MAGEROST Skrevet 1. mars 2022 #3061 Del Skrevet 1. mars 2022 Regner med myndighetene har fjernet straffen for å pisse mot Russland? Noen som føler seg pissatrengte? Kanskje en liten 💩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3062 Del Skrevet 1. mars 2022 MAGEROST skrev (2 minutter siden): Regner med myndighetene har fjernet straffen for å pisse mot Russland? Noen som føler seg pissatrengte? Kanskje en liten 💩 Dette er en duste regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 1. mars 2022 #3063 Del Skrevet 1. mars 2022 Becky skrev (18 minutter siden): Fredrik Solvag på debatten i kveld mener i sin video på Facebook, at Russland har «rett» til å angripe Norge nå (pga våpen) og at NATO nødvendigvis ikke må rykke inn. Vi blir “medkriger”. Nato rykker bare inn om de involverte ikke er medkrigere.. Dette er skrevet i en FN pakt. ........?! Flere jurister som sier det samme. At vi nå er i krig i følge lovverket. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 1. mars 2022 #3064 Del Skrevet 1. mars 2022 kar90 skrev (6 minutter siden): Enda en grunn til å ta solvang av skjermen. Det er akkurat sånne innslag som ville vært typisk å høre fra russisk hold. "Nordmennene sier selv vi har rett til å invadere. De ber om hjelp fra Russland". Merker dette blir for dumt. Ta bort folk som setter spørsmålstegn? Jeg fikk selv beskjed om å holde meg unna tråden her fordi jeg stilte spm. Flere andre har fått gjennomgå. Dette er ikke riktig måte å gjøre det på. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 1. mars 2022 #3065 Del Skrevet 1. mars 2022 MAGEROST skrev (13 minutter siden): Vi blir ikke medkriger kun fordi utstyr blir sendt dit. Uansett så har Norge bare sendt defensivt utstyr i henhold til FN's artikkel 51 Stod i Dagbladet i dag at vi faktisk er i krig ved å sende våpen til en av partene. Jurister som har sagt det i forhold til lovverk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. mars 2022 #3066 Del Skrevet 1. mars 2022 kar90 skrev (1 time siden): Norges utestengelse var i grunn ikke ulovlig, og de kunne ikke vente mer på et etterdultende FIS. Det som uansett hadde skjedd om de ikke tok en avgjørelse, var at sponsorer trakk seg ut og arrangør og tilhørende frivillighet og hjelpeapparat ikke ville arrangert om de ble kastet ut. Norge var mer opptatt av å sende et signal, enn å forholde seg til et korrupt FIS og deres Russlandprofitører. Vi kan ikke bry oss om russere blir nasjonalistiske nå. Til syvende og sist er Putin og kreml krigprofitører som vil leve i luksus og rikdom og vil muligens innse at de har mer å tape på en krig enn å vinne. Men folk må forstå at dette handler om mer enn Ukraina. Det er livsfarlig for Europa om Russland nå lykkes med det de prøver, og det er å gjenreise sovjet. Hele verden hater vesten, aller har et horn i siden til oss, og vi har veldig lite å tjene på et sterkt Russland som ekspanderer, uten å vise dem at det vil koste. Om russerne blir nasjonalister nå vil det kunne få konsekvenser for fremtiden. Jeg er ikke uenig i det andre du skriver, men vi må faktisk sørge for at de blir mer provestlige enn at vi skyver de enda lenger unna oss. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 1. mars 2022 #3067 Del Skrevet 1. mars 2022 Majer skrev (1 minutt siden): Om russerne blir nasjonalister nå vil det kunne få konsekvenser for fremtiden. Jeg er ikke uenig i det andre du skriver, men vi må faktisk sørge for at de blir mer provestlige enn at vi skyver de enda lenger unna oss. Folk er pragmatiske. De blir provestlig når de ser hvor mye bedre det er å leve i vesten. Ikke når de lever omtrent like godt men samtidig lever under et regime som spiser andre land når det passer dem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 1. mars 2022 #3068 Del Skrevet 1. mars 2022 Storskog bør stenges for trafikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 1. mars 2022 #3069 Del Skrevet 1. mars 2022 Tror ikke at nato kommer til å si "nei vi kan ikke stå samlet fordi et land blir angrepet og vi har sendt våpen". Når omtrent alle natoland har sendt våpen. Selv om det er mot hva en regel i nato kommer definitivt nato til å beskytte natoland, dette er en særskilt situasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 1. mars 2022 #3070 Del Skrevet 1. mars 2022 Jajajane skrev (7 minutter siden): Stod i Dagbladet i dag at vi faktisk er i krig ved å sende våpen til en av partene. Jurister som har sagt det i forhold til lovverk. Javel. Da er isåfall alle natolandene i Krig da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3071 Del Skrevet 1. mars 2022 Jajajane skrev (8 minutter siden): Stod i Dagbladet i dag at vi faktisk er i krig ved å sende våpen til en av partene. Jurister som har sagt det i forhold til lovverk. Men media presset på at våpen skulle sende, inklusive nrk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #3072 Del Skrevet 1. mars 2022 kar90 skrev (1 time siden): Det er livsfarlig for Europa om Russland nå lykkes med det de prøver, og det er å gjenreise sovjet. Det kan se ut som om Putin har stor-russiske visjoner, men han kan umulig ha den støtten i befolkningen som kan gjøre ekspansjon mulig. Jeg lurer forresten på om Putin lever til påske. Over en million russere har skrevet under mot krigen og han har stor motvilje i forsvaret og sannsynligvis også i FSB. Jeg har iallfall null bekymring om noen invasjon i andre land enn Ukraina og håper og tror på rask tilbaketrekning. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 1. mars 2022 #3073 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg syns det kommer ut veldig lite nyheter i dag, på alle nyhetssider. Gjør det faktisk det, eller kan jeg ha fått en eller annen form for russisk informasjons blokk? Jeg skjønner der vil være mindre nyheter fra inne i Ukraina siden journalistene er sendt hjem, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 1. mars 2022 #3074 Del Skrevet 1. mars 2022 I Grosny skrev (6 minutter siden): Det kan se ut som om Putin har stor-russiske visjoner, men han kan umulig ha den støtten i befolkningen som kan gjøre ekspansjon mulig. Jeg lurer forresten på om Putin lever til påske. Over en million russere har skrevet under mot krigen og han har stor motvilje i forsvaret og sannsynligvis også i FSB. Jeg har iallfall null bekymring om noen invasjon i andre land enn Ukraina og håper og tror på rask tilbaketrekning. 1 million er jo bare en dråpe i havet i en befolkning som har 150 millioner eller noe der rundt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 1. mars 2022 #3075 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Jajajane skrev (37 minutter siden): Stod i Dagbladet i dag at vi faktisk er i krig ved å sende våpen til en av partene. Jurister som har sagt det i forhold til lovverk. Hvis det stemmer så er i så fall de aller fleste landene i Europa i krig med Russland. Vi i Norge var jo ganske sent ute med våpenforsendelsen. Hvis alle landene som har sendt våpen er i krig med Russland så er skaden skjedd. Jeg håper at vesten snart tilbyr amnesti til russiske soldater som hopper av. Dette står på livefeeden til The Guardian om konvoien som nærmer seg Kiev: But the official also noted that the Russian military had shown evidence of “risk averse” behaviour when it came to its own troops. You’ve seen it on the ground, where units are surrendering, sometimes without a fight. And they’ve got, a lot of these soldiers are conscripts, never been in combat before, some of whom we believe weren’t even told they were going to be in combat. Kan en del av løsninga på konflikten være å få russerne til å hoppe av? Det tør de kanskje ikke hvis de blir sendt tilbake til Russland. Endret 1. mars 2022 av NymeriaRhoynar 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 1. mars 2022 #3076 Del Skrevet 1. mars 2022 Trampstamped skrev (5 minutter siden): Jeg syns det kommer ut veldig lite nyheter i dag, på alle nyhetssider. Gjør det faktisk det, eller kan jeg ha fått en eller annen form for russisk informasjons blokk? Jeg skjønner der vil være mindre nyheter fra inne i Ukraina siden journalistene er sendt hjem, men likevel. hvis du har nyhetskanalen, vg, nrk og dagbladet så er du veldig godt informert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 1. mars 2022 #3077 Del Skrevet 1. mars 2022 I Grosny skrev (13 minutter siden): Det kan se ut som om Putin har stor-russiske visjoner, men han kan umulig ha den støtten i befolkningen som kan gjøre ekspansjon mulig. Jeg lurer forresten på om Putin lever til påske. Over en million russere har skrevet under mot krigen og han har stor motvilje i forsvaret og sannsynligvis også i FSB. Jeg har iallfall null bekymring om noen invasjon i andre land enn Ukraina og håper og tror på rask tilbaketrekning. Jeg folder hendene og håper på dine visjoner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 1. mars 2022 #3078 Del Skrevet 1. mars 2022 Nato i krisemøte. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=86857 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 1. mars 2022 #3079 Del Skrevet 1. mars 2022 I Grosny skrev (14 minutter siden): Det kan se ut som om Putin har stor-russiske visjoner, men han kan umulig ha den støtten i befolkningen som kan gjøre ekspansjon mulig. Jeg lurer forresten på om Putin lever til påske. Over en million russere har skrevet under mot krigen og han har stor motvilje i forsvaret og sannsynligvis også i FSB. Jeg har iallfall null bekymring om noen invasjon i andre land enn Ukraina og håper og tror på rask tilbaketrekning. Men samtidig. Hva var det han sa? All innblanding fra andre land vil føre til reaksjoner verden aldri har sett maken til, eller noe sånt? Vi har for lengst passert den provokasjonen nå. Et godt tegn at en atombombe ikke allerede er avfyrt? Og i motsetning til andre land vil jeg tro denne mannen har direkte kontroll over knappene. Han er tross alt en enerådende diktator. Alle våpen skal legges ned, eller så er vi aggressive. Alle sanksjoner skal bort, eller så er vi aggressive. Noen nevnte muligheten for at han vil rette et varsel-atomskudd i Nordsjøen mellom Danmark og Storbrittania. Da får vi en tsunamibølge over sørlandskysten på kjøpet, helt fantastisk. Fra en gal manns verk. Bekymringene hoper seg opp hos mange. Skjønner jeg faktisk ganske godt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #3080 Del Skrevet 1. mars 2022 kar90 skrev (24 minutter siden): 1 million er jo bare en dråpe i havet i en befolkning som har 150 millioner eller noe der rundt. Dette er en million som velger å risikere represalier, og det er bare begynnelsen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå