HelloMindy Skrevet 1. mars 2022 #3121 Del Skrevet 1. mars 2022 Hvorfor er det så få medier som melder om den indiske studenten som er bekreftet drept i Kharkiv? Er det ikke viktig og få frem at det faktisk rammer sivile, også utenlandske borgere i Ukraina? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3122 Del Skrevet 1. mars 2022 MAGEROST skrev (1 time siden): Blir artig å høre sutringen til Russland når Norge skal holde Nato-øvelse om ikke lenge med over 30.000 soldater. De er invitert som observatør. Litt spesielt siden landet er i krig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martine96 Skrevet 1. mars 2022 #3123 Del Skrevet 1. mars 2022 HelloMindy skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det så få medier som melder om den indiske studenten som er bekreftet drept i Kharkiv? Er det ikke viktig og få frem at det faktisk rammer sivile, også utenlandske borgere i Ukraina? At krig rammer sivile, virker så åpenbart at det nesten ikke er verdt å nevne.. spesielt når man ser videoer av boligblokker som teppebombes. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 1. mars 2022 #3124 Del Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (10 minutter siden): Nå er det hele 71% som støtter putain, sammenlignet med 60 for noen uker siden Glem det. Russland blokkerer i dag et par uavhengige russiske medier. Det er selvsagt fordi russerne ikke liker det som foregår og ikke støtter det, der Putin svarer dem med nye maktovergrep gjennom sensur. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3125 Del Skrevet 1. mars 2022 Smos1 skrev (3 minutter siden): Jeg har Også sett meldinger av fra russiske soldater hjem til foreldrene sine - de visste ikke hva de skulle. Det forteller jo hvilken kynisme av diktatur som er i landet. De unytter alle sin egen fordel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 1. mars 2022 #3126 Del Skrevet 1. mars 2022 Utsiden skrev (4 minutter siden): Er det så veldig lurt, jeg mener om fred er målet(?) og stemme på Ukrainas EU kandidatur nå? det der tror jeg er bare ord fra EUs side nå. von der Leyen sa vel noe i retning av at "dere hører til oss" og "i det lange løp vil vi se på muligheten for EU medlemskap for Ukraina". Men det vil bli et veldig langt løp tror jeg. De har jo en rekke betingelser som skal oppfylles, og såvidt meg bevisst er Ukraina langt fra å oppfylle dem. EU er jo først og fremst en økonomisk union - de har ikke noe koordinert militærsystem. De er ikke interessert i å "importere krig og konflikt" inn i EU systemet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 1. mars 2022 #3127 Del Skrevet 1. mars 2022 Var det bestemt nye samtaler i morgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 1. mars 2022 #3128 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Egenskap skrev (45 minutter siden): Det forteller jo hvilken kynisme av diktatur som er i landet. De unytter alle sin egen fordel. Ja, det er grusomt. Samtidig fortsetter russiske myndigheter å benekte at det er krig. Det er en «redningsaksjon ukrainerne ba om» etter å ha «blitt drept og undertrykt av sine ledere». De russiske soldatene trodde de skulle på øvelse. Da de fikk beskjed om å krysse grensen trodde de at de skulle tas imot med jubel fra det ukrainske folket som «trengte hjelp», men det motsatte skjedde. de fleste russere er fortsatt ikke klar over hvordan krigen egentlig er. Putin har sendt med mobile krematorier, ikke for ukrainerne men for de russiske soldatene som «ikke blir drept» fordi det «ikke er krig» Folk fra hele verden har lagt igjen Google-anmeldelser på russiske hoteller/restauranter i Moskva og st.Petersburg for å prøve å fortelle hva som foregår i Ukraina, forhåpentligvis sprer informasjonen seg. Endret 1. mars 2022 av Smos1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 1. mars 2022 #3129 Del Skrevet 1. mars 2022 1 minutt siden, Anne Liese Braun said: det der tror jeg er bare ord fra EUs side nå. von der Leyen sa vel noe i retning av at "dere hører til oss" og "i det lange løp vil vi se på muligheten for EU medlemskap for Ukraina". Men det vil bli et veldig langt løp tror jeg. De har jo en rekke betingelser som skal oppfylles, og såvidt meg bevisst er Ukraina langt fra å oppfylle dem. EU er jo først og fremst en økonomisk union - de har ikke noe koordinert militærsystem. De er ikke interessert i å "importere krig og konflikt" inn i EU systemet. Jo men likevel. Europa bør jo nå sette alle kluter til for fred, dette er jo bare å gjøre kløften dypere. Får nesten inntrykk av at en del Europeiske ledere er småeuforiske over at Europa og EU har mer en tørre avtaler, som ingen med vett i skallen 😇 egentlig liker, å samle seg rundt. Tipper mange skyter fart på meningsmålinger når de viser handlekraft og fingeren til Russland. Som sagt tidligere, det virker farlig og uansvarlig. Det beste jeg tror kan skje er en snarlig slutt på krigen, jeg tror ikke Putin forsvinner under krigen, et maktskifte som gjør at forhold til vesten kan forbedres kraftig. 50 nye år med kald krig, ikke at jeg opplevde stort av den, men nei takk! Men vesten må ønske det og jeg er ikke sikker på om vi gjør.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 1. mars 2022 #3130 Del Skrevet 1. mars 2022 mumrikk1 skrev (6 minutter siden): Var det bestemt nye samtaler i morgen? Trolig ikke. Ukraina stilte krav om våpenhvile frem til møtet, Russland har svart med å eskalere volden. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3131 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Jeg håper det er voksne som kan ta over presidentrollen i Russland. Alle ser at personen som er i presidentrollen ikke er skikket, og jeg håper det er lover i grunnloven der det er mulighet å avsette personen i fra presidentrollen fordi han ikke er skikket til å lede landet. Tydeligvis finnes det noen i Russland som kan si i fra: Oppfordrer russiske diplomater til å hoppe av Tidligere utenriksminister i Russland, Andrei Kozyrev, under Boris Jeltsin, oppfordrer i en twittermelding alle russiske diplomater å trekke seg i protest: «Kjære russiske diplomater. Dere er profesjonelle og ikke billige propagandister. Da jeg jobbet i UD var jeg stolt av kollegene mine. Nå er det rett og slett umulig å støtte den blodige brodermorderkrigen i Ukraina.» Endret 1. mars 2022 av Egenskap 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 1. mars 2022 #3132 Del Skrevet 1. mars 2022 jo mer jeg ser jo mer lurer jeg på om det å innføre så mange saksjoner mot Russland var så lurt. Ja presidenten og hans regime fortjener det, men sivil befolkningen gjør det ikke. Det er jo de som dette går hardest utover,.og det er veldig urettferdig. Det er ikke de som har gått til krig. De kjenner nok på denne urettferdigheten og blir da sinte. En sint sivilbefolkning = mer støtte til Putin. Jeg synes det er synd på sivilbefolkningen i begge land nå. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smos1 Skrevet 1. mars 2022 #3133 Del Skrevet 1. mars 2022 tussi84 skrev (1 minutt siden): jo mer jeg ser jo mer lurer jeg på om det å innføre så mange saksjoner mot Russland var så lurt. Ja presidenten og hans regime fortjener det, men sivil befolkningen gjør det ikke. Det er jo de som dette går hardest utover,.og det er veldig urettferdig. Det er ikke de som har gått til krig. De kjenner nok på denne urettferdigheten og blir da sinte. En sint sivilbefolkning = mer støtte til Putin. Jeg synes det er synd på sivilbefolkningen i begge land nå. Det er synd på det russiske folk, samtidig er det viktig at de forstår at det lederen deres gjør er galt og noe hele verden tar avstand fra. husk at de er utsatt for propaganda i flere år.. Mange russere støtter Putin og hans handlinger uten at de ser noe galt idet. Ved at hele verden reagerer forstår de kanskje at Putins sannhet ikke er resten av verdens sannhet. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 1. mars 2022 #3134 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) tussi84 skrev (7 minutter siden): jo mer jeg ser jo mer lurer jeg på om det å innføre så mange saksjoner mot Russland var så lurt. Ja presidenten og hans regime fortjener det, men sivil befolkningen gjør det ikke. Det er jo de som dette går hardest utover,.og det er veldig urettferdig. Det er ikke de som har gått til krig. De kjenner nok på denne urettferdigheten og blir da sinte. En sint sivilbefolkning = mer støtte til Putin. Jeg synes det er synd på sivilbefolkningen i begge land nå. Har hatt samme tanker. Stakkars de millioner Russere som ikke støtter dette her. Alt har jo blitt revet fullstendig vekk fra dem. Sport, Kunst, Eksport etc. Penger.. Hvis ikke de klarer å få Putin vekk fra sin store trone, så har de vel ikke så mye annet valg enn å kjempe med han? Og hvor stor er sjansen for at de kan kjempe mot Putin? De sensurerer jo alt. De blir jo fullstendig presset opp i et hjørnet, hvor den eneste muligheten for en verdig fremtid er å kjempe med makt, sammen med Putin? Eller tar jeg helt feil? Dette er selvsagt aller verst for Ukraina. Men i det minste har enhver ukrainer verden på sin side, moralt sett, og nå militært. Sier ikke at det ikke er mange russere som støtter putin, det gjør de. Fordi de er hjernevasket og helt skjermet for hvordan vi lever i vesten. Den eldre garden vet vel nesten ikke hvordan de kunne hatt det.. Endret 1. mars 2022 av Becky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #3135 Del Skrevet 1. mars 2022 Smos1 skrev (1 minutt siden): Det er synd på det russiske folk, samtidig er det viktig at de forstår at det lederen deres gjør er galt og noe hele verden tar avstand fra. husk at de er utsatt for propaganda i flere år.. Mange russere støtter Putin og hans handlinger uten at de ser noe galt idet. Ved at hele verden reagerer forstår de kanskje at Putins sannhet ikke er resten av verdens sannhet. Jeg tror ikke det gjelder akkurat disse som støtter Putin . Putinfolka vil bare bli mer sinte. De er allerede fly forbanna og i en slik tilstand at fornuft ikke fungerer. Ørene er lukket for alternativ informasjon. De som imidlertid delvis har støttet Putin kan ta avstand fra han. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 1. mars 2022 #3136 Del Skrevet 1. mars 2022 MAGEROST skrev (2 timer siden): Blir artig å høre sutringen til Russland når Norge skal holde Nato-øvelse om ikke lenge med over 30.000 soldater. Han kommer sikkert til å vri dette til at de trener for å angripe Russland. Slik at befolkningen hans blir villedet ennå mer. Han uttalte også igår at grunnen til at russerne ble kastet ut av skiidretten ikke har noen ting med Ukraina å gjøre men, at Norge prøver å få særfordeler ved å kvitte seg med de tøffeste konkurrentene 😲 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3137 Del Skrevet 1. mars 2022 malifika skrev (1 minutt siden): Han kommer sikkert til å vri dette til at de trener for å angripe Russland. Slik at befolkningen hans blir villedet ennå mer. Han uttalte også igår at grunnen til at russerne ble kastet ut av skiidretten ikke har noen ting med Ukraina å gjøre men, at Norge prøver å få særfordeler ved å kvitte seg med de tøffeste konkurrentene 😲 jeg regner med dem ikke er velkommen. De er jo blitt avvist på alle andre arenaer så det vil være merkelig om de kan få være observatør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 1. mars 2022 #3138 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Jajajane skrev (55 minutter siden): Det kan jeg tenke meg, jeg tror det slår feil an det verden prøver på nå… når vi straffer alle russere, så er det jo vi selv som ber om at de snur ryggen til oss også! Vel, de nøt veldig godt Russlands posisjon i verden, nå er det på tide at de skal føle hvorfor Putins politikk er gal. Endret 1. mars 2022 av someone_here Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 1. mars 2022 #3139 Del Skrevet 1. mars 2022 Smos1 skrev (56 minutter siden): Jeg har Også sett meldinger av fra russiske soldater hjem til foreldrene sine - de visste ikke hva de skulle. Og hvem/hva, hvilke kilder kan vi stole på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3140 Del Skrevet 1. mars 2022 someone_here skrev (1 minutt siden): Og hvem/hva, hvilke kilder kan vi stole på? NRK er god kilde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå