Gå til innhold

Har du fått strømregningen for desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får ikke min før neste mandag, men gruer meg. Fikk du sjokk? Klarer du å betale innen fristen?

Anonymkode: 6f64f...9c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Litt over 7000kr utenom nettleie. Er vist på nettleieregningen rabatten kommer.

Anonymkode: f7f91...c03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vet hva det blir før nettleie. 3500 kr. Klarer å betale ja, men er kjipe penger for 1500 kwh.

Anonymkode: f4b9b...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir interessant når folk begynner å få regningene og ser hvor lite myndighetene betaler i den berømte strømpakken.  

Anonymkode: 5c806...0aa

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk utbetalt 2000 kroner. Aldri fått penger for at jeg bruker strøm.

Har fastpris på 44 øre kwh.

Anonymkode: 6a6d6...32f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk utbetalt 2000 kroner. Aldri fått penger for at jeg bruker strøm.

Har fastpris på 44 øre kwh.

Anonymkode: 6a6d6...32f

Helt idiotisk at de betaler til de som har fastpris.

Anonymkode: 0a8f7...b8f

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den har jeg ikke fått enda, men jeg tipper den blir omtrent som forrige. Sjekket da det var tre dager igjen av desember, og da lå den an til å havne på rundt 875 kr inkl nettleie, som den forrige.

Jeg bruker ikke strøm til oppvarming, har radiatorer med fjernvarme. Men har strøm til oppvarming av varmekabler på badet. Det drar jo litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke regning enda men det blir ikke sjokk når den kommer.

Forstår meg ikke på folk ,er de så dumme at de kan ikke regne ut selv  !?

 

Rask hoderegning for min del blir da:

1050kwh x 175 øre (som er ca. gjennomsnitt pris i desember) + nettleie minus den småtteri staten kommer med = ca.2-2500kr.

Overlever inntil videre jeg.

Anonymkode: e2eaf...bb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt idiotisk at de betaler til de som har fastpris.

Anonymkode: 0a8f7...b8f

Haha nei. Vi som bandt strømmen fortjener samme som alle andre. Jeg får ikke penger men jeg går omtrent i null. Ender på 50.- i strømregning på 2400 kwh. 
Vi tok en sjanse på å binde strømmen. 

Anonymkode: 99e77...1f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha nei. Vi som bandt strømmen fortjener samme som alle andre. Jeg får ikke penger men jeg går omtrent i null. Ender på 50.- i strømregning på 2400 kwh. 
Vi tok en sjanse på å binde strømmen. 

Anonymkode: 99e77...1f5

Så klart er det helt bak mål, støtten gis jo med formål å hjelpe de med unormalt store strømregninger å komme seg gjennom hverdagen, ikke for å belønne de som har klart å unngå høye strømutgifter.

Sikkert vanskelig å utforme en slik støtte da, jeg kommer i farten ikke på hvordan det enkelt kunne vært unngått å også utbetale til dere som ikke trenger det.

Anonymkode: c962d...3e4

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Haha nei. Vi som bandt strømmen fortjener samme som alle andre. Jeg får ikke penger men jeg går omtrent i null. Ender på 50.- i strømregning på 2400 kwh. 
Vi tok en sjanse på å binde strømmen. 

Anonymkode: 99e77...1f5

I så fall håper jeg for dyr strøm for sør norge og at dere ikke for binde prisen neste vinter

Anonymkode: 0a8f7...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så klart er det helt bak mål, støtten gis jo med formål å hjelpe de med unormalt store strømregninger å komme seg gjennom hverdagen, ikke for å belønne de som har klart å unngå høye strømutgifter.

Sikkert vanskelig å utforme en slik støtte da, jeg kommer i farten ikke på hvordan det enkelt kunne vært unngått å også utbetale til dere som ikke trenger det.

Anonymkode: c962d...3e4

Jeg er enig med deg, men jeg kan ikke gjøre noe for at myndighetene velger å betale meg for desto mer strøm jeg bruker. Nå går strømavtalen min ut i januar, så dette varer ikke lenge for meg.

Jeg håper personlig at strømprisen blir høyest mulig slik at jeg får mest mulig utbetaling i januar, men ikke i februar og mars. 

Anonymkode: 6a6d6...32f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fratrukket støtten fra staten ble vår desemberregning lavere enn den for november.

Anonymkode: 2398a...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Helt idiotisk at de betaler til de som har fastpris.

Anonymkode: 0a8f7...b8f

Høøh? Det virket pussig. Det er ikke sånn pakken er designet, så det er en feil, som det kommer korrigering på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer fratrukket? Er det allerede trukket av når regningen kommet? 😊

Anonymkode: 2f2ff...f2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan fungerer fratrukket? Er det allerede trukket av når regningen kommet? 😊

Anonymkode: 2f2ff...f2d

De trekker det fra nettleien. Dersom støtten er mer enn nettleien den måneden får man resten utbetalt til bankkonto.

Anonymkode: 2398a...893

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha nei. Vi som bandt strømmen fortjener samme som alle andre. Jeg får ikke penger men jeg går omtrent i null. Ender på 50.- i strømregning på 2400 kwh. 
Vi tok en sjanse på å binde strømmen. 

Anonymkode: 99e77...1f5

Da synes jeg alle bør få sosialhjelp også, selv om vi tjener godt og har mye penger på bok. Ikke vår feil at vi har vært flinke med økonomien. 

Anonymkode: 5c806...0aa

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Så klart er det helt bak mål, støtten gis jo med formål å hjelpe de med unormalt store strømregninger å komme seg gjennom hverdagen, ikke for å belønne de som har klart å unngå høye strømutgifter.

Sikkert vanskelig å utforme en slik støtte da, jeg kommer i farten ikke på hvordan det enkelt kunne vært unngått å også utbetale til dere som ikke trenger det.

Anonymkode: c962d...3e4

Kunne har fjernet momsen.

Anonymkode: 6f64f...9c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Druid said:

Høøh? Det virket pussig. Det er ikke sånn pakken er designet, så det er en feil, som det kommer korrigering på. 

Sikker på det?

Anonymkode: 6f64f...9c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...