likestilling Skrevet 4. mars 2022 #3801 Del Skrevet 4. mars 2022 Alyanna skrev (Akkurat nå): Beklager jeg sitter her og gråter og har sånn angst... Jeg føler at jeg må flykte herfra men vet ikke hvordan og hvor . Hvordan er vi trygge i Norge? Det er derfor jeg deler dette, jeg ble også veldig bekymret først. Husk at Ukraina (og vesten) har gode grunner til å overdramatisere dette og krisemaksimere, og det ville vært fullstendig galskap av russerne på alle måter å skape et Tsjernobyl. Det er en mye nyere reaktor også, og den som var i brann var ikke aktiv (er det hevdet). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 4. mars 2022 #3802 Del Skrevet 4. mars 2022 Alyanna skrev (Akkurat nå): Men har jeg tid til det da. Brannen skjer jo nå? Ingenting som tyder på at det er en reell/stor fare for nedsmelting per nå. Brannen er utenfor reaktoren, i et øvelsesbygg. Dersom det oppstår en situasjon som gir en reell/stor fare for nedsmelting i Zaporizjzja så synes jeg NATO / EU burde gå inn og stoppe kampene og sikre område der. Vil ikke bli en atomkrig av den grunn, men kan forhindre en potensiell katastrofe. Bedre det enn å sitte å se på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellalala Skrevet 4. mars 2022 #3803 Del Skrevet 4. mars 2022 Hvor skal du reise nå, klokken 3 på natten, uansett? Dette går helt fint, bare slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 4. mars 2022 #3804 Del Skrevet 4. mars 2022 J.E skrev (2 minutter siden): Ja men det virker ikke slik da, for de slipper jo ikke til brannmannskapene. De blir jo skutt på. Det ble advart tidligere idag om at kampene måtte bort fra områdene rundt kjernekraftverket. Men Putin har jo ikke brydd seg om det. Han driter tydeligvis i russerne også. En gal mann... .. Sitat "Firefighters have been allowed to enter the nuclear power plant, and the fire appears to have died down." "No threat of the spread of nuclear radiation, says nuclear power plant press representaive" "We have not detected any uptick in radiation, says nuclear power plant press representative" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 4. mars 2022 #3805 Del Skrevet 4. mars 2022 likestilling skrev (1 minutt siden): Det er derfor jeg deler dette, jeg ble også veldig bekymret først. Husk at Ukraina (og vesten) har gode grunner til å overdramatisere dette og krisemaksimere, og det ville vært fullstendig galskap av russerne på alle måter å skape et Tsjernobyl. Det er en mye nyere reaktor også, og den som var i brann var ikke aktiv (er det hevdet). Norske medier er helt latterlige her, Dagbladet. f.eks skriver "Brann i reaktor" og "Ti ganger verre en Tsjernobyl" med stor skrift.. Herregud. At våre medier prøver å spre frykt på den måten der er egentlig ganske sykt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 4. mars 2022 #3806 Del Skrevet 4. mars 2022 Nato kan ikke gå inn, da flagrer det atombomber overalt. Og det er faktisk verre. Men at det fremover bør forhandles om sikkerhet rundt kraftverkene i disse kampene, det er helt sikkert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 4. mars 2022 #3807 Del Skrevet 4. mars 2022 1 minutt siden, likestilling said: .. Hvor står det? Jeg tåler ikke mer fnatt i dag 😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 4. mars 2022 #3808 Del Skrevet 4. mars 2022 Lunarstone skrev (Akkurat nå): Nato kan ikke gå inn, da flagrer det atombomber overalt. Og det er faktisk verre. Men at det fremover bør forhandles om sikkerhet rundt kraftverkene i disse kampene, det er helt sikkert. Det er veldig, veldig tvilsomt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alyanna Skrevet 4. mars 2022 #3809 Del Skrevet 4. mars 2022 3 minutter siden, Bellalala said: Hvor skal du reise nå, klokken 3 på natten, uansett? Dette går helt fint, bare slapp av. Vet ikke.. det finnes jo tilfluktsrom her i nærheten.. men det er vel ikke åpent... Har tatt en beroligende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 4. mars 2022 #3810 Del Skrevet 4. mars 2022 Faren er tilsynelatene over for denne gang men i prinsippet har russerne gått altfor langt ved å i det hele tatt krigføre i slike områder, nå bør NATO bestemt sette foten ned før noe drastisk skjer. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 4. mars 2022 #3811 Del Skrevet 4. mars 2022 Ost skrev (1 minutt siden): Norske medier er helt latterlige her, Dagbladet. f.eks skriver "Brann i reaktor" og "Ti ganger verre en Tsjernobyl" med stor skrift.. Herregud. At våre medier prøver å spre frykt på den måten der er egentlig ganske sykt. Ja, de prøver bare å skape frykt, men dette er jo i første rekke en informasjonskrig. Norske medier er på ingen måte nøytrale nyhetsformidlere.... Peanut skrev (2 minutter siden): Hvor står det? Jeg tåler ikke mer fnatt i dag 😥 Det kommer fra forskjellige OSINT-kanaler. Jeg har ikke lenker eller noe, men det er gode kilder som jeg stoler mer på enn dagbladet. Om noen ikke vil tro på det er det også helt greit, men jeg håper og tror det stemmer. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 4. mars 2022 #3812 Del Skrevet 4. mars 2022 Hvis han slipper en atombombe går det jo bare utover han selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 4. mars 2022 #3813 Del Skrevet 4. mars 2022 Ost skrev (Akkurat nå): Norske medier er helt latterlige her, Dagbladet. f.eks skriver "Brann i reaktor" og "Ti ganger verre en Tsjernobyl" med stor skrift.. Herregud. At våre medier prøver å spre frykt på den måten der er egentlig ganske sykt. Jeg fulgte med hele greia live på Twitter, og det var ukrainsk borgermester som påstod 10 ganger verre enn Tsjernobyl. Det ble også sagt at ukrainske myndigheter har oppdaget forhøyet strålenivå, men foreningen for atomskkkerhet sa at dette ikke stemte. Det er farlig mye fake news, dette fra BEGGE sider (Russland mye mer, selvsagt). Lurer på om agendaen er å pushe for en no - fight-zone (som ikke går, det blir krise), men det blir bare spekulasjoner. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 4. mars 2022 #3814 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) likestilling skrev (8 minutter siden): .. Endret 4. mars 2022 av J.E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellalala Skrevet 4. mars 2022 #3815 Del Skrevet 4. mars 2022 Alyanna skrev (3 minutter siden): Vet ikke.. det finnes jo tilfluktsrom her i nærheten.. men det er vel ikke åpent... Har tatt en beroligende Nå ser det ut som om faren er 100% over, så nå kan du puste ut, ikke noe behov for å innta tilfluktsrom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 4. mars 2022 #3816 Del Skrevet 4. mars 2022 Jegern Puahate skrev (2 minutter siden): Faren er tilsynelatene over for denne gang men i prinsippet har russerne gått altfor langt ved å i det hele tatt krigføre i slike områder, nå bør NATO bestemt sette foten ned før noe drastisk skjer. Bare for å påpeke det igjen; Russland har alt å tape på en atomkatastrofe i et land hvor de har "alle" væpnede styrker og hele verdens øyne rettet mot dem. De som kjemper er ikke idioter, og de har kart. Vi vet egentlig ingenting om hva som har skjedd, men det er viktig å være kritisk. Dette kan bli et casus belli for å gripe inn for alt jeg vet nå. Ukraina har alt å vinne på å dramatisere dette. Det er en absurd situasjon i alle fall.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 4. mars 2022 #3817 Del Skrevet 4. mars 2022 likestilling skrev (Akkurat nå): Bare for å påpeke det igjen; Russland har alt å tape på en atomkatastrofe i et land hvor de har "alle" væpnede styrker og hele verdens øyne rettet mot dem. De som kjemper er ikke idioter, og de har kart. Vi vet egentlig ingenting om hva som har skjedd, men det er viktig å være kritisk. Dette kan bli et casus belli for å gripe inn for alt jeg vet nå. Ukraina har alt å vinne på å dramatisere dette. Det er en absurd situasjon i alle fall.... Ukraina har egentlig ikke noe å vinne på å dramatisere dette, de bare tror det isåfall, som er ganske sykt. Ingen vinner om Nato griper inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunarstone Skrevet 4. mars 2022 #3818 Del Skrevet 4. mars 2022 Får håpe og tro våre forsvarere er smarte nok til å sile ut faktaene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 4. mars 2022 #3819 Del Skrevet 4. mars 2022 Alyanna skrev (9 minutter siden): Vet ikke.. det finnes jo tilfluktsrom her i nærheten.. men det er vel ikke åpent... Har tatt en beroligende Dette går fint, skal du se😊 Det er ingen strålefare, brannen er ikke inne i selve kraftverket. Du kan helt trygt legge deg å sove😊 Fra VG nå: «Ukrainske myndigheter opplyser ifølge Reuters like før klokken 03 at brannen brøt ut utenfor selve reaktoren, ved en øvelsesbygning. Strålevernssikkerheten er ivaretatt, opplyser myndighetene.» 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 4. mars 2022 #3820 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) likestilling skrev (14 minutter siden): De som kjemper er ikke idioter, og de har kart. Det er nok at en av dem er "idiot", og det er mange atom-kraftverk i Ukraina. Jeg har bare gitt opp nå. Så får vi bare ta det som kommer. Endret 4. mars 2022 av ltfutt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå