Gå til innhold

Har du fått strømregningen for desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mooza skrev (På 4.1.2022 den 22.25):

De planlegger jo å bygge kabler nordover også. Så den strømregninga vår kan du ende opp med å dele med oss. 

"Statnett planlegger å bygge ut flere viktige strekninger på strømnettet for å forhindre strømpriser slik vi har hatt denne vinteren. Men utbyggingen vil gi høyere priser i nord. Det er det ikke alle som liker."

https://www.nrk.no/nordland/bygger-ut-stromnettet-i-norge.-forer-til-hoyere-strompriser-i-nord-norge-1.15774762

 

De kan bygge ut og rasere alt av norsk natur. Det hjelper ingen så lenge strømmen går direkte til et umettelig europeisk marked..

Anonymkode: 27cb9...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i enebolig på ca 140 kvm bygd på 30-tallet. Fikk strømregning på 1800 kr. Nettleien ble gratis pga kompensasjon og får til og med 450 kr utbetalt! Så da kom den egentlige regningen vår for desember på 1350! Klager absolutt ikke på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 660 var den på ca. Fikk 180 i rabatt fra regjeringen. Ikke mye til strøm siden jeg bruker under 200 killowat per mnd. Men uansett var regningen 3 ganger så dyr som desember 2019. Den har svingt fordi lønnsøkningen. Jeg klarer å betale men går den over 1000 nok så vil jeg slite, eller måtte ta av bsu. Bodde i en lelighet på 70 kvm i 2018 og fikk regninger på sån 2000 og mer hvar vinter og syntes dem da var svin dyre. Bodde med en veninne da. Kan tenke med åssen regningen ble for dem nye som bor det idag….. jeg bor nå på 30 kvm. Leier. 

Anonymkode: c864a...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble på 971 NOK. Bor i leilighet i borettslag, og felleskostnadene blir skrudd opp i februar grunnet strømmen, så blir jo 700 ekstra der også... 

Anonymkode: 16dfe...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den kom på,1165,08kr inkludert nettleien, om vi ikke hadde blitt sponset hadde jeg måtte betale 360kr ekstra i nettleie.

Anonymkode: fbcbb...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som mange har kommet greit utav det her!

Jeg fikk noe mer enn dobbelt så stor strømregning for desember, fikk kompensasjon på kr 1080, så nettleien ble -220 kr, kraft på kr 3370, så regningen var på 3150 kr.  Dette er sykt mye for brl leiligheten min på 50 kvm! 

Til sammenlikning så hadde jeg nettleie + kraft i desember 2019, kr 1552,  desember 2020 på kr 764 kr, 

Anonymkode: 5f3fa...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, 0.60 øre pr kilwatttime, 4069 ,- inkludert nettleie.  Synes det er ok. Har vært en kald Desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk strømregning på 600 kr. Når det gjelder nettleien så trenger jeg ikke å betale noe denne mnd. Bor på 70 kvm, brukte rett under 650 kWh i desember. Har fastprisavtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 2023 kWh i desember, 150 m2 trekkfullt gammelt hus. Fastpris på 85,7, så totalpris ble 1310,- etter fratrekk av kompensasjon :) Fyrer med ved, så det går nok fort 5000 til det i løpet av vinteren i tillegg. 

Anonymkode: 1323b...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det virker som mange har kommet greit utav det her!

Jeg fikk noe mer enn dobbelt så stor strømregning for desember, fikk kompensasjon på kr 1080, så nettleien ble -220 kr, kraft på kr 3370, så regningen var på 3150 kr.  Dette er sykt mye for brl leiligheten min på 50 kvm! 

Til sammenlikning så hadde jeg nettleie + kraft i desember 2019, kr 1552,  desember 2020 på kr 764 kr, 

Anonymkode: 5f3fa...58f

Fikk ca 3000 kr på en 70 kvadratmeter toromsleilighet. Ca kr 2300 inkludert nettleie  når kompensasjon er trukket i fra. Dette er dyrt for en så liten leilighet. Har vært en kald desember inne. Spart på strømmen. Men det ble dyrt nok likevel. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte ca 3000kwh og fikk regning på 2850kr og 870kr tilgode. Hadde prismatch så den som gjorde at det ble såpass lite. Uten prismatch og fratrekk fra staten hadde det blitt 8700kr. Nå har dem kuttet ut prismatch så blir nok mer for januar.

Anonymkode: 81428...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk regning på 750 totalt. Ingen rabatt, og nettleie på samme regning. 

Anonymkode: ee979...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regninga mi ble 3x dyrere enn ellers bare pga prisene, jeg slo av mye og sparte strøm bevisst. Føler med dere andre som opplevde økning. Syke priser. 

Anonymkode: 37be0...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regningen vår ble på 4500 kroner (strøm, nettleie og kompensasjon). Det er 500 kroner høyere enn for november. Vi hadde omtrent samme strømforbruk begge månedene, så kompensasjonen funket greit i vårt tilfelle. 

Anonymkode: 88bbe...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke fått strømregning for desember. Veldig rart. Har fjordkraft.

Anonymkode: d8ac9...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...