Traktor Skrevet 1. januar 2022 #61 Skrevet 1. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan ville dere ha reagert i mitt sted? Anonymkode: 20155...98b Jeg hadde nok knipset til svigermor tilbake. Endret 1. januar 2022 av Traktor 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #62 Skrevet 1. januar 2022 Vi besøker svigermor sjelden pga hun har så mange ting hun er redd for. Jeg sitter på nåler og er redd hele tiden for at ungene skal røre noe. Men hadde hun knipset ungene, så hadde jeg sagt i fra . Min mor har ett hjem der ungene kan bevege seg litt. Så der er vi ofte Anonymkode: 6650d...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #63 Skrevet 1. januar 2022 Hva gjorde du for å stoppe ungen fra å plukke på ting før det ble knipset? Anonymkode: f36fa...85a 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #64 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tenker du skal respektere svigermor. De gamle vet best. Anonymkode: c930a...736 🤮🤮🤮 Er du min svigermor eller? Anonymkode: bfe59...8fd 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #65 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ungen er to år, og på besøk hos svigerforeldre i romjulen knipsa svigermor ungen på fingrene fordi han rørte ting han ikke fikk lov til. Jeg sa til svigermor at jeg ikke syntes det var ok, at jeg ikke ønsker at han skal oppdras med fysiske virkemidler. Og nå er hun fonærma på meg. Jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for at jeg sa fra om at det ikke er greit. Ikke nok med at hun knipsa ungen, hun kritiserte også meg for å trøste ungen da han gråt. Anonymkode: 20155...98b Jeg synes du skulle knipsa tilbake jeg! Du kan forklare svigermor at barn skal behandles med samme type respekt som voksne. Jeg regner med hun ikke knipser mannen sin på fingrene... Anonymkode: c8b0c...7e9 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #66 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan ville dere ha reagert i mitt sted? Anonymkode: 20155...98b Da ville jeg gått i meg selv og startet å oppdra ungen selv før bestemor må gripe inn. Anonymkode: 804e1...326 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #67 Skrevet 1. januar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Ikke greit. Men lurer jo på hvorfor du ikke passer på og korrigerer slik oppførsel selv? Anonymkode: 8c0d8...72b Hvisjeg skal være gjest et sted i flere dager ville jeg forventet at vertskapet fjernet fra barnehøyde ting de er redde for. Jeg vet jo ikke hva de er redde for og om det står flust av fristelser i barnehøyde, og barna ikke skal få ta på noe, så er det så slitsomt å være på besøk at jeg heller ville blitt hjemme. Anonymkode: 8e698...18d 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #68 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hadde slått ut tenna på gamla😡 Anonymkode: 1f4fb...b3b Ja for fysisk straff er du imot? Anonymkode: 804e1...326
jabx Skrevet 1. januar 2022 #69 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ungen er to år, og på besøk hos svigerforeldre i romjulen knipsa svigermor ungen på fingrene fordi han rørte ting han ikke fikk lov til. Jeg sa til svigermor at jeg ikke syntes det var ok, at jeg ikke ønsker at han skal oppdras med fysiske virkemidler. Og nå er hun fonærma på meg. Jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for at jeg sa fra om at det ikke er greit. Ikke nok med at hun knipsa ungen, hun kritiserte også meg for å trøste ungen da han gråt. Anonymkode: 20155...98b Hun fremstår som psykopat. Det er ikke greit å bruke fysisk vold mot barn, og det er ikke greit å unnlate å trøste barn som gråter. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #70 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Stakkars lille snøflaket ditt da Anonymkode: 03e73...ef8 Skjerp deg Anonymkode: b2c0d...689 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #71 Skrevet 1. januar 2022 Adrenalina1 skrev (3 timer siden): Barn i dag vokser opp pakket inn i bomull. Når de gjør noe galt, får de ikke konsekvenser. De vokser opp til å bli noen pesilleblad som ikke tåler noen ting. De takler rett og slett ikke livet fordi de skal skånes for alt. Derav mye psykiske problemer blant dagens generasjon. Vold i barneoppdragelse er ikke greit. Men et lite knips eller en smekk på fingrene(ikke fryktelig hardt), er innafor synes jeg. Jeg synes du og føre andre her overreagerer. Jeg er ikke interessert i noen videre diskusjon. Jeg har sagt min mening☺️ Det er ulovlig , så nei det er ikke innafor Anonymkode: b2c0d...689 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #72 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå bør alle roe seg helt ned.. NEI det er ikke greit. JA det var bra du sa i fra. Men altså…. Barnet tok ikke skade, og svigermor er fra en generasjon der dette var vanlig, og ganske mild korrigering. Hun ser ikke at dette i dag blir ansett som vold mot barn. Hun gjorde en tankeløs ting. Men uten at det lå annet enn gammel vane og dårlig kunnskap bak. Ikke flå svigermor for en feil. Gi beskjed på en ordentlig måte at man i 2021 ikke gjør slik mot barn, og dette ikke blir akseptert. Mulig svigermor ble flau, hårsår, eller rett og slett syns du er hysterisk. Og det er ok, hun har rett til sine følelser. Så lenge hun tar til seg dine ord, respekterer deg, og ikke gjør det igjen. Anonymkode: dc694...d88 Hvordan i alle dager vet du det? Hva vet du om barnet følte og føler i fremtiden for svigermor? Jeg er selv tante til en toåring, han husker ting jeg har gjort EN gang i sommer (positive ting, men uansett.) Og til deg som lirer av deg en haug med ræl for så og si du har sagt ditt og ikke ønsker videre diskusjon - du er en idiot. Man kan ikke skrive en så dum ting på et diskusjonsforum for så ikke ville ha kommentarer på det. Håper 2022 blir stritt for deg. Anonymkode: f8276...ef4 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #73 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå bør alle roe seg helt ned.. NEI det er ikke greit. JA det var bra du sa i fra. Men altså…. Barnet tok ikke skade, og svigermor er fra en generasjon der dette var vanlig, og ganske mild korrigering. Hun ser ikke at dette i dag blir ansett som vold mot barn. Hun gjorde en tankeløs ting. Men uten at det lå annet enn gammel vane og dårlig kunnskap bak. Ikke flå svigermor for en feil. Gi beskjed på en ordentlig måte at man i 2021 ikke gjør slik mot barn, og dette ikke blir akseptert. Mulig svigermor ble flau, hårsår, eller rett og slett syns du er hysterisk. Og det er ok, hun har rett til sine følelser. Så lenge hun tar til seg dine ord, respekterer deg, og ikke gjør det igjen. Anonymkode: dc694...d88 Jeg har ikke flådd henne. Jeg sa det på en rolig måte at jeg ikke syntes det var ok. Hun ble fornærmet. Hun blir alltid fornærmet om man sier i mot henne, og jeg pleier å holde kjeft for husfreden. Hun er veldig hyggelig på mange måter, men veldig nærtagende på egne vegne samtidig som hun kan være veldig krass mot andre. Og det er litt slitsomt. Men jeg skal alltids klare å bite i meg ting for husfreden, så lenge det ikke går utover barnet mitt. Anonymkode: 20155...98b 4
Raven.Writingdesk Skrevet 1. januar 2022 #74 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har ikke flådd henne. Jeg sa det på en rolig måte at jeg ikke syntes det var ok. Hun ble fornærmet. Hun blir alltid fornærmet om man sier i mot henne, og jeg pleier å holde kjeft for husfreden. Hun er veldig hyggelig på mange måter, men veldig nærtagende på egne vegne samtidig som hun kan være veldig krass mot andre. Og det er litt slitsomt. Men jeg skal alltids klare å bite i meg ting for husfreden, så lenge det ikke går utover barnet mitt. Anonymkode: 20155...98b Det handler nok om makt og dominans. Jeg får hakeslepp av svarene du får her i tråden. At du må «passe på ditt eget barn». Å gå på do i noen minutter betyr ikke at man da må belage seg på ar et barnehagebarn får fysisk avstraffelse i mellomtida, om det tar på noe det ikke skal. Til alle de som mener knipsing er greit; er det også greit om ansatte i barnehagen knipser barn? Lærere? Slå dem lett på fingrene ? Hva med et lite lugg i øret? Eller håret? Det er helt sinnsykt at flere her har toleranse for vold mot barn. Antar det er greit om sjefen din knipser deg også da, om jobben ikke er gjort greit nok. Eller er det barn barn som skal straffes slik..? 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #75 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg var ganske rolig. Men jeg sa at jeg ikke syntes det var ok. Svigermor og jeg har ulikt syn på veldig mye, og jeg holder alltid kjeft for husfreden skyld. Ikke denne gangen. Og nei, små barn fortjener ikke fysisk straff for ting de ikke engang mener noe vondt med. Anonymkode: 20155...98b Du er ganske hysterisk som oppretter en tråd om dette på internett. Og det å knipse en unge er ikke «fysisk avstraffelse» - nå må du virkelig roe deg ned og realitetsorientere deg litt. Herregud så hysteriske folk har blitt. Du sier til dama at dette synes du ikke er greit, og ferdig med saken. Anonymkode: 32592...c08 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #76 Skrevet 1. januar 2022 Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden): Det handler nok om makt og dominans. Jeg får hakeslepp av svarene du får her i tråden. At du må «passe på ditt eget barn». Å gå på do i noen minutter betyr ikke at man da må belage seg på ar et barnehagebarn får fysisk avstraffelse i mellomtida, om det tar på noe det ikke skal. Til alle de som mener knipsing er greit; er det også greit om ansatte i barnehagen knipser barn? Lærere? Slå dem lett på fingrene ? Hva med et lite lugg i øret? Eller håret? Det er helt sinnsykt at flere her har toleranse for vold mot barn. Antar det er greit om sjefen din knipser deg også da, om jobben ikke er gjort greit nok. Eller er det barn barn som skal straffes slik..? Det er da vel ingen her som har toleranse for vold mot barn, men dere får prøve å skille snørr og barter her. Dere virker jo helt hysteriske! Det folk reagerer på her er jo nettopp hysteriet til TS. Det holder å gi svigermor beskjed om at hun ikke synes dette er greit, og si at det ikke skal gjenta seg. Anonymkode: 32592...c08 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #77 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ganske hysterisk som oppretter en tråd om dette på internett. Og det å knipse en unge er ikke «fysisk avstraffelse» - nå må du virkelig roe deg ned og realitetsorientere deg litt. Herregud så hysteriske folk har blitt. Du sier til dama at dette synes du ikke er greit, og ferdig med saken. Anonymkode: 32592...c08 Jo det er det og det er forbudt Anonymkode: b2c0d...689 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #78 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ungen er to år, og på besøk hos svigerforeldre i romjulen knipsa svigermor ungen på fingrene fordi han rørte ting han ikke fikk lov til. Jeg sa til svigermor at jeg ikke syntes det var ok, at jeg ikke ønsker at han skal oppdras med fysiske virkemidler. Og nå er hun fonærma på meg. Jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for at jeg sa fra om at det ikke er greit. Ikke nok med at hun knipsa ungen, hun kritiserte også meg for å trøste ungen da han gråt. Anonymkode: 20155...98b Din svigermors oppdragelses metode gjenspeiles i din mann. Det ble da tydeligvis en ok kar ut av han, siden du er sammen med han og fikk barn med han?! Anonymkode: 07806...6b5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #79 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så bra at du sa fra, det er ikke greit, fy flate jeg hadde blitt forbanna hvis det var mitt barn og min svigermor. Du kan jo spørre henne om hun hadde likt et knips fra deg hvis hun hadde gjort noe du ikke likte? Vi lever i 2021, vi knipser ikke en 2-åring, hva i all verden godt skal komme ut av det? Du skal stå på ditt! Anonymkode: 2229b...dcb Vi lever i 2022... Anonymkode: 4677d...dcd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #80 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ungen er to år, og på besøk hos svigerforeldre i romjulen knipsa svigermor ungen på fingrene fordi han rørte ting han ikke fikk lov til. Jeg sa til svigermor at jeg ikke syntes det var ok, at jeg ikke ønsker at han skal oppdras med fysiske virkemidler. Og nå er hun fonærma på meg. Jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for at jeg sa fra om at det ikke er greit. Ikke nok med at hun knipsa ungen, hun kritiserte også meg for å trøste ungen da han gråt. Anonymkode: 20155...98b du overreagerer. hvis ungen peller på alt mulig, så dør ikke barnet og bli knipsa på. hadde han/hun blitt slått hadde jeg forståt bedre Anonymkode: 74c82...3a2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå