Gå til innhold

Håpefull, vordende singelmamma💕

Hjertespar

Anbefalte innlegg

Så synd med negativ test 😟! Hvilken test tester du med? Er som du sier for tidlig å teste🥰 spesielt når det er IVF, har hørt at de kan gå i dvale i noen dager også før de bestemmer seg for å feste seg😅 krysser fingrene for de neste dagene🤞🏻 Er jo en grunn for at de har en test dag, fordi at flere opplever falsk negative! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (24 minutter siden):

Så synd med negativ test 😟! Hvilken test tester du med? Er som du sier for tidlig å teste🥰 spesielt når det er IVF, har hørt at de kan gå i dvale i noen dager også før de bestemmer seg for å feste seg😅 krysser fingrene for de neste dagene🤞🏻 Er jo en grunn for at de har en test dag, fordi at flere opplever falsk negative! 😊

Det var tidlig-testene fra Babyplan. Ja jeg har også lest at det kan ta tid å få hcg-stigning etter innsett av embryo..er ikke sikker på om det er vitenskapelig bevist, men det er jo verdt å huske på at en del opplever det sånn. Håper den lille celleklumpen lander på at den vil feste seg hos meg ☺️🤞🏻Ja nå skal jeg vente noen dager, ikke vits i å bli skuffet flere ganger hvis testen etterhvert skulle bli positiv🤞🏻Takk for støtten!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antatt 13dpo idag. Jeg er utrolig trøtt hele tiden og har bare lyst til å sove. Det verker i korsryggen og jeg er fortsatt spent/oppblåst og har disse kriblingene/kilingene i magen. Skal prøve å vente til søndag med å ta ny test, selv om det virker lenge til! 🙃

Har også hodepine som sikkert skyldes koffeinabstinenser - jeg som er så glad i kaffe drikker nå bare 1 kopp daglig. Noen dager dropper jeg det og tar heller et par glass Pepsi Max som jeg jo også elsker 😍😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (33 minutter siden):

Antatt 13dpo idag. Jeg er utrolig trøtt hele tiden og har bare lyst til å sove. Det verker i korsryggen og jeg er fortsatt spent/oppblåst og har disse kriblingene/kilingene i magen. Skal prøve å vente til søndag med å ta ny test, selv om det virker lenge til! 🙃

Har også hodepine som sikkert skyldes koffeinabstinenser - jeg som er så glad i kaffe drikker nå bare 1 kopp daglig. Noen dager dropper jeg det og tar heller et par glass Pepsi Max som jeg jo også elsker 😍😄

Så spennende! Kan jeg spørre hvorfor du må vente helt til søndag med å teste hvis du er 13 dpo idag? Er det annerledes når det er IVF?☺️

Håper ventiden går fort 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (34 minutter siden):

Så spennende! Kan jeg spørre hvorfor du må vente helt til søndag med å teste hvis du er 13 dpo idag? Er det annerledes når det er IVF?☺️

Håper ventiden går fort 😄

Jeg har ikke noe erfaring med dette fra før, men har hørt og lest fra andre at det kan ta litt lenger tid før embryoet fester seg ved IVF..🧐 Det var de på klinikken som sa at en urinprøve nok vil slå ut dagen før blodprøve. Det virket som de mente jeg burde vente til nærmere dato for blodprøve. Men jeg tok jo faktisk en tidligtest i går, fordi jeg ikke klarte å vente. Og den var negativ. Så den vil nok ikke slå ut riktig enda hvis jeg skulle bli gravid🙃 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grav.testen var dessverre negativ idag 😔

Jeg har hatt så mye symptomer som jeg ikke hadde ifbm inseminasjon, som jeg håpet betydde at dette lyktes. Men jeg har jo ikke erfaring med IVF fra før og vet ikke hvordan det føles å bli gravid med det🤷🏼‍♀️Skal ta blodprøve i morgen uansett tror jeg, men regner med negativt svar og at jeg må lade opp til ny runde etter syklusen som starter snart. Da blir det nok oppstart i begynnelsen av mars. Er veldig skuffa og lei meg nå. Jeg håpet veldig. Men jeg visste også at jeg kanskje måtte gjøre dette flere ganger. Og nå er jeg bedre forberedt på prosessen og føler meg tryggere på den, det vil kanskje gjøre neste runde litt lettere. 

Håper jeg sitter med en frisk baby i armene etterhvert. Da vet jeg at alt dette kommer til å være verdt det ❤️

Endret av Hjertespar
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (2 timer siden):

Grav.testen var dessverre negativ idag 😔

Jeg har hatt så mye symptomer som jeg ikke hadde ifbm inseminasjon, som jeg håpet betydde at dette lyktes. Men jeg har jo ikke erfaring med IVF fra før og vet ikke hvordan det føles å bli gravid med det🤷🏼‍♀️Skal ta blodprøve i morgen uansett tror jeg, men regner med negativt svar og at jeg må lade opp til ny runde etter syklusen som starter snart. Da blir det nok oppstart i begynnelsen av mars. Er veldig skuffa og lei meg nå. Jeg håpet veldig. Men jeg visste også at jeg kanskje måtte gjøre dette flere ganger. Og nå er jeg bedre forberedt på prosessen og føler meg tryggere på den, det vil kanskje gjøre neste runde litt lettere. 

Håper jeg sitter med en frisk baby i armene etterhvert. Da vet jeg at alt dette kommer til å være verdt det ❤️

Åå, så synd 😔 man får jo forhåpninger når man kjenner på så mange symptomer også ja :sur: Denne kroppen altså, er ikke til å bli klok på! Men kan vel være et lite håp siden du skal ta blodprøve imorgen? 🥰 

Uansett hva blodprøven viser imorgen så masse lykke til! Er helt sikker på at dette ender godt og da tenker man at det bare var noen fartsdumper på veien ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, skjønner at det er kjedelig når du har merket symptomer. Håper du får en positiv nyhet i morgen ❤️ Hvis ikke, krysser jeg fingrene for at det går neste gang 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

Åå, så synd 😔 man får jo forhåpninger når man kjenner på så mange symptomer også ja :sur: Denne kroppen altså, er ikke til å bli klok på! Men kan vel være et lite håp siden du skal ta blodprøve imorgen? 🥰 

Uansett hva blodprøven viser imorgen så masse lykke til! Er helt sikker på at dette ender godt og da tenker man at det bare var noen fartsdumper på veien ❤️ 

Takk😌❤️ Tja, et lite håp er det muligens, men jeg synes det murrer mer i magen.. og jeg tok en «tidligtest» idag, og den er jo så sensitiv at den burde vel ha slått ut nå uansett..? Håper dette ender godt ja, selv om det er kjipt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Åå, skjønner at det er kjedelig når du har merket symptomer. Håper du får en positiv nyhet i morgen ❤️ Hvis ikke, krysser jeg fingrene for at det går neste gang 🥰

Takk for det, men jeg har ikke troen på dette nå. Tror mensen nærmer seg og at blodprøven også er negativ. Takker for lykkeønsker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at det ikke gikk😞 skjønner du hadde masse forhåpninger når du kjenner forskjeller fra tidligere syklusen, veldig kjedelig at det ikke er som man tror da😕 masse lykke til i neste forsøk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (13 minutter siden):

Trist å høre at det ikke gikk😞 skjønner du hadde masse forhåpninger når du kjenner forskjeller fra tidligere syklusen, veldig kjedelig at det ikke er som man tror da😕 masse lykke til i neste forsøk🥰

Takk ❤️ Ja, det er utrolig kjedelig og skuffende når man har fått forhåpninger… Men nå vet jeg hvordan det kan oppleves å gå gjennom IVF, så da blir det kanskje litt lettere å ikke la seg forvirre av symptomene neste gang. Håper det sitter på neste forsøk🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager siden innsett 

Jeg tok en test til hjemme i dag bare for sikkerhets skyld, og den var også negativ. Nå har jeg også begynt å få litt frisk blødning, så da er vel mensen i gang… jeg har derfor ikke tatt blodprøve i dag, det er det ingen poeng i. Kjenner jeg er skikkelig lei meg og nedfor i dag, og det koster meg så mye å late som at alt er OK på jobb når jeg snakket med kollegaene mine. Det er vanskelig å holde tårene unna😔

Det føles liksom så tomt nå, jeg vet at jeg må vente flere uker på å gjøre et nytt forsøk. Og jeg bekymrer meg for økonomien, og bekymrer meg for at det skal ta mange forsøk før jeg blir gravid. Håper jeg orker å fortsette til jeg lykkes, og at jeg har økonomien til det. Håper det ordner seg til slutt. Jeg har så mye å være glad for i livet mitt, fine foreldre og søsken som er der for meg, en bra jobb og leilighet osv, men jeg lengter sånn etter å bli mamma. Jeg kjenner morsinnstinktet så sterkt i meg, og det er så sårt at jeg ikke har barn. Jeg føler veldig på at alle rundt meg har barn og får barn, og det er kjipt og hele tiden bli minnet på det man savner. Huff…mange tanker idag. Og jeg trengte å få det ut nå. Det er godt å uttrykke meg et sted hvor jeg kan være anonym. Takk til dere som leser ❤️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (28 minutter siden):

12 dager siden innsett 

Jeg tok en test til hjemme i dag bare for sikkerhets skyld, og den var også negativ. Nå har jeg også begynt å få litt frisk blødning, så da er vel mensen i gang… jeg har derfor ikke tatt blodprøve i dag, det er det ingen poeng i. Kjenner jeg er skikkelig lei meg og nedfor i dag, og det koster meg så mye å late som at alt er OK på jobb når jeg snakket med kollegaene mine. Det er vanskelig å holde tårene unna😔

Det føles liksom så tomt nå, jeg vet at jeg må vente flere uker på å gjøre et nytt forsøk. Og jeg bekymrer meg for økonomien, og bekymrer meg for at det skal ta mange forsøk før jeg blir gravid. Håper jeg orker å fortsette til jeg lykkes, og at jeg har økonomien til det. Håper det ordner seg til slutt. Jeg har så mye å være glad for i livet mitt, fine foreldre og søsken som er der for meg, en bra jobb og leilighet osv, men jeg lengter sånn etter å bli mamma. Jeg kjenner morsinnstinktet så sterkt i meg, og det er så sårt at jeg ikke har barn. Jeg føler veldig på at alle rundt meg har barn og får barn, og det er kjipt og hele tiden bli minnet på det man savner. Huff…mange tanker idag. Og jeg trengte å få det ut nå. Det er godt å uttrykke meg et sted hvor jeg kan være anonym. Takk til dere som leser ❤️

Ååå 😢 skjønner veldig godt at du er lei deg. Tror det er viktig å kjenne på de følelsene og anerkjenne de slik at man kan gå fremover ❤️ Så leit å lese om bekymringene du har, men veldig forståelig. Regner med at du går privat siden du startet med IVF rett etter inseminasjonen. Er det mulig å bli henvist offentlig mens du holder på privat? ❤️ Hvorfor kan du ikke starte opp med nytt forsøk med en gang? 

Så godt å lese at du har familie/venner som støtter deg! Det er viktig i denne prosessen som kan være veldig  altoppslukende. Jeg er sikker på at det blir din tur en dag og da vil alt være verdt det! Husk å ta vare på deg selv oppi alt dette. Gråt hvis du trenger det, tillat deg selv å "skeie" ut med vin, kaffe, junkfood og godteri! Se en dårlig (eller bra) film du kan le og gråte av 💞 Stor klem 🥰💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre! Som hun over meg skriver; tillat deg å kjenne på følelsene og vær god mot deg selv ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Ååå 😢 skjønner veldig godt at du er lei deg. Tror det er viktig å kjenne på de følelsene og anerkjenne de slik at man kan gå fremover ❤️ Så leit å lese om bekymringene du har, men veldig forståelig. Regner med at du går privat siden du startet med IVF rett etter inseminasjonen. Er det mulig å bli henvist offentlig mens du holder på privat? ❤️ Hvorfor kan du ikke starte opp med nytt forsøk med en gang? 

Så godt å lese at du har familie/venner som støtter deg! Det er viktig i denne prosessen som kan være veldig  altoppslukende. Jeg er sikker på at det blir din tur en dag og da vil alt være verdt det! Husk å ta vare på deg selv oppi alt dette. Gråt hvis du trenger det, tillat deg selv å "skeie" ut med vin, kaffe, junkfood og godteri! Se en dårlig (eller bra) film du kan le og gråte av 💞 Stor klem 🥰💖

Tusen takk for støtte og gode ord, fremmede venn🥰det setter jeg sånn pris på. ❤️

Og takk for at du minnet meg på muligheten for å gå offentlig! Jeg snakket med klinikken idag og spurte om henvisning dit, som de skal ordne for meg. Det er ca 20 ukers ventetid på riksen nå ser jeg. Men da er det jo bare 1500 kr i egenandel pr gang!?? Visste ikke at det var så lite. Medisinene koster jo selvsagt, men det er ingenting sammenliknet med private kostnader. 1 behandling med ivf på klinikken der jeg går koster kr 36 000 🙊😰Så nå stiller jeg meg i kø for offentlig behandling også! Kanskje jeg tar et forsøk privat i mellomtiden, det blir da i feb/mars. Men om jeg trenger flere etter det må det bli offentlig. De kostnadene klarer jeg fint, og så får jeg heller vente litt lenger på et evt tredje forsøk😌

Grunnen til at jeg ikke kan gå rett på ny runde IVF er visst både at kroppen trenger tid for å stabilisere seg, og at det kan være litt «rester» i eggstokkene etter behandlingen. Rester av forstørrede eggposer kanskje? Litt usikker faktisk. Men jeg trenger å komme meg litt psykisk uansett, så helt ok med en pause nå. 

Jeg har lagt planer hver kveld framover nå og skal prøve å kose meg, leve og gjøre gode ting for meg selv. Takk igjen❤️ Ønsker deg også det beste i din prosess, og skal følge med i dagboka di fremover også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Prøver2021 skrev (6 minutter siden):

Det var trist å høre! Som hun over meg skriver; tillat deg å kjenne på følelsene og vær god mot deg selv ❤️ 

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full forståelse for skuffelsen din nå :troest:
Ta vare på deg selv fremover og så ønsker jeg deg masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Full forståelse for skuffelsen din nå :troest:
Ta vare på deg selv fremover og så ønsker jeg deg masse lykke til videre!

Takk for støtten❤️ Ja, det er en skuffelse når det ikke går. Men jeg har jo ikke prøvd så lenge enda, så jeg har ikke gitt opp og kommer ikke til å gjøre det😌 Og så fikk jeg et godt innspill på å kanskje be om henvisning til offentlig behandling også, det skal jeg få klinikken jeg går til til å gjøre for meg. Snakket med de om det allerede på mandag. Så det hjalp litt å tenke på at jeg kanskje kan benytte meg av offentlig tilbud også, det er jo ikke minst helt andre kostnader. Det gjorde meg mindre bekymret for økonomien i dette. Det blir nok et privat forsøk til i mars, og så får jeg vente på min plass i køen for å komme inn på Riksen etter det, hvis jeg trenger flere forsøk. Det skal nok gå til slutt, det håper jeg fortsatt på🤞🏻😌

Hvordan går det med deg? Har jo lest i dagboka di, håper du nyter dagene nå og at det går bra med den lille❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg midt mellom forsøk 2 og 3. Det er ventetid nå, og litt tomt - uten sprøyter, DPO, venting og nedtelling til testing. Et inseminasjonsforsøk + ett ivf-forsøk er gjennomført uten at jeg har blitt gravid😔

Det ble mange tårer på mandag etter to negative tester, men jeg kom meg ut og møtte ei venninne ut på dagen, selv om jeg følte meg som en zombie og hadde mest lyst til å bli liggende under pleddet på sofaen og gråte. Det hjalp å komme seg ut og snakke med en god venn som vet hva jeg går gjennom. Det kom noen tårer i dagene etterpå også. Skuffelsen over å ikke ha blitt gravid nå heller er uunngåelig. Jeg prøver å skjerme meg fra å bli for mye eksponert for nyheter om andres graviditeter og barn/familieliv. Det blir veldig sårt å bli minnet om det "alle andre" tilsynelatende lykkes med og som jeg selv ønsker så sterkt ❤️ Jeg er jo veldig glad for søstera mi og hennes familie, men selv de er det litt vanskelig å være mye sammen med akkurat nå, selv om jeg er så glad i dem... Siden jeg også prøver å få barn som singel, ligger det jo også en liten sorg der knyttet til at jeg heller ikke har en mann jeg gjør dette sammen med. Men, jeg velger jo selv å gjøre det på denne måten nå. Jeg kunne sikkert prøvd å treffe en mann som var veldig klar for familie og barn i stedet, og kanskje hadde det klaffet og det kunne blitt barn på den måten. For noen klaffer det jo bare og når begge er veldig klare for familielivet kan det gå fort. Men jeg velger å ikke gamble på at det skjer og heller ta styring over dette selv, siden jeg nå er sent i 30-åra. Så jeg står ved avgjørelsen min. Kjærligheten får komme senere, eller i hvertfall kommer den i andre rekke nå 🙂

Jeg er på tinder også, bare for å ikke slutte å leve i mellomtiden, og her i går fortalte jeg faktisk en jeg begynte å skrive med at jeg planla å få barn på egen hånd og var i den prosessen nå. Han var litt åpen selv og virket oppriktig interessert i mine verdier og ønsker for livet. Jeg tenkte å teste ut hvordan dette tas i mot, og fortalte det som det var - og han tok det faktisk fint! Han hadde chattet med flere som var gravide på tinder, enten som var blitt gått fra eller som gjorde som meg (!). Det var litt hyggelig å høre at det ikke er umulig å treffe noen likevel. Så kanskje jeg ikke må være helt alene likevel, selv om jeg velger å få barn på egenhånd. Det finnes tydeligvis menn dette ikke nødvendigvis er en dealbreaker for. Det var litt godt at han ikke ble skremt vekk, i hvertfall. Jeg skal treffe ham i helgen eller neste uke. Deilig at han vet om mine planer allerede, så trenger jeg ikke å late som noenting ☺️

I helgen blir det vin, god mat og massasjetime. Neste uke skal jeg ha samtale med legen på klinikken jeg går til og be henne om å henvise meg til offentlig behandling i tillegg. Så ser jeg fram til nytt ivf-forsøk (privat) i mars i mellomtiden. Vi får se om det blir fler. 

Det er godt å lufte tanker her. Takk til dere som leser ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...