Gå til innhold

MasterChef Australia

Wenda

Anbefalte innlegg

De er flinke også i år, maten ser digg ut.

Men, mange får lov å bruke hjemlands opprinnelige maten litt vel mye, og litt mye iskrem laging.

Ellers bra nivå

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heier på Justin, Linda og Pete jeg. Syns de er flinke

Og Depinder skulle jeg ønske var min personlige kokk 😅 men er enig i at det blir mye curry i forskjellige varianter, selv om hun har vært flink til å noen ganger lage mer moderne versjoner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på siste sesongene. Hvor ble det av de gamle dommerne? Det var jo de som gjorde programmet severdig. De nye her synes jeg var en puslete gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten morsomt å se en stressa Andy i dagens episode 😅😳 Tydelig at det betydde mye for ham! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Masterchef Australia skiller seg vel litt fra de andre masterchef-programmene fra andre steder. Jeg ser ikke helt problemet med at de spesialiserer seg litt utfra hva de kan og hva de kunne tenke seg å drive med når konkurransen er over. For det er jo det som skiller Masterchef Australia fra de andre. De andre blir for opptatt av programmet og at man skal vinne konkurransen, mens Masterchef Australia er mer for å lære og utvikle seg. Det er ganske mange deltakere som har gjort suksess der og ikke bare de som går ut som nr 1 eller nr 2.

Det jeg kan være litt enig i er at det blir mye like retter. For eksempel mange av desserten er ganske like. Iskrem, granita, noen crunchy kakesmuler og en eller annen saus. Jeg antar at noe av det gjenspeiler trender innen mat og så gjenspeiler det deltakernes kulturelle bakgrunn.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AprilRyan skrev (5 timer siden):

Masterchef Australia skiller seg vel litt fra de andre masterchef-programmene fra andre steder. Jeg ser ikke helt problemet med at de spesialiserer seg litt utfra hva de kan og hva de kunne tenke seg å drive med når konkurransen er over. For det er jo det som skiller Masterchef Australia fra de andre. De andre blir for opptatt av programmet og at man skal vinne konkurransen, mens Masterchef Australia er mer for å lære og utvikle seg. Det er ganske mange deltakere som har gjort suksess der og ikke bare de som går ut som nr 1 eller nr 2.

Det jeg kan være litt enig i er at det blir mye like retter. For eksempel mange av desserten er ganske like. Iskrem, granita, noen crunchy kakesmuler og en eller annen saus. Jeg antar at noe av det gjenspeiler trender innen mat og så gjenspeiler det deltakernes kulturelle bakgrunn.

Jeg liker Masterchef Australia mye bedre enn mange av de andre.  For et par år siden så jeg Canada, den var også god.  Sesong 11 USA var for kort, og for få med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (5 timer siden):

Jeg liker Masterchef Australia mye bedre enn mange av de andre.  For et par år siden så jeg Canada, den var også god.  Sesong 11 USA var for kort, og for få med. 

Jeg liker ikke MC usa for det er så mye kjefting , baksnakking og rivalisering. Var iallfall det når jeg så på det. Har sett Sverige, Norge, og andre land, men da syns jeg maten er så kjeeedelig. Og nivået er egentlig på hjemmekokk-nivå 

Syns Australia skiller seg ut for de klarer å lage et moderne program, med spennende og moderne mat, hvor alle støtter hverandre, ingen skriking og kjefting. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Sally-Go-Round skrev (13 timer siden):

Hm, liker dere Tommy? Synes han er slitsom 😅 Heier selv på Pete og Depinder. Tror Depinder vinner hele greia. 

Jeg heier på han fordi han gjør akkurat det han har lyst til: fremheve vietnamesisk mat. Jeg har aldri smakt det, han har fått meg veldig nysgjerrig på det. Og han er vanvittig flink. Og veldig entusiastisk. Jeg syntes han og Minoli var veldig slitsomme til å begynne med, men nå ser jeg at det er entusiasme for det de driver med som viser.

Det jeg savner i denne sesongen så langt er at disse som lager kun asiatisk mat blir utfordret på andre stilarter. Det begynner å bli lovlig sent når de kommer til topp 10 før de gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBukser skrev (13 timer siden):

Synes hvert år det er ganske mange «etniske» deltakere som bare lager mat fra sitt eget hjemland. Feks folk som bare lager curry hele tiden. Skjønner ikke hvorfor de er med, de kan ikke nok om matlaging.

Jo det kan de. Men jeg er helt enig i at de må utfordres på klassisk kjøkken også.

De KAN smak, steke kjøtt og tilberede fisk. Spørsmålet er om de kan få frem noe annet enn krydret mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Wenda skrev (47 minutter siden):

Jeg liker ikke MC usa for det er så mye kjefting , baksnakking og rivalisering. Var iallfall det når jeg så på det. Har sett Sverige, Norge, og andre land, men da syns jeg maten er så kjeeedelig. Og nivået er egentlig på hjemmekokk-nivå 

Syns Australia skiller seg ut for de klarer å lage et moderne program, med spennende og moderne mat, hvor alle støtter hverandre, ingen skriking og kjefting. 

Det har vært en nivå heving i MC Australia som gjør at de som søker der er de som burde søke: unge talenter som trenger å vise seg frem.

En av grunnene til at jeg virkelig liker MC Australia er den hjelpsomme holdningen de har overfor hverandre - når konkurrerende profflag hjelper når amatørene ikke får farten opp f.eks. eller den måten de bygger hverandre opp på.

Kjeftingen i MC USA og den ovenfra og ned holdningen som har vært i andre lands MC er bare kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor det virkelig så mange asiater i Australia som vi får inntrykk av i dette programmet? Eller er de bare overrepresentert som deltakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (13 timer siden):

Heier på Justin, Linda og Pete jeg. Syns de er flinke

Og Depinder skulle jeg ønske var min personlige kokk 😅 men er enig i at det blir mye curry i forskjellige varianter, selv om hun har vært flink til å noen ganger lage mer moderne versjoner

Pete😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
Adobyen skrev (6 timer siden):

Ok, jeg har ikke sett den fra Canada, men har sett andre fra andre land. Jeg er enig i at i den amerikanske blir det for eksempel altfor mye kjefting og baksnakking, men synes det er typisk amerikanske realityserier.

Den norske var det latterlig lavt nivå, men det gjenspeiler kanskje hva jeg tenker om nordmenn og mat.

AnonymBukser skrev (35 minutter siden):

Bor det virkelig så mange asiater i Australia som vi får inntrykk av i dette programmet? Eller er de bare overrepresentert som deltakere?

Ja, Australia består av mange ulike etnisiteter, men Australia ligger ganske nært asiatiske land så mange har kommet dit til Australia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AprilRyan skrev (36 minutter siden):

Ok, jeg har ikke sett den fra Canada, men har sett andre fra andre land. Jeg er enig i at i den amerikanske blir det for eksempel altfor mye kjefting og baksnakking, men synes det er typisk amerikanske realityserier.

Den norske var det latterlig lavt nivå, men det gjenspeiler kanskje hva jeg tenker om nordmenn og mat.

Ja, Australia består av mange ulike etnisiteter, men Australia ligger ganske nært asiatiske land så mange har kommet dit til Australia.

Jeg har også sett at det er veldig mange utlendinger i Australia, og kjenner flere nordmenn som har reist dit også.  Virker som et godt land å bo i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBukser skrev (1 time siden):

Australia er veldig nærme Indonesia og sånt, så ja, det er ganske mange som har innvandret til australia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
AnonymBukser skrev (2 timer siden):

Ja det bor mange asiater i Australia - akkurat som det bor mange svensker og dansker i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen har de dratt på med adjektivene. «Den største immunitets-konkurransen», «den største eliminineringen EVER». Litt irriterende 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Veldig flott sted de lagde mat på i dag med Uluru i bakgrunnen, men det må ha vært varmt og en utfordring med alle fluene som svirret rundt dem.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AprilRyan skrev (23 minutter siden):

Veldig flott sted de lagde mat på i dag med Uluru i bakgrunnen, men det må ha vært varmt og en utfordring med alle fluene som svirret rundt dem.

Det var et nydelig sted. Jeg grøsset over alle fluene, små, nærgående, irriterende, konstant. Og de sa ingen ting om det heller.  

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...