Gå til innhold

Har du fått strømregningen for desember?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3200 før nettleie for 2500kwt. Ca 150 kvadrat stort gammelt hus. Men vi har vært tre hjemme i desember, mot normalt to og fire i hele jula, pluss selskap, så var ikke overrasket over å ha brukt 700kwt mer enn i november. Så blir det spennende å se hva totalen kommer på etter fratrekket fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt idiotisk at de betaler til de som har fastpris.

Anonymkode: 0a8f7...b8f

Der er det en feilberegning. Støtten er på over 70 øre kWh, så du får nok en etterretning på det den skal være, når de oppdager det. Du skal ikke ha noe i kompensasjon. 

Anonymkode: 5ae43...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

For å være ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor folk i små leiligheter med f eks inkludert varmtvann engang svarer i en slik tråd. Da er jo ikke økte strømpriser en problemstilling som angår dere overhodet 🙄

Anonymkode: f9baf...a89

 

tirben skrev (18 minutter siden):

Har  ikke fått regningen enda, men har regnet ut at strømregningen blir 1740 eks. nettleie,. Får kompensasjon på ca 1700. Så reellt kommer jeg bare til å betale nettleien, som blir ca 1000 kr. 

Har fastpris og er fornøyd med det.  Har også varmepumpe og to vedovner. 

Kun 4% har valgt å binde strømmen, så skjønner at det hadde blitt komplisert å ha eget system for så få.  Prisene begynte å stige i fjor vinter,  så vi var forutseende. 

Hvordan klarer du å få en kompensasjon nær lik regninga, når den kun dekker strøm over 70 øre Per kWh?

Anonymkode: 5ae43...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går nå alt brennbart, inkludert plast i ovnen for å skape varme. Noe jeg aldri har gjort før, men har ikke råd til strøm med de prisene som er nå. Her inne er det stort sett bare beboere i borettslag som kommenterer, med latterlig lave strømregninger. De jeg kjenner i borettslag sier de regner med betydelig økning i fellesutgiftene siden strømprisene er så mye høyere. Der oppvarming og vann er inkludert. 

Anonymkode: 5ae43...3fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Hvordan klarer du å få en kompensasjon nær lik regninga, når den kun dekker strøm over 70 øre Per kWh?

Anonymkode: 5ae43...3fe

Fordi  kompensasjonen blir regnet ut fra gjennomsnittlig spotpris i området man bor.  Her var gj.snitt 224 øre pr kwt i desember. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt hus er 220kvm. Vi har varmekabler på nivå 1 på tre bad og i gangen, og 5 panelovner på i hele huset tilsammen. Vi lader også elbil 2 ganger per uke. Oppvaskmaskin kjøres hver dag. Vaskemaskin og tørketrommel 5 ganger i uka. Vi fyrer nesten en vedpose i døgnet. 

Vi fikk strømregning på 9600kr. Vi har dusjet kortere og hatt badekar forbud.

Anonymkode: 95049...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7100 kr. Går helt fint, 180 kvm hus fra 2002. Har ikke tenkt på strømsparing.

Anonymkode: 265ec...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her går nå alt brennbart, inkludert plast i ovnen for å skape varme. Noe jeg aldri har gjort før, men har ikke råd til strøm med de prisene som er nå.

Har en mistenke om at naboen har gjort som deg en dag, for det luktet ikke bra i nabolaget. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vårt hus er 220kvm. Vi har varmekabler på nivå 1 på tre bad og i gangen, og 5 panelovner på i hele huset tilsammen. Vi lader også elbil 2 ganger per uke. Oppvaskmaskin kjøres hver dag. Vaskemaskin og tørketrommel 5 ganger i uka. Vi fyrer nesten en vedpose i døgnet. 

Vi fikk strømregning på 9600kr. Vi har dusjet kortere og hatt badekar forbud.

Anonymkode: 95049...1c2

Vi har 330 kvm. Med utleieleilighet som har strøm inkludert i prisen, og egen del av kjeller som brukes som hjemmekontor. Så det blir kjekt!  Men leieboer har fått beskjed om at det blir endring angående strøm. Her blir det installert egen måler og egen strømregning.

Regner med at vi ender på ca 12 000, frykter 14 000. Vi har også fyrt mye med ved i desember. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Tibber, jeg følger meg hele tiden, så ingen overraskelser her. 

Forbruk: 3860 kWh, kr 8381,- 

Nettleie i tillegg. 

Anonymkode: 06858...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Der er det en feilberegning. Støtten er på over 70 øre kWh, så du får nok en etterretning på det den skal være, når de oppdager det. Du skal ikke ha noe i kompensasjon. 

Anonymkode: 5ae43...3fe

Nei. Dette har vært gjentatt i det uendelige. Det er kun rundt 4% som har fastprisavtale. Alle som bor i en strømsone med gjennomsnittspris over 70 øre får kompensasjon uansett hva slags avtale man har. Har man en gunstig fastprisavtale så kan man få betalt for å bruke strøm.

Anonymkode: 0efa8...d1a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Dette har vært gjentatt i det uendelige. Det er kun rundt 4% som har fastprisavtale. Alle som bor i en strømsone med gjennomsnittspris over 70 øre får kompensasjon uansett hva slags avtale man har. Har man en gunstig fastprisavtale så kan man få betalt for å bruke strøm.

Anonymkode: 0efa8...d1a

Aldri hørt. Der ser man jo hvor elendige Arbeiderpartiet er på å løse problemer. 😂

Men hjelper ikke meg, så jeg har røyk som Stena Line. Ser ut som danskebåten når jeg fyrer om dagen. Det grønne skiftet som jeg egentlig er for har jeg ikke råd til. 

Anonymkode: 5ae43...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt 1300 kWh på mine 65 kvm, to stykker bor her. Regninga på strøm og nettleie er på 1650 kr. Det er den høyeste regninga jeg har fått på 5 år, men det er jo likevel ikke mye penger. Bor i nord.

Anonymkode: 8609c...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare regning en gang i året, så jeg regner med at det kommer en ubehagelig stor en nå snart.

Anonymkode: 999b4...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3800,- i forbruk. Nettleia ble på (minus) - 430,- kroner, så totalt for strøm i desember, ca 3400. Inkluderer elbillading. 

Anonymkode: 194fe...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (46 minutter siden):

Fordi  kompensasjonen blir regnet ut fra gjennomsnittlig spotpris i området man bor.  Her var gj.snitt 224 øre pr kwt i desember. 

Nei, ingen steder i Norge var gjennomsnitts spotpris så høy i desember.

Anonymkode: fbdad...e13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vårt hus er 220kvm. Vi har varmekabler på nivå 1 på tre bad og i gangen, og 5 panelovner på i hele huset tilsammen. Vi lader også elbil 2 ganger per uke. Oppvaskmaskin kjøres hver dag. Vaskemaskin og tørketrommel 5 ganger i uka. Vi fyrer nesten en vedpose i døgnet. 

Vi fikk strømregning på 9600kr. Vi har dusjet kortere og hatt badekar forbud.

Anonymkode: 95049...1c2

Hus på 220 her og. Vi har på én liten panelovn på et separat toalett i første etasje, varmekabler på badet i andre etasje, én oljeovn på kjøkkenet og ellers kakkelovn og varmepumpe. Vi har ikke bil. (Bor i Oslo, bruker kollektiv transport). Oppvaskmaskinen går hver 4/5 dag. Vaskemaskin og tørketrommel annenhver dag. 
Dusj 1-2 ganger pr dag.

Siste strømregning: 2500kr. 
Vi er riktignok TO stykker da, så kanskje det og spiller inn noe? 🤔

Anonymkode: ea70d...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så klart er det helt bak mål, støtten gis jo med formål å hjelpe de med unormalt store strømregninger å komme seg gjennom hverdagen, ikke for å belønne de som har klart å unngå høye strømutgifter.

Sikkert vanskelig å utforme en slik støtte da, jeg kommer i farten ikke på hvordan det enkelt kunne vært unngått å også utbetale til dere som ikke trenger det.

Anonymkode: c962d...3e4

Faktum er at regjeringen kunne ha økt støtten betydelig, uavhengig om mindre enn 4% av befolkningen, som har fastpris, da får gratis strøm eller betalt for å bruke strøm. Jeg for min del gir det jeg får til moren til dattera min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...