Gå til innhold

Svigermor knipsa ungen min.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit å knipse til et barn! Du gjorde rett som sa ifra til henne og jeg ville aldri latt en slik person sitte barnevakt for barnet mitt. 

Anonymkode: cbba0...a56

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som om mange svigermødre tror de bestemmer mer enn de faktisk gjør, og tåler ikke kritikk. Dette er ditt barn og jeg hadde også reagert om noen hadde knipset på et så lite barn.

Handler ikke om det lille knipset gjorde vondt eller ei, men hva ungen faktisk lærer av det. Fysisk straff er NEI.

Anonymkode: 00fda...8ad

• Liker 9
Skrevet

Det hadde overhodet ikke vært ok for meg. Jeg hadde ikke latt henne være alene med barnet. Tenk deg hva hun kan gjøre hvis barnet gjør noe annet det ikke får lov til. Ungen er to år og ingen forutsetninger for å forstå hva som kan røres og ikke i et nytt hjem. 

Anonymkode: 3e276...4b8

• Liker 7
Skrevet

Så bra at du sa fra, det er ikke greit, fy flate jeg hadde blitt forbanna hvis det var mitt barn og min svigermor. 
Du kan jo spørre henne om hun hadde likt et knips fra deg hvis hun hadde gjort noe du ikke likte?
Vi lever i 2021, vi knipser ikke en 2-åring, hva i all verden godt skal komme ut av det? 
Du skal stå på ditt! 

Anonymkode: 2229b...dcb

• Liker 7
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Helt enig med deg TS! 

Vil nødig oppfordre til vold, men jeg hadde sterkt vurdert å knipse svigers på nesetippen om hun våget å knipse til barnet mitt. 

Skrevet

Hvis noen rører mitt barn med "fysisk straff" fordi det gjør noe det ikke får lov til så trøster jeg det barnet så mye jeg vil. Det er ikke greit å være fysisk mot noen uansett alder. (Å fysisk dra barnet vekk/dytte vekk for å unngå en farlig situasjon er ok. Da gjør du det jo fordi det er nødvendig for å unngå et mer fatalt utfall. F.eks barnet vimser i veien og det kommer en syklist/bil) 

Hadde også sagt klart ifra at det ikke er ok å gjøre. Barn lærer jo fra de er små at det ikke er greit å slå/klype/klore, hvorfor skal det være greit at en voksen gjør det da? 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. Ungen mente ikke noe galt. Og en toåring fortjener ikke å bli knipset.

Barnet rører ikke spesielt mye, men innimellom gjør han det. Hun hadde ikke sagt fra 1000 ganger før uten resultat, nei.

Jeg fikk også knips mm da jeg var liten. Det er ikke en tradisjon jeg ønsker å føre videre.

Anonymkode: 20155...98b

Bra det ikke er en tradisjon du ikke ønsker å føre videre, jeg førte det ikke videre jeg heller. Jeg sa ifra på en myndig måte og da sluttet tafsingen, så det kom så og si aldri til det stadiet at andre måtte si ifra.
Hjemme hadde sine regler og ute hadde andre regler.

samtidig må man også ta hånd for at andre har sin måte å gjøre ting på, og da må du evt stramme opp litt. Du skriver det var litt berøring, og da har det samlet på ett år vært mye. Og hvis hun da ikke ser at det blir tatt opp så blir det til at hun tar opp ting. Det du synes er ok er ikke sikkert hun synes er ok. Forebyggende strategi er alltid noe jeg går for. 

så stram opp litt på oppdragelsen og så ser du at hun ikke vil glemme seg bort. Funker fjell! 2 åringer er ikke dumme. Min tok ut av oppvaskemaskinen fra 1,5 år, jeg tok ut skarpe gjenstander først selvsagt. Ungen kunne også vaske klær fra 5 års alderen.

Anonymkode: 48123...bda

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bra det ikke er en tradisjon du ikke ønsker å føre videre, jeg førte det ikke videre jeg heller. Jeg sa ifra på en myndig måte og da sluttet tafsingen, så det kom så og si aldri til det stadiet at andre måtte si ifra.

samtidig må man også ta hånd for at andre har sin måte å gjøre ting på, og da må du evt stramme opp litt. Du skriver det var litt berøring, og da har det samlet på ett år vært mye. Og hvis hun da ikke ser at det blir tatt opp så blir det til at hun tar opp ting. Det du synes er ok er ikke sikkert hun synes er ok. Forebyggende strategi er alltid noe jeg går for. 

så stram opp litt på oppdragelsen og så ser du at hun ikke vil glemme seg bort. Funker fjell! 2 åringer er ikke dumme. Min tok ut av oppvaskemaskinen fra 1,5 år, jeg tok ut skarpe gjenstander først selvsagt. Ungen kunne også vaske klær fra 5 års alderen.

Nei. Man bruker ikke fysisk straff uansett. INGEN unntak. 

Hun hadde ALDRI fått passe mitt barn. 

Anonymkode: 96a27...13c

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle barn rører litt, jeg synes ikke ungen min er spesielt "plukket" av seg. 

Det handler ikke om hva man synes er ok at barn gjør. Men hvordan man sier i fra til barn at noe ikke er ok. Det er ikke med å påføre dem smerte. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han fortjente det vel da. Herregud han tar jo ikke skade av dette. Synes du bør roe deg kraftig ned.

Anonymkode: 32592...c08

Det bestemmer verken du eller svigermor! Samma det om barnet ikke tar skade, hvis foreldrene har sagt det ikke er greit, så skal det respekteres! 
TS synes du gjorde rett, hadde sagt hun ikke fikk lov å treffe barnet igjen før hun hadde planer om å si unnskyld til barn + deg for å overkjøre. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars lille snøflaket ditt da

Anonymkode: 03e73...ef8

• Liker 6
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan ville dere ha reagert i mitt sted? 

Hadde nok knipsa henne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg var ganske rolig. Men jeg sa at jeg ikke syntes det var ok. Svigermor og jeg har ulikt syn på veldig mye, og jeg holder alltid kjeft for husfreden skyld. Ikke denne gangen.

Og nei, små barn fortjener ikke fysisk straff for ting de ikke engang mener noe vondt med.

Hvorfor uthever du enkelte ord i svarene dine?🤔 

Anonymkode: 1f207...e71

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper virkelig ikke hun gjør dette igjen. Det er slike ting som får meg til å bli skeptisk til å spørre henne om å være barnevakt i fremtiden.

Nei, du kan jo ikke la henne være alene med barnet 

Skrevet

Enig i at svigermor ikke skulle knipsa. Men hvor var mor som skal passe på at barnet ikke rører ting de ikke skal når man er på besøk hos andre?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke akkurat det var helt riktig, men har faktisk bare hørt en side av saken...   Ikke særlig greit å knipse, men vært verre og slå. Så vet jeg heller ikke om du visste at de tinga var hun redd for og kanskje burde "ledet" ungen bort fra det - om du så hun/ han var på vei for og ta det...  Eller om du er en av de som syns din egen unge må få helt fri oppdragelse uten at engang si fra om du VET hun/ han gjør noe galt...  Når det gjelder svigermoren din, så bør hun kanskje tenke litt mer etter andre metoder hun også..- og kanskje heller sette bort tingene hun er mest redd for!- en to- åring er gjerne litt fort "overalt"! :)

Anonymkode: 22952...f6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde slått ut tenna på gamla😡

Anonymkode: 1f4fb...b3b

• Liker 3
Skrevet

Har ikke tro på fysisk avstraffelse - jeg ble selv slått og smekket da jeg var liten og husker så godt så inderlig sårt det var, sånn dypt inni sjelen.. Det var vondere i hjertet enn selve slaget. Fet trygge i forelderen din ble liksom ikke trygt lengre. 

Man var jo redd for å bli slått på nytt så man trådte varsomt hva enn man gjorde..

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan ville dere ha reagert i mitt sted? 

Svigermor hadde fått hilse på Mr. Bitch-Slappin’ Hand.

Hadde nok i alle fall sagt EKSTREMT tydelig ifra om at fysisk vold mot MITT barn på alle måter er uakseptabelt, og at det ALDRI vil skje igjen. Jeg ville også KREVD en unnskyldning.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Stakkars lille snøflaket ditt da

Anonymkode: 03e73...ef8

Skam deg.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...