Gå til innhold

Fiora har baby i magen!

Fiora

Anbefalte innlegg

Liker oppdateringene dine altså :nigo: Selv om jeg har vært sløv med å følge med her den siste uken :sjenert: 

Så gøy at du kjenner liv hver dag. Det kan jo enda ta litt tid før det kjennes på utsiden. Lille her er i hvertfall ikke sterk nok til å sparke seg gjennom "isolasjonen" :ler: 

Og berg og dalbane følelser.. Kjenner meg SÅ igjen!! Slitsomt :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/25/2022 at 6:10 PM, Katrin94 said:

Så koselig med oppdatering 💕 Vurderer å starte med det om et par uker om ting fremdeles lover bra 💕 Kan jeg spørre om du har vært «plaget» med mye hormoner tidligere i svangerskapet også? Jeg er jo bare i uke 8, men synes det er påfallende lite hormoner i sving her. Et av de mest tydlige symptomene jeg har på graviditet er at jeg ikke har de crazy PMS-humørsvingningene. Føler meg mer stabil enn noen gang 😅 Men det kan brått snu kanskje? 😅

Tusen takk 🥰 så hyggelig, gjør det! De er fine å skrive for egen del også, man får reflektert litt ekstra :jepp:

hmm, jeg har tatt lettere til tårene fra ca der du er nå tenker jeg, men det var mer sånn litt lettrørt. Det tok av rundt uke 15 tenker jeg, så massevis av tid til å bli hormonella enda! 😉😂

On 3/25/2022 at 9:42 PM, Kakaoen said:

Liker oppdateringene dine altså :nigo: Selv om jeg har vært sløv med å følge med her den siste uken :sjenert: 

Så gøy at du kjenner liv hver dag. Det kan jo enda ta litt tid før det kjennes på utsiden. Lille her er i hvertfall ikke sterk nok til å sparke seg gjennom "isolasjonen" :ler: 

Og berg og dalbane følelser.. Kjenner meg SÅ igjen!! Slitsomt :sjenert: 

Så hyggelig å høre! 🥰 Det må være lov å sløve litt, tror det er viktig at man husker på å sette seg selv først og ikke logge på hvis man har behov for litt kg-fri 😅

Jaa, det er så godt når lille sier hei der innefra ❤️ Det kan vel ta litt tid før de greier å gjøre seg bemerket på utsiden, men prøver å kjenne etter, som regel rekker jeg ikke bortpå med hånda heller, bevegelsene er så raske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+6

Akkurat 1 uke igjen til OUL! :hoppendeglad: Er så spent! 

Lille gjør seg stadig bemerket. I går hadde vi vært hos svigers som bor 1,5 time unna. På bilturen på vei hjem kom det to så kraftige spark at jeg falt ut av samtalen med mannen et øyeblikk :fnise: Fokuset rettes fort i den retningen når lille er så tydelig! 

Vi har forsåvidt hatt en helt fantastisk helg, helt etter min smak! Vi har tilbrakt masse tid ute i solen, spist god mat og tilbrakt tid med familie 🥰

Prøver å gjøre mest mulig hyggelige ting for tiden som gir positivt påfyll og sjelefred. Ble 100% sykemeldt forrige uke. Alle disse sammenbruddene mine viste seg å være som følge av total overanstrengelse i forhold til hva kroppen aksepterer nå - den vil fokusere på å skape nytt liv ❤️

Jeg forsøkte å argumentere med at jobben virkelig er totalt avhengig av meg denne våren, men legen ville ikke høre snakk om det. Egentlig litt godt at hun tok den beslutningen uten at jeg fikk noe valg, nå får jeg ikke gjort annet enn å følge legens råd om hvile 😊

Merker at det har gjort godt å gjøre plass i livet til hvile og til å fokusere på baby. På fredagen var jeg tilogmed endelig avgårde og så på barnevogn! Står mellom Britax Smile III eller Bugaboo Fox. Tenker at Britax er det fornuftige valget, men Bugabooen er så fiiiin! :hjerter: Noen som har erfaringer eller tips på vognfronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det bare er en uke til OUL Blir spennende! Høres veldig lurt ut med sykemelding. Såå viktig at fastlegen ser hva du trenger og tar avgjørelsen for deg. Glad for å høre at det gir deg mer ro og fokus på det som skjer 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at OUL er rett rundt hjørnet 😁

Høres virkelig ut som det var bra legen din satt foten ned😅 håper du klarer å hente deg litt inn igjen fremover når du må roe ned.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra legen satte ned foten!! Hvor lenge synes legen du skal være sykemeldt?

1 uke igjen går sikkert kjempefort!!

Jeg har hatt Bugaboo Cameleon hvis vi spoler tilbake 10 år. Nå skal jeg kjøpe en Bugaboo Buffalo brukt. Den er jo nokså lik Fox. Veldig fornøyd med Bugaboo tidligere. 
Mine rare barn sov riktignok bedre i trehjuling sportsvogna. Den er helt flat og ikke ergonomisk. Så skal ha en slik type vogn igjen når ungen blir større.

Litt usikker på hvordan Britaxen er i forhold. For meg er det viktig at den er lett å svinge på. Gjerne med en hånd. Om den er tung med en hånd kan ikke jeg ha den. Men hører mange er fornøyde med Britax. Og den er jo billigere. Men har og lest at flere synes den blir fortere «skranglete»? 
Det er vanskelig. Jeg pleier alltid gjøre alt for mye research før jet kjøper dyre ting :fnis: forsker meg i hjel!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Prøver2021 said:

Tenk at det bare er en uke til OUL Blir spennende! Høres veldig lurt ut med sykemelding. Såå viktig at fastlegen ser hva du trenger og tar avgjørelsen for deg. Glad for å høre at det gir deg mer ro og fokus på det som skjer 🥰 

Ja, nå håper jeg bare ikke den uken blir å snegle seg avgårde 🙈

Merker at det gjorde veldig godt så er utrolig takknemlig for å ha en lege som gjennomskuer meg og ikke minst tar graviditet på alvor! Hjelper at hun er kvinne og småbarnsmor selv, lett å snakke med om disse tingene ❤️

2 hours ago, Ruskemor said:

Så gøy at OUL er rett rundt hjørnet 😁

Høres virkelig ut som det var bra legen din satt foten ned😅 håper du klarer å hente deg litt inn igjen fremover når du må roe ned.

Ja, nå føler jeg at jeg har ventet lenge nok på å se lille i magen igjen!! 😍

Utrolig glad for at hun gjorde det! Det var nok absolutt på høy tid… jeg er veldig dårlig på å se de signalene selv :sjenert:

2 hours ago, Kakaoen said:

Så bra legen satte ned foten!! Hvor lenge synes legen du skal være sykemeldt?

1 uke igjen går sikkert kjempefort!!

Jeg har hatt Bugaboo Cameleon hvis vi spoler tilbake 10 år. Nå skal jeg kjøpe en Bugaboo Buffalo brukt. Den er jo nokså lik Fox. Veldig fornøyd med Bugaboo tidligere. 
Mine rare barn sov riktignok bedre i trehjuling sportsvogna. Den er helt flat og ikke ergonomisk. Så skal ha en slik type vogn igjen når ungen blir større.

Litt usikker på hvordan Britaxen er i forhold. For meg er det viktig at den er lett å svinge på. Gjerne med en hånd. Om den er tung med en hånd kan ikke jeg ha den. Men hører mange er fornøyde med Britax. Og den er jo billigere. Men har og lest at flere synes den blir fortere «skranglete»? 
Det er vanskelig. Jeg pleier alltid gjøre alt for mye research før jet kjøper dyre ting :fnis: forsker meg i hjel!

Det var nok absolutt nødvendig, jeg var jo helt frynsete her 🙈 Hun sykemeldte frem til påske, men hun tvilte på at jeg skal tilbake for fullt etter påske også. Jeg kjenner jo nå at det nok var helt riktig å roe ned tempoet betraktelig ❤️

Så fint at du har god erfaring med Bugaboo! Den virket mye lettere å håndtere enn Britaxen, kan kanskje se for meg at den kan finne på å bli skranglete ja? Prisen er jo definitivt i favør Britax, da får man pakkepris på vogn og bilsete til samme pris som man får Bugabooen 🤔

Samtidig blir jo dette en bruksting som vi skal ha i flere år, og blir det en lillesøster eller lillebror etterhvert er det fint at minste kan arve. Sånn sett kan man vel «rettferdiggjøre» den dyreste vogna? 

Kjenner jeg er glad vi ikke trenger bestemme oss riktig enda 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. jeg har kjøpt MYE nytt til eldstemann og rettferdiggjort det med at jeg kjøper til det neste barnet også :ler: 

Og det stemmer jo. Har brukt alt til begge barna. Definitivt fordelen med å få gutt først. Og jeg tror du får gutt.. vet ikke hvorfor, jeg bare føler det på meg :ler: 

ser på Finn at det selges mange Fox vogner også. Sikkert bare brukt 1 eller 2 år. Så man kan jo spare der. Om ikke så kommer det kanskje noen skattepenger og feriepenger etterhvert :sjenert: 

Skal nok klare å få mange gode poeng til ny vogn :fnise:

Og om du går for den andre må du sjekke at britax sin bilstol passer i bilen deres. Ikke alle som gjør det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kakaoen said:

Altså.. jeg har kjøpt MYE nytt til eldstemann og rettferdiggjort det med at jeg kjøper til det neste barnet også :ler: 

Og det stemmer jo. Har brukt alt til begge barna. Definitivt fordelen med å få gutt først. Og jeg tror du får gutt.. vet ikke hvorfor, jeg bare føler det på meg :ler: 

ser på Finn at det selges mange Fox vogner også. Sikkert bare brukt 1 eller 2 år. Så man kan jo spare der. Om ikke så kommer det kanskje noen skattepenger og feriepenger etterhvert :sjenert: 

Skal nok klare å få mange gode poeng til ny vogn :fnise:

Og om du går for den andre må du sjekke at britax sin bilstol passer i bilen deres. Ikke alle som gjør det.

Hihihi, nettopp! Det er jo kjempekjekt med førstemann! :fnise:

Så gøy at du sier det, jeg får mer og mer guttefølelse selv! Har begynt å se for meg barnerommet i blåtoner osv, så blir en skikkelig omstilling i hodet hvis OUL finner ut at det er ei lita snuppe der inne :fnise:

Har sett litt på Finn, men synes de er nesten like dyre der, så tenker det er nesten like greit å gå for ny - igjen rettferdiggjør med at neste også skal bruke den 😅 Fikk igjen overraskende mye på skatten, så det går rett i vognbudsjettet! 😉

Oi, det har jeg ikke tenkt på en gang, takk for tipset! Skal be mannen sjekke, den bilen er foreløpig babyen hans, så det bør han ha greie på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (4 minutter siden):

Hihihi, nettopp! Det er jo kjempekjekt med førstemann! :fnise:

Så gøy at du sier det, jeg får mer og mer guttefølelse selv! Har begynt å se for meg barnerommet i blåtoner osv, så blir en skikkelig omstilling i hodet hvis OUL finner ut at det er ei lita snuppe der inne :fnise:

Har sett litt på Finn, men synes de er nesten like dyre der, så tenker det er nesten like greit å gå for ny - igjen rettferdiggjør med at neste også skal bruke den 😅 Fikk igjen overraskende mye på skatten, så det går rett i vognbudsjettet! 😉

Oi, det har jeg ikke tenkt på en gang, takk for tipset! Skal be mannen sjekke, den bilen er foreløpig babyen hans, så det bør han ha greie på :ler:

Ja det er sant. Sikkert derfor de ikke blir solgt. I hvertfall de som selges her. Folk kjøper like gjerne nytt hvis de bare kan spare et par tusen på brukt.

Jeg skal se på en Buffalo i morgen som ligger ute til 3700 kr. Så det er jo MYE spart. Er spent på tilstanden dens. Det er jo lettere å kjøpe brukt når man har hatt barn før. Merker lettere til om vogna er solid eller ei.

Dette med bilsete og bil går mye på hellingen bilsetet får. Bakseter i biler er jo veldig forskjellige. Noen er så skrå at babyen henger fremover med hodet når de sovner! Ikke bra.

Og et tips fra ei gammal mor :fnise: ikke la deg lure av at isofix basen kan brukes til neste sete også. Å kjøpe isofix bilstol nr 2 er egentlig ikke så lurt. Spesielt om du får gutt. Fordi de setene går bare til 18 kg.. og min eldste veide det da han var 3 år! Så da kunne ikke setet brukes til han var 4.

Så jeg skal ha beltemontert bilstol på stol nr 2. de varer til 25 kg. Min 6 åring veier 22 kg. Han er kun skjelett og muskler da 😂 så ikke spesielt tung. Han kunne i teorien fortsatt sittet bakovervendt. Men jeg er ikke sååå nøye der altså🙈

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kakaoen said:

Ja det er sant. Sikkert derfor de ikke blir solgt. I hvertfall de som selges her. Folk kjøper like gjerne nytt hvis de bare kan spare et par tusen på brukt.

Jeg skal se på en Buffalo i morgen som ligger ute til 3700 kr. Så det er jo MYE spart. Er spent på tilstanden dens. Det er jo lettere å kjøpe brukt når man har hatt barn før. Merker lettere til om vogna er solid eller ei.

Dette med bilsete og bil går mye på hellingen bilsetet får. Bakseter i biler er jo veldig forskjellige. Noen er så skrå at babyen henger fremover med hodet når de sovner! Ikke bra.

Og et tips fra ei gammal mor :fnise: ikke la deg lure av at isofix basen kan brukes til neste sete også. Å kjøpe isofix bilstol nr 2 er egentlig ikke så lurt. Spesielt om du får gutt. Fordi de setene går bare til 18 kg.. og min eldste veide det da han var 3 år! Så da kunne ikke setet brukes til han var 4.

Så jeg skal ha beltemontert bilstol på stol nr 2. de varer til 25 kg. Min 6 åring veier 22 kg. Han er kun skjelett og muskler da 😂 så ikke spesielt tung. Han kunne i teorien fortsatt sittet bakovervendt. Men jeg er ikke sååå nøye der altså🙈

Ja, er nettopp det.. Hadde det vært halve prisen ville det jo vært langt mer aktuelt! 

Det var en veldig fin pris, kjempeheldig hvis den er i god stand og det blir kjøp da 🤩 men er nok lettere å vurdere for deg som vet litt mer hva du skal se etter ja :jepp:

Det har jeg heller ikke tenkt på, setene i bilen vår er faktisk ganske skrå, kjempeskummelt om baby blir å henge sånn med hodet da - dette krever mer etterforskning skjønner jeg!

Så kjekt med så gode tips, takk! 😄 Det med vekt har jeg jo heller ikke tenkt så nøye på og tok egentlig alt hun i butikken sa om isofix for god fisk :ler: Er så mye å sette seg inn i som førstegangs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

Ja, nå føler jeg at jeg har ventet lenge nok på å se lille i magen igjen!! 

Utrolig glad for at hun gjorde det! Det var nok absolutt på høy tid… jeg er veldig dårlig på å se de signalene selv :sjenert:

Det blir så spennende! Ønsker dere å vite kjønnet?

Det er fryktelig vanskelig å se sånne signaler. Man ønsker jo så gjerne å bare være som før, men plutselig sier kroppen bare stopp. Bra du har en lege som forstår, det er gull!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har en god lege - det er virkelig gull verdt altså! Høres helt riktig ut at du får tid til å roe ned og ta vare på deg selv nå 🥰

Ikke lenge igjen til OUL nå! Spennende!! 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/29/2022 at 12:04 AM, Ruskemor said:

Det blir så spennende! Ønsker dere å vite kjønnet?

Det er fryktelig vanskelig å se sånne signaler. Man ønsker jo så gjerne å bare være som før, men plutselig sier kroppen bare stopp. Bra du har en lege som forstår, det er gull!

Veldig! 😍 Ja, vi er så spent på hvem som bor der inne og føler nok at vi blir litt bedre kjent om vi for vite kjønn, så håper virkelig at lille har lyst til å vise seg frem på oul! 

Ja, det var vanskeligere enn jeg trodde. Man tror jo liksom alltid at «jo, men jeg tåler litt til». En ekstra stilling og to verv burde jeg vel egentlig skjønt at ble for mye men :sjenert:

On 3/30/2022 at 8:29 AM, Yrno said:

Så bra du har en god lege - det er virkelig gull verdt altså! Høres helt riktig ut at du får tid til å roe ned og ta vare på deg selv nå 🥰

Ikke lenge igjen til OUL nå! Spennende!! 😁

Ja, hun er fantastisk! Hun er jo faktisk bare vikar for fastlegen min, men hun er minst like bra som fastlegen, om ikke bedre :jepp: Merker at det har vært helt nødvendig og godt å ta det i rolig tempo disse ukene 🥰

Nå teller jeg dager!! Sjelden man venter så fælt på mandag, men måtte den helgen her gå fort!! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 minutter siden):

Veldig! 😍 Ja, vi er så spent på hvem som bor der inne og føler nok at vi blir litt bedre kjent om vi for vite kjønn, så håper virkelig at lille har lyst til å vise seg frem på oul! 

Ja, det var vanskeligere enn jeg trodde. Man tror jo liksom alltid at «jo, men jeg tåler litt til». En ekstra stilling og to verv burde jeg vel egentlig skjønt at ble for mye men :sjenert:

Det blir så spennende, krysser fingrene for at lille vil vise seg frem for dere😊

Mitt tips er at når man tenker "det går da så fint", så bør man tenke seg om to ganger før man gjør noe og helst diskutere det med noen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ruskemor said:

Det blir så spennende, krysser fingrene for at lille vil vise seg frem for dere😊

Mitt tips er at når man tenker "det går da så fint", så bør man tenke seg om to ganger før man gjør noe og helst diskutere det med noen 😅 

Takk for kryssede fingre! 😄

Hihi, det var et veldig godt tips, det skal jeg huske på! Må nok også bli litt flinkere til å si nei til sjefen, hun er «dessverre» verdens hyggeligste, beste sjef, og da er det ekstra vanskelig å si nei når hun spør om hjelp 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fiora skrev (4 minutter siden):

Takk for kryssede fingre! 😄

Hihi, det var et veldig godt tips, det skal jeg huske på! Må nok også bli litt flinkere til å si nei til sjefen, hun er «dessverre» verdens hyggeligste, beste sjef, og da er det ekstra vanskelig å si nei når hun spør om hjelp 🙈

Å si nei har jeg ingen tips til, men tar gjerne i mot tips hvis du har det😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+2

Jeg tror lille har hatt en vekstspurt den siste uken! 🥰 Jeg er kronisk sulten dag og natt - i går spiste jeg to middager og var fortsatt sulten! I tillegg har magen tilsynelatende vokst da huden på magen har begynt å klø noe veldig, i tillegg ser jeg antydning til et begynnende strekkmerke allerede!

I går ble det derfor å begynne å smøre magen. Til min store, positive, overraskelse hadde mannen lyst til å ta den jobben, og da fikk han selvfølgelig det 🥰

Er så hyggelig når han vil involvere seg og lar seg fascinere av alt dette som skjer med kroppen min! 

Jeg er fremdeles sykemeldt og begynner å føle litt på at jeg gjerne skulle vært litt mer produktiv. Sover 9-10 timer om natten og ser mye tv på dagen. Samtidig kjenner jeg at det holder med 1 aktivitet daglig, som f.eks butikken før jeg blir sliten og stressa.

Har heldigvis god støtte rundt meg som jeg setter så enormt pris på! Mannen er en helt, og til og med naboene her har begynt å involvere seg, spør hvordan det går og om de kan hjelpe med noe, blir helt rørt jeg! Føler at det engelske uttrykket «it takes a village to raise a child» gir litt mer mening nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ruskemor said:

Å si nei har jeg ingen tips til, men tar gjerne i mot tips hvis du har det😂

Vi får holde hverandre oppdatert på den fronten tror jeg! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (Akkurat nå):

Vi får holde hverandre oppdatert på den fronten tror jeg! 😂

Høres bra ut😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...