Gå til innhold

MasterChef Australia


Wenda

Anbefalte innlegg

Er super trist at det begynner allerede kl 18,synes det var mye bedre når det begynte 20, da var det lettere og se, men sånn er det, Håper neste år at det begynner senere, eller at barna vil være mer på rommet enn stua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Det er skyhøyt nivå på de australske deltakerne. Helt utrolig hva de får til.  Og jeg ler litt av «kosenavnene» de bruker på hverandre 😂 

(er det noen som vet om masterchef usa eller andre, går noen steder?  Danmark går her, men mye reklamepauser. https://www.viafree.dk/programmer/food/masterchef-danmarks-storste-madtalenter)

 

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (16 timer siden):

Det er skyhøyt nivå på de australske deltakerne. Helt utrolig hva de får til.  Og jeg ler litt av «kosenavnene» de bruker på hverandre 😂 

(er det noen som vet om masterchef usa eller andre, går noen steder?  Danmark går her, men mye reklamepauser. https://www.viafree.dk/programmer/food/masterchef-danmarks-storste-madtalenter)

 

MasterChef Sverige går på svensk 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg reagerte veldig på at Sabina (?) sa "my team", "my people" osv. hele tiden. Det var ikke mye "vi" der i gården. Hun var riktignok flink til å lede, men de tapte jo på to retter der det hadde vært nødvendig med en lederavgjørelse - spesielt på desserten.

Jeg også elsker konseptet denne uken - og de profesjonelle har jo vært svært svært hyggelige og hjulpet "amatørene" når de stod fast. 

I alle tidligere konkurranser har det vært deltakere som virkelig har slitt med konsepter som farger - så kjekt å se at de klarte å få frem dette i gårsdagens episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk at Tommy skjerper seg når det gjelder som aller mest. Håper han ryker snart, han gjør for mange feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (9 timer siden):

Stakkars Andy i dagens utfordring. Så ut som han sleit litt med den sterke maten i dag, men morsom utfordring da.

Morsomt å se at de også kan være ukomfortable 😅 Hurra for Linda, liker henne! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Synd at Tom måtte gå, men hvorfor i alle dager valgte han krokodille? Når han så at han ikke fikk det til så burde han heller ha valgt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (28 minutter siden):

Synd at Tom måtte gå, men hvorfor i alle dager valgte han krokodille? Når han så at han ikke fikk det til så burde han heller ha valgt noe annet.

Fort gjort å låse seg når man står oppi situasjonen og stresset. Veldig lett å se hva man burde gjort når man ser det fra utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (1 time siden):

Synd at Tom måtte gå, men hvorfor i alle dager valgte han krokodille? Når han så at han ikke fikk det til så burde han heller ha valgt noe annet.

Jeg også lurte på det. Man kunne vel bytte kjøtt underveis? 
 

Lo litt når Jock spurte om han var lei seg og han bare «hva snakker du om, jeg er glad». Tom har jo hatt alltid et litt alvorlig ansikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
Wenda skrev (58 minutter siden):

Fort gjort å låse seg når man står oppi situasjonen og stresset. Veldig lett å se hva man burde gjort når man ser det fra utsiden

Ja, det er vel derfor det er så irriterende også. Dommerne spurte han også om han ville ombestemme seg og så sa han nei.

Sally-Go-Round skrev (22 minutter siden):

Jeg også lurte på det. Man kunne vel bytte kjøtt underveis? 
 

Lo litt når Jock spurte om han var lei seg og han bare «hva snakker du om, jeg er glad». Tom har jo hatt alltid et litt alvorlig ansikt. 

Ja, det er vel noen ganger at deltakerne har byttet ting underveis fordi de ser at det ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var synd han måtte gå. Han var ikke blant de øverste favorittene mine, men jeg likte han og hvordan han tenker i matlagingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Sally-Go-Round skrev (10 timer siden):

Jeg også lurte på det. Man kunne vel bytte kjøtt underveis? 
 

Lo litt når Jock spurte om han var lei seg og han bare «hva snakker du om, jeg er glad». Tom har jo hatt alltid et litt alvorlig ansikt. 

Grunnen var at han hadde laget saus og tilbehør han mente bare passet til krokodille. Jeg sliter litt med å forstå det. Han endte opp med uspiselig krokodille med elendig tilbehør i motsetning til Pete som endte opp med fantastisk tilberedt vaktel med tilbehør som ikke passet eller tilførte noe. Pete hadde respektert og tilberedt viltkjøttet på en fantastisk måte og DET er jo faktisk oppgaven.

Men ja, jeg tenker også at man blir låst i stresset og sliter med å tenke nytt. Samtidig var det jo flere som fikk hint om justering og som endte opp med gode retter fordi de tok hintet. Andy hadde garantert stått der sammen med dem hvis han hadde servert den seige kenguruen.

Jeg er glad for at Pete klarte seg.

Jeg må også si at det er på tide at Keshwar får prøvd seg på litt mer klassiske retter. ALT kan jo ikke være gryterett / indisk / bengalsk curry. Samtidig tenker jeg at både Keshwar, Tommy, Linda og hun andre med de indiske rettene lager retter jeg hver gang tenker: oi det kunne jeg godt tenkt meg å smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AprilRyan

Lurer på hvem som kommer inn igjen i konkurransen. Det var i hvert fall flere som det var helt rett å sende hjem mens andre kanskje var uheldig den dagen de laget mat og derfor måtte dra hjem.

Synes de fire som ble plukket ut i dag var flinke og alle av dem kunne blitt med i konkurransen igjen.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har dere sett kveldens episode? Jeg gråt også i kveld 😢

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Ja, utrolig trist, men det står respekt av det å ta en sånn beslutning når han slet såpass mye med å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca halvveis i den første "ordentlige" sesongen med nye programledere, hva syns vi om de?

Måten med å starte med nye prog.ledere med en Back to win-sesong var jo genial, de kom på en måte litt i skyggen av de gamle deltagerene.Savnet etter de gamle var ikke så stort.

Men selv om de er helt ok må jeg si jeg savner de gamle mer og mer. Er lissom noe som mangler. Men slutter ikke å se av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...