AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #121 Skrevet 19. desember 2021 Ser for meg at dette er noe som kunne havnet på kg. «ble invitert på julemiddag, fikk brødskiver». Anonymkode: 37c69...978 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #122 Skrevet 19. desember 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er redd for at gjestene skal ombestemme seg og ø si nei, og at jeg ender opp å sitte alene på julaften. Så har lovet dem en skikkelig julemiddag, men ennå ikke sagt hva de får. Er det ikke bedre å si at du ikke har råd til å lage middag? Så enten så spleiser dere eller så kan du komme til dem? For en skikkelig julemiddag får de jo ikke hos deg Anonymkode: 1beea...b8b 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #123 Skrevet 19. desember 2021 Hvis jeg bare hadde hatt juice, brødskiver, ost skinke og syltetøy hadde jeg droppet å invitere til julaften. Hørtes ikke ut som noe skikkelig koldtbord i det heletatt, mer som en forhastet hverdagsfrokost på vei ut døra. Anonymkode: e379b...779 7
NiceOrNothing Skrevet 19. desember 2021 #124 Skrevet 19. desember 2021 Ulven skrev (7 timer siden): Akkurat på julafen er god mat en viktig del av dagen. Og ribbe med surkål og rødkål koster knapt 300 kroner, så er det dette som tipper budsjettet, ville jeg som gjest satt pris på å få vite om det på forhånd slik at vi kunne bidratt med matpenger. Det du beskriver er ikke et koldbord, men mer en standard frokost. Enig 👆 hvis penger er problemet be de inviterte om å spleise m deg ,evnt ta med en ting hver . Ingen kan forvente seg å bli påspandert alt ☺️ 2
Rhodiola Skrevet 19. desember 2021 #125 Skrevet 19. desember 2021 Tråden er ryddet for avsporinger samt. siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
NiceOrNothing Skrevet 20. desember 2021 #126 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke bedre å si at du ikke har råd til å lage middag? Så enten så spleiser dere eller så kan du komme til dem? For en skikkelig julemiddag får de jo ikke hos deg Anonymkode: 1beea...b8b For meg høres det ut som du har lovd noe du ikke kan holde . Å at hovedbegrunnelse er redsel for å sitte alene . Altså litt som å «kjøpe « seg venner . Hvis dette er vanlige oppegående folk , vil de ikke stusse på å spleise en femtilapp eller to , til en middag . Fortsatt er det en billig middag. Du bruker tid å energi på å lage den , så det er DITT bidrag . Jeg hadde m glede betalt 100 kr i spleis til en julemiddag ☺️ 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #127 Skrevet 20. desember 2021 Takker for de rådene jeg har fått. Men vil understreke at jeg ikke ønsker å tigge eller kreve spleis fra familien som kommer. Det føles helt feil og føler ikke jeg kan be gjestene om å betale. Derfor må jeg bruke noe jeg har i hus. Ser mange som skriver at jeg burde tilby varmrett. Jeg har noen Joika kaker i fryseren, det som heter Vilti på butikken nå (skifta navn). Dette er hermetikk og holder derfor lenge. Kunne det vært en ide å varme opp joika kaker, slik at gjestene kan ha dette oppå brødskiva, slik at det blir en skikkelig varmrett? Hvis ikke er jeg åpen for andre forslag, som ikke innebærer å kreve penger fra gjestene TS Anonymkode: 0ed00...343
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #128 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takker for de rådene jeg har fått. Men vil understreke at jeg ikke ønsker å tigge eller kreve spleis fra familien som kommer. Det føles helt feil og føler ikke jeg kan be gjestene om å betale. Derfor må jeg bruke noe jeg har i hus. Ser mange som skriver at jeg burde tilby varmrett. Jeg har noen Joika kaker i fryseren, det som heter Vilti på butikken nå (skifta navn). Dette er hermetikk og holder derfor lenge. Kunne det vært en ide å varme opp joika kaker, slik at gjestene kan ha dette oppå brødskiva, slik at det blir en skikkelig varmrett? Hvis ikke er jeg åpen for andre forslag, som ikke innebærer å kreve penger fra gjestene TS Anonymkode: 0ed00...343 Avlys hele greia. Anonymkode: 7f5d6...721 18
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2021 #129 Skrevet 20. desember 2021 (endret) Nei, du kan ikke kalle Vilti boller for skikkelig julemiddag. Endret 20. desember 2021 av Blondie65
Guppy88 Skrevet 20. desember 2021 #130 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Takker for de rådene jeg har fått. Men vil understreke at jeg ikke ønsker å tigge eller kreve spleis fra familien som kommer. Det føles helt feil og føler ikke jeg kan be gjestene om å betale. Derfor må jeg bruke noe jeg har i hus. Ser mange som skriver at jeg burde tilby varmrett. Jeg har noen Joika kaker i fryseren, det som heter Vilti på butikken nå (skifta navn). Dette er hermetikk og holder derfor lenge. Kunne det vært en ide å varme opp joika kaker, slik at gjestene kan ha dette oppå brødskiva, slik at det blir en skikkelig varmrett? Hvis ikke er jeg åpen for andre forslag, som ikke innebærer å kreve penger fra gjestene TS Anonymkode: 0ed00...343 Hvorfor fryser du hermetikk? 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #131 Skrevet 20. desember 2021 Guppy88 skrev (Akkurat nå): Hvorfor fryser du hermetikk? Alt som er fryst holder seg lenger Anonymkode: a1fb4...868 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #132 Skrevet 20. desember 2021 Ærlig? Jeg hadde blitt skikkelig skuffet! Om det var ett ordentlig koldbord men en blanding av varme og kalde retter og dette var kommunisert i forkant hadde jeg satt pris på det. Men å få servert frokost som middag, uten forvarsel, spesielt på julaften, det hadde jeg ikke likt. Jeg vet også at min datter faktisk hadde fått sin dag ganske ødelagt. For det første gleder seg mer til julematen enn til pakkene hvert år, ogfor det andre så liker hun ikke brødskiver. Sånn type spiser det ikke. Kanskje en eller to biter for å være høffelig. Vi har prøvd i 18 år å få henne til å like det, men det skjer bare ikke. Anonymkode: 35f9e...137 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #133 Skrevet 20. desember 2021 Er dette reellt håper jeg gjestene snur i døra og bare drar, så kan du sitte der alene. Man ødelegger ikke julaften for andre med vilje på denne måten! Det er ren ondskap. Anonymkode: 4d085...a8b 15
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #134 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Takker for de rådene jeg har fått. Men vil understreke at jeg ikke ønsker å tigge eller kreve spleis fra familien som kommer. Det føles helt feil og føler ikke jeg kan be gjestene om å betale. Derfor må jeg bruke noe jeg har i hus. Ser mange som skriver at jeg burde tilby varmrett. Jeg har noen Joika kaker i fryseren, det som heter Vilti på butikken nå (skifta navn). Dette er hermetikk og holder derfor lenge. Kunne det vært en ide å varme opp joika kaker, slik at gjestene kan ha dette oppå brødskiva, slik at det blir en skikkelig varmrett? Hvis ikke er jeg åpen for andre forslag, som ikke innebærer å kreve penger fra gjestene TS Anonymkode: 0ed00...343 Det er ikke «skikkelig varmrett» av joikakaker på brødskive altså. Avlys eller be om at folk spleiser, enkelt og greit. Anonymkode: 37c69...978 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #135 Skrevet 20. desember 2021 Julekoldbord består ikke av eldorado juice, hvitost og syltetøy som er halvspist. Julefrokost består ofte av godt pålegg som eggerøre, laks, sylte, roastbiff, sild for å nevne noe. Men brødmat er ikke noe man serverer julekvelden. Er det økonomien det står på er det bedre å invitere til å spleise/ta med litt hver. Anonymkode: 2cdc7...853 2
Meadow Skrevet 20. desember 2021 #136 Skrevet 20. desember 2021 Jeg sliter med å ta dette seriøst altså, men hvis det er sant så må du tenke deg om TS. Du har lovet noe du ikke kan holde, du må ihvertfall si ifra. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #137 Skrevet 20. desember 2021 Joikakaker går så absolutt, yummi, men ville ha kokt noen poteter til istedet for brødskiver. Det gir et mer inntrykk av varm middag. Kanskje du finner noen frossengrønnsaker i bunn av frysen også som du kan varme opp. Blir et herremåltid ut av en annen verden! Skulle ønske jeg var din middagsgjest🤤 Anonymkode: 58200...916
Guppy88 Skrevet 20. desember 2021 #138 Skrevet 20. desember 2021 Hvorfor skal du absolutt be inn til julaften når du ikke har råd til å holde julaften? Du vet selv om det du planlegger bryter med forventningene til søsknene dine - og det gjør det vel? Det er ikke rart at alle tror dette bare er tull. 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #139 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 15.46): Hadde du blitt skuffet om du var bedt på julaften, og vertskapet satt fram et skikkelig koltbord med brødskiver og pålegg. Har noen bokser med elderado appelsinjuice og eplejuice på boden. Og endel pålegg i kjøleskap som gulost, skinke, jordbær syltetøy, så noe for enhver smak. Er det innafor å servere dette i stede for ribbe eller pinnekjøtt. Hadde du satt pris på å heller få et slikt skikkelig koltbord med brødskive, juice og pålegg? Anonymkode: 0ed00...343 Hvis jeg hadde forventninger om skikkelig norsk julemiddag og fikk severt koldtbord, ville jeg først blitt skuffa, men jeg hadde skjult skuffelsen og vært takknemlig for å få mat i det hele tatt. Som regel får man vel vite hva som blir servert i forkant? Anonymkode: 0cd0e...0d9
Rosatoast Skrevet 20. desember 2021 #140 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 15.46): Hadde du blitt skuffet om du var bedt på julaften, og vertskapet satt fram et skikkelig koltbord med brødskiver og pålegg. Har noen bokser med elderado appelsinjuice og eplejuice på boden. Og endel pålegg i kjøleskap som gulost, skinke, jordbær syltetøy, så noe for enhver smak. Er det innafor å servere dette i stede for ribbe eller pinnekjøtt. Hadde du satt pris på å heller få et slikt skikkelig koltbord med brødskive, juice og pålegg? Anonymkode: 0ed00...343 Nei. Hva er dette for noe tull? 2
Fremhevede innlegg