Blomsterkaret Skrevet 7. mars 2022 #4181 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Russland hjalp Norge under 2. verdenskrig. Tror dere Russland føler seg ekstra sviktet av Norge? Jeg hater at vi sendte ned 2000 våpen, latterlig. I tillegg er det et lavt tall, sett i en større sammenheng. Totalt unødvendig at vi trosset vår egen grunnlov for å «bidra litt». Da Putin sa at nabolandene ikke skulle være bekymret, eller hva det sto (for noen dager siden), tenker jeg at dette er omvendt psykologi. Norge har fått plass på fiende-lista, men hva forventet egentlig Støre-regjeringen da de tok sin beslutning? Ikke minst: Garantert at han vil ta hevn på minst et land for alle sanksjonene. Endret 7. mars 2022 av Blomsterkaret 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. mars 2022 #4182 Del Skrevet 7. mars 2022 Egenskap skrev (1 time siden): Alle så det. Dette var godt planlagt. Jeg klarte ikke å se det. Prosjektet var for ondt og dumt til å være realistisk. Akkurat nå så du krigen komme? Hvilken dato skjønte oppegående nordmenn at Russland skulle invadere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 7. mars 2022 #4183 Del Skrevet 7. mars 2022 Blomsterkaret skrev (21 minutter siden): Russland hjalp Norge under 2. verdenskrig. Tror dere Russland føler seg ekstra sviktet av Norge? Jeg hater at vi sendte ned 2000 våpen, latterlig. I tillegg er det et lavt tall, sett i en større sammenheng. Totalt unødvendig at vi trosset vår egen grunnlov for å «bidra litt». Da Putin sa at nabolandene ikke skulle være bekymret, eller hva det sto (for noen dager siden), tenker jeg at dette er omvendt psykologi. Norge har fått plass på fiende-lista, men hva forventet egentlig Støre-regjeringen da de tok sin beslutning? Ikke minst: Garantert at han vil ta hevn på minst et land for alle sanksjonene. btw, her er både frp, venstre og høyre svarte ja på å sende våpen: https://www.frp.no/nyheter/frp-positive-til-a-sende-vapen-til-ukraina https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Gl4PA/klart-flertall-hvis-regjeringen-vil-sende-vaapen-til-ukraina Selvom Russland hjalp Norge under 2 verdenskrig, så betyr ikke det at Norge skal støtte alt Russland foretar seg. Jeg synes det er fantastisk at vi stiller opp for at et land skal være demokratisk og selvstendig, at vi beskytter slike verdier og viser tydelig at vi ikke synes det er greit med vold som maktmiddel. Hvordan Russland velger å handle på dette er helt opp til de selv. Velger de å angripe et naboland som sanksjon for dette vil det utbryte i en stor krig som overhodet ikke vil gagne dem. Sannsynligheten for at dette skjer er nok fortsatt lav, ja de truer. Men de får virkelig ingenting ut av det. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 7. mars 2022 #4184 Del Skrevet 7. mars 2022 Blomsterkaret skrev (43 minutter siden): Russland hjalp Norge under 2. verdenskrig. Tror dere Russland føler seg ekstra sviktet av Norge? Jeg hater at vi sendte ned 2000 våpen, latterlig. I tillegg er det et lavt tall, sett i en større sammenheng. Totalt unødvendig at vi trosset vår egen grunnlov for å «bidra litt». Da Putin sa at nabolandene ikke skulle være bekymret, eller hva det sto (for noen dager siden), tenker jeg at dette er omvendt psykologi. Norge har fått plass på fiende-lista, men hva forventet egentlig Støre-regjeringen da de tok sin beslutning? Ikke minst: Garantert at han vil ta hevn på minst et land for alle sanksjonene. Ekstra sviktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 7. mars 2022 #4185 Del Skrevet 7. mars 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. mars 2022 #4186 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Blomsterkaret skrev (1 time siden): Russland hjalp Norge under 2. verdenskrig. Tror dere Russland føler seg ekstra sviktet av Norge? Jeg hater at vi sendte ned 2000 våpen, latterlig. I tillegg er det et lavt tall, sett i en større sammenheng. Totalt unødvendig at vi trosset vår egen grunnlov for å «bidra litt». Da Putin sa at nabolandene ikke skulle være bekymret, eller hva det sto (for noen dager siden), tenker jeg at dette er omvendt psykologi. Norge har fått plass på fiende-lista, men hva forventet egentlig Støre-regjeringen da de tok sin beslutning? Ikke minst: Garantert at han vil ta hevn på minst et land for alle sanksjonene. Jeg tror ikke Putin kommer til å hevne noe som helst, fordi jeg gjetter at han går av i mars. Etter hvert som det kommer fram hvor grusom terror Russland bombarderer sine slektninger i Ukraina med, og hvor mange russiske unggutter som kommer hjem i likposer eller med avrevne kroppsdeler så blir Putin uakseptabel for Russlands folk, for Russlands arme og for FSB. Allerede nå har kommunistpartiet angret på at de godkjente invasjonen. Det kan bli mange fler dumarepresentanter som angrer og ber om tilbaketrekning. Endret 7. mars 2022 av I Grosny 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 7. mars 2022 #4187 Del Skrevet 7. mars 2022 55 minutter siden, Blomsterkaret said: Russland hjalp Norge under 2. verdenskrig. Tror dere Russland føler seg ekstra sviktet av Norge? Jeg hater at vi sendte ned 2000 våpen, latterlig. I tillegg er det et lavt tall, sett i en større sammenheng. Totalt unødvendig at vi trosset vår egen grunnlov for å «bidra litt». Da Putin sa at nabolandene ikke skulle være bekymret, eller hva det sto (for noen dager siden), tenker jeg at dette er omvendt psykologi. Norge har fått plass på fiende-lista, men hva forventet egentlig Støre-regjeringen da de tok sin beslutning? Ikke minst: Garantert at han vil ta hevn på minst et land for alle sanksjonene. Vet ikke, men jeg tror de oppriktig føler seg sveket av vesten. Kan ikke så mye om dette men etter den kalde krigen prøvde russerne gang på gang å rekke ut hånden til vestlige/USAs ledere for nærmest å bli spyttet i hånden. Tror sårheten er oppriktig og kanskje med god grunn. Sanksjonene råker Russland hardt nå, men vi skal ikke være sikre på at de ikke i lengden blir et langt større problem for oss. I løpet av denne konflikten vender de nok Europa ryggen og knytter tettere bånd til Kina, en ny kald krig med en virkelig bitter fiende i Europa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 7. mars 2022 #4188 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg begynner å frykte at dette er starten på 3. verdenskrig. Det ser ikke bra ut. Kina opererer i skyggene av denne konflikten, hva om de angriper Taiwan? Hva skjer da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 7. mars 2022 #4189 Del Skrevet 7. mars 2022 Trampstamped skrev (På 3.3.2022 den 20.03): Anbefaler å se linket intervju med en tidligere venn av Putin. Han tror Putin kan være syk og at Putin faktisk tror på løgnene har serverer: at det er hans virkelighet. Han mener det er kjempefarlig, fordi han derfor ikke kan utelukke at Putin kan ty til atomvåpen. https://www.youtube.com/watch?v=o7jxPqeOF5s La oss for eksempelets skyld anta at Putin er alvorlig syk (det har blitt spekulert i at han har kreft). Hva skjer dersom han dør? Har Russland en visepresident som tar over når en president dør, eller vil det bli utpekt en midlertidig president som styrer landet fram til en ny president er klar? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 7. mars 2022 #4190 Del Skrevet 7. mars 2022 Stina234 skrev (9 minutter siden): Jeg begynner å frykte at dette er starten på 3. verdenskrig. Det ser ikke bra ut. Kina opererer i skyggene av denne konflikten, hva om de angriper Taiwan? Hva skjer da. Har du link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 7. mars 2022 #4191 Del Skrevet 7. mars 2022 Becky skrev (7 minutter siden): Har du link? Nei ikke helt ferske men har tidliger fulgt med på CNN og andre kanaler at det ganske lenge har vært spent siduasjon der. USA har forpliktet seg til en forsvarsavtale med Taiwan. Her er en link fra desember, https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/G35gR4/frykter-asiatisk-storkrig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 7. mars 2022 #4192 Del Skrevet 7. mars 2022 Stina234 skrev (10 minutter siden): Jeg begynner å frykte at dette er starten på 3. verdenskrig. Det ser ikke bra ut. Kina opererer i skyggene av denne konflikten, hva om de angriper Taiwan? Hva skjer da. Putin kommer til å ende i fengsel blant flere. historisk bakteppe, så forstår vi egentlig den røde tråden mest sannsynlig Putin blir dømt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 7. mars 2022 #4193 Del Skrevet 7. mars 2022 – Vi er klare til å stanse krigshandlingene når som helst hvis Ukraina imøtekommer kravene, sier den russiske regjeringens talsperson Dmitrij Peskov. Russlands krav innebærer blant annet stans i militære handlinger fra Ukraina, endring i grunnloven slik at landet forplikter seg til nøytralitet, og anerkjenne Krim som russisk territorium. I tillegg må Ukraina anerkjenne de to små russiskstøttede utbryterrepublikkene Donetsk og Luhansk som selvstendige. Peskov sier Ukraina kjenner til de russiske kravene https://www.nrk.no/nyheter/russland-med-krav-til-ukraina-1.15882568 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 7. mars 2022 #4194 Del Skrevet 7. mars 2022 Egenskap skrev (22 minutter siden): Putin kommer til å ende i fengsel blant flere. historisk bakteppe, så forstår vi egentlig den røde tråden mest sannsynlig Putin blir dømt At Putin blir dømt er de usikre på. Dette er noe vedkommende som blir intervjuet tror, men det spørs hva de finner ut. Det står i saken du linker at de ikke er sikre på det og det står også at selv om han blir dømt så er det ikke nødvendigvis sånn at han blir satt i fengsel. Russland er ikke medlem av domstolen så om han holder seg i Russland så kan de ikke pågripe han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 7. mars 2022 #4195 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Detaljer: Den Ukrainske delegasjonen under forhandlinger med Russland stiller i boblejakke, og T-skjorter. Den Russiske delegasjonen består av disipler, og hvitsnippforbrytere sendt av Putin i øverste sjiktet ifra kreml, og de har aldri opplevd å ha hatt dritt under neglene. Bare bekledning mellom desse folka viser avstanden mellom desse folka, og at de lever på 2 forskjellige planeter. Endret 8. mars 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 7. mars 2022 #4196 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg har så lyst å lese denne artikkelen som er bak betalingssperre på Aftenposten. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/5Glr5O/despoten-putin-har-vekket-monsteret-fra-fortiden Det står at den er trykket flere steder, blant annet The Guardian men jeg klarte ikke finne den der. Noen har funnet den eller vet om den står noe annet sted uten betalingssperre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 7. mars 2022 #4197 Del Skrevet 7. mars 2022 Russland truer med å stanse gassleveranser gjennom Nord Stream 1 Russland truer med å stanse gassleveransene gjennom Nord Stream 1-rørledningen, ifølge uttalelser fra landets visestatsminister til statlig russisk TV. Den åpne trusselen ble ifølge det tyske nyhetsbyrået DPA fremført av visestatsminister Aleksandr Novak mandag. Gassledningen Nord Stream 1 er 1224 kilometer lang og går langs bunnen av Østersjøen fra Russland til Tyskland. Tyskland har advart mot å innføre importforbud på russisk olje, og statsminister Olaf Scholz advarte senest mandag om at russisk energiimport fortsatt er helt avgjørende for å dekke Europas kraftbehov. (NTB) Hva slags konsekvenser vil dette ha for europa, men spesielt Tyskland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 7. mars 2022 #4198 Del Skrevet 7. mars 2022 Becky skrev (35 minutter siden): Russland truer med å stanse gassleveranser gjennom Nord Stream 1 Russland truer med å stanse gassleveransene gjennom Nord Stream 1-rørledningen, ifølge uttalelser fra landets visestatsminister til statlig russisk TV. Den åpne trusselen ble ifølge det tyske nyhetsbyrået DPA fremført av visestatsminister Aleksandr Novak mandag. Gassledningen Nord Stream 1 er 1224 kilometer lang og går langs bunnen av Østersjøen fra Russland til Tyskland. Tyskland har advart mot å innføre importforbud på russisk olje, og statsminister Olaf Scholz advarte senest mandag om at russisk energiimport fortsatt er helt avgjørende for å dekke Europas kraftbehov. (NTB) Hva slags konsekvenser vil dette ha for europa, men spesielt Tyskland? Også på nrk leser jeg at Norge ikke setter sanksjoner mot russiske selskap innen fisk. Det taper vi for mye på. Kanskje vi burde tenke på at vi er avhengig av gassen også, men slik går det når ting blir hastebesluttet….. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 7. mars 2022 #4199 Del Skrevet 7. mars 2022 Becky skrev (37 minutter siden): Russland truer med å stanse gassleveranser gjennom Nord Stream 1 Russland truer med å stanse gassleveransene gjennom Nord Stream 1-rørledningen, ifølge uttalelser fra landets visestatsminister til statlig russisk TV. Den åpne trusselen ble ifølge det tyske nyhetsbyrået DPA fremført av visestatsminister Aleksandr Novak mandag. Gassledningen Nord Stream 1 er 1224 kilometer lang og går langs bunnen av Østersjøen fra Russland til Tyskland. Tyskland har advart mot å innføre importforbud på russisk olje, og statsminister Olaf Scholz advarte senest mandag om at russisk energiimport fortsatt er helt avgjørende for å dekke Europas kraftbehov. (NTB) Hva slags konsekvenser vil dette ha for europa, men spesielt Tyskland? Dette ble det advart mot. Men de som tok avgjørelsen lot seg vel lede av andre land, og vips så biter det oss i rumpa. I verste tilfelle ble det sagt at det blir strømmangel, og at man kunne regne med å kun ha strøm noen timer i døgnet. Hurra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 7. mars 2022 #4200 Del Skrevet 7. mars 2022 Skybe skrev (1 time siden): Detaljer: Den Ukrainske delegasjonen under forhandlinger med Russland stiller i boblejakke, og T-skjorter. Den Russiske delegasjonen består av disipler, og hvitsnippforbrytere sendt av Putin i øverste sjiktet i fra kreml, og de har aldri opplevd å ha hatt dritt under neglene. Bare bekledning mellom desse folka viser troleg avstanden mellom desse folka, og at de lever på 2 forskjellige planeter. De ukrainske gutta har heller ikke mye dritt under neglene, bare sånn det er sagt. Men klart det ser mye bedre ut med denne bekledningen enn de stive dresskledde… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå