Gå til innhold

Jannike i Joviale mammaer

drivhus

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er tøft at hun kjører sin egen stil. Spesielt når hun bor på en så liten plass, og bygdedyret står og skuler på deg. Ser noen reagerer på at hun og x’n er såpass gode venner. Sikkert ikke barebare å bryte tvert. Når en skilles som gode venner, og en har vært i lag i så mange år. Håper de finner ut av det. Og klarer å beholde det gode vennskapet når nye partnere kommer inn i bildet🤗 Ser Talla har blitt inspirert av Jannike. Håper Jannike vet hvor mange venner Talla har svindlet, og satt i økonomisk uføre. Hun er en vandrende katastrofe.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke sjansen er stor for at Talla får lurt Jannike til å låne henne penger eller noe. Jannike er ikke typen til å la seg lure på den måten. Hun har vel heller ikke mer penger enn at hun trenger de selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (13 timer siden):

Ja det er det, men som voken er man selv ansvalig for å ta tak i det og skaffe seg rett hjelp .

Eg vil gjerne vite kva slags vidundermiddel som hjelper mot søvnmangel og dårleg matlyst hos ein person med ADHD. Sjølv har eg eit vakse familiemedlem som er 1.75 m og 50 kilo, og som til tross for næringsdrikk, matplan, ernæringshjelp og medisinsk behandling ikkje får ned ein matbit omtrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (10 minutter siden):

Eg vil gjerne vite kva slags vidundermiddel som hjelper mot søvnmangel og dårleg matlyst hos ein person med ADHD. Sjølv har eg eit vakse familiemedlem som er 1.75 m og 50 kilo, og som til tross for næringsdrikk, matplan, ernæringshjelp og medisinsk behandling ikkje får ned ein matbit omtrent. 

Har jeg nevnt noe vidundermiddel? 

Å skaffe seg hjelp trenger absolutt ikke handle om noe vidundermiddel. Men legehjelp,psykolog hjelp osv. Som voksen er det hennes ansvar å selv be om hjelp, se til at hun får hjelp osv. 

Vet ikke en gang om medisinske diskusjoner er tillatt her på KG jeg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig fenomen,hvor ulikt man kan oppleve en snapper da.

Ser ei utrolig sterk,oppegående og selvstendig ung dame som virkelig får det til.

Ærlig talt,hun er vel bare ett menneske hun og,som våger å være sterk,men også svak.

Å kunne bevare så godt vennskap med den man har delt halve livet med og har barn med er bare beundringsverdig.

Der har mange noe å lære.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (2 timer siden):

Å skaffe seg hjelp trenger absolutt ikke handle om noe vidundermiddel. Men legehjelp,psykolog hjelp osv. Som voksen er det hennes ansvar å selv be om hjelp, se til at hun får hjelp osv. 

Virker ikke som alle forstår det kan være så enkelt som du skriver flettfrid. Og det er skremmende🤯. Jeg har også gått hjelpepleierskolen, (men jobber ikke som hjelpepleier. Som mange har forstått her inne så er jeg et forferdelig menneske og har nok med å beundre meg selv😍). Men ihvertfall så lærte jeg masse om grunnleggende fysiske og psykiske helsa og legg til livserfaring, så klarer jeg og forstå når jeg trenger og oppsøke helsepersonell, lytte til kroppen. 

Så trist og se at jannike gikk så mange år med ubehandlet adhd, det er år du ikke får tilbake. Og generelt når hu mistenkte allergi pga snufsing OSV, men bare utsetter det. Sånne ting tærer på kroppen og gir unødvendige plager. Og når du er din egen sjef, så har du ikke råd til skrantende helse.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (4 timer siden):

Tror du snakker om noe du ikke har erfaring eller kunnskap om?! 
Her er det brukt fastlege, psykolog/psykiater, søvnutredning på Ullevål, ulike medikamenter osv osv! Problemene er fortsatt like store!

Det er nok ikke så enkelt som du tror.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (5 timer siden):

Eg reagerte på at du automatisk gikk ut i frå at ho ikkje har bedt om hjelp fordi hun sliter med apetitt og søvn, i stedet for å prøve å sette deg inn i kor vanskelig det kan vere å behandle adhd. Kan godt hende ho får hjelp, men at hjelpa ikkje hjelper så veldig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyanger.trollet skrev (3 timer siden):

Virker ikke som alle forstår det kan være så enkelt som du skriver flettfrid. Og det er skremmende🤯. Jeg har også gått hjelpepleierskolen, (men jobber ikke som hjelpepleier. Som mange har forstått her inne så er jeg et forferdelig menneske og har nok med å beundre meg selv😍). Men ihvertfall så lærte jeg masse om grunnleggende fysiske og psykiske helsa og legg til livserfaring, så klarer jeg og forstå når jeg trenger og oppsøke helsepersonell, lytte til kroppen. 

Så trist og se at jannike gikk så mange år med ubehandlet adhd, det er år du ikke får tilbake. Og generelt når hu mistenkte allergi pga snufsing OSV, men bare utsetter det. Sånne ting tærer på kroppen og gir unødvendige plager. Og når du er din egen sjef, så har du ikke råd til skrantende helse.. 

Ho har jo vore mykje til lege og undersøkelsar, og til og med prøvd alternativ behandling. Kor lenge skal ein holde på? Det er forferdelig tærande å vere i ein utredningsprosess også. Sårlig når må ha fleire på rad og ein vert feildiagnostisert. Det er ikkje alle diagnoser det er lett å få fordi symptoma kan vere sammensatte, vage og variere veldig frå person til person. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok sin tid, men jeg kom meg nesten igjennom det J sa på nattesnappen sin. 

Jeg er stort sett enig i det hun sier, og man skal vokte seg vel for å ødelegge for folks livsgrunnlag. 

Dog er jeg uenig i at det er mitt (vårt) ansvar som seer(e) å tenke "det har hun sikkert" "det er nok bare" osv. 

Jeg kommenterer bare det jeg ser og hører hun sier. Jeg legger som oftest godvilje til, men noen ganger er det hendelser som får meg til å undres. Har null behov for å kommunisere med henne, eller andre offentlige snappere/folk, da jeg har nok andre relasjoner i livet mitt. Dette forumet finnes, derfor er jeg her fra tid til annen. 

Jeg synes folk som legger ut ting i offentlige rom/kanaler har det største ansvaret i kommunikasjonen mellom den som viser seg og sitt, og den som ser på. Det betyr ikke at ikke jeg har eller tar noe ansvar selv, men det er ikke mitt ansvar at formidleren fremstår slik h*n ønsker. 

Samme greia når jeg ser film/tv, leser osv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillibet skrev (5 timer siden):

Tror du snakker om noe du ikke har erfaring eller kunnskap om?! 
Her er det brukt fastlege, psykolog/psykiater, søvnutredning på Ullevål, ulike medikamenter osv osv! Problemene er fortsatt like store!

Det er nok ikke så enkelt som du tror.

Der er vel ingen her som har snakket om din/det du nevner heller. Dette er en tråd om Jannike og det er henne det skrivesnom. Hva du/dine nære har gjorr/gjør har jeg ingen formening om og ønsker heller ikke ha noe  formening om.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot skrev (5 timer siden):

Eg reagerte på at du automatisk gikk ut i frå at ho ikkje har bedt om hjelp fordi hun sliter med apetitt og søvn, i stedet for å prøve å sette deg inn i kor vanskelig det kan vere å behandle adhd. Kan godt hende ho får hjelp, men at hjelpa ikkje hjelper så veldig. 

Det er nettopp det at jeg ikke automatisk går ut fra no. Jeg uttaler meg ut fra det hun har delt på sin snapp all den tiden jeg har fulgt henne. Noe jeg har gjort helt siden hun startet å snappe offentlig for snart 2 år(?) siden. 

Denne diskusjonen har ett utspinn i at hun konstant er tett og snuffsete om jeg ikke husker helt feil. Noe hun har vært over lang tid. Det tar ikke så mye tid å dra til legen å få tatt allergitest eller bli henvist til en Ø /N/H spesiallist. Ja hun har i tillegg søvnproblemer og dårlig matlyst, no hun selv har sagt hun har hatt over år. Alt har muligens i bunnen en sammenheng.

At hun ikke har blitt utredet for AD/HD før tenker jeg ikke er unaturlig all den tid at foreldrene ikke fikk henne utredet som barn. Jannike er jo vant til å være den personen hun er, så for henne er det normalen 😊 med medisiner nå, så åpnet det seg nok en "ny verden" for henne. Medisinene satte på "bremsen", tankekjøret er roligere og ting går saktere i hode/kropp. Noe som sikker både er uvant og litt rart for henne. 

Screenshot_20220530-071004_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220530-070951_Samsung Internet.jpg

Endret av Flettfrid
La til bilder
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med ADHD har problem med mat og søvn, også dei som er umedisinerte. Men det er også kjende bivirkningar av enkelte ADHD-medisinar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jannike sier hu lar all dritten og usaklighetene jeg kommer med på kvinneguiden PRELLE av seg, så synes jeg at hun bruker mye unødvendig tid på og lage "reels" av det🤔. Men veldig hyggelig med oppmerksomheten jeg får, det fòrer jo bare egoet mitt 😌

Men altså, vise fingern?? Ha litt til stil over det du lager jannike, du er nesten 40 år🙂.  

Håper du vasker vispen til jeg kommer på neste besøk på kafeen🥵

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyanger.trollet skrev (2 minutter siden):

Jannike sier hu lar all dritten og usaklighetene jeg kommer med på kvinneguiden PRELLE av seg, så synes jeg at hun bruker mye unødvendig tid på og lage "reels" av det🤔. Men veldig hyggelig med oppmerksomheten jeg får, det fòrer jo bare egoet mitt 😌

Men altså, vise fingern?? Ha litt til stil over det du lager jannike, du er nesten 40 år🙂.  

Håper du vasker vispen til jeg kommer på neste besøk på kafeen🥵

Ja koselig å få oppmerksomhet, men selvfølgelig bryr hun seg ikke osv😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støgga skrev (25 minutter siden):

Ja koselig å få oppmerksomhet, men selvfølgelig bryr hun seg ikke osv😂

Ja, jeg føler endelig noen ser meg for den jeg er☻️.. det er en god følelse! 

Og jannike nevnte at hu spilte backstret boys på full guffe i bilen, og det må jeg nesten si takk for tips, hadde glemt det bandet, og nå skal lytte til det imens jeg sovner!🥱

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig bryr hun seg om det som skrives innpå her. Det hadde nok jeg gjort å. Det er jo helt åpenbart at hun sjekker disse anonyme forumene jevnlig. Og å si at hun ikke bryr seg stemmer jo ikke. Da hadde hu ikke giddet å "svare" opp alt ei hel natt, samt laget video å greier. Men nå er hu på topp virker det som å da går alt lekende lett. Å når det er sagt, så er det mye hyggeligere å følge hu nå, enn når hu starter hver snap med: " i dag er eg så sliten "

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig bryr hun seg om det som skrives innpå her. Det hadde nok jeg gjort å. Det er jo helt åpenbart at hun sjekker disse anonyme forumene jevnlig. Og å si at hun ikke bryr seg stemmer jo ikke. Da hadde hu ikke giddet å "svare" opp alt ei hel natt, samt laget video å greier. Men nå er hu på topp virker det som å da går alt lekende lett. Å når det er sagt, så er det mye hyggeligere å følge hu nå, enn når hu starter hver snap med: " i dag er eg så sliten "

Det var litt ironi, hun sier hun ikke bryr seg og at det bare preller av men skrives det noe her så er det lange ranter og "koselige" filmsnutter osv😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hjelpe dere, så slipper dere kommentere mer. Tenk å våkne k er dag, med disse orda som mål. Trist liv. Heie på kverandre, støtt, og bry deg. Mye mer givende for alle involverte 🌸

Screenshot_20220531_104521_com.android.chrome.jpg

Endret av Elv75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...