Prøver2021 Skrevet 9. april 2022 #141 Del Skrevet 9. april 2022 (endret) Kos deg masse i påsken!! Må tiden gå fort 🥰 Endret 9. april 2022 av Prøver2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 9. april 2022 Forfatter #142 Del Skrevet 9. april 2022 Elise93 skrev (1 minutt siden): Ja, det er sykt mye venting i prosessen. Føler man alltid enten venter på mensen eller eggløsning. Livet har gått til å handle om å leve i 2-ukers intervaller 😂 neida, prøver å ikke la det være helt altoppslukende. Håper neste syklus for deg blir litt kortere så du får startet opp i mai 😍❤️ kos deg masse i påsken med god mat, drikke og påskeegg 🐣💛☀️ Takk og i like måte, håper du klarer å kose deg i påsken!☺️Og lykke til med ventingen, du går vel og venter på testing nå!? 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 9. april 2022 Forfatter #143 Del Skrevet 9. april 2022 Prøver2021 skrev (Akkurat nå): Kos deg masse i påsken!! Må tiden gå fort 🥰 Takk, god påske til deg også!🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 9. april 2022 #144 Del Skrevet 9. april 2022 Hjertespar skrev (Akkurat nå): Takk og i like måte, håper du klarer å kose deg i påsken!☺️Og lykke til med ventingen, du går vel og venter på testing nå!? 🤞🏻 Jeg har allerede startet 😂 klarte ikke vente. Enn så lenge virker det ikke lovende, men er bare 9 dpo 🙈💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 9. april 2022 Forfatter #145 Del Skrevet 9. april 2022 Elise93 skrev (5 timer siden): Jeg har allerede startet 😂 klarte ikke vente. Enn så lenge virker det ikke lovende, men er bare 9 dpo 🙈💛 Skjønner 😄🙈 du får vel endelig svar innen få dager, krysser fingrene for deg 🤞🏻☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 30. april 2022 Forfatter #146 Del Skrevet 30. april 2022 Da er ny syklus i gang og jeg er klar for å begynne med Gonal F fra i morgen kveld (syklusdag 2), og starte på det som forhåpentligvis blir mitt andre IVF-forsøk (privat). Sist forsøk ble jeg ferdig med (fikk negativ grav.test) i slutten av januar, og det har blitt flere utsettelser etter det av diverse grunner.. Så nå er det godt at noe skjer i hvertfall, etter flere måneder med venting! 🙂 Jeg var veldig premenstruell og emosjonell før mensen kom, og kjenner at jeg er spent og har en del følelser rundt dette forsøket. Det er en liten sorg i det å gjøre dette på egen hånd også, men jeg føler meg mest av alt sterk og tøff som gjør alvor av det, etter å ha tenkt mye på dette tidligere også. Jeg er stolt av meg selv for at jeg tør, og tror ikke jeg kommer til å angre på at jeg gjorde dette på egen hånd, den dagen det forhåpentligvis skjer at jeg også blir mamma❤️ Og uansett er det dette jeg velger nå, og da skal jeg stå i det. Og jeg er takknemlig for at jeg har mulighet til å få denne hjelpen og at jeg har økonomi til å gjennomføre den. Faktisk fikk jeg for noen uker siden også innkalling til offentlig konsultasjon/utredning allerede på mandag! Vet ikke hva som skjedde - jeg var jo forespeilet å få time langt ut i august, men så fikk jeg plutselig time mye før. Jeg håper jeg kan bli satt i donorkø slik at tiden begynner å gå (sist jeg snakket med de sa de det var ca 9 mnd ventetid på donor). Hvis jeg ikke blir gravid på dette forsøket, føler jeg at jeg bør vurdere å vente på offentlig behandling. Men det kommer jo litt an på ventetiden der. Nå får jeg uansett fokusere på dette forsøket først, og så får jeg ta stilling hva jeg gjør videre etterpå. Takk til dere som leser ☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 2. mai 2022 #147 Del Skrevet 2. mai 2022 Masse lykke til med nytt forsøk - måtte det gå nå!! 🤞❤️ Skjønner at du kjenner på mye følelser ifbm dette og at du gjør det alene, men tror ikke du kommer til å angre! Tror heller du kommer til å angre hvis du ikke gjør det! ☺️ Lang ventetid på donor, men hvem vet, plutselig kan det gå kortere! Hvor lang er en ivf syklus? Er det som en "vanlig" syklus på 30 dager eller er det lengre? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 3. mai 2022 Forfatter #148 Del Skrevet 3. mai 2022 Elise93 skrev (11 timer siden): Masse lykke til med nytt forsøk - måtte det gå nå!! 🤞❤️ Skjønner at du kjenner på mye følelser ifbm dette og at du gjør det alene, men tror ikke du kommer til å angre! Tror heller du kommer til å angre hvis du ikke gjør det! ☺️ Lang ventetid på donor, men hvem vet, plutselig kan det gå kortere! Hvor lang er en ivf syklus? Er det som en "vanlig" syklus på 30 dager eller er det lengre? 😊 Takk for det❤️Jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre, og kjenner meg mer motivert nå etter en positiv time på Ullevål i går. Jeg ble veldig godt tatt imot og var så fornøyd etter timen på fertilitetspoliklinikken! Jeg skrev litt om det i prøverør - tråden igår ☺️ Nå står jeg hvertfall i kø der, sånn at jeg har helgardert meg i tilfelle jeg ikke lykkes med private forsøk i mellomtiden. For meg har en IVF-syklus vært som en vanlig syklus ja, med kort protokoll, som det heter = kun hormonsprøyter, ingen nesespray. Forrige gang tok jeg Gonal F i ca en uke, og så Fyremadel de siste dagene i tillegg for å stoppe naturlig eggløsning. Regner med det blir noe av det samme nå. Er spent på kontrollen på torsdag, etter fire dager med Gonal🤞🏻☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 4. mai 2022 #149 Del Skrevet 4. mai 2022 Så godt å høre! Da har du en plan i bakhånd, noe som sikkert føles litt betryggende 😊 okei! Håper jeg også får kort protokoll, men har lest at det er større fare for overstimulering ved PCOS og at det kan bli fryseforsøk istedetfor. Lykke til på kontroll imorgen! 🤞😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 7. mai 2022 Forfatter #150 Del Skrevet 7. mai 2022 Da har jeg vært på første kontroll nå på torsdag, og eggposene er i god utvikling! ☺️ Det så ut til å være 8-9 follikler som hadde begynt å vokse fint på hver eggstokk, og det er flere enn det var i januar ved sist runde. Jeg fortsetter med Gonal F men har nå også begynt på Fyremadel for å hindre spontan eggløsning. Er spent på ny ultralyd på mandag, forhåpentligvis kan vi da bestemme dag for egguttak som etter planen blir mellom onsdag og fredag🤞🏻 Jeg er forsiktig håpefull, er litt spent på uttak fordi jeg fikk en del smerter etterpå sist gang, men ser fram til å få det gjennomført og håper på godt resultat. Håper selvfølgelig også på å få flere embryoer og kanskje få ett på frys.. 🤞🏻😌 det er godt å være igang igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #151 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) Som nevnt i Prøverør 2022-tråden, hadde jeg egguttak på fredag. Litt mer vondt enn forrige gang, særlig på den ene siden, men det var jo kortvarig. Jeg ble spurt om jeg ville stoppe, men selvsagt ville jeg at vi fikk ut alle mulige egg. Så vi fullførte, selv om det var smertefullt og tårene sprutet på slutten🥲 Etterpå var det heldigvis mye mindre vondt enn sist, og jeg var oppegående - bare litt medtatt og tok det rolig. Det var ømt i magen og jeg hadde litt milde kramper etterpå, men det var veldig overkommelig. Det er litt ømt enda men ikke ille. Så alt i alt var det en ok opplevelse. Og ikke minst en lettelse å være ferdig! Av de syv eggene/eggposene som ble tatt ut, hadde fire av eggene delt seg normalt når de ringte fra laben lørdag morgen (en eggpose var tom, ett egg var umodent og i det siste hadde to sperm kommet seg inn og befruktet det - og da kan det ikke brukes). Jeg fikk telefon idag også, og de fire eggene ser fortsatt veldig bra ut og er akkurat slik man ønsker på dag tre☺️🥳så det ble jeg glad og lettet over!! Nå tør jeg å håpe på at jeg kanskje får et embryo på frys også. Spent på telefon onsdag morgen for siste oppdatering 🤞🏻Innsett blir etter lunsj på onsdag, gitt at det fortsetter å gå bra med eggene😌 Endret 16. mai 2022 av Hjertespar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 16. mai 2022 #152 Del Skrevet 16. mai 2022 Så synd at du får veldig vondt under uttak! Men godt at det var bedre etterpå enn forrige gang😊 4 egg som er befruktet og foreløpig delt seg riktig er jo super bra😄 heia eggene👏🏻👏🏻 Krysser fingrene for at du får innsett på onsdag nå, og et eller flere på frys🤞🏻🤞🏻🥰 masse lykke til! Er virkelig noe nervepirrende dager du er i nå! Sikkert mye tanker som surrer. Også gjør man så mye for å få de eggene, med hormoner og uttak. Ikke minst masse tid og energi også! Håper virkelig det blir en graviditet ut av de eggene der❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 16. mai 2022 #153 Del Skrevet 16. mai 2022 Hjertespar skrev (1 time siden): Som nevnt i Prøverør 2022-tråden, hadde jeg egguttak på fredag. Litt mer vondt enn forrige gang, særlig på den ene siden, men det var jo kortvarig. Jeg ble spurt om jeg ville stoppe, men selvsagt ville jeg at vi fikk ut alle mulige egg. Så vi fullførte, selv om det var smertefullt og tårene sprutet på slutten🥲 Etterpå var det heldigvis mye mindre vondt enn sist, og jeg var oppegående - bare litt medtatt og tok det rolig. Det var ømt i magen og jeg hadde litt milde kramper etterpå, men det var veldig overkommelig. Det er litt ømt enda men ikke ille. Så alt i alt var det en ok opplevelse. Og ikke minst en lettelse å være ferdig! Av de syv eggene/eggposene som ble tatt ut, hadde fire av eggene delt seg normalt når de ringte fra laben lørdag morgen (en eggpose var tom, ett egg var umodent og i det siste hadde to sperm kommet seg inn og befruktet det - og da kan det ikke brukes). Jeg fikk telefon idag også, og de fire eggene ser fortsatt veldig bra ut og er akkurat slik man ønsker på dag tre☺️🥳så det ble jeg glad og lettet over!! Nå tør jeg å håpe på at jeg kanskje får et embryo på frys også. Spent på telefon onsdag morgen for siste oppdatering 🤞🏻Innsett blir etter lunsj på onsdag, gitt at det fortsetter å gå bra med eggene😌 Uff, så dumt at det skal gjøre så vondt. Kjenner jeg gruer meg litt 🙈❤️ Men det er jo verdt det siden du fikk ut så mange egg!! Fantastisk at hele 4 ble befruktet, satser på at de fortsetter å utvikle seg som normalt så du får masse i fryseren 🤩 men håper selvsagt at du ikke får bruk for de ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #154 Del Skrevet 16. mai 2022 Love90 skrev (1 time siden): Så synd at du får veldig vondt under uttak! Men godt at det var bedre etterpå enn forrige gang😊 4 egg som er befruktet og foreløpig delt seg riktig er jo super bra😄 heia eggene👏🏻👏🏻 Krysser fingrene for at du får innsett på onsdag nå, og et eller flere på frys🤞🏻🤞🏻🥰 masse lykke til! Er virkelig noe nervepirrende dager du er i nå! Sikkert mye tanker som surrer. Også gjør man så mye for å få de eggene, med hormoner og uttak. Ikke minst masse tid og energi også! Håper virkelig det blir en graviditet ut av de eggene der❤️ Takk for støtten, jeg håper også det! 🥰 Er veldig klar for innsett, og har planer for «rugetiden» så jeg holder meg opptatt så jeg ikke får så mye dødtid til å gruble og kjenne etter symptomer (uansett umulig å unngå, men jeg kan jo prøve!😄). Jeg er håpefull overfor dette forsøket, men også forberedt på at jeg kanskje må prøve igjen. Uansett skal jeg ha en fin sommer, det har jeg bestemt meg for❤️😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #155 Del Skrevet 16. mai 2022 Elise93 skrev (23 minutter siden): Uff, så dumt at det skal gjøre så vondt. Kjenner jeg gruer meg litt 🙈❤️ Men det er jo verdt det siden du fikk ut så mange egg!! Fantastisk at hele 4 ble befruktet, satser på at de fortsetter å utvikle seg som normalt så du får masse i fryseren 🤩 men håper selvsagt at du ikke får bruk for de ❤️ Jaaa det håper jeg også! 🤞🏻🥰 Uff, jeg håper du ikke blir skremt av at det var litt vondt for meg! Jeg ville uansett gjort igjen, det var veldig kortvarig smerte. Og denne gangen var det jo lite vondt etterpå, så alt i alt synes jeg det var en mye bedre opplevelse. Jeg gjør det fortsatt igjen hvis jeg må! Det går sikkert veldig greit når det er din tur☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 16. mai 2022 #156 Del Skrevet 16. mai 2022 Så spennende!! Krysser fingrene for at dette går veien 👏🏻🥰 Du er tøff som står i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #157 Del Skrevet 16. mai 2022 Prøver2021 skrev (1 time siden): Så spennende!! Krysser fingrene for at dette går veien 👏🏻🥰 Du er tøff som står i det Takk for det ☺️❤️ Jeg føler meg preget, men sterk💪🏻Og takknemlig for at jeg har muligheten til å ta dette valget. Det er en god følelse! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 17. mai 2022 Forfatter #158 Del Skrevet 17. mai 2022 Idag er dagen før planlagt innsett. De ringer fra laben igjen i morgen tidlig, og nå kjenner jeg at jeg er så spent på den telefonen..! Mandag formiddag var det fortsatt fire befruktede egg som delte seg som ønsket, og jeg håper bare at minst ett (og gjerne fler) av de har blitt til en fin blastocyst til i morgen. Jeg kjenner jeg er emosjonell og spent på morgendagen, tar til tårene og kjenner på hvor mye det hadde betydd om det fester seg denne gangen. Jeg håper virkelig det, men er forberedt på det motsatte❤️Akkurat nå kjennes det hele litt overveldende. Men jeg vet at jeg blir klar imorgen. Håper bare jeg får en positiv telefon fra klinikken i morgen tidlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 18. mai 2022 #159 Del Skrevet 18. mai 2022 Ååå, jeg krysser fingrene for mange blastocyster og at det fester seg skikkelig!! 🤞🤞❤️ Skjønner at det er veldig følsomt og overveldende 🥺 masse masse Iykke til idag❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 18. mai 2022 #160 Del Skrevet 18. mai 2022 Krysser fingrene for deg!! ❤️🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå