Gå til innhold

MasterChef Australia


Wenda

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Gnå skrev (22 minutter siden):

Vet noen hvor ofte, og når, det kommer nye episoder på TV?

Det ser ut som det blir mandag-fredag kl 17.50 på TLC.  På Discovery+ appen er det også disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres kanskje teit ut, mens jeg syns nivået er for høyt på nykommerne. Fans og favs virker alle å være proffe kokker. Jeg liker å se deltakerne starte litt usikker , gjøre feil og så utvikle seg gjennom serien. 

Så foreløpig er jeg litt skuffet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (14 minutter siden):

Det høres kanskje teit ut, mens jeg syns nivået er for høyt på nykommerne. Fans og favs virker alle å være proffe kokker. Jeg liker å se deltakerne starte litt usikker , gjøre feil og så utvikle seg gjennom serien. 

Så foreløpig er jeg litt skuffet. 

Nei da, det høres ikke teit ut. Jeg er helt enig med deg. Tror jeg kommer til å følge sånn halvveis med. Ikke krise om jeg går glipp av en episode. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Linazer skrev (23 timer siden):

Det høres kanskje teit ut, mens jeg syns nivået er for høyt på nykommerne. Fans og favs virker alle å være proffe kokker. Jeg liker å se deltakerne starte litt usikker , gjøre feil og så utvikle seg gjennom serien. 

Så foreløpig er jeg litt skuffet. 

Programmet er kjempestort i Australia, og de har først vært igjennom mange auditioner og kamper om forkléet. Det er bare de aller beste som kommer så langt. Synd vi ikke får se den delen av utvelgelsen lenger.  Gruppen av fans er veldig dyktige.  Det er bare så synd at jeg ikke klarer å lære noe av det, for de viser ikke alt som foregår.  Jeg koser meg med episodene.  Alle curryrettene gidder jeg ikke å fokusere på, for det liker jeg ikke.. men alt det andre er spennende.  Jeg synes synd på deltakeren med mislykket kake. Litt komisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er akkurat like bra som det pleier å være (selv om jeg er litt usikker på om de til en viss grad "stager" at Julie Goodwin gjør det så fantastisk - for dramaturgiens del).

Veldig godt fortalt og klippet, i sterk motsetning til hva norske utgaver alltid har vært (det kan jeg virkelig ikke se på). At deltakerne blir dyktigere og dyktigere år for år er bare supert - jeg har intet behov for å se folk dumme seg ut med nybegynnertabber. Mye mer inspirerende å se deltakere som har gode idéer, masse erfaring og kunnskap og vet hva de gjør. Og ingen av fansene har jo kokkeutdanning, så da blir uansett det de gjør originalt og forfriskende, av den enkle grunn at de er selvlærte. I dag gjorde jo et par stk noen små tabber også, så spenningen er der likevel. Purre, safran og ansjos er ellers min type ingredienser, så jeg satt og tenkte at flertallet kunne gjort mye mer ut av den kombinasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradisjon tro blir det sikkert mye mer av granita, berramundi (?🐟) blast-chiller og pressure cooker🤭😂  Da vi så på noen episoder i går spøkte vi om at vi må lage en MasterChef-bingo for det er så mye som er så typisk/standard der😄

Syns det er kult at Fans’ene hevder seg mot Favorittene allerede. 
 

Julie virker nesten overdrevent usikker, mulig det er klippingen og intervjuspørsmålene som  vinkler det sånn.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Stresstestene virker fryktelig vanskelige. Tenk å måtte bruke en oppskrift på mange sider og holde på i over 4 timer for en bitte liten dill-dall dessert eller kake.. som er rene kunstverket altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shannon Bennett ❤️ Virker som en veldig bra fyr som virkelig ønsker å være til nytte for deltakerne! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (2 minutter siden):

Shannon Bennett ❤️ Virker som en veldig bra fyr som virkelig ønsker å være til nytte for deltakerne! 

Ja jeg har alltid likt han 🥰 syns han vært et godt tilskudd de sesongene han har vært med og ble så glad den sesongen han var med nesten hele tiden. Skulle bare ønske det vedvarte 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes introsangen er helt forferdelig grusom? Jeg må spole over hver gang. Skulle ønske de kunne lage en ny versjon snart. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Meadow skrev (På 25.3.2023 den 17.02):

Curtis Stone 😍 

Både han og Shannon kan være med mer. 

Ja, og Heston :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (12 timer siden):

Stakkars currymannen i dag. Synes synd på ham, selv om jeg ikke likte maten.

Sashi burde gått videre. Jeg får av og til en følelse av at det er veldig regissert. At det er mer eller mindre bestemt hvem som skal sendes hjem. 

Julia får alt for mye ros. Hun blir opphøyd fordi hun var den første MCA- vinneren. Det blir for dumt etterhvert. 

Og så er det enkelte som nesten ikke får skjermtid i det hele tatt. Da vet vi jo rimelig sikkert at de ikke kommer så langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Linazer skrev (3 timer siden):

Sashi burde gått videre. Jeg får av og til en følelse av at det er veldig regissert. At det er mer eller mindre bestemt hvem som skal sendes hjem. 

Julia får alt for mye ros. Hun blir opphøyd fordi hun var den første MCA- vinneren. Det blir for dumt etterhvert. 

Og så er det enkelte som nesten ikke får skjermtid i det hele tatt. Da vet vi jo rimelig sikkert at de ikke kommer så langt.

 

Kanskje, men Sashi røk pga svidd saus. Det er en veldig alvorlig feil.  Jeg synes at det er verre enn å glemme et fiskebein og for lite stekt terte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Linazer skrev (3 timer siden):

Sashi burde gått videre. Jeg får av og til en følelse av at det er veldig regissert. At det er mer eller mindre bestemt hvem som skal sendes hjem. 

Julia får alt for mye ros. Hun blir opphøyd fordi hun var den første MCA- vinneren. Det blir for dumt etterhvert. 

Og så er det enkelte som nesten ikke får skjermtid i det hele tatt. Da vet vi jo rimelig sikkert at de ikke kommer så langt.

Klart han ikke burde gått videre - han hadde jo brent curryen sin. Det var en no-brainer. Andre ganger er det mer nyanser som skiller, og da kan det nok hende at man lar en deltakers popularitet og TV-sjarm avgjøre, for seertallenes skyld. Men Sashi er jo en publikumsfavoritt, og retten hans hadde en stor feil.

Selvsagt ville han aldri gått med på dette dersom det var oppspinn at retten var brent i bunnen.

Det som gjør Masterchef Australia så bra er nettopp at de er flinke til å skape historielinjer innenfor hver episode. Når en deltaker i en episode i innledende runder får lite skjermtid er alt vi kan vite at vedkommende kommer til å havne i midten i akkurat den episoden - de viser de beste og de dårligste i hver runde. Men det sier ikke noe om hvem som kommer til å vinne eller komme langt. Tvert i mot får ofte en deltaker ekstra mye skjermtid i den episoden der vedkommende kommer til å ryke ut.

Endret av -Fyrstikk-
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lurer på en ting 😅
Fra de er ferdig å lage mat til «tastingen» begynner ser det jo ut til å gå lang tid (alle benkene er ryddet). 
Smaker dommerne alltid på kald mat? Er jo ikke alle rettene som ville gjort seg godt i varmeskap/kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventilator skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på en ting 😅
Fra de er ferdig å lage mat til «tastingen» begynner ser det jo ut til å gå lang tid (alle benkene er ryddet). 
Smaker dommerne alltid på kald mat? Er jo ikke alle rettene som ville gjort seg godt i varmeskap/kjøleskap.

Dette har vært et tema i media, og ja - de smaker på helt kald mat.

Se feks her.

Og her: https://www.dailymail.co.uk/news/article-3270095/Fasting-MasterChef-shoots-avoiding-commercial-fast-food-people-just-leave-Pete-Paelo-Evans-George-Calombaris-opens-Australia-s-obsession-food.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...