AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #61 Skrevet 19. desember 2021 52 minutter siden, AnonymBruker said: Skikkelig koldtbord ? Nei det er ikke det. Skikkelig koldtbord har både varme og kalde retter. Det du skal servere på julaften er det jeg normalt sett spiser til frokost. Ville jeg blitt skuffet ? Ja ! Er det noe å servere på julaften ? Nei ! Anonymkode: 15c0c...a79 Hvis det er VARME retter er det vel ikke KOLDTbord. Anonymkode: ed8bb...b37
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #62 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville mye heller ha vært med å spleise på julemiddagen enn å få servert brødskiver! Anonymkode: 67641...7e2 Jeg også. Det er iallfall mye frekkere å serverte gjester brødskive og pålegg på julaften, enn å spørre om man kan spleise på maten. Men regner med at dette er tull fra ts. Om ikke må du forberede gjestene på menyen, så de får velge om de vil komme, eller ha julefeiringen en annen plass. Anonymkode: 7adc2...866 15
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #63 Skrevet 19. desember 2021 Hvorfor skal du absolutt invitere gjester hvis du ikke gidder å lage mat? Det du ramser opp er hverdagsfrokost. Ikke julemiddag. Anonymkode: 2a5c5...f4b 15
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. desember 2021 #64 Skrevet 19. desember 2021 Ja, om det var snakk om selve middagen på julaften hadde jeg blitt skuffet.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #65 Skrevet 19. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg også. Det er iallfall mye frekkere å serverte gjester brødskive og pålegg på julaften, enn å spørre om man kan spleise på maten. Anonymkode: 7adc2...866 Julekoldtbord på julaften hadde vært helt greit for meg, hvis det var kald ribbe, sylte, sild og ansjos, røykelaks, reker, julepostei og andre godsaker. Anonymkode: ed8bb...b37 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #66 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): TS her Skjønner på svarene her at flere reagerer. Er det noe som har forslag til varmmat som ikke trenger å koste mer enn koldtbordet jeg foreslo i starten av tråden? Tar imot alle råd Anonymkode: 0ed00...343 Hvorfor har du invitert til julaften hos deg hvis du ikke har råd til julemat? Hvem er det du har invitert? Ville i hvert fall informert så gjestene ikke blir skuffet. Kanskje dere kan spleise? De fleste forventer julemat på julaften.. Og som flere har nevnt. Ribbe er billig. Vil antakelig bli billigere enn koldtbord. Veldig god ribbe til 69.- kroner kiloen på Kiwi. En surkål og en rødkål, poteter og btun saus er heller ikke dyrt. Uansett informer gjestene. Anonymkode: d30e3...402 17
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #67 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal du absolutt invitere gjester hvis du ikke gidder å lage mat? Det du ramser opp er hverdagsfrokost. Ikke julemiddag. Anonymkode: 2a5c5...f4b Tror det handler om økonomien og ikke det at hun ikke gidder å lage mat… Som sagt før: Snakk med gjestene på forhånd. Kan jo hende de tilbyr seg å ta med mat. Anonymkode: 67641...7e2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #68 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, men ikke alle som er rike og med de strømprisene. Vondt å høre at noen ville dratt tidlig og at snobbete mat står høyere enn godt selskap Hva er galt med elderado? Hvorfor skal jeg kjøpere dyrere juice som smaker akkurat det samme? TS Anonymkode: 0ed00...343 F. eks ribbe er ikke dyrt og snobbete. Anonymkode: f79b8...257 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #69 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du blitt skuffet om du var bedt på julaften, og vertskapet satt fram et skikkelig koltbord med brødskiver og pålegg. Har noen bokser med elderado appelsinjuice og eplejuice på boden. Og endel pålegg i kjøleskap som gulost, skinke, jordbær syltetøy, så noe for enhver smak. Er det innafor å servere dette i stede for ribbe eller pinnekjøtt. Hadde du satt pris på å heller få et slikt skikkelig koltbord med brødskive, juice og pålegg? Anonymkode: 0ed00...343 Skikkelig koldtbord? Tuller du? Det er en vanlig hverdagsfrukost her.. Hadde ærlig talt ødelagt julaften for meg. Anonymkode: 3af6a...117 14
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #70 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde blitt så sinnsykt skuffa!!! Anonymkode: fc6b9...42b 15
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #71 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor har du invitert til julaften hos deg hvis du ikke har råd til julemat? Hvem er det du har invitert? Ville i hvert fall informert så gjestene ikke blir skuffet. Kanskje dere kan spleise? De fleste forventer julemat på julaften.. Og som flere har nevnt. Ribbe er billig. Vil antakelig bli billigere enn koldtbord. Veldig god ribbe til 69.- kroner kiloen på Kiwi. En surkål og en rødkål, poteter og btun saus er heller ikke dyrt. Uansett informer gjestene. Anonymkode: d30e3...402 Har skrevet det tidligere, to søstre, og ene med mann og ett barn. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror det handler om økonomien og ikke det at hun ikke gidder å lage mat… Som sagt før: Snakk med gjestene på forhånd. Kan jo hende de tilbyr seg å ta med mat. Anonymkode: 67641...7e2 Jeg er redd for at gjestene skal ombestemme seg og ø si nei, og at jeg ender opp å sitte alene på julaften. Så har lovet dem en skikkelig julemiddag, men ennå ikke sagt hva de får. Anonymkode: 0ed00...343
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #72 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har skrevet det tidligere, to søstre, og ene med mann og ett barn. Jeg er redd for at gjestene skal ombestemme seg og ø si nei, og at jeg ender opp å sitte alene på julaften. Så har lovet dem en skikkelig julemiddag, men ennå ikke sagt hva de får. Anonymkode: 0ed00...343 Ts, kjære deg! Hvis du har lovet dem en skikkelig julemiddag så kan du ikke servere brødskiver med vanlig pålegg! Du lurer dem jo, og dette kan komme til å ødelegge julaften for familien din. I tillegg vil det slå negativt tilbake på deg selv. Det er bedre å være ærlig. Anonymkode: 67641...7e2 23
Honey Dew Skrevet 19. desember 2021 #73 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, men ikke alle som er rike og med de strømprisene. Vondt å høre at noen ville dratt tidlig og at snobbete mat står høyere enn godt selskap Hva er galt med elderado? Hvorfor skal jeg kjøpere dyrere juice som smaker akkurat det samme? TS Anonymkode: 0ed00...343 Torsk f eks er ikke snobbete mat. Det får da være måte på også. Har du ikke råd til å servere en torskemiddag engang, inviterer du ikke folk på middag. Inviter dem heller på julefrokost i stedet. 8
Polyester Skrevet 19. desember 2021 #74 Skrevet 19. desember 2021 Jeg hadde blitt veldig skuffa. Jeg hadde også spurt hvorfor det serveres brødskiver istedenfor pinnekjøtt. Så TS, hvorfor i all verden brødskiver og ikke pinnekjøtt eller Ribbe? 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #75 Skrevet 19. desember 2021 Ja, jeg hadde blitt skuffet. Jeg vil ha varm mat på julaften. Risengrynsgrøt med mandel ville vært bedre, men selv ikke det når helt opp dersom du lovet gjestene en skikkelig julemiddag. Anonymkode: b8ad0...35e 2
Honey Dew Skrevet 19. desember 2021 #76 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har skrevet det tidligere, to søstre, og ene med mann og ett barn. Jeg er redd for at gjestene skal ombestemme seg og ø si nei, og at jeg ender opp å sitte alene på julaften. Så har lovet dem en skikkelig julemiddag, men ennå ikke sagt hva de får. Anonymkode: 0ed00...343 Hvorfor love noe du ikke kan holde? Hvorfor kan ikke en av søstrene dine invitere deg i stedet på julaften? En skal aldri love noe en ikke kan holde, men synes det er rart at du snakker om å være alene på julaften når du har to søstre. Det er jo vanlig at de som har familie invitere en enslig slektning til seg på julaften og spesielt når du er en søster eller bror. 8
Miranda Bailey Skrevet 19. desember 2021 #77 Skrevet 19. desember 2021 Det du nevner er absolutt ikke koldtbord, det er helt standard frokostmat som de fleste spiser på en daglig basis, så selv ikke til julefrokost hadde det vært innafor - da er det nystekte baguetter eller ferskt brød med pålegg som rekesalat, eggerøre, røkelaks, roastbiff, spekeskinke, fenalår, remulade, majones etc som gjelder. Du inviterer ikke på middag om du ikke har økonomi eller tid til å servere noe ordentlig. Da får du i det minste gi beskjed på forhånd om hva du kommer til å servere, slik at de får muligheten til å bli hjemme og lage noe ordentlig julemat selv. 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2021 #78 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har skrevet det tidligere, to søstre, og ene med mann og ett barn. Jeg er redd for at gjestene skal ombestemme seg og ø si nei, og at jeg ender opp å sitte alene på julaften. Så har lovet dem en skikkelig julemiddag, men ennå ikke sagt hva de får. Anonymkode: 0ed00...343 Brødskiver er jo ikke en skikkelig julemiddag. Anonymkode: 236d0...c52 1
Thyra Skrevet 19. desember 2021 #79 Skrevet 19. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du blitt skuffet om du var bedt på julaften, og vertskapet satt fram et skikkelig koltbord med brødskiver og pålegg. Har noen bokser med elderado appelsinjuice og eplejuice på boden. Og endel pålegg i kjøleskap som gulost, skinke, jordbær syltetøy, så noe for enhver smak. Er det innafor å servere dette i stede for ribbe eller pinnekjøtt. Hadde du satt pris på å heller få et slikt skikkelig koltbord med brødskive, juice og pålegg? Anonymkode: 0ed00...343 Et skikkelig koldtbord på julaften hadde jeg satt pris på. Liker det bedre enn typisk julemat. Men da må man ha litt "juletre" pålegg. Egg, røkelaks, ansjos, sylte, spekemat.... Det du nevner har ingenting med koldtbord å gjøre. Når det er sagt, hadde jeg selvsagt ikke snudd i døra! Jeg hadde spist ost og skinke, og om selskapet var hyggelig, hadde jeg kost meg. Endret 19. desember 2021 av Thyra
GrønnNellik68 Skrevet 19. desember 2021 #80 Skrevet 19. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du blitt skuffet om du var bedt på julaften, og vertskapet satt fram et skikkelig koltbord med brødskiver og pålegg. Har noen bokser med elderado appelsinjuice og eplejuice på boden. Og endel pålegg i kjøleskap som gulost, skinke, jordbær syltetøy, så noe for enhver smak. Er det innafor å servere dette i stede for ribbe eller pinnekjøtt. Hadde du satt pris på å heller få et slikt skikkelig koltbord med brødskive, juice og pålegg? Anonymkode: 0ed00...343 Koldtbord er digg så ja takk her selv om det er jul
Fremhevede innlegg