Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer litt på hva dere gjør dagen og dagene etter innsett?

Gjør dere noe spesielt? Er det noe dere ikke gjør? 🤗

Mange lever som normalt, mens andre prøver å gjøre noe annerledes.

Vil gjerne høre fra de som har blitt gravide, gjorde dere noe ekstra/annerledes da dere ble gravide vs når dere ikke ble gravide?

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Jeg levde «som gravid», og prøvde å tenke minst mulig på det (selvom det er utrolig vanskelig), mest for å få tiden til å gå raskere. Jeg trente ingen styrkeløft pga uttaket og gikk noen turer i skog og mark for å være i bevegelse. Tror ikke det er så mye du kan gjøre selv for å påvirke det dessverre/heldigvis. Lykke til💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg levde helt som vanlig frem til positiv test. Fikk bare beskjed om og fortsette være i vanlig aktivitet også, for gjennomstrømming av blod til livmoren :) 

Anonymkode: 63af2...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (14 timer siden):

Jaaa! Samme skjedde her i dag! Lengste timen ever!! Og når klokka så bikket over 9 begynte det å gå opp for meg at de faktisk ikke kommer til å ringe og vi måtte bare hive oss rundt 🙈

Så nå sitter jeg her å ruger på mitt perfekte lille blastocyst ❤️

Åååååå så fantastisk å høre!!!❤️ Nå ble jeg utrolig glad!🥰 Nå må du bare nyte dagene som kommer, ta vare på deg selv og beholde den positive følelsen, så får vi håpe at lille blasto klamrer seg fast❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vil gjerne høre fra de som har blitt gravide, gjorde dere noe ekstra/annerledes da dere ble gravide vs når dere ikke ble gravide?

Hei!

Jeg har blitt gravid 3 av 4 innsett. Etter det første innsettet tok jeg det veldig rolig mtp trening, gikk bare tur i en ukes tid før jeg startet opp med normal trening. Da ble jeg ikke gravid. De gangene jeg har blitt gravid, har jeg levd helt som normalt. Dvs løpeturer daglig på 10-12 km i tillegg til styrketrening og vanlig 100% jobb som fysioterapeut :) Er fremdeles gravid i uke 9 og håper det varer denne gangen! Har hatt 1 MA og 1 SA. Masse lykke til :) Tror det beste er å leve som normalt, det er det kroppen din er vant til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har hatt flere innsett uten å bli gravid, hatt en kjemisk, en SA og nå er jeg i uke 20 med et svangerskap som foreløpig går helt etter boka. Jeg har ikke gjort noe forskjellig etter noen av innsettene, jeg har levd som normalt minus alkohol og så har jeg unngått å løfte tungt. For min del er problemet eggkvalitet pga alder, så jeg tror bare ikke at kvaliteten har vært god nok før det siste forsøket. 

Anonymkode: 32cc2...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det negativt resultat på oss denne gangen dessverre 😒 
Det var ikke uventet fordi vår 4 - delte embryo ble ved tining skadet og ble satt inn som 2 - delt. Så det går egentlig ganske greit nå, vi var så forberedt vi kunne fått blitt. Er kjipt naturlig nok, men nå er jeg bare glad for at jeg slipper medisiner og bivirkninger en stund og kan føle meg som meg igjen, frem til høsten. Da blir det nytt fersk-forsøk! Ser frem til det samtidig som jeg virkelig ikke ønsker ny runde med heftige medisiner. Men, så er ønsket om et søsken større, enn ønsket om å bare hoppe over tiden før positiv test 🤪 Og vi vil mest sannsynlig aldri få positiv test uten hjelp, så da blir det som det blir. Nå skal vi nyte sommeren med treåringen og bruke tiden på hverandre, gå ned litt i vekt og mannen skal slutte å snuse😅 Så gjør vi det vi kan for å få best mulig resultat i neste runde.

Jeg logger av tråden frem til vi er i gang igjen. Masse lykke til til alle og  god sommer! 😍

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har hatt flere innsett uten å bli gravid, hatt en kjemisk, en SA og nå er jeg i uke 20 med et svangerskap som foreløpig går helt etter boka. Jeg har ikke gjort noe forskjellig etter noen av innsettene, jeg har levd som normalt minus alkohol og så har jeg unngått å løfte tungt. For min del er problemet eggkvalitet pga alder, så jeg tror bare ikke at kvaliteten har vært god nok før det siste forsøket. 

Gratulerer så mye ❤️ gjorde du noe for at kvaliteten skulle bli bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 23.15):

Jeg gjorde ingenting spesielt, levde helt som normalt😊 Var på jobb(kontorjobb). Trente ikke, men gikk en tur, slappet ellers mye av den ettermiddagen🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjennom siste forsøk i august og har sendt litt meldinger med sykepleier på klinikken da jeg synes det bør sjekkes ut mer før siste forsøk. Sykepleieren sa at legen på klinikken sku ringe meg onsdag, så får jeg mld av legen om at Hu sku ringe torsdag i stedet, ingen ringte torsdag. Jeg sendte ny mld til klinikken i går  og sykepleier sa Hu sku få legen til å ringe i løpet av dagen, men nei heller ingen ringte i går :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (26 minutter siden):

Skal gjennom siste forsøk i august og har sendt litt meldinger med sykepleier på klinikken da jeg synes det bør sjekkes ut mer før siste forsøk. Sykepleieren sa at legen på klinikken sku ringe meg onsdag, så får jeg mld av legen om at Hu sku ringe torsdag i stedet, ingen ringte torsdag. Jeg sendte ny mld til klinikken i går  og sykepleier sa Hu sku få legen til å ringe i løpet av dagen, men nei heller ingen ringte i går :(

Det er denne type surring som er en stor del av hvorfor jeg ikke er helt fornøyd med de. Ikke hadde de fått med all medisin på stimuleringsskjema heller, måtte be de presisere. Nå har de vel tatt ferie også, tror jeg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Det er denne type surring som er en stor del av hvorfor jeg ikke er helt fornøyd med de. Ikke hadde de fått med all medisin på stimuleringsskjema heller, måtte be de presisere. Nå har de vel tatt ferie også, tror jeg.

Er første gang jeg opplever det men er frustrerende. Dem har ikke ferie før uke 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta kveldssdosen med lutinus I går! Så det gikk nesten 17 timer mellom den i går og den jeg fikk tatt på morgen I dag 😭 kan jeg ha ødelagt alt nå? 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jenta1983 skrev (På 30.6.2022 den 5.57):

Gratulerer så mye ❤️ gjorde du noe for at kvaliteten skulle bli bedre? 

Nei, det er bare om å gjøre å treffe det ene gode egget. Når man er opp i åra så skal det mer til enn når man er yngre, da må det kanskje 40 egg til for å finne det ene gullegget. Veldig tilfeldig, dessverre. Men herlighet, vi er bare så takknemlige for at det til slutt gikk. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessiekd skrev (24 minutter siden):

Glemte å ta kveldssdosen med lutinus I går! Så det gikk nesten 17 timer mellom den i går og den jeg fikk tatt på morgen I dag 😭 kan jeg ha ødelagt alt nå? 😭

Neida, ingen fare :) kroppen din produserer progesteron selv også, at du tar lutinus er mest for å støtte kroppens egen produksjon best mulig. Kanskje hadde du ikke trengt ekstra i det hele tatt. Å glemme en pille utgjør nok ikke forskjellen om det blir vellykket forsøk eller ei 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (36 minutter siden):

Neida, ingen fare :) kroppen din produserer progesteron selv også, at du tar lutinus er mest for å støtte kroppens egen produksjon best mulig. Kanskje hadde du ikke trengt ekstra i det hele tatt. Å glemme en pille utgjør nok ikke forskjellen om det blir vellykket forsøk eller ei 🙂

Åh takk for svar! ❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er bare om å gjøre å treffe det ene gode egget. Når man er opp i åra så skal det mer til enn når man er yngre, da må det kanskje 40 egg til for å finne det ene gullegget. Veldig tilfeldig, dessverre. Men herlighet, vi er bare så takknemlige for at det til slutt gikk. 

Jeg er 39 og de 2 forsøkene jeg har hatt privat nå så fikk jeg ut 8 første gang og 15 andre gangen, 8 og 7 egg ble befruktet men bare ett overlevde til blasto begge gangene og ble fryst ned og det er frustrerende. Nå har jeg begynt med q10 i håp om flere egg og bedre kvalitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå har jeg akkurat fullført mitt første egguttak👏 Det så mørkt ut i starten siden flere follikler var tomme, men det ble til slutt 8 egg ut🥲Nå skal jeg sove og vente i spenning på om noen av de blir befruktet😅🤞 Denne prosessen er virkelig ikke for pyser enda jeg er glad det er hjelp å få🍀 

-K 32 år, uforklarlig barnløs

Anonymkode: 750ac...7ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har jeg akkurat fullført mitt første egguttak👏 Det så mørkt ut i starten siden flere follikler var tomme, men det ble til slutt 8 egg ut🥲Nå skal jeg sove og vente i spenning på om noen av de blir befruktet😅🤞 Denne prosessen er virkelig ikke for pyser enda jeg er glad det er hjelp å få🍀 

-K 32 år, uforklarlig barnløs

Anonymkode: 750ac...7ab

Så fantastisk! Gratulerer med vell overstått egguttak! 😍 Krysser fingrene for deg og eggene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tessiekd said:

Så fantastisk! Gratulerer med vell overstått egguttak! 😍 Krysser fingrene for deg og eggene ❤️

Tusen takk, snille du🥰❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Vi er igang med vårt første ivf forsøk🤩--jeg hadde egguthenting på mandag med 19 egg ut. Fikk beskjed at det var for mange egg og det blir totalfrys og at jeg måtte belage meg på endel smerter de neste dagene pga antall egg. Jeg har dog ikke kjent noe ubehag etter uttak, og lurer på om det er noen som har fått lov å sette inn "fersk" blastocyst med så mange egg ut (privatklinikk)? Hvis man ikke kjenner noen smerter, er det fortsatt risiko for overstimulering?

Endret av ma_rl
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...