mumrikk1 Skrevet 28. februar 2022 #2541 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) den sammenligningen der har jeg dratt selv allerede. Kunne vært tvillinger.. Nå ser det ut som om Norge kommer til å sende våpen. Det er som å by Russerne inn i landet vårt på kaffe og kaker.. Endret 28. februar 2022 av mumrikk1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 28. februar 2022 #2542 Del Skrevet 28. februar 2022 Tutte skrev (8 minutter siden): I går hadde jeg ikke vært enig, men i dag er jeg faktisk enig i det du skriver. Når han nå truer med atomvåpen, så bør man være forsiktig. Å ødelegge økonomisk for dem, vil hindre dem i å kunne fortsette dette snart uansett. Jeg mener man også burde være forsiktig med voldsomme sanksjoner akkurat nå, som feks utestengelse fra Swift 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. februar 2022 #2543 Del Skrevet 28. februar 2022 lille pille skrev (7 minutter siden): Det er ingenting som tyder på at Russland skal ta andre land enn Ukraina. Hvorfor skulle han det? Slik jeg forstår det, ser Russland på Ukraina som en forlengelse av seg selv. Det bor mange russere der og mange ukrainere jobber i Russland. Ukraina virker som en buffer mot Russlands kjerneområder. I tillegg står de kulturelt nærme hverandre. Russland ønsker ikke at Ukraina skal se mot vesten. De ønsker Ukraina som bufferstat. I tillegg ønsker de ikke at Ukraina skal få høyere levestandard siden det kan føre til misnøye i Russland. For en uke siden mente de fleste kommentatorene at de ikke kom til å angripe Ukraina heller. Putin ønsker og gjenopprette Russlands storhet, det finnes mange flere Soviet stater som Putin kan «føle» tilhører Russland. Hvorfor skulle han ikke prøve å ta flere land om han får suksess med Ukraina? Det var nok ingen som trodde Hitler skule ta flere land når de sat stille i båten og så han ta Østerike. Ukraina er er selvstendig land, de har eget språk og egen historie. Kyev er en eldre by en Moskva! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 28. februar 2022 #2544 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Kanskje på tide å dra frem dette igjen? Endret 28. februar 2022 av Utsiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AttilaTheHun Skrevet 28. februar 2022 #2545 Del Skrevet 28. februar 2022 Egenskap skrev (38 minutter siden): Grusomt at du ler. Hvorfor det, følte meg litt spesiell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. februar 2022 #2546 Del Skrevet 28. februar 2022 mumrikk1 skrev (3 minutter siden): den sammenligningen der har jeg dratt selv allerede. Kunne vært tvillinger.. Nå ser det ut som om Norge kommer til å sende våpen. Det er som å by Russerne inn i landet vårt på kaffe og kaker.. lille pille skrev (2 minutter siden): Jeg mener man også burde være forsiktig med voldsomme sanksjoner akkurat nå, som feks utestengelse fra Swift Han kriger jo allerede i et land fult av atomkraftverk. Det er allerede skut raketter på et radioaktivt søppel senter, Putin trenger ikke trykke på knappen for at dette skal bli en atom krise. Jeg er enig i at det er skummelt å gjøre motstand, men jeg tror det er enda skumlere og bare la han forsette og sende raketter mot atomkraftverk uten noen motstand. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 28. februar 2022 #2547 Del Skrevet 28. februar 2022 Nafiaa skrev (7 minutter siden): Hva tenker dere om dette som Kina nå har uttalt? Jeg klarer ikke legge fra meg tanken om at Kina egentlig kommer til å stå sammen med Russland. Kina har rett i at sanksjonene kun fører til flere problemer. Det rammer hele verdensøkonomien. Vi her i Norge blir trolig også hardt rammet. Prisene på strøm, drivstoff, mat og andre varer kan komme til å øke mye, og renta kan bli høy her også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 28. februar 2022 #2548 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg synes dette var oppløftende. Putin har ikke støtte fra sine egne heller. Selvfølgelig, de taper jo masse penger når valutaen rakner. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/28/195828977/flere-av-russlands-rikeste-menn-vender-seg-mot-putin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 28. februar 2022 #2549 Del Skrevet 28. februar 2022 Pippi Lotta skrev (29 minutter siden): Nå hinter han ganske kraftig til atomvåpen, så vi får håpe det betyr han ikke bruker dem da Hinter han noe mer enn igår når han satte de i beredskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. februar 2022 #2550 Del Skrevet 28. februar 2022 lady90 skrev (Akkurat nå): Hinter han noe mer enn igår når han satte de i beredskap? Han har jo også sakt at han skal slå til bake mer grusomt en noen gang før om vesten blander seg, som vell er et klart hint om atomkrig. Så presser han også Hviterussland til å mota atomvåpen, som jo vil være en ekstra atomtrussel mot vesten. I tillegg så er det jo flere atomkraftverk i Ukraina hvor han har startet en krig, så han virker jo ikke bekymret for atom katastrofer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 28. februar 2022 #2551 Del Skrevet 28. februar 2022 Adobyen skrev (5 minutter siden): Jeg synes dette var oppløftende. Putin har ikke støtte fra sine egne heller. Selvfølgelig, de taper jo masse penger når valutaen rakner. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/02/28/195828977/flere-av-russlands-rikeste-menn-vender-seg-mot-putin At han ikke bryr seg er et stort under for meg. Tenk så pinlig, hele verden inkludert store deler av ditt folk hater deg. Så siden han ikke bryr seg om sitt eget folk en gang.. hva bryr han seg egentlig om 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 28. februar 2022 #2552 Del Skrevet 28. februar 2022 Utsiden skrev (20 minutter siden): Vet ikke hvor langt Russland er villig til å gå. Men det kan se ut som du har rett, de er villige til å gå hele veien. Enig i det andre også.. Jeg tror en del undervurderer mannen, og tenker at han skal la seg påvirke av alle sanksjonene. En normal person ville gjort dette, men jeg tror ikke mannen er ved sine fulle nå. Han har tiltet. Og det er derfor dette nå begynner å bli så farlig. Og jeg tenker at måten vi nå møter dette på, vil bidra til å kunne gjøre det enda verre. Nå er utstyr, samme effekt som Napalm, blitt sett fraktet til grensa. Da skjønner vi at mannen ikke har noen grenser. Og det er farlig å hause opp situasjonen. Dette er veldig skummelt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2553 Del Skrevet 28. februar 2022 Flere land, inkludert Norge, bidrar nå til en forlengelse av krigen. England’s Boris Johnson har sagt at han støtter engelskmenn som ønsker å reise ned å støtte Ukraina i krig. Engelskmennene flest syns dette er tåpelig. NATO-land sender våpen og sier at det ikke er Nato som gjør det, men landet selv. Spiller det egentlig så stor rolle? Er som å ha funnet et smutthull i reglene i Nato. Ikke nødvendigvis noe smart, når det er Russland man tuller med. Jeg er for å sende hjelp i form av mat, medisiner osv, men direkte hjelp til krig er jeg uenig i. Skal vi sende våpen til gamle bestemor og til hennes 9 år gamle barnebarn så de kan fortsette krigen litt til? Vi forlenger lidelsene! Får vel vite mer om de alvorlige truslene Putin har kommet med i dag, og håper vi ikke får lære på den harde måten…… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 28. februar 2022 #2554 Del Skrevet 28. februar 2022 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Han har jo også sakt at han skal slå til bake mer grusomt en noen gang før om vesten blander seg, som vell er et klart hint om atomkrig. Så presser han også Hviterussland til å mota atomvåpen, som jo vil være en ekstra atomtrussel mot vesten. I tillegg så er det jo flere atomkraftverk i Ukraina hvor han har startet en krig, så han virker jo ikke bekymret for atom katastrofer. Håper virkelig at regjeringen snakker dette på neste pressekonferanse. Veldig rart at de ikke nevnte førstnevnte i går. Atomvåpen gjør folk redde.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 28. februar 2022 #2555 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (2 minutter siden): Flere land, inkludert Norge, bidrar nå til en forlengelse av krigen. England’s Boris Johnson har sagt at han støtter engelskmenn som ønsker å reise ned å støtte Ukraina i krig. Engelskmennene flest syns dette er tåpelig. NATO-land sender våpen og sier at det ikke er Nato som gjør det, men landet selv. Spiller det egentlig så stor rolle? Er som å ha funnet et smutthull i reglene i Nato. Ikke nødvendigvis noe smart, når det er Russland man tuller med. Jeg er for å sende hjelp i form av mat, medisiner osv, men direkte hjelp til krig er jeg uenig i. Skal vi sende våpen til gamle bestemor og til hennes 9 år gamle barnebarn så de kan fortsette krigen litt til? Vi forlenger lidelsene! Får vel vite mer om de alvorlige truslene Putin har kommet med i dag, og håper vi ikke får lære på den harde måten…… tja, hvis ingen hadde bidratt til noenting til ukraina, hadde de nok fort tapt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 28. februar 2022 #2556 Del Skrevet 28. februar 2022 Cecilie91 skrev (Akkurat nå): tja, hvis ingen hadde bidratt til noenting til ukraina, hadde de nok fort tapt. Det hadde de, og lidelsene hadde vært mindre. Vi forlenger lidelsene, flere vil miste livet, og flere land blir involvert av det vi nå ser på som vår måte å «hjelpe» på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 28. februar 2022 #2557 Del Skrevet 28. februar 2022 Jajajane skrev (Akkurat nå): Det hadde de, og lidelsene hadde vært mindre. Vi forlenger lidelsene, flere vil miste livet, og flere land blir involvert av det vi nå ser på som vår måte å «hjelpe» på. ja han blir jo sintere og sintere, ganske skummelt hvordan det kan ende. tror tvilsomt han uansett hadde stoppa med ukraina om ingen hadde blanda seg inn. Han er jo helt gal. Men ja, dette mater monsteret, til å bli enda farligere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. februar 2022 #2558 Del Skrevet 28. februar 2022 Becky skrev (1 minutt siden): Håper virkelig at regjeringen snakker dette på neste pressekonferanse. Veldig rart at de ikke nevnte førstnevnte i går. Atomvåpen gjør folk redde.. Det fines kanskje ikke så mye og si om det? Vi må bare håpe han ikke skyter noen atom bomber eller atom kraft verk. Krysser fingrene for det beste, men vi kan ikke la han gjøre akkurat som han vill uten å gi konsekvenser. Greier han å true oss fra å hjelpe Ukraina med atomvåpen så kan han jo prøve det samme med neste land og så neste land. Norge ligger ikke så langt fr Russland at vi har tid til å vente og se hva som skjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 28. februar 2022 #2559 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg er ikke enig i Nato-land ikke skulle sendt våpen og annet materiell til Ukraina. Når et land i Europa blir angrepet av en overlegen fiende så synes jeg at det er på sin plass at andre land hjelper dem. At vi da kan trigge Putin får så være. Jeg er også bekymret for at han skal bruke atomvåpen, men samtidig så synes jeg ikke at vår frykt skal styre hva vi gjør. At vi skulle sittet og tvunnet tommeltotter mens Ukraina ble angrepet synes jeg er verre å tenke på og det hadde vært feigt å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 28. februar 2022 #2560 Del Skrevet 28. februar 2022 Har de møttes på denne måten slik som de gjør i dag for å diskutere ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå