Fjugur Skrevet 4. mars 2022 #3921 Del Skrevet 4. mars 2022 Sofakona skrev (11 minutter siden): En annen ting som skremmer meg er Norge...vi er et lite land..med lite trening i militær...men jeg føler at Jens Stoltenberg og co tror vi er store og mektige...og redd det er vi som starter kampen...vi har ikke så mye å komme med akkurat Vi har Nato i ryggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 4. mars 2022 #3922 Del Skrevet 4. mars 2022 Psykologi spiller en veldig stor rolle i global politikk. Hadde oppfordret Joe biden til å kontakte Putin direkte og utveksle sine tanker og bekymring, og finne en ærlig kompromiss uten stikk i ryggen. det ville vært en god virkemiddel til å deeskalere og dempe de emosjonelle følelsene, uavhengig om hvor stor skade putin har gjort mot sivilbefolkningen, fordi joe biden er like mye skyldig i krigsforbrytelser andre steder i verden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knalleballe Skrevet 4. mars 2022 #3923 Del Skrevet 4. mars 2022 Egenskap skrev (1 time siden): Ja, det vil være en langt bedre bilde! Nei det er ikke sikkert..iallefall ikke på kort sikt.. Det de gamle vodkagubbene i Kreml ikke har fått med seg er at verden har endret seg radikalt de siste 10 årene.. Legg merke til mengden av sanksjoner og boikott fra svære internasjonale selskaper mot Russland..Omfanget er mindblowing og i en målestokk vi aldri har sett maken til .. Du finner knapt et stort selskap som ikke har stanset virksomheten i Russland eller er i ferd med å gjøre det!! Og opplagt fordi de frykter kundene sine.. Og finans og kapitalmarkedene er fullstendig globalisert slik at vi finner knapt land i verden i dag som klarer seg uten å handle med andre ..( eneste unntaket er trolig USA) For Russlands del produsere de minimalt av det de bruker selv så Russisk økonomi er basert på eksport av olje og gass og import av alt annet....Og begge deler er stoppet ... Så det som i realitet skjer er at alle verdens mennesker med smarttelefoner og de valg de gjør som forbrukere styrer verden nå.. Det som også skjer er at Russisk økonomi er totalt ødelagt lenge før sommeren...hele samfunnet kommer til å stoppe etter påske en gang og Putins regime overlever aldri dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 4. mars 2022 #3924 Del Skrevet 4. mars 2022 Noen må ringe Kina og be dem om hjelp.. Selv om Kina har interesser i Russland er ikke de en nasjon som støtter invasjon av andre land, og de HATET Sovjetunionen. Vært helmax med et bakholdsangrep på Kreml, fra Kina. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 4. mars 2022 #3925 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) Trampstamped skrev (3 minutter siden): Noen må ringe Kina og be dem om hjelp.. Selv om Kina har interesser i Russland er ikke de en nasjon som støtter invasjon av andre land, og de HATET Sovjetunionen. Vært helmax med et bakholdsangrep på Kreml, fra Kina. Jeg tenker at om Kina tydelig hadde gått ut og sagt at de fordømte invasjonen og innførte flere sanksjoner så kunne det også ha hjulpet ganske mye. Nå er jo Kina tilbakeholdne og litt tvetydige i hvordan de har uttalt seg. Endret 4. mars 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 4. mars 2022 #3926 Del Skrevet 4. mars 2022 AprilRyan skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at om Kina tydelig hadde gått ut og sagt at de fordømte invasjonen og innførte flere sanksjoner så kunne det også ha hjulpet ganske mye. Nå er jo Kina tilbakeholdne og litt tvetydige i hvordan de har uttalt seg. Hvorfor gjør ikke Kina det? Fordi de er på Russlands side, enkelt og greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 4. mars 2022 #3927 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) AprilRyan skrev (17 minutter siden): Jeg tenker at om Kina tydelig hadde gått ut og sagt at de fordømte invasjonen og innførte flere sanksjoner så kunne det også ha hjulpet ganske mye. Nå er jo Kina tilbakeholdne og litt tvetydige i hvordan de har uttalt seg. Jeg leste litt på noen kinesiske faebooksider (statskontrollert) for en stund siden. Tydelig at info de hadde i starten var russer-propaganda. Men de har nok fått litt mer nyansert info siden den gang, selv om de trolig vil ha høy list på å involvere seg. Men de har tilbudt seg å mekle mellom partene. Man burde muligens invitere dem. Endret 4. mars 2022 av Trampstamped 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 4. mars 2022 #3928 Del Skrevet 4. mars 2022 Ser på sendingen fra Brussel, de fleste som stiller spm skjønner ikke hva Nato er. Hvorfor går dere ikke inn å hjelper Ukraina, hvorfor stopper dere ikke Russland, hvorfor sender dere ikke fly inn i kampen. Nato er en forsvarsgruppe, og de hjelper ikke andre enn NATO-land i den oppgaven. Uansett hvor fælt det virker… men ble det nevnt at de skal hjelpe Sverige og Finland med militære grupper? De er jo ikke NATO-land, vil dette virke som en liten inngripende variant for Russland? Nå tror jeg ikke Finland og Sverige står øverst på lista til Putin da altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 4. mars 2022 #3929 Del Skrevet 4. mars 2022 Jajajane skrev (1 minutt siden): Hvorfor gjør ikke Kina det? Fordi de er på Russlands side, enkelt og greit. Tja, det er jeg usikker på om de er. Jeg synes det virker som de støtter deler av det Russland har gjort, men samtidig så har de ønsket å få slutt på krigen og har utvist støtte til Ukraina. Så det er ikke 100% sikkert at de stiller seg bak det. Trampstamped skrev (Akkurat nå): Jeg leste litt på noen kinesiske faebooksider (statskontrollert) for en stund siden. Tydelig at info de hadde i starten var russer-propaganda. Men de har nok fått litt mer nyansert siden den gang, selv om de trolig vil ha høy list på å involvere seg. Men de har tilbudt seg å mekle mellom partene. Man burde muligens invitere dem. Ja, det har jeg også fått forståelse for. De har justert hvordan de har omtalt invasjonen. Det er mulig at det er som i en artikkel jeg leste her om dagen der det kunne virke som Kina ikke visste alt om hvilke planer Russland hadde, men hadde blitt forespeilet noe annet. Ja, kanskje det. De ønsker å få slutt på krigen og om de kan påvirke det til at det blir det så er det positivt selv om jeg tror det skal litt til for å fo Putin på andre planer enn de han har satt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 4. mars 2022 #3930 Del Skrevet 4. mars 2022 Knalleballe skrev (29 minutter siden): Nei det er ikke sikkert..iallefall ikke på kort sikt.. Det de gamle vodkagubbene i Kreml ikke har fått med seg er at verden har endret seg radikalt de siste 10 årene.. Legg merke til mengden av sanksjoner og boikott fra svære internasjonale selskaper mot Russland..Omfanget er mindblowing og i en målestokk vi aldri har sett maken til .. Du finner knapt et stort selskap som ikke har stanset virksomheten i Russland eller er i ferd med å gjøre det!! Og opplagt fordi de frykter kundene sine.. Og finans og kapitalmarkedene er fullstendig globalisert slik at vi finner knapt land i verden i dag som klarer seg uten å handle med andre ..( eneste unntaket er trolig USA) For Russlands del produsere de minimalt av det de bruker selv så Russisk økonomi er basert på eksport av olje og gass og import av alt annet....Og begge deler er stoppet ... Så det som i realitet skjer er at alle verdens mennesker med smarttelefoner og de valg de gjør som forbrukere styrer verden nå.. Det som også skjer er at Russisk økonomi er totalt ødelagt lenge før sommeren...hele samfunnet kommer til å stoppe etter påske en gang og Putins regime overlever aldri dette! Jeg mener å ha lest at Russland er ganske selvforsynt på blant annet mat. Det er nok bevisst kalkulert. En sulten befolkning er en farlig befolkning, fordi det blir sosial uro. Russerne sin levestandard kommer til å falle for den jevne russer. Og de merker dette allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tig Skrevet 4. mars 2022 #3931 Del Skrevet 4. mars 2022 Kina tenker først og fremst på Kina selv. Derfor de setter seg selv helt utefor alt som skjer og ikke tar stilling til noe. Skal mye til for at de kommer til å brenne noen handels broer til hverken Europa, Vesten eller Sovjet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 4. mars 2022 #3932 Del Skrevet 4. mars 2022 Jajajane skrev (17 minutter siden): Ser på sendingen fra Brussel, de fleste som stiller spm skjønner ikke hva Nato er. Hvorfor går dere ikke inn å hjelper Ukraina, hvorfor stopper dere ikke Russland, hvorfor sender dere ikke fly inn i kampen. Nato er en forsvarsgruppe, og de hjelper ikke andre enn NATO-land i den oppgaven. Uansett hvor fælt det virker… men ble det nevnt at de skal hjelpe Sverige og Finland med militære grupper? De er jo ikke NATO-land, vil dette virke som en liten inngripende variant for Russland? Nå tror jeg ikke Finland og Sverige står øverst på lista til Putin da altså. journalister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 4. mars 2022 #3933 Del Skrevet 4. mars 2022 tig skrev (1 minutt siden): Kina tenker først og fremst på Kina selv. Derfor de setter seg selv helt utefor alt som skjer og ikke tar stilling til noe. Skal mye til for at de kommer til å brenne noen handels broer til hverken Europa, Vesten eller Sovjet. Ja, det er nettopp derfor de ikke ønsker å ta et klart standpunkt siden de har interesser både her og der så det blir nok ønsketenking at de skulle involvere seg mer enn å mekle mellom partene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 4. mars 2022 #3934 Del Skrevet 4. mars 2022 Varsler pressekonferanse.. fyttirakkern!😢 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 4. mars 2022 #3935 Del Skrevet 4. mars 2022 5 minutter siden, askefast said: Jeg mener å ha lest at Russland er ganske selvforsynt på blant annet mat. Det er nok bevisst kalkulert. En sulten befolkning er en farlig befolkning, fordi det blir sosial uro. Russerne sin levestandard kommer til å falle for den jevne russer. Og de merker dette allerede. Jeg tror vi kommer til å merke dette VELDIG selv ,om dette trekker ut. Uansett om det blir eskalering eller ikke.. Vi var før denne krigen i følge mange eksperter på vei inn i en finans krise (jeg vet det er alltid slik, men denne gangen(slik er det også alltid😅)er det en del tungvektere som forutser ting). Det er også en tillitskrise, med god grunn, men som er lifsfarlig, internt mot egne styresmakter i vestlige land. Vet folk er redde nok, på en annen side tror ikke mine ord har særlig vekt😉, men jeg tror hele sivilisasjon sitter på en MEGA BOMBE....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 4. mars 2022 #3936 Del Skrevet 4. mars 2022 mumrikk1 skrev (2 minutter siden): Varsler pressekonferanse.. fyttirakkern!😢 Om hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 4. mars 2022 #3937 Del Skrevet 4. mars 2022 Utsiden skrev (10 minutter siden): Jeg tror vi kommer til å merke dette VELDIG selv ,om dette trekker ut. Uansett om det blir eskalering eller ikke.. Vi var før denne krigen i følge mange eksperter på vei inn i en finans krise (jeg vet det er alltid slik, men denne gangen(slik er det også alltid😅)er det en del tungvektere som forutser ting). Det er også en tillitskrise, med god grunn, men som er lifsfarlig, internt mot egne styresmakter i vestlige land. Vet folk er redde nok, på en annen side tror ikke mine ord har særlig vekt😉, men jeg tror hele sivilisasjon sitter på en MEGA BOMBE....! Det er godt mulig du har rett! Norge er uansett godt rustet til å kunne hjelpe innbyggere sine, om det blir virkelig ille. Jeg skal lett leve med lavere levestandard, og hardere økonomiske tider, så lenge jeg kan se fred i Europa. Det er issue nr 1 nå. Og å ikke eskalere dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 4. mars 2022 #3938 Del Skrevet 4. mars 2022 mumrikk1 skrev (16 minutter siden): Varsler pressekonferanse.. fyttirakkern!😢 regjeringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elani Skrevet 4. mars 2022 #3939 Del Skrevet 4. mars 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 4. mars 2022 #3940 Del Skrevet 4. mars 2022 1 minutt siden, askefast said: Det er godt mulig du har rett! Norge er uansett godt rustet til å kunne hjelpe innbyggere sine, om det blir virkelig ille. Jeg skal lett leve med lavere levestandard, og hardere økonomiske tider, så lenge jeg kan se fred i Europa. Det er issue nr 1 nå. Og å ikke eskalere dette. Joda, det er godt mulig vi er bedre rustet, får håpe det. Får også håpe det er feil som jeg tror. Helt enig i at førsteprioritet må være nedeskalering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå