AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #61 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg valgte å ignorere resten av det som var skrevet fordi det ikke er relevant til spørsmålet mitt. Om barnet ser på ipad i barnehagen har da ingenting med juletider eller henting/ å være hjemme å gjøre. Å være rause med hverandre har heller ingenting med spørsmålet mitt å gjøre. I forhold til pandemien vet jeg ikke om det endrer slike ting som eks skjermtid i barnehagen. Det er jo da derfor jeg har skrevet innlegge. For æ innhente informasjon om hva andre foreldre opplever. Er ikke ute etter å forklare eller unnskylde meg for å ha barnet mitt i barnehage. Så der har du svaret ditt Anonymkode: 5997b...e35 Det er jo veldig relevant for det du spør om? Eller var det bare ikke svaret du ønsket deg? Anonymkode: c7e28...9b5 3
solmåneogstjerner Skrevet 23. desember 2021 #62 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Greia er at det er veldig nedlatende, spesielt dersom man har tatt en bachelor eller master. Man har ikke potensielt brukt 5 år på skolebenken for å omtales som tante. Min venninne er spesialpedagog og har to år lengre utdanning enn det jeg har. Allikevel blir det mer respekt fra en del ift min utdanning, fordi den inneholder fag som fysikk og matematikk. Jeg har 'bare' bachelor. Blir like dumt som å kalle sykepleiere for rævtørker. De er jo ikke tanter, eller familie i det hele tatt, og det er jo også flere menn som jobber i barnehage? Og nei, jeg er ingen av delene (sykepleier eller barnehagelærer), men jeg kan forstå skuffelsen i å få undergravd utdannelsen sin på den måten. Ikke ment som kritikk til ditt innlegg. Anonymkode: 06caf...a11 Jeg forstår alt du sier og er forsåvidt enig. Men jeg hadde 'tanter' i barnehagen og var glad i dem. Synes ordet er koselig. Men forstår at man ikke vil bli kalt for det når man har ganske solid utdannelse. Så jeg kaller dem ikke det 😊 Er litt uenig i at det er det samme som å kalle sykepleiere 'rævtørker'. Det er jo ikke akkurat et ord noen har noen positive minner med. Hadde du sagt syketante så.... eller sykesøster som de het før. Uansett, dette er jo litt avsporing. Jeg har 100% respekt for og ser opp til jobben både barnehagelærere/sykepleiere/andre yrkesgrupper som jobber innenfor helse og oppvekst. Mente ikke å være nedlatende i mine innlegg. 1
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #63 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): En seinvakt for noen uker siden i bhg. Anonymkode: 7d84b...ca0 Hva slags barnehage har åpent på kveldstid? 🤭
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #64 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (6 minutter siden): Hva slags barnehage har åpent på kveldstid? 🤭 Vi kaller sistevakta seinvakt, dog, er jo ikke sein i den forstand som i helsevesenet. Seinest av de som er i vårt vaktsystem. Vi har tidlig, midt og sein vakt. Anonymkode: 7d84b...ca0 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #65 Skrevet 23. desember 2021 Brukes litt innimellom ja og har null problemer med det. Forøvrig jobber jeg også i bhg og noen fanger spør barn om få se på brannbiler, brannmann sam ol og da får de lov til det Anonymkode: 4d620...455
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #66 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi kaller sistevakta seinvakt, dog, er jo ikke sein i den forstand som i helsevesenet. Seinest av de som er i vårt vaktsystem. Vi har tidlig, midt og sein vakt. Anonymkode: 7d84b...ca0 Det høres bare merkelig ut for alle oss andre, for bhg er en dagjobb.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #67 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (1 time siden): "Skape gode minner" av å sitte foran en iPad? Haha. Hadde du sagt en gjeng som ser film sammen, så greit. Men iPad? Nei. Eh jo , vi sitter sammen med de og snakker om det de ser, de dør ikkr av det Anonymkode: 4d620...455
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #68 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (20 minutter siden): Hva slags barnehage har åpent på kveldstid? 🤭 Kverulant ! Anonymkode: 4d620...455 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #69 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (5 minutter siden): Det høres bare merkelig ut for alle oss andre, for bhg er en dagjobb. Av alt du skal henge deg opp i og være negativ til. Apropos gode minner rundt ipad: En gang kom jeg forresten inn i bhg for å hente hvor barna lå i stjerneformasjon rundt iPad og humret og lo av noe barne tv greier. Så jo det skaper gode minner. Og mens alle lo så de på hverandre og så ned på Ipaden og videre på hverandre og lo enda litt til. Der lå de i klynge og hadde det helt supert. Og så tenkte jeg at jo det får faktisk an å ha et godt samspill rundt det også. Men du måtte være der for å oppleve det gode samspillet. Vanskelig for en som allerede er negativ til slikt å se for seg. Anonymkode: b311a...4e1 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #70 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barnet mitt går i barnehage og er snart 2 år. Når far hentet i barnehagen sitter de 4 unger å ser på peppa gris. Er dette vanlig, at de ser på skjerm i barnehagen? Synes det er litt merkelig for å være ærlig, tenker dette er noe vi foreldre skal styre hjemme.. Vil liksom ikke ha ungen i barnehagen å de sitter med nesen planta i skjermen. Anonymkode: 5997b...e35 de bruker litt noen ganger, noe som er helt greit Anonymkode: 732a1...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #71 Skrevet 23. desember 2021 3 hours ago, nomore82 said: Samfunnet endrer seg. For 150 år siden var det heller ikke et stort behov for skolebuss - skal det og slås ned på? Samfunnet har ikke endret seg så mye på 10 år at det er stort behov for at 2åringer ser på TV-serier i bhg, det er jeg rett og slett ikke enig i. Mye av det som kan gjøres på skjerm med barn kan gjøres like bra (jeg vil mene bedre noen ganger) med fysiske objekter. Og jeg har utdannelse og jobber nå med IT, jeg er klar over at teknologi er viktig å samfunnet, men man lærer ikke teknologi av å se på TV 10-15 år er forresten ikke SÅ lenge siden, det fantes nettbrett og smarttelefon da også. Jeg hadde med min i barnehagen jeg, men jeg la den på pauserommet når jeg jobbet. Hadde vi behov for å holde barna rolig/opptatt og en voksen ikke kunne hjelpe brukte vi gjerne lydbøker eller musikk slik jeg husker. Men det kan godt være vi hadde bedre bemanning enn nå, jeg ville feks sjeldent/aldri vært igjen alene på seinvakt med 9 barn som både er store nok til å spille spill og små nok til å trenge bleieskift slik en annen bruker her forklarer. Var jeg alene med så mange barn var alle over 3 år og klarte bedre å aktivisere seg selv. Var jeg alene med de små 1-2 år så var det bare 9 på avdelingen og en del av dem ble alltid hentet før mellomvakten dro. Var det mange igjen slo vi sammen 2 avdelinger slik at vi iallfall var 2 voksne, eller styrer hjalp til noen ganger om det var lite folk. Anonymkode: 1dcea...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #72 Skrevet 23. desember 2021 Jeg liker ikke skjerm i barnehagen, men av og til varsler de om at de har hatt litt skjermtid fordi de har hatt utfordringer med bemanningen. Og det er helt greit, de får ikke store problemer av litt TV. Anonymkode: 52139...d44
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #73 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (18 minutter siden): Det høres bare merkelig ut for alle oss andre, for bhg er en dagjobb. Jeg jobber ikke i bhg, men skjønte det med en gang likevel. En bhg er åpen så lenge at det varierer hvem som er på jobb, så jeg tenker det er helt naturlig at sistemann som kommer på jobb går seinvakt, førstemann tidligvakt og midtvakt i mellom Anonymkode: 2bae3...25f 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #74 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (20 minutter siden): Det høres bare merkelig ut for alle oss andre, for bhg er en dagjobb. Det er ingen som har kalt det "kveldsvakt", det er "seinvakt". Altså den seneste vakta, ingen har nevnt noe om kveld. Anonymkode: 52139...d44 6
solmåneogstjerner Skrevet 23. desember 2021 #75 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Brukes litt innimellom ja og har null problemer med det. Forøvrig jobber jeg også i bhg og noen fanger spør barn om få se på brannbiler, brannmann sam ol og da får de lov til det Anonymkode: 4d620...455 Fanger?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #76 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi 😮🤔 men du hopper vel like mye til konklusjoner selv overfor bhg ansatte som du nå er sinnsykt stresset og sint over at barnet ditt har fått brukt iPad sikkert en bitte liten stund i bhg. Ærlig talt. Anonymkode: b311a...4e1 Hvem i alle dager har sagt at jeg er stresset og sint for at de brukte ipad i barnehagen? Igjen jeg siterer til selve spørsmålet jeg har skrevet som er om det er vanlig med slik bruk. Det er normalt å undre å lure på hva som er normalt eller ikke. Hvordan skal jeg vite hva som er normal bruk av ipad i barnehage? Jeg jobber ikke der. Jeg synes ikke om selve bruken men det betyr ikke at jeg er stresser eller flyger i taket av den grunn å ska angripe barnehagen. Ta deg en stor bolle du og ha en fin jul -ts Anonymkode: 5997b...e35 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #77 Skrevet 23. desember 2021 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Fanger? Det var vel ikke så vanskelig å skjønne at det skulle vært "ganger" 😄 Anonymkode: 52139...d44 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #78 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er bare noe krenkesamfunnet har funnet på. Det har aldri vært nedlatende med tittelen tante eller onkel i barnehage. Det har vært en hedersbetegnelse som sier noe om det gode forholdet de får til barna våre. når det er sagt så skal vi ikke kalle dem tante om de ikke vil. Men virker nesten mer som om folk har blitt gjort bevisst at dette kan oppfattes krenkende. For SÅ å finne ut at de ikke liker å bli kalt tante. Anonymkode: 3839f...f37 Vel er vi glad i barna, og de i oss, men det er fremdeles en jobb. Jeg ønsker ikke å bli dratt inn i noen "familiær konstellasjon" med andre enn familien min. Jeg har nieser og nevøer jeg er ekte tante til, som jeg med glede passer gratis. Anonymkode: 36dc8...88d 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #79 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (4 timer siden): Og dette folkens, er grunnene til at vi har masse skjermavhengige barn og unge i dag. Til og med barnehagelærerutdanninga har blitt lurt til å tro at å se på en skjerm er like bra som eller bedre enn å lese bøker og skrive for hånd. Vi leser bøker på iPad. Polylino er en super app! Anonymkode: d368f...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #80 Skrevet 23. desember 2021 Pennant skrev (50 minutter siden): Det høres bare merkelig ut for alle oss andre, for bhg er en dagjobb. Nei dette er allment kjent at en bruker begreper seinvakt i barnehage Anonymkode: 3839f...f37 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå