jenta1983 Skrevet 17. juni 2022 #1281 Del Skrevet 17. juni 2022 Da var hcg prøven negativ ❤️ etter 6 uttak, 4 innsett og 2 avbrutt, deriblant en kjemisk graviditet så var reisen over for min del ❤️ masse lykke til alle sammen ❤️❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 17. juni 2022 #1282 Del Skrevet 17. juni 2022 jenta1983 skrev (22 minutter siden): Da var hcg prøven negativ ❤️ etter 6 uttak, 4 innsett og 2 avbrutt, deriblant en kjemisk graviditet så var reisen over for min del ❤️ masse lykke til alle sammen ❤️❤️ Føler med deg ❤️❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 17. juni 2022 #1283 Del Skrevet 17. juni 2022 Velger å hoppe ut av denne tråden etter nok et mislykket forsøk. Mine egg responderer ikke på medisiner dessverre og vi tar nå en pause før vi avgjør neste steg. Et alternativ er eggdonasjon, noe vi har fått tilbud om fra det offentlige. Avgjørelsen tas i august og forhåpentligvis kan vi bli foreldre likevel. Lykke til til dere andre her inne ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. juni 2022 #1284 Del Skrevet 17. juni 2022 LJo11 skrev (22 minutter siden): Velger å hoppe ut av denne tråden etter nok et mislykket forsøk. Mine egg responderer ikke på medisiner dessverre og vi tar nå en pause før vi avgjør neste steg. Et alternativ er eggdonasjon, noe vi har fått tilbud om fra det offentlige. Avgjørelsen tas i august og forhåpentligvis kan vi bli foreldre likevel. Lykke til til dere andre her inne ❤️ Så vondt ❤️ Hvis du er intr I å lese andres erfaringer kan du gå inn i dagboken til waldfee, de har nett fått en liten en via eggdonasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 17. juni 2022 #1285 Del Skrevet 17. juni 2022 jenta1983 skrev (51 minutter siden): Da var hcg prøven negativ ❤️ etter 6 uttak, 4 innsett og 2 avbrutt, deriblant en kjemisk graviditet så var reisen over for min del ❤️ masse lykke til alle sammen ❤️❤️ ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 17. juni 2022 #1286 Del Skrevet 17. juni 2022 Neutral90 skrev (6 minutter siden): Så vondt ❤️ Hvis du er intr I å lese andres erfaringer kan du gå inn i dagboken til waldfee, de har nett fått en liten en via eggdonasjon Tusen takk for tips 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginger83 Skrevet 17. juni 2022 #1287 Del Skrevet 17. juni 2022 Frk.Pøls skrev (20 timer siden): Da er jeg endelig ruger! 🥰 Men! Etter innsettet sa legen at embryoet ble skadet under tining og at det gikk fra 4 celler til 2 celler. Hun sa at mange ble gravide av det også, men jeg mistet nesten all optimismen jeg har hatt på de sekundene hun brukte på å fortelle det... Så nå tenker jeg at dette fryseforsøket ikke går og at det blir nytt ferskforsøk etter sommeren... Noen som har vært borti lignende? Hei, å så spennende da. Uff det var jo litt kjipt men håper fortsatt det går veien, heia heia!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 17. juni 2022 #1288 Del Skrevet 17. juni 2022 jenta1983 skrev (7 timer siden): Da var hcg prøven negativ ❤️ etter 6 uttak, 4 innsett og 2 avbrutt, deriblant en kjemisk graviditet så var reisen over for min del ❤️ masse lykke til alle sammen ❤️❤️ Åå neeei😞❤️ Ord blir fattige.❤️💔❤️ Sender deg gode tanker❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 17. juni 2022 #1289 Del Skrevet 17. juni 2022 LJo11 skrev (7 timer siden): Velger å hoppe ut av denne tråden etter nok et mislykket forsøk. Mine egg responderer ikke på medisiner dessverre og vi tar nå en pause før vi avgjør neste steg. Et alternativ er eggdonasjon, noe vi har fått tilbud om fra det offentlige. Avgjørelsen tas i august og forhåpentligvis kan vi bli foreldre likevel. Lykke til til dere andre her inne ❤️ Så leit å høre😔 Ønsker deg lykke til på veien mot eggdonasjon, håper det gjør at dere kan bli foreldre❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 17. juni 2022 #1290 Del Skrevet 17. juni 2022 Frk.Pøls skrev (23 timer siden): Da er jeg endelig ruger! 🥰 Men! Etter innsettet sa legen at embryoet ble skadet under tining og at det gikk fra 4 celler til 2 celler. Hun sa at mange ble gravide av det også, men jeg mistet nesten all optimismen jeg har hatt på de sekundene hun brukte på å fortelle det... Så nå tenker jeg at dette fryseforsøket ikke går og at det blir nytt ferskforsøk etter sommeren... Noen som har vært borti lignende? Lykke til!❤️ Krysser fingrene for deg🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 17. juni 2022 #1291 Del Skrevet 17. juni 2022 Erfaringer om laparoskopi og evt fjerning av endometriose? Jeg har fått tilbud om laparoskopi på Aker sykehus om én uke. Vi er uforklarlige barnløse(med mulig én tett eggleder som eneste diagnose). Etter seks ferskforsøk og totalt 9 innsett av både todagers og gode blastocyster er vi i tvil om hva vi skal gjøre. Egentlig skulle vi ha innsett av fryst blasto i naturlig syklus nå om et pr uker, men som sagt har vi nå fått mulighet til å få utført laparoskopi. Er det noe vits? Forstår fordelen i en utredning før ivf, men vi er jo i Ivf og lykkes ikke. Leser så mye forskjellig. Hva ville dere gjort? Prioritert lap eller fryseinnsett? Noen med erfaringer med gode resultater etter lap? Takk for svar💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1292 Del Skrevet 17. juni 2022 Rita90 skrev (3 timer siden): Erfaringer om laparoskopi og evt fjerning av endometriose? Jeg har fått tilbud om laparoskopi på Aker sykehus om én uke. Vi er uforklarlige barnløse(med mulig én tett eggleder som eneste diagnose). Etter seks ferskforsøk og totalt 9 innsett av både todagers og gode blastocyster er vi i tvil om hva vi skal gjøre. Egentlig skulle vi ha innsett av fryst blasto i naturlig syklus nå om et pr uker, men som sagt har vi nå fått mulighet til å få utført laparoskopi. Er det noe vits? Forstår fordelen i en utredning før ivf, men vi er jo i Ivf og lykkes ikke. Leser så mye forskjellig. Hva ville dere gjort? Prioritert lap eller fryseinnsett? Noen med erfaringer med gode resultater etter lap? Takk for svar💛 Jeg ville absolutt ha prioritert og tatt lap, da dere har så mange innsett bak dere med topp kvalitet som ikke funket.. Kanskje det er dette som skal til? Anonymkode: 84895...024 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 17. juni 2022 #1293 Del Skrevet 17. juni 2022 Ginger83 skrev (7 timer siden): Hei, å så spennende da. Uff det var jo litt kjipt men håper fortsatt det går veien, heia heia!! Hei! Takk! Spennende og nervepirrende. Prøver å ikke tenke så mye på det og leve forholdsvis normalt. Hvordan går det med deg nå? Petronella83 skrev (4 timer siden): Lykke til!❤️ Krysser fingrene for deg🥰 Tusen takk! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 17. juni 2022 #1294 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville absolutt ha prioritert og tatt lap, da dere har så mange innsett bak dere med topp kvalitet som ikke funket.. Kanskje det er dette som skal til? Anonymkode: 84895...024 Det er jo så klart håpet, at det er dette som skal til for at vi endelig skal lykkes. Takk for svar🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 18. juni 2022 #1295 Del Skrevet 18. juni 2022 Hei ❤️ skal snakke med klinikken mandag, har ett forsøk igjen av 3pk hvis dem ikke nekter meg å bruke det, men det kan dem vel ikke, føler jeg har prøvd alt av sprøytene, endret osv, tatt vannskanning for 1 år siden, fant ikke noe på livmor, noen som vet av noen prøver man kan ta for å sjekke mer? ( ikke mensprøve), på forhånd takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1296 Del Skrevet 18. juni 2022 jenta1983 skrev (6 timer siden): Hei ❤️ skal snakke med klinikken mandag, har ett forsøk igjen av 3pk hvis dem ikke nekter meg å bruke det, men det kan dem vel ikke, føler jeg har prøvd alt av sprøytene, endret osv, tatt vannskanning for 1 år siden, fant ikke noe på livmor, noen som vet av noen prøver man kan ta for å sjekke mer? ( ikke mensprøve), på forhånd takk ❤️ Var du offentlig før du gikk privat? Hva stopper deg fra å fortsette? Jeg skjønner om dette er et for personlig spørsmål, men jeg spør fordi jeg nok må begynne å tenke i disse baner selv. Altså når stopper man og hvorfor? Du trenger selvfølgelig ikke å svare altså, skjønner det kanskje er for mye å svare på. ❤️ Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 18. juni 2022 #1297 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var du offentlig før du gikk privat? Hva stopper deg fra å fortsette? Jeg skjønner om dette er et for personlig spørsmål, men jeg spør fordi jeg nok må begynne å tenke i disse baner selv. Altså når stopper man og hvorfor? Du trenger selvfølgelig ikke å svare altså, skjønner det kanskje er for mye å svare på. ❤️ Anonymkode: 8e1d5...0bf Hei du ❤️ ja hadde 4 uttak i porsgrunn( 2 innsett, 2 avbrutt) før jeg gikk privat i fjor. Kjenner jeg er motløs, men som klinikken sa så kan jeg bli gravid siden jeg ble gravid i januar men mistet. Denne gangen fikk jeg mensen onsdag selv med støttemedisin + egget var bedre gradert enn det i januar. Vet liksom ikke hva som kan gjøres annerledes siste forsøk, er litt motløs, så derfor vet jeg ikke om heg klarer fullføre suste forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1298 Del Skrevet 18. juni 2022 jenta1983 skrev (58 minutter siden): Hei du ❤️ ja hadde 4 uttak i porsgrunn( 2 innsett, 2 avbrutt) før jeg gikk privat i fjor. Kjenner jeg er motløs, men som klinikken sa så kan jeg bli gravid siden jeg ble gravid i januar men mistet. Denne gangen fikk jeg mensen onsdag selv med støttemedisin + egget var bedre gradert enn det i januar. Vet liksom ikke hva som kan gjøres annerledes siste forsøk, er litt motløs, så derfor vet jeg ikke om heg klarer fullføre suste forsøket Dette er veldig lett for meg å si, men kjære deg, jeg tror det beste er å gjennomføre siste forsøket. Etter så mye prøving er det vel gjerne slik at du absolutt ønsker deg barn. Her er mine 2 cents, beklager hvis jeg er støtende... Hvis du slutter nå så kan det kanskje være fordi du får en følelse av å ha bestemt det selv. Dersom du gjennomfører siste forsøk uten å bli gravid så er det ikke lenger et valg du har tatt for deg selv. Eller du er ekstra redd for å mislykkes fordi det er siste gang, denne "siste" sjansen blir så overveldende fordi det er på et vis mer på spill nå. Du mister håpet samtidig som realiteten blir et faktum. Livet blir enten/eller. Du sier du er motløs, så håpet har kanskje vært sterkt hos deg? (Det er vel gjerne det vi prøver klamrer oss fast i gjennom alle prosessene vi står i). Men det beste er vel å gjennomføre og ha prøvd alt, slik at du ikke angrer om noen år? Kanskje det er frykten som holder deg tilbake? Jeg vet jo selvfølgelig ikke hva som styrer deg, men jeg vet av meg selv at det er sånne ting jeg har tenkt før jeg har satt meg ned og vurdert hva som mest sannsynlig er årsaken til mine tanker om ting og dermed mine handlinger. Jeg var sånn før oppstart av IVF. Jeg tenkte at vi prøver bare en omgang, hvis det ikke blir noe så er det meningen at jeg ikke skal få barn. Men det var frykt som stoppet meg. Underbevisstheten visste at jeg kom til å bli knust hvis det ikke gikk, men det orket jeg ikke tenke på så jeg lagde meg et bedre alternativ. Men det alternativet var jo ikke sant for meg. For da det nå ikke fungerte og vi må starte på andre forsøk så har jeg innsett at det var frykten som gjorde at jeg lagde meg en sannhet hvor fallhøyden ble mye mindre enn om jeg bare skulle forholdt meg til realiteten. Beklager hvis dette bare blir tullete for deg og jeg ønsker ikke å støte deg eller legge mine tanker over på deg, men når du skriver at du fortsatt har mulighet til å forsøke mer så følte jeg for å dele min tankereise. Med de beste hensikter. ❤️ Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 18. juni 2022 #1299 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er veldig lett for meg å si, men kjære deg, jeg tror det beste er å gjennomføre siste forsøket. Etter så mye prøving er det vel gjerne slik at du absolutt ønsker deg barn. Her er mine 2 cents, beklager hvis jeg er støtende... Hvis du slutter nå så kan det kanskje være fordi du får en følelse av å ha bestemt det selv. Dersom du gjennomfører siste forsøk uten å bli gravid så er det ikke lenger et valg du har tatt for deg selv. Eller du er ekstra redd for å mislykkes fordi det er siste gang, denne "siste" sjansen blir så overveldende fordi det er på et vis mer på spill nå. Du mister håpet samtidig som realiteten blir et faktum. Livet blir enten/eller. Du sier du er motløs, så håpet har kanskje vært sterkt hos deg? (Det er vel gjerne det vi prøver klamrer oss fast i gjennom alle prosessene vi står i). Men det beste er vel å gjennomføre og ha prøvd alt, slik at du ikke angrer om noen år? Kanskje det er frykten som holder deg tilbake? Jeg vet jo selvfølgelig ikke hva som styrer deg, men jeg vet av meg selv at det er sånne ting jeg har tenkt før jeg har satt meg ned og vurdert hva som mest sannsynlig er årsaken til mine tanker om ting og dermed mine handlinger. Jeg var sånn før oppstart av IVF. Jeg tenkte at vi prøver bare en omgang, hvis det ikke blir noe så er det meningen at jeg ikke skal få barn. Men det var frykt som stoppet meg. Underbevisstheten visste at jeg kom til å bli knust hvis det ikke gikk, men det orket jeg ikke tenke på så jeg lagde meg et bedre alternativ. Men det alternativet var jo ikke sant for meg. For da det nå ikke fungerte og vi må starte på andre forsøk så har jeg innsett at det var frykten som gjorde at jeg lagde meg en sannhet hvor fallhøyden ble mye mindre enn om jeg bare skulle forholdt meg til realiteten. Beklager hvis dette bare blir tullete for deg og jeg ønsker ikke å støte deg eller legge mine tanker over på deg, men når du skriver at du fortsatt har mulighet til å forsøke mer så følte jeg for å dele min tankereise. Med de beste hensikter. ❤️ Anonymkode: 8e1d5...0bf Alt i orden ❤️❤️ skjønner hva du mener ❤️❤️ jeg blir 39 onsdag så føler alderen ødelegger alt + vekta ( jobber med å gå ned) frustrerende når jeg har høy amh, får ut mange egg men bare ett har overlevd til blasto 2 ganger. Da jeg var offentlig overlevde eggene mine bare til dag 2 og 3. Samboeren min tenker jeg må bestemme da han har sett hvor ødelagt jeg blir av alle hormonene, 6 stimuleringer hittil. Vet liksom ikke hva som kan gjøres / endres før neste forsøk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 20. juni 2022 #1300 Del Skrevet 20. juni 2022 Da blir det uttak her på torsdag! 🤞🏼 Minst 5 gode egg så de i dag på UL. Jeg ble skikkelig sjokkert og en smule skuffet da jeg virkelig trodde jeg hadde veldig mange og håpte sterk på å kanskje kunne få noen stk på frys 🥺 Så følelsene mine tok skikkelig overhånd og jeg gråt hele formiddagen 🥺 Men nå har jeg fått mye trøst av samboer og det hjelper så mye ❤️ så må vi bare ta en dag av gangen. Dette er jo bare vårt første forsøk! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå