AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Ungen er to år, og på besøk hos svigerforeldre i romjulen knipsa svigermor ungen på fingrene fordi han rørte ting han ikke fikk lov til. Jeg sa til svigermor at jeg ikke syntes det var ok, at jeg ikke ønsker at han skal oppdras med fysiske virkemidler. Og nå er hun fonærma på meg. Jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for at jeg sa fra om at det ikke er greit. Ikke nok med at hun knipsa ungen, hun kritiserte også meg for å trøste ungen da han gråt. Anonymkode: 20155...98b 29
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Hvordan ville dere ha reagert i mitt sted? Anonymkode: 20155...98b
Populært innlegg emilie123 Skrevet 31. desember 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ungen er to år, og på besøk hos svigerforeldre i romjulen knipsa svigermor ungen på fingrene fordi han rørte ting han ikke fikk lov til. Jeg sa til svigermor at jeg ikke syntes det var ok, at jeg ikke ønsker at han skal oppdras med fysiske virkemidler. Og nå er hun fonærma på meg. Jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for at jeg sa fra om at det ikke er greit. Ikke nok med at hun knipsa ungen, hun kritiserte også meg for å trøste ungen da han gråt. Anonymkode: 20155...98b Synes du var flink som greide å si ifra. 98
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Jeg hadde også blitt sur hadde jeg vært deg. Om noen hadde knipset på barna mine. Hallo! Grrr…! Anonymkode: 52b32...a0a 16
tussi84 Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Nå har du sagt i fra, og da får du ikke gjort noe mer foreløbig. Er hun fornuftig så gjør hun ikke dette igjen. At hun har andre meninger enn deg vedr det at du trøstet får du bare tåle. Så lenge du selv vet hva som er riktig, så gjør du det slik du er vant til. En vil alltid komme i situasjoner der andre kan ha en helt annen mening enn deg. Det viktigste er at det er du som foreldre som bestemmer til slutt. 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Da hadde jeg blitt ganske irritert på henne! Man skal ikke bruke vold som straff på unger! Ikke et lite knips engang, det er bare ikke greit. Og ungen er jo bare 2 år også, stakkars😧 Du skal ikke komme med noen unnskyldning, nei, men hun burde si unnskyld til barnet. Anonymkode: ccb3e...a76 15
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Hadde gitt gamla ett rapp over fingrene og sett på resultatet. Nei mer alvorlig: stå på ditt.Smerte som oppdragelse er ikke greit. Og det er en fordel ungen kan stole på de rundt seg og lærer av de voksne en bruker stemmen til å sette grenser. Anonymkode: acede...949 27
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 tussi84 skrev (12 minutter siden): Nå har du sagt i fra, og da får du ikke gjort noe mer foreløbig. Er hun fornuftig så gjør hun ikke dette igjen. At hun har andre meninger enn deg vedr det at du trøstet får du bare tåle. Så lenge du selv vet hva som er riktig, så gjør du det slik du er vant til. En vil alltid komme i situasjoner der andre kan ha en helt annen mening enn deg. Det viktigste er at det er du som foreldre som bestemmer til slutt. Jeg håper virkelig ikke hun gjør dette igjen. Det er slike ting som får meg til å bli skeptisk til å spørre henne om å være barnevakt i fremtiden. Anonymkode: 20155...98b 16
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Da hadde jeg blitt ganske irritert på henne! Man skal ikke bruke vold som straff på unger! Ikke et lite knips engang, det er bare ikke greit. Og ungen er jo bare 2 år også, stakkars😧 Du skal ikke komme med noen unnskyldning, nei, men hun burde si unnskyld til barnet. Anonymkode: ccb3e...a76 Jeg overser ganske mye for husfreden. Men slike ting kan jeg ikke overse. Anonymkode: 20155...98b 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 Det er ikke greit å knipse.. men jeg savner vel heller historien om hva som skjedde før du sa ifra. Hadde hun sagt ifra 10000 ganger før uten resultat, har du irettesatt barnet ditt skikkelig? Skal normalt ganske mye til at man gir et knips tenker jeg. Bra du sa ifra til henne, men se litt over deg selv også om du kan stramme opp litt. 2 åringer er intelligente og du får mye gratis fremover hvis du viser nå at du er regelmakeren og at når mamma prater må man høre. (Sparte meg mye jobb etter min ble 10, alle slet mens min hørte) Hennes generasjon knipser, jeg har blitt knipset et par ganger på den alderen fordi jeg var kronisk på å ta på alt. Men skulle veldig mye til før det skjedde. Anonymkode: 48123...bda 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 Ungen fortjente det nok. La det ligge. Anonymkode: 06771...53a 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg overser ganske mye for husfreden. Men slike ting kan jeg ikke overse. Anonymkode: 20155...98b Nei, det er kjempebra at du sier ifra! Sånn gjør man ikke. Anonymkode: ccb3e...a76 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ungen fortjente det nok. La det ligge. Anonymkode: 06771...53a Nei. Ungen mente ikke noe galt. Og en toåring fortjener ikke å bli knipset. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke greit å knipse.. men jeg savner vel heller historien om hva som skjedde før du sa ifra. Hadde hun sagt ifra 10000 ganger før uten resultat, har du irettesatt barnet ditt skikkelig? Skal normalt ganske mye til at man gir et knips tenker jeg. Bra du sa ifra til henne, men se litt over deg selv også om du kan stramme opp litt. 2 åringer er intelligente og du får mye gratis fremover hvis du viser nå at du er regelmakeren og at når mamma prater må man høre. (Sparte meg mye jobb etter min ble 10, alle slet mens min hørte) Hennes generasjon knipser, jeg har blitt knipset et par ganger på den alderen fordi jeg var kronisk på å ta på alt. Men skulle veldig mye til før det skjedde. Anonymkode: 48123...bda Barnet rører ikke spesielt mye, men innimellom gjør han det. Hun hadde ikke sagt fra 1000 ganger før uten resultat, nei. Jeg fikk også knips mm da jeg var liten. Det er ikke en tradisjon jeg ønsker å føre videre. Anonymkode: 20155...98b 13
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #14 Skrevet 31. desember 2021 Tenker du skal respektere svigermor. De gamle vet best. Anonymkode: c930a...736 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #15 Skrevet 31. desember 2021 Så flott at du sa ifra, skjønner godt om du ikke vil la henne sitte barnevakt før barnet evt blir større og kan sladre hjemme 😊 Anonymkode: 7141b...410 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #16 Skrevet 31. desember 2021 Han fortjente det vel da. Herregud han tar jo ikke skade av dette. Synes du bør roe deg kraftig ned. Anonymkode: 32592...c08 12
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #17 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker du skal respektere svigermor. De gamle vet best. Anonymkode: c930a...736 De gamle vet ikke automatisk best, nei. Tidene forandrer seg. Fysiske virkemidler i oppdragelsen er faktisk ikke tillatt i dag. Anonymkode: 20155...98b 31
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #18 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han fortjente det vel da. Herregud han tar jo ikke skade av dette. Synes du bør roe deg kraftig ned. Anonymkode: 32592...c08 Jeg var ganske rolig. Men jeg sa at jeg ikke syntes det var ok. Svigermor og jeg har ulikt syn på veldig mye, og jeg holder alltid kjeft for husfreden skyld. Ikke denne gangen. Og nei, små barn fortjener ikke fysisk straff for ting de ikke engang mener noe vondt med. Anonymkode: 20155...98b 35
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #19 Skrevet 31. desember 2021 Hva i all verden? Åssen forventer svigermor at en to åring skal «ta det til seg» og endre oppførsel av slikt? Det er helt meningsløs handling av henne! Godt du sa ifra, hun får heller gå litt i seg selv og innse at vi er i 2021(nå 2022) og slepe holdningen til barn inn i framtiden! Anonymkode: cd5c6...e92 15
Mwanafunzi Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan ville dere ha reagert i mitt sted? Anonymkode: 20155...98b Knipsa svigermor! 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå