Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, jenta1983 said:

Da har jeg fått ny plan av klinikken i forhold til forsøk i august, samme medisinering som runden i mars hvor jeg fikk ut 15 egg. Jeg synes bare det er frustrerende at dem ikke anbefaler meg å ta nye prøver, jeg føler liksom ikke at alt er sjekket, selv om amh er høy og stoffskiftet er normalt 

Har du også vært å tatt blodprøve på sykehuset for å sjekke hvordan blodet koagulerer? På mitt siste forsøk som var nå i mai krevde jeg flere blodprøver å enda høyere doser av hormoner. + klexane som jeg ikke hadde brukt på mine andre forsøk. Følte at dei gav alt for at denne gangen skulle det klaffe. 
Er i dag 7+6 å krysser fortsatt fingrene for at sitronen klorer seg fast! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lotte28 skrev (3 minutter siden):

Har du også vært å tatt blodprøve på sykehuset for å sjekke hvordan blodet koagulerer? På mitt siste forsøk som var nå i mai krevde jeg flere blodprøver å enda høyere doser av hormoner. + klexane som jeg ikke hadde brukt på mine andre forsøk. Følte at dei gav alt for at denne gangen skulle det klaffe. 
Er i dag 7+6 å krysser fortsatt fingrene for at sitronen klorer seg fast! 

Nei ikke sjekket blodet, jeg hadde 375 dose sist så ganske høy, så dem ønsket ikke sette meg på høyere pga jeg har pcos og amh på 36. Gratulerer så mye ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jenta1983 said:

Nei ikke sjekket blodet, jeg hadde 375 dose sist så ganske høy, så dem ønsket ikke sette meg på høyere pga jeg har pcos og amh på 36. Gratulerer så mye ❤️❤️

Da skjønner jeg! 375 er høyt nok. 
bruk sommeren til å gjøre akkurat hva du vil å så er du klar for en ny runde i August.❤️ Den ventetiden er grusom! Men det hjelper kanskje nå når det er sol og sommer. God helg til deg❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (16 minutter siden):

Da skjønner jeg! 375 er høyt nok. 
bruk sommeren til å gjøre akkurat hva du vil å så er du klar for en ny runde i August.❤️ Den ventetiden er grusom! Men det hjelper kanskje nå når det er sol og sommer. God helg til deg❤️

Kanskje jeg kan ta den prøven hos fastlegen? Vet du hva den prøven heter?  Jeg skal bruke sommeren på å gå ned mest mulig i vekt ihvertfall ❤️ god helg til deg og ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (4 timer siden):

Jeg er 10 dpo i dag (fredag), så da er vi vel ganske likt, om ikke helt likt? Har du testet enda? Jeg prøver å vente til 12 dpo, men kjenner at det klør i fingrene etter å teste nå😬

Da er vi likt i løypa!☺️ Jeg tok en test i morges 😂 skulle egentlig vente til i morgen, men så hadde jeg så god luktesans i går og tenkte endelig et symptom som ikke er basert på medisiner🤪 Men den var negativ, så kunne like gjerne ha ventet en stund til😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, jenta1983 said:

Kanskje jeg kan ta den prøven hos fastlegen? Vet du hva den prøven heter?  Jeg skal bruke sommeren på å gå ned mest mulig i vekt ihvertfall ❤️ god helg til deg og ❤️

Usikker om du kan ta den hos fastlegen, vet jeg måtte opp til SUS i  Stavanger. Vet ikke hva testen heter, men dei sjekker hovedsaklig hvordan blodet koagulerer. Hør med din fertilitetsklinikk så kan dei gi deg en henvisning. Greit å sjekke alt som kan sjekkes ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lotte28 skrev (3 minutter siden):

Usikker om du kan ta den hos fastlegen, vet jeg måtte opp til SUS i  Stavanger. Vet ikke hva testen heter, men dei sjekker hovedsaklig hvordan blodet koagulerer. Hør med din fertilitetsklinikk så kan dei gi deg en henvisning. Greit å sjekke alt som kan sjekkes ❤️ 

Ja sant, jeg fikk beskjed den gangen jeg holdt til offentlig at siden jeg har pcos så kan blodet bli for tykt og jeg kan få blodpropp ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok i dag en hcg for å sjekke at nivåene synker som normalt.. Og fikk med det en overraskelse.. Hcg har så og si doblet seg som normalt siden sist hcg for 4 dager siden. 

Jeg blør fremdeles en del, ikke noe særlig smerter, men noe fra tid til annen. Som forventet med en SA. 

Nå blir det bare å vente til neste uke for å se på TUL hva som foregår... Som om ikke ventingen er uutholdelig normalt sett så ble første ferie uke litt mer kaos i hodet nå.  Håper jo da på det beste, men forventer det verste tror jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jenta1983 said:

Ja sant, jeg fikk beskjed den gangen jeg holdt til offentlig at siden jeg har pcos så kan blodet bli for tykt og jeg kan få blodpropp ❤️

Da ville jeg fått tatt testen. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (6 timer siden):

Da er vi likt i løypa!☺️ Jeg tok en test i morges 😂 skulle egentlig vente til i morgen, men så hadde jeg så god luktesans i går og tenkte endelig et symptom som ikke er basert på medisiner🤪 Men den var negativ, så kunne like gjerne ha ventet en stund til😂

Dette er virkelig noen spennende dager!! Ble du lei deg for neg. test? Vurderte å ta test i dag selv, men klarte å vente… men tror det blir test i morgen 11 dpo. 😬🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (2 timer siden):

Dette er virkelig noen spennende dager!! Ble du lei deg for neg. test? Vurderte å ta test i dag selv, men klarte å vente… men tror det blir test i morgen 11 dpo. 😬🤞🏼

Veldig!

Nei, ikke egentlig. Jeg og samboeren var veldig klar over at det er tidlig enda. Så det gikk veldig greit. Mest fordi vi ventet på resultatet sammen og han tok det med knusende ro. Så det hjalp veldig mye 😊 Sist jeg var gravid så ble den ikke positiv før 13 dpo, om jeg ikke husker feil. Begynner å bli noen år siden. Kommer til å teste hver dag nå fremover😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 23.6.2022 den 15.07):

Åååh så kjipt! Jeg kan forstå skuffelsen og redselen for at det blir noe. Men er det en ting denne prosessen har lært meg så er det at antall egg ikke dikterer og bestemmer videre utfall ❤️ Føles av og til lettere å vinne i lotto. 

Pillowtalk skrev (På 23.6.2022 den 15.57):

Godt å være ferdig, men jeg forstår skuffelsen din. Jeg vil bare si at med kun 2 befruktede egg på mitt første IVF-forsøk så ble det barn💛 Hun satt på fryseforsøket (ikke fersk). 
Nå prøver vi på søsken, fikk først ut 1 egg som ikke lot seg befrukte, så fikk vi ut 2 egg. Jeg ruger nå på et to-dagers egg og det andre ble fryst ned🤞🏼 Håper du får positive tilbakemeldinger om eggene, og at spiren sitter🤞🏼😊

Petronella83 skrev (21 timer siden):

Oi, tenk at akkurat det samme skjedde med deg!😳❤️ Jeg skjønner veldig godt fortvilelsen din, jeg var aldeles knust selv. Og hadde null tro på at det kunne bli noe av de to, så jeg var veldig forberedt på dårlige nyheter da ringte dagen etter. Men jammen så klarte begge seg til dag 5, så vi har ett på frys i tillegg det som ble satt inn og som jeg ble gravid med.❤️ Så det kan gå, selv med kun to egg ut! Jeg håper og krysser fingrene for at dere får gode nyheter i morgen!!!❤️❤️

Tusen takk for meldingene og for at dere deler 💗 dere gir meg håp! 

Fikk telefon i dag at det ene egget ikke var modent, men det andre har faktisk blitt befruktet og så veldig fint ut! Så 1 egg er å kjemper 😭 det blir ikke innsett før på tirsdag så det blir en laang helg kjenner jeg. I tilegg så spurte jeg om ikke de ringer på mandag og forteller om det fortsatt er med i gamet, men nei det gjorde de ikke og det syns jeg er litt trist 😔 men vi får bare ta en dag av gangen. Sjansen og troa er liten, men vi krysser alt vi har ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 24.6.2022 den 12.40):

Hei frøken Pøls, så fint å få følge deg. Håper dette går veien 😄🌞😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenta1983 skrev (På 24.6.2022 den 12.01):

jeg har pcos og amh på 36.

Jeg har rundt det samme som deg men fikk henvisning til den blodprøven som det er snakk om, den heter PT-INR, også kalt INR 😉 Dette var noe som klinikken ønsket da jeg har litt tykt blod pga Pcos😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (3 timer siden):

Hei frøken Pøls, så fint å få følge deg. Håper dette går veien 😄🌞😄

Hei! Takk!🥰

Jeg er 12 dpo i dag og har fremdeles negative tester 😬 men, sist graviditet fikk jeg heller ikke positiv test før 13 eller 14 dpo, så trenger ikke å bety noe enda. Men merker jo at jeg er litt mer urolig enn tidligere🙄

Endret av Frk.Pøls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (20 timer siden):

Jeg har rundt det samme som deg men fikk henvisning til den blodprøven som det er snakk om, den heter PT-INR, også kalt INR 😉 Dette var noe som klinikken ønsket da jeg har litt tykt blod pga Pcos😊

Jeg aner ikke om jeg har tykt blod, virker ikke sol klinikken mener det er så mye prøver jeg kan ta, men skulle bli oppringt av legen ved klinikken i morgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er mandagen komt og I morgen har vi time for innsett kl 12. Uttak var på torsdag, så det har vært en laaaang helg. Syns også det er helt forferdelig at de ikke kan ringe allerede i dag hvis egget ikke har klart seg, og skal vente helt til rett før timen. Jeg sa til hun at vi har 2,5 timers reisetid, så i det minste ring før kl 9. Ja det skulle ho prøve på sa ho.. 😭 Dette er jo tortur! 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (4 timer siden):

Da er mandagen komt og I morgen har vi time for innsett kl 12. Uttak var på torsdag, så det har vært en laaaang helg. Syns også det er helt forferdelig at de ikke kan ringe allerede i dag hvis egget ikke har klart seg, og skal vente helt til rett før timen. Jeg sa til hun at vi har 2,5 timers reisetid, så i det minste ring før kl 9. Ja det skulle ho prøve på sa ho.. 😭 Dette er jo tortur! 😩

Føler så med deg!!!❤️❤️ Det var akkurat det samme for meg, skulle ha innsett på tirsdag etter uttak torsdag, og de kom ikke til å ringe på mandag. Hvis det ikke ble innsett skulle de ringe før 9 på tirsdag. Det er helt GRUSOMT å vente og ikke vite!!😱 Jeg satt og ventet fra de åpnet kl 8 den tirsdagen, og den timen var den lengste i hele mitt liv! Jeg håper så inderlig at egget ditt har utviklet seg fint så du får innsett i morgen❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (På 27.6.2022 den 17.24):

Føler så med deg!!!❤️❤️ Det var akkurat det samme for meg, skulle ha innsett på tirsdag etter uttak torsdag, og de kom ikke til å ringe på mandag. Hvis det ikke ble innsett skulle de ringe før 9 på tirsdag. Det er helt GRUSOMT å vente og ikke vite!!😱 Jeg satt og ventet fra de åpnet kl 8 den tirsdagen, og den timen var den lengste i hele mitt liv! Jeg håper så inderlig at egget ditt har utviklet seg fint så du får innsett i morgen❤️ 

Jaaa! Samme skjedde her i dag! Lengste timen ever!! Og når klokka så bikket over 9 begynte det å gå opp for meg at de faktisk ikke kommer til å ringe og vi måtte bare hive oss rundt 🙈

Så nå sitter jeg her å ruger på mitt perfekte lille blastocyst ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer litt på hva dere gjør dagen og dagene etter innsett?

Gjør dere noe spesielt? Er det noe dere ikke gjør? 🤗

Mange lever som normalt, mens andre prøver å gjøre noe annerledes.

Vil gjerne høre fra de som har blitt gravide, gjorde dere noe ekstra/annerledes da dere ble gravide vs når dere ikke ble gravide?

Anonymkode: 8e1d5...0bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...