Gå til innhold

Svigermor knipsa ungen min.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

du overreagerer. hvis ungen peller på alt mulig, så dør ikke barnet og bli knipsa på. hadde han/hun blitt slått hadde jeg forståt bedre

Anonymkode: 74c82...3a2

Nei ingen dør , men det er forbudt

Anonymkode: b2c0d...689

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker du skal respektere svigermor. De gamle vet best.

Anonymkode: c930a...736

Å herreminhatt, er det rart det skjer overgrep om en skal innta den passive holdning. De eldste vet IKKE best. 

Knips svigermor på nesen neste gang hun tråkker over en grense.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du er ganske hysterisk som oppretter en tråd om dette på internett. Og det å knipse en unge er ikke «fysisk avstraffelse» - nå må du virkelig roe deg ned og realitetsorientere deg litt. Herregud så hysteriske folk har blitt. Du sier til dama at dette synes du ikke er greit, og ferdig med saken.

Anonymkode: 32592...c08

Jo, det er faktisk fysisk avstraffelse og ulovleg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

du overreagerer. hvis ungen peller på alt mulig, så dør ikke barnet og bli knipsa på. hadde han/hun blitt slått hadde jeg forståt bedre

Anonymkode: 74c82...3a2

Det er faktisk forbudt å gjer og ein kan bli straffa for det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da vel ingen her som har toleranse for vold mot barn, men dere får prøve å skille snørr og barter her. Dere virker jo helt hysteriske! Det folk reagerer på her er jo nettopp hysteriet til TS. Det holder å gi svigermor beskjed om at hun ikke synes dette er greit, og si at det ikke skal gjenta seg.

Å utøve fysisk avstraffelse for å disiplinere er barn er vold. At du ikke skjønner bedre er virkelig trist, men det forklarer jo hvorfor vi trenger et barnevern, enkelte vet vel ikke bedre, tydeligvis. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har NULL toleranse for vold uansett hvem det er fra, og i hvilken situasjon.

Jeg hadde sagt ifra til dette mennesket og i tillegg hadde jeg krevd at hun ba barnet om unskyldning.

Deretter hadde jeg minimert kontakt.

Vold er ustabil oppførsel.

Anonymkode: f5cbf...2bf

• Liker 2
Skrevet

Svigermor gav min kar en smekk på hånda da han var 2.5 år. 

Jeg sa tydelig fra at det får hun IKKE lov til å gjøre igjen, tok ungen og gikk i sinne på rommet. 

Hun kom heldigvis etter og ba om unnskyldning til meg og ungen. Hadde nok klikka på henne om hun hadde gitt meg attitud istedenfor ett unnskyld. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde noen prøvd å gjøre noe slikt på mitt barn så hadde jeg gjort det samme mot de. Hadde aldri fått vært barnevakt med den slags holdninger heller, hadde ikke stolt på at mitt barn hadde blitt ivaretatt på en skikkelig måte. Klarer man ikke å oppdra barn uten en form for vold så er de ikke i stand til å ha ansvar for barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rot skrev (43 minutter siden):

Det er faktisk forbudt å gjer og ein kan bli straffa for det. 

Jeg dauer😂😂😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor er mannen din/barnets far oppi dette da TS? Han må jo kunne si ifra til egen mor? Jeg hadde bedt ham deale med det om svigermor her oppførte seg sånn mot barn og meg. 

Anonymkode: dd109...840

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg dauer😂😂😂😂

Håpar ikkje du på nokon som helst måte har ansvar for barn 😔

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har NULL toleranse for vold uansett hvem det er fra, og i hvilken situasjon.

Jeg hadde sagt ifra til dette mennesket og i tillegg hadde jeg krevd at hun ba barnet om unskyldning.

Deretter hadde jeg minimert kontakt.

Vold er ustabil oppførsel.

Barnet er ikke så flink språklig enda, og ville neppe forstått om svigermor ba om unnskyldning.

Anonymkode: 20155...98b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Barnet er ikke så flink språklig enda, og ville neppe forstått om svigermor ba om unnskyldning.

Anonymkode: 20155...98b

Spiller ingen rolle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde knipsa henne tilbake 🙃😠

Anonymkode: 1ef9f...3f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skriver du «ungen min»?

Er ikke sønnen til denne svigermoren faren til barnet? Og syns han det er ok at hun knipser?

Anonymkode: aaf35...137

Skrevet
Adrenalina1 skrev (9 timer siden):

Barn i dag vokser opp pakket inn i bomull. Når de gjør noe galt, får de ikke konsekvenser. De vokser opp til å bli noen pesilleblad som ikke tåler noen ting. De takler rett og slett ikke livet fordi de skal skånes for alt. Derav mye psykiske problemer blant dagens generasjon. Vold i barneoppdragelse er ikke greit. Men et lite knips eller en smekk på fingrene(ikke fryktelig hardt), er innafor synes jeg.  Jeg synes du og føre andre her overreagerer. Jeg er ikke interessert i noen videre diskusjon. Jeg har sagt min mening☺️

Jeg svarer deg uansett for du blander ulike ting her. Ja, det er en del foreldre som er for dårlige til å sette grenser, men det har ingenting med fysisk grensesetting å gjøre. Som en skrev her oppe, når foreldrene dine straffer deg fysisk lærer du kun å mislike deg selv og være redd dine egne foreldre, det er et veldig dårlig utgangspunkt for å lære noe av andre. 
Jeg regner med at du da også er helt for et lite knips fra din arbeidsgiver, mann eller venninne når du ikke har gjort det de ba deg om eller ikke hørt etter? Hvilken respekt ville du hatt for et annet menneske som knipset deg i stedet for å snakke med deg? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva sa mannen din?

Anonymkode: 4d531...f9c

AnonymBruker
Skrevet

Det høres nesten ut som hun grisebanka ungen på enkelte her... Tror neppe han tok skade av et lite knips.

Anonymkode: f12b9...4f9

AnonymBruker
Skrevet

Det er andre tider enn da svigermor hadde barn. Hun burde jo nesten ha fått med seg at man ikke straffer barn fysisk, selv ikke med et knips. Jeg tror nok det kan være effektivt, men det er ikke lov, og "ingen" mødre i dag bruker den slags metode. Det er jo ikke slik at svigermor har blitt tryllet fram fra 1970 tallet, og burde jo gjerne ha fått med seg det. 

Så irriterer hun seg over at du trøster barnet. Hun synes jo sikker dere duller og fjaser mye med ungen, og er man tett sammen i mange dager, så er det sikker irriterende å se på. Jeg har en søster som har en unge som aldri går og legger seg, og min søster greier ikke å være bestemt. På dag 3-4 så begynner det å bli ganske så irriterende. "Legg nå den jævla ungen" liksom. Djises.. Så jeg får jo nesten litt lyst å ta ungen selv og legge den og gi streng beskjed om hvordan det skal være. Det kan jeg jo ikke gjøre.. så jeg må bare irritere meg over hvor ufornuftig og upraktisk hun er med barnet. 

Du er gjerne litt sånn TS?  Men uansett om svigermor irriterer seg over trøst og dulling og antageligvis masse annet du gjør, så kan hun jo gå seg en tur og la dere olle rundt med den ungen. 

Anonymkode: f128b...bfe

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Jeg svarer deg uansett for du blander ulike ting her. Ja, det er en del foreldre som er for dårlige til å sette grenser, men det har ingenting med fysisk grensesetting å gjøre. Som en skrev her oppe, når foreldrene dine straffer deg fysisk lærer du kun å mislike deg selv og være redd dine egne foreldre, det er et veldig dårlig utgangspunkt for å lære noe av andre. 
Jeg regner med at du da også er helt for et lite knips fra din arbeidsgiver, mann eller venninne når du ikke har gjort det de ba deg om eller ikke hørt etter? Hvilken respekt ville du hatt for et annet menneske som knipset deg i stedet for å snakke med deg? 

Dette 👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...