Gå til innhold

Svigermor knipsa ungen min.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ungen fortjente det nok. La det ligge. 

Anonymkode: 06771...53a

Barn fortjener aldri å bli knipset på. Aldri.

Jeg hadde ikke akseptert det jeg heller. Glad ts sa i fra. Jeg ville ha fulgt litt med framover, ts. Tror ikke du bør la ungen være elene med svigermor før han kan gjøre seg ordentlig forstått og fortelle hva som skjer mens de er sammen. Har ikke lest hele tråden. Hva synes barnefar?

Anonymkode: 5e218...d90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Adrenalina1 skrev (14 timer siden):

Barn i dag vokser opp pakket inn i bomull. Når de gjør noe galt, får de ikke konsekvenser. De vokser opp til å bli noen pesilleblad som ikke tåler noen ting. De takler rett og slett ikke livet fordi de skal skånes for alt. Derav mye psykiske problemer blant dagens generasjon. Vold i barneoppdragelse er ikke greit. Men et lite knips eller en smekk på fingrene(ikke fryktelig hardt), er innafor synes jeg.  Jeg synes du og føre andre her overreagerer. Jeg er ikke interessert i noen videre diskusjon. Jeg har sagt min mening☺️

Det er ikke innafor. Det er ulovlig.

Skrevet

For de som sier at svigermor er fra en helt annen tid...hun er vel i 60-åra sikkert? Født rundt 1960?

Hun vokste nok ikke opp i Dem Harde Tredveåra akkurat, den generasjonen er utdødd.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du er ganske hysterisk som oppretter en tråd om dette på internett. Og det å knipse en unge er ikke «fysisk avstraffelse» - nå må du virkelig roe deg ned og realitetsorientere deg litt. Herregud så hysteriske folk har blitt. Du sier til dama at dette synes du ikke er greit, og ferdig med saken.

Anonymkode: 32592...c08

Jo, knipsing er fysisk avstraffelse, eller vold. Det er også psykisk mishandling ved at man påfører barnet bevisst smerte og fornedrelse.

Det handler ikke om hysteri, men om at det skal være nulltoleranse for vold.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

du overreagerer. hvis ungen peller på alt mulig, så dør ikke barnet og bli knipsa på. hadde han/hun blitt slått hadde jeg forståt bedre

Anonymkode: 74c82...3a2

Så død er det eneste alternativet? Det finnes ingenting imellom?

• Liker 1
Skrevet
Adrenalina1 skrev (15 timer siden):

Barn i dag vokser opp pakket inn i bomull. Når de gjør noe galt, får de ikke konsekvenser. De vokser opp til å bli noen pesilleblad som ikke tåler noen ting. De takler rett og slett ikke livet fordi de skal skånes for alt. Derav mye psykiske problemer blant dagens generasjon. Vold i barneoppdragelse er ikke greit. Men et lite knips eller en smekk på fingrene(ikke fryktelig hardt), er innafor synes jeg.  Jeg synes du og føre andre her overreagerer. Jeg er ikke interessert i noen videre diskusjon. Jeg har sagt min mening☺️

Du prater tull. Barn føler konsekvenser. Det verste et barn kan oppleve er å ikke bli godtatt av foreldrene sine. Du trenger ikke være voldelig for at barnet skal føle seg dårlig.

Dette med "konsekvenser" er gammeldags og ondskapsfullt. Barnet ønsker mest av alt i verden å bli godtatt og anerkjent av foreldrene. Hvis barnet gjør noe galt og skuffer foreldrene så er det "straff" nok for et lite barn.

Psykiske problemer blant dagens ungdom kommer ikke av at de er pakket inn i bomull. Tvert imot vil jeg tro at dagens ungdom er mye bedre psykisk rustet til å leve i det ekstremt kompliserte samfunnet vi faktisk har i dag. Ingen tidligere generasjoner har blitt såpass aggressivt bombardert med impulser og krav som dagens ungdom. De sosiale mediene som er så viktige i dag har ikke eksistert i veldig mange år. Heldigvis har dagens ungdom stort sett et mye bedre forhold til foreldrene sine enn tidligere, og er i langt mindre grad utsatt for fysisk og psykisk vold. Dermed er de også bedre rustet til å møte dagens samfunn. Men det er knallhardt likevel, så det er ikke rart mange sliter med kroppspress, skolepress, treningspress, osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det høres nesten ut som hun grisebanka ungen på enkelte her... Tror neppe han tok skade av et lite knips.

Anonymkode: f12b9...4f9

Synes du det er greit å knipse andre voksne? Fornedre dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...