Meadow Skrevet 19. desember 2021 #41 Skrevet 19. desember 2021 Du kan ikke be inn til julemiddag uten å faktisk servere det folk er vant til å få til julemiddag. Har du ikke råd til det, må du avtale med gjestene dine at dere spleiser. 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #42 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man inviterer ikke gjester hvis man ikke har noe å by dem. Som vert/vertinne på julaften har man et ansvar for at alle får en fin jul. Anonymkode: c0734...2ae Jeg har jo noe å tilby. Synes det er frekt sagt at jeg ikke kan gi dem en fin jul. TS Anonymkode: 0ed00...343
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #43 Skrevet 19. desember 2021 Meadow skrev (1 minutt siden): Du kan ikke be inn til julemiddag uten å faktisk servere det folk er vant til å få til julemiddag. Har du ikke råd til det, må du avtale med gjestene dine at dere spleiser. Hun kan gjøre hva pokker hun vil Anonymkode: a1fb4...868 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #44 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): TS her Skjønner på svarene her at flere reagerer. Er det noe som har forslag til varmmat som ikke trenger å koste mer enn koldtbordet jeg foreslo i starten av tråden? Tar imot alle råd Anonymkode: 0ed00...343 Hva er budsjettet og hvor mange skal spise? Anonymkode: 92ba6...0db 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #45 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jo noe å tilby. Synes det er frekt sagt at jeg ikke kan gi dem en fin jul. TS Anonymkode: 0ed00...343 Hvem er det du skal be da? Nære slektninger? Barn? Kan du be de spleise med deg til en grei julemiddag? Anonymkode: d3e00...a03 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #46 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som mange har påpekt, det du skisserer er ikke koldtbord, men enkel hverdagsfrokost. En middag på julaften vil nødvendigvis koste mer enn brød, ost og skinke, så det kommer du ikke unna. Du trenger annen drikke enn juice også. Dessuten trenger du dessert, julekaker og julegodteri. Anonymkode: c0734...2ae Har avtalt med en av gjestene som skal ha med krumkaker, og har satt av penger til en sprutflaske med krem, så dessert er iværtfall i boks Vi har vann i springen, så setter ikke bare frem juicen Så noe forberedt er jeg iværtfall. TS Anonymkode: 0ed00...343
Meadow Skrevet 19. desember 2021 #47 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kan gjøre hva pokker hun vil Anonymkode: a1fb4...868 Selvfølgelig. Men hun risikerer at gjestene føler at jula er ødelagt, fordi alle gleder seg til julemat, en stor del av julaften for de fleste. Da får hun i det minste si ifra på forhånd hva menyen består av. 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #48 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har avtalt med en av gjestene som skal ha med krumkaker, og har satt av penger til en sprutflaske med krem, så dessert er iværtfall i boks Vi har vann i springen, så setter ikke bare frem juicen Så noe forberedt er jeg iværtfall. TS Anonymkode: 0ed00...343 Billigere å kjøpe kremfløte enn sprutflaske. jeg tror dette bare er tull. Anonymkode: 92ba6...0db 49
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #49 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er det du skal be da? Nære slektninger? Barn? Kan du be de spleise med deg til en grei julemiddag? Anonymkode: d3e00...a03 To søstre, ene med mann og ett barn. Føler ikke jeg kan be dem om å spleise. Synes rett og slett det hadde vært frekt. I tillegg har alt ene søster lovt å bake krumkaker, så da føler jeg ikke at jeg kan kreve mer. TS Anonymkode: 0ed00...343
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #50 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hva er galt med elderado? Hvorfor skal jeg kjøpere dyrere juice som smaker akkurat det samme? TS Anonymkode: 0ed00...343 Ikke alle vet at den eneste forskjellen på Eldorado-juice og Lerum er at teksten på kartongen er på bokmål på Eldorado og på nynorsk på Lerum. Så det er absolutt ingenting galt med Eldorado. Anonymkode: 59862...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #51 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har avtalt med en av gjestene som skal ha med krumkaker, og har satt av penger til en sprutflaske med krem, så dessert er iværtfall i boks Vi har vann i springen, så setter ikke bare frem juicen Så noe forberedt er jeg iværtfall. TS Anonymkode: 0ed00...343 Tror det viktigste i denne situasjonen er at du snakker med gjestene dine på forhånd om hva de kan forvente. Hvis de forventer å få servert tradisjonell julemiddag og kommer til brødskiver med hverdagspålegg og vann til drikke så kan det bli nokså lunken stemning. Anonymkode: 67641...7e2 23
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #52 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde ikke blitt skuffet. Men jeg hadde nok lurt litt. Men det beste jeg vet er julefrokost hos mine foreldre. Vanlige brødskiver og vanlig pålegg. Anonymkode: 8aa1a...2ee
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #53 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): To søstre, ene med mann og ett barn. Føler ikke jeg kan be dem om å spleise. Synes rett og slett det hadde vært frekt. I tillegg har alt ene søster lovt å bake krumkaker, så da føler jeg ikke at jeg kan kreve mer. TS Anonymkode: 0ed00...343 Forbered de på menyen. Anonymkode: d3e00...a03 14
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #54 Skrevet 19. desember 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Vondt å høre at noen ville dratt tidlig og at snobbete mat står høyere enn godt selskap Julemat som ribbe og pinnekjøtt er da virkelig ikke dyrt og snobbete mat. For meg så er maten det viktigste med jula og hadde jeg på forhånd visst at det ble servert det koldtbordet du beskriver så hadde jeg takket høflig nei til å komme Anonymkode: 1beea...b8b 17
Sola de Skrevet 19. desember 2021 #55 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har avtalt med en av gjestene som skal ha med krumkaker, og har satt av penger til en sprutflaske med krem, så dessert er iværtfall i boks Vi har vann i springen, så setter ikke bare frem juicen Så noe forberedt er jeg iværtfall. TS Anonymkode: 0ed00...343 Du har ingen penger? Regn med reaksjoner fra familien din. Det du vil servere er stusselig. Bedre at du sier det som det er og inviterer på frokost i stedet for middag. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): To søstre, ene med mann og ett barn. Føler ikke jeg kan be dem om å spleise. Synes rett og slett det hadde vært frekt. I tillegg har alt ene søster lovt å bake krumkaker, så da føler jeg ikke at jeg kan kreve mer. TS Anonymkode: 0ed00...343 Tror de reagerer mer på å få servert brødskiver på julaften. 15
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #56 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har avtalt med en av gjestene som skal ha med krumkaker, og har satt av penger til en sprutflaske med krem, så dessert er iværtfall i boks Vi har vann i springen, så setter ikke bare frem juicen Så noe forberedt er jeg iværtfall. TS Anonymkode: 0ed00...343 Mye billigere å piske kremen sjæl Anonymkode: 5a02e...687 9
AwkwardAlice Skrevet 19. desember 2021 #57 Skrevet 19. desember 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Skjønner på svarene her at flere reagerer. Er det noe som har forslag til varmmat som ikke trenger å koste mer enn koldtbordet jeg foreslo i starten av tråden? Tar imot alle råd Anonymkode: 0ed00...343 Kalkun? Bunnpris og Coop Obs har tilbud (30/60 kroner kiloen) Poteter, frosne grønnsaker og saus og tyttebær. Dessert har Coop eget merket av sjokoladekake "Mudcake" til 30 kroner for eksempel. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #58 Skrevet 19. desember 2021 Jeg ville mye heller ha vært med å spleise på julemiddagen enn å få servert brødskiver! Anonymkode: 67641...7e2 22
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #60 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Beklager, men ikke alle som er rike og med de strømprisene. Vondt å høre at noen ville dratt tidlig og at snobbete mat står høyere enn godt selskap Hva er galt med elderado? Hvorfor skal jeg kjøpere dyrere juice som smaker akkurat det samme? TS Anonymkode: 0ed00...343 Men hvis det er snakk om dårlig økonomi som ligger idéen om en alternativ julemiddag m koldtbord, hvorfor invitere gjester ? Det vil være merkelig synes jeg. Spar pengene, og lag en middag for to istedenfor Anonymkode: 98b82...403 9
Fremhevede innlegg