter av å ha snakket med Israel før han kunngjorde sine militærplaner offentlig. Kan det være at Israel spiller på to sider her?

Israel vil aldri gå mot USA, sin hovedallierte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Jajajane skrev (6 minutter siden):

Først en Z, nå en V. 

Håper de setter en D på tanksene snart. Doma = hjem. 

Endret av Sirisiri10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokanrullene skrev (Akkurat nå):

Israel vil aldri gå mot USA, sin hovedallierte. 

Ikke direkte, nei. Men de har blitt avslørt av å spionere på USA og NATO. Samtidig som deres ministere har truet med å peke atommissilene sine mot byer i Europa hvis noen våger å forstyrre pengestøtten fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (5 minutter siden):

Først en Z, nå en V. 

Ukrainere jakter på pansre med V bokstaven da disse er fra de barbariske tsjetsjenerne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

USA har advart mot russisk innvasjon i Ukraina  lang tid, men folket har troleg festet sin lit til Putins løyner om at det var snakk om en øvelse. Synes det er oppsiktsvekkend og  pussigt at EU, og Nato ikkje har tatt denne trusselen mer på allvor, og  fremskyndet levering av forsvarsmatriell i langt større omfang "før" innvasjonen var eit faktum. 

Ukraina står nå overfor en akkutt krise på matvarer, og personleg værneutstyr, som hjelmer, gassmasker, medisin, og  stor mangel på en rekke humanitære midler til sykehusene.  Og håper de finner noen smutthull som de nå kan få militert utstyr inn i landet, og humanitær hjelp (røde kors). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolce skrev (7 minutter siden):

PS. Dere trenger ikke forstå italiensk for å se linken. Det er engelskspråklig video et lite stykke nede i artikkelen. 

Endret av Dolce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ludden skrev (49 minutter siden):

Nei,det stemmer nok ikke, det flyet der har landet i norge kun en gang, det var i 2014. Det finnes heller ikke flere av dem, det er kun ett, og det ble ødelagt på torsdag. Om du har sett live bilder av at de har losset det i norge,så kan du skrive det i historiebøkene,evt.legge ut en link.

Live bilder på dagbladet tv. 

Jeg orker iallfall ikke å si mer om denne saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (37 minutter siden):

Fordelen med at dette ble sendt på en eller annen russisk statlig kanal er at kanskje, kanskje Oleg og Olga russer tenker litt over hva dette vil innebære. 

"Ledelsen vår mener altså at når Russland blir holdt utenfor det internasjonale samfunnet, så kan like gjerne alle dø?"

Jeg tror det kan få noen og enhver til å protestere. Uansett hvor kjipe konsekvenser protesten fører til. 

Det er en god tanke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (3 timer siden):

Det kan jo ikke være sånn at NATO/NATO-landene ikke har tenkt den tanken. 

Det er det jeg trøster meg med. Er selvsagt veldig glad for at vi gjøre noe for Ukraina. Jeg har vært aktivt for dette hele tiden. Men jeg håper at Sanksjonene vil knekke Russland i stedet for å motivere dem til ytterligere mål.Noe som selvsagt kan skje, at han rett og slett erkjenner tap. 

Men det sjokkerende for meg, er at han ikke ser ut til å stoppe til tross for så mye økonomisk og personlig lidelse for folket sitt.. Som han «tilsynelatende» bryr seg «såå» mye om. En mann uten en alvorlig form for psykisk lidelse ville ikke fortsatt nå. En mann som dette ville aldri gått til krig i et annet fredfylt land..Men han fortsetter. Til tross for beinharde sanksjoner. Dette skremmer meg. Han driter i Russerne og deres fremtid. Hva skal få meg til å tro at han bryr seg om sikkerheten eller livene til de Europa. Han bryr seg ikke om menneskene i Ukraina. Han bryr seg ikke om sine egne. Derfor er jeg bekymret. Men mulig at NATO kjenner til hele psykologien hans, og har en form for taktikk på dette. Kanskje de har en intern avtale med han... ikke vet jeg.. 

uansett, jeg tror ikke de hadde risikert dette om de ikke visste at det var et spill de kunne vinne. 🙏🏻

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (15 minutter siden):

USA har advart mot russisk innvasjon i Ukraina  lang tid, men folket har troleg festet sin lit til Putins løyner om at det var snakk om en øvelse. Synes det er oppsiktsvekkend og  pussigt at EU, og Nato ikkje har tatt denne trusselen mer på allvor, og  fremskyndet levering av forsvarsmatriell i langt større omfang "før" innvasjonen var eit faktum. 

Ukraina står nå overfor en akkutt krise på matvarer, og personleg værneutstyr, som hjelmer, gassmasker, medisin, og  stor mangel på en rekke humanitære midler til sykehusene.  Og håper de finner noen smutthull som de nå kan få militert utstyr inn i landet, og humanitær hjelp (røde kors). 

Det kommer nyheter og videoer som kan tyde på at heller ikke russiske soldater har hatt noe anelse om at vi var på vei til ukraina og at de skulle angripe.

Nå trodde nok Nato og å bevæpne Ukrainere ville eskalere konflitken ytterligere. De prøvde jo virkelig å unngå at det skulle bli krig, men Putin har nok vært fast bestemt på å invadere i lang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...