Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Nimbus2000 skrev (2 minutter siden):

De fleste mennesker er som meg. Det er derfor ingen land erklærer krig mot Russland. 

De fleste mennesker er som deg, ja. Hehe. Gud bedre… Ok 👍🏼

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nimbus2000 skrev (5 minutter siden):

Skjønner at det er utrolig bittert for ukrainerne. Men vi i resten av Europa er ikke tjent med å trekkes inn i en krig mot Russland. 

Du må gjerne dømme meg. For det jeg sier er egoistisk. 

jeg er enig med deg. Jeg synes synd på Ukraina, men jeg vil ikke ofre hele verdensfreden pga et land. Jo færre døde jo bedre. 

Det ser ikke ut som Ukraina er villig til å gi Russland noen av kravene uansett. Med det så kommer vesten til å fortsette å gi Ukraina forsyninger, og fortsetter å provosere Putin. 

Er vesten/nato villig til å ofte så mange menneske liv? Fordi Putin kommer til å avfyre disse atombombene om vi ikke slutter å blande oss.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (4 minutter siden):

Kan like gjerne skje med en gang hvis det først skal skje. 

Selvfølgelig ikke

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke våpenhvile nå?? Se på vg, en mange km lang rekke med russiske stridsvogner er på vei til Kiev

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig ikke

Hvorfor ikke? Ikke noe bedre å måtte leve i frykt for det i mange år, da er det mye bedre å ta kvelden med en gang. Det går fort å dø av en atomkrig som regel, men det går ikke fort å leve i frykt i mange år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som Putin står mer og mer alene i denne krigen. Stadig flere, også oligarker og andre mektige i Russland, markerer motstand. Jeg synes heller ikke folkene rundt ham virker spesielt overbeviste. 

Men jeg tror ikke Putin vil gi seg fordi 99% av verden er imot han. Han er for sta og stolt. Det beste ville vært en avtale mellom Ukraina og Russland - som kanskje ikke var det han så for seg, men som han kan vri om til noe positivt for seg selv. Håper virkelig ikke han vil benytte atomvåpen, det virker jo litt rart at han vil risikere selvutslettelse når han i to år har vært så innmari redd for å få korona.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyym97 skrev (1 minutt siden):

Er det ikke våpenhvile nå?? Se på vg, en mange km lang rekke med russiske stridsvogner er på vei til Kiev

Våpenhvile? Nei… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? Ikke noe bedre å måtte leve i frykt for det i mange år, da er det mye bedre å ta kvelden med en gang. Det går fort å dø av en atomkrig som regel, men det går ikke fort å leve i frykt i mange år. 

Vi må jo ta sikte på at det ikke skal skje i det hele tatt da. Atomvåpen må forbys

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellemelle93 skrev (4 minutter siden):

De fleste mennesker er som deg, ja. Hehe. Gud bedre… Ok 👍🏼

Det er flere i Ukraina som ønsker å trekke seg ut av landet, men de får ikke lov da de mellom 18 - 60 skal være igjen. Ikke alle er villige til å stå i fronten og miste livet. Ikke alle har samme mening som meg, og ikke alle har samme mening som deg. 

la være å være hånlig i diskusjonen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (13 minutter siden):

Egentlig like greit. Verden vil overleve den, og med tiden kommer plante- og dyreliv tilbake. Egentlig greit at mennesker forsvinner, siden man har vist at man ikke greier å forvalte jorda bra nok. 

er du klar til å miste alt du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

font skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det virker som Putin står mer og mer alene i denne krigen. Stadig flere, også oligarker og andre mektige i Russland, markerer motstand. Jeg synes heller ikke folkene rundt ham virker spesielt overbeviste. 

Men jeg tror ikke Putin vil gi seg fordi 99% av verden er imot han. Han er for sta og stolt. Det beste ville vært en avtale mellom Ukraina og Russland - som kanskje ikke var det han så for seg, men som han kan vri om til noe positivt for seg selv. Håper virkelig ikke han vil benytte atomvåpen, det virker jo litt rart at han vil risikere selvutslettelse når han i to år har vært så innmari redd for å få korona.

han står ikke alene, han  har et stort nettverk som står han nært. Og har skapt en fryktkultur innad.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyym97 skrev (2 minutter siden):

Bare fra Belarus sin side. De lovet at de ikke skulle sende hviterussiske styrker mens de har samtaler. 

Noen info om disse samtalene forressten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotballjenta skrev (1 minutt siden):

Bare fra Belarus sin side. De lovet at de ikke skulle sende hviterussiske styrker mens de har samtaler. 

Noen info om disse samtalene forressten? 

nyheter nå klokka 21 på tv2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med å tenke som om historien ikke går lenger bak enn 2020, er typisk for de som vil kjøre på med sanksjoner og millitær støtte.

Revolusjonen i 2014 var sponset av USA, for å få bort en russiskvennlig ukrainsk president.

Ungdommen i Ukraina vil ha Ukraina med i EU, så de kan dra fra Ukraina så fort som mulig. Ukraina vil miste sin viktigste ressurs, mennesker som kan arbeide og bygge opp landet.

Se hvordan det gikk med Hellas i EU. Det har gått fra ille til verre. Høyere skatter, lavere lønninger, redusert pensjon, skyhøy gjeld til EU, arbeidsledighet på 25%, men arbeidsledigheten blant ungdom var på et tidspunkt 50%!

Many of the jobs available are part-time and pay less than before the crisis. As a result, hundreds of thousands of the best and brightest have left the country. Banks haven’t completely recuperated, and are hesitant to make new loans to businesses. It will be a slow road to recovery.

https://www.thebalance.com/what-is-the-greece-debt-crisis-3305525

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oleidole1999 skrev (2 minutter siden):

er du klar til å miste alt du har?

Hvis alternativet er å måtte leve i frykt for en despot resten av livet, så ja. Da ofrer jeg heller alt, inkludert livet. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (18 minutter siden):

Veien for diplomati er nok lukket allerede. 

Tja, det eneste jeg kan si sikkert om  Putin er at ingenting er sikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky skrev (23 minutter siden):

Min far sa i dag: Norge og alle NATO landene er klin gærne, her legger de sanksjon på sanksjon.. uten å tenke at det vil trigge Russland. Tror de Russland bare vil trekke seg rolig ut? Hva faen er det de tenker med? 
Jeg kom i Ukrainas forsvar selvsagt. Men må si jeg er redd han har rett.. La oss bare be at mannen blir tatt fra innsiden og at Putin erkjenner tap. At noe kommer over han. At han skjønner hva han har gjort og holder på med. Man vet aldri, så mye hat , så mye motgang kan også gå i en annen retning.. altså at han knekker sammen. 

Faren din tar feil.

Man kan ikke leve i frykt for usle små kakerlakker som Putain. Da vil man leve i frykt for alltid.

Sekvfølgelig trigger det han, hva så?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...